Yazar "Tarhan, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Belediyelerin kamuyu bilgilendirme amaçlı SMS kullanımına muhtarların bakışı üzerine bir araştırma(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009) Kalender, Ahmet; Tarhan, AhmetBelediyeler, halkla ilişkiler uygulamalarında çeşitli iletişim araç ve yöntemlerini kullanmaktadır. Yeni iletişim teknolojilerine paralel olarak, belediyelerin halkla ilişkiler çalışmalarında SMS’ten de yaygın olarak yararlanılmaya başlamıştır. SMS teknolojisinin kullanımı, kuruluşların özelikle kamuyu bilgilendirme amaçlarına önemli katkılar sağlamaktadır. Buradan hareketle bu çalışma, belediyelerde SMS’in kamuyu bilgilendirme amaçlı kullanımına odaklanmıştır. Belediyelerin kamuyu bilgilendirme amaçlı SMS gönderdiği grupların başında mahalle muhtarları gelmektedir. Mahalle muhtarlarının aldıkları SMS mesajlarıyla ilgili düşüncelerini araştırmak, bu aracın daha verimli kullanılmasında ipuçları sağlayacaktır. Bu amaçla, Konya merkezde görev yapan mahalle muhtarlarına telefonla anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; muhtarların SMS’le bilgi almayı diğer araçlara göre daha çok tercih ettiği ve SMS gönderilme sıklığının belediyeleri başarılı bulmayla doğrudan ilişkili olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Uygulamalarına Halkla İlişkiler Modellerinden Bakmak(2012) Tarhan, AhmetBilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler kamu kuruluşlarının halkla ilişkiler uygulamaları için yeni fırsatlar sunmaya başlamıştır. Sosyal medya araçları içerisinde yer alan Twitter aracılığıyla belediyeler, faaliyetleri hakkında vatandaşlarını bilgilendirme olanağına sahip olmuştur. Ayrıca vatandaşlar, kuruma gitmeksizin bir takım istek, beklenti, önerilerini iletilebilme sorularına belediye yetkililerince yanıtlar bulma kolaylığına da kavuşmuşlardır. Bu yönüyle sosyal medya uygulamalarından Twitter, taraflar arası diyalog kurma ve geliştirmeye yardımcı olduğu gibi iki yönlü simetrik modelin uygulanabilirliğini de arttırmaktadır. Araştırmaya kurumsal Twitter hesabı bulunan 9 büyükşehir belediyesi dahil edilmiş; ilgili belediyelerin 1 Haziran 2012 - 31 Ağustos 2012 tarihleri arasında resmi hesaplarındaki 3302 mesaj, içerik çözümlemesi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda, büyükşehir belediyelerinin hesaplarındaki mesajların daha çok hafta içi günlerde ve mesai saati dışında alınıp gönderildiği, hesaplardaki mesajların daha çok ulaşım, hizmet, altyapı, etkinlik ve sosyal belediyecilik ile ilgili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırma bulgularında, büyükşehir belediyelerinin kurumsal hesaplarındaki mesajların büyük bir bölümünün kamuyu bilgilendirme modeli çerçevesindeki duyurular olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Devlet-vatandaş ilişkisinin geliştirilmesinde elektronik devletin rolü: Halkla ilişkiler açısından bir değerlendirme(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Tarhan, Ahmet; Kazancı, AhmetTürk kamu yönetiminde, halkla ilişkiler açısından vatandaşların hizmet alımında yaşadığı sorunların varlığı bilinen bir gerçektir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, vatandaşların beklentilerindeki değişim ve kamu hizmetlerindeki reform ihtiyacından dolayı, kamu yönetiminde örgütlenme ile iş görme biçimlerinde değişimin gerekliliğini gündeme getirmiştir. 1960'lı yıllarda ülkemizde kamu kurumlarındaki halkla ilişkiler birimlerinin örgütlenmesine ve işlevlerinin genişletilmesine ilişkin çabalar; yeni iletişim teknolojilerinin halkla ilişkiler alanına uygulanmaya başlanmasıyla birlikte farklı bir boyut kazanmıştır. Yeni iletişim teknolojilerinden yararlanılarak kamu yönetiminin halkla ilişkiler sorunlarına çözümler getirmek amacıyla 2003 yılında Bilgi Edinme Yasası yürürlüğe girmiş ve 2006 yılında da BİMER faaliyete geçirilmiştir. Halkla ilişkiler açısından vatandaşların bilgi edinme ve sorunlarını dile getirme olanağını tanıyan bu uygulamalara, 2008 yılında bilgilenme, etkileşim ve kamu kurumlarına gitmeksizin işlemlerini gerçekleştirme olanağını tek bir web sitesi aracılığıyla sunan e-Devlet Kapısı da eklenmiştir. Türk kamu yönetiminde halkla ilişkiler açısından yaşanan pek çok soruna çözümler getireceği beklentisine karşın, bir takım engellerden ötürü elektronik devlet hala toplumun tüm kesimlerince kullanılan bir hizmet olmaktan uzaktır. Türk kamu yönetimi sorunlarının neler olduğunun belirlenmesi, elektronik devletin vatandaşlarca en çok hangi amaçla kullanıldığı ve elektronik devlet kullanımını etkileyen unsurların tespiti ile katılımcıların elektronik devlet hizmetlerinden beklentilerini belirlemeye yönelik Konya merkezde 875 kişi üzerinde bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Türk kamu yönetiminin vatandaşla ilişkilerinde yaşanan yapısal ve algısal sorunların sosyo-demografik değişkenlere göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca, elektronik devletin sırasıyla bilgilenme, etkileşim ve işlem amacıyla kullanıldığı bulunmuştur. Elektronik devletin kullanım amaçlarının yaş, gelir, meslek, eğitim düzeyi gibi sosyo-demografik özelliklere göre değiştiği ayrıca bilgi iletişim teknolojileri sahipliği, bilgisayar kullanım becerileri, internete bağlanılan yer ve bağlanma süresi gibi bir takım değişkenlerden de etkilendiği bulgulanmıştır.Öğe Halkla ilişkilerde tanıma ve tanıtma aracı olarak internet: belediyelerin web sayfaları üzerine bir analiz(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2007) Tarhan, AhmetYöneten-yönetilen arasında yaşanan bir takım sorunlar uzun yıllar kendisini kamu yönetiminde göstermiştir. Yeni iletişim teknolojileri ve bu teknolojilerin sunduğu bir takım kolaylıklar bu sorunların çözümünde yeni fırsatlar doğurmuştur. Bu anlamda belediyelerin kamularını tanıma ve yaptığı faaliyetleri kamularına tanıtmanın öneminin farkına varılmasıyla birlikte kullanılan yeni iletişim araçlarından birisi de internettir. Çalışma ile hedef gruplarla interaktiflik, doğrudan iletişim, yaygın iletişim gibi imkanları sağlayan internet ortamından belediyelerin yaptıkları hizmetleri aktarmada ve vatandaşın istek ile beklentilerini öğrenmede ne kadar yararlandıkları sorgulanmaktadır. Bu doğrultuda Konya Merkez İlçeleri olan Meram, Karatay ve Selçuklu Belediyeleri’nin web sayfaları biçimsel olarak ve tanıma- tanıtma ekseninde içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın en önemli bulgusu, belediye web sayfalarının tanıma açısından yeterli olmasına karşın, tanıtma çalışmalarında bazı önemli sorunlar barındırmasıdır.Öğe Medyayla ilişkilerde kurumsal web sayfalarının kullanımı: Halkla ilişkiler odaklı bir değerlendirme(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014) Tarhan, AhmetThe developments on new communication technologies have changed the communication ways of the companies with their target groups. The change in the communication ways of the companies with their target groups, has also affected the companies’ relations with media. The companies have started to give information for media via their corporate web pages, virtual newsrooms and e-mail. The analyzed first 100 industrial companies’ web pages were chosen from the list including 500 Industrial Companies of İstanbul Chamber of Industry in 2012. A content analysis was conducted to determine how companies use the corporate web pages to meet the information needs of media workers. According to the survey results, the percentage of the companies that use the virtual newsrooms is % 89.0.While in press rooms, corporate social responsibility, event management for stakeholder, electronic news releases are the most commonly included materials, it has been determined that company photograph, corporate logo and leader’ photo are the less commonly used in virtual pressrooms. E-mail, one of the medium is used to developing relations with media comes after the traditional means.Öğe Modern Çağda Semâ’ın Seyirlik Gösteri Hâline Dönüştürülmesi(Selçuk Üniversitesi Mevlâna Araştırma ve Uygulama Merkezi, 2007) Tarhan, AhmetEndüstrileşme ve beraberinde getirdiği küreselleşme, lokal kültürel değerler ve zenginliklerin kapitalist üretim bandında adeta yeniden üretilerek tüketilebilir metalar hâline dönüştürülmesi anlayışını gündeme getirmiştir. Pek çok kültürel değer, adeta üretim bandında şekil alan metalar gibi yeniden inşa edilmiş, tüketim kültürü pratikleri içinde yeni kimlikler kazanmış ve kitle iletişim araçlarıyla kitle kültürü unsuru olarak sunulmuştur. Özellikle tüm dünyaya evrensel öğretileri ile ışık tutan Mevlâna ve semâ’ gösterileri de kapitalist üretim ilişkileri içerisinde değişime, dönüşüme uğratılarak adeta tüketilebilir standardize edilmiş ürünlere dönüştürülmüştür. Özellikle 2007 yılının Dünya Mevlâna Yılı olması ve Kasım 2005 yılında UNESCO tarafından Mevlâna ve semâ’ gösterilerinin kültürel miras olarak koruma altına alınmasına karşın hâlâ bazı eksiklikler ve uygulama eksiklikleri sürmektedir. Çalışmayla kültürel değerlerin popülerleşerek metalaştırıldığı konusunun Mevlâna ve semâ’ gösterilerine nasıl yansıdığı, hangi süreçlerden geçerek günümüz kültürünün bir unsuru ya da pazarın bir metası hâline dönüştüğü konusu ele alınmıştır. Bu çalışmayla, unutulmaya yüz tutan evrensel değerlerin tüm insanlığa aktarımında bir elçi görevi gören semâ’ gösterilerinin sahip olduğu kendi öz niteliklerinin korunması yönünde bir anlayışın kazandırılması ve bir farkındalığın sağlanması amaçlanmaktadır.Öğe Sivil Toplum Kuruluşlarında Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya: Türk Kızılayı ve LÖSEV Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2019) Demir, Eda; Tarhan, Ahmet; Görkemli, H. NurKüreselleşme kavramının ortaya çıkması ve teknolojinin gelişmesi ile hızla değişen medya, kurum ve örgütlerin kendilerini ifade ettikleri, faaliyetlerini duyurdukları, yeni hedef kitlelere ulaştıkları bir ortam haline gelmiştir. Geleneksel medya yerini web 2.0 teknolojilerine ve sosyal medyaya bırakmıştır. Sosyal medya olarak adlandırılan bu mecralar, büyük kitleleri bir araya getirmekte ve kullanıcılarına etkileşimli bir alan sunmaktadır. Kurum ve örgütler sosyal medya sayesinde sahip oldukları hedef kitlelerin yanında farklı hedef kitlelere ulaşma imkânını da yakalamıştır. Bu da kurum ve örgütlere zaman ve maliyet açısından büyük faydalar sağlamıştır. Kurum ve örgütler, sosyal medyayı halkla ilişkiler faaliyetlerini yürütebilecekleri ve kişilere aktarabilecekleri bir mecra olarak aktif bir şekilde kullanmaktadırlar. Bu da kurumlara halka kendileri tanıtma yolunda büyük avantajlar sağlamaktadır. Sivil toplum kuruluşları web 2.0 teknolojilerinin ortaya çıkması ve sosyal medya olgusunun gelişmesiyle bu mecraları hedef kitlelerine ulaşmak için kullanmaya başlamışlardır. Bu ise Sivil toplum kuruluşlarına maliyet, zaman ve tanıtım olarak büyük faydalar sağlamaktadır. Çalışmada sivil toplum kuruluşlarının sosyal ağlardan olan Instagram ve Twitter’ı halkla ilişkiler faaliyetleri açısından nasıl kullandıkları incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı’nın yaptığı bir anket sonucu belirlenen Türkiye’de en çok bilinen 15 sivil toplum kuruluşu oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise yapılan kamuoyu araştırması ile belirlenen 15 sivil toplum kuruluşundan bilinirliği en yüksek olan Türk Kızılayı ve LÖSEV Vakfı seçilmiş ve bu kurumların Instagram ve Twitter hesapları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın önemi ise yapılan literatür taraması ışığında çalışmada ele alınan kurumların daha önce herhangi bir çalışmada kullanılmamış olmasıdır. Araştırma bulgularında sosyal ağlardan olan Instagram ve Twitter’ı Türk Kızılayı’nın kamuoyu bilgilendirme amaçlı kullandığı, LÖSEV’in ise bilgilendirme ile birlikte etkileşim kurma amacıyla da yararlandığı belirlenmiştir. Bununla birlikte Türk Kızılayı sosyal medya hesaplarının her ikisini de yaptığı paylaşımlar açısından LÖSEV Vakfından daha aktif bir şekilde kullanıldığı saptanmıştır. Kurumların paylaşım yaparlarken daha çok mesai saatlerini ve gün olarak hafta içini tercih ettikleri de ulaşılan diğer bulgulardan bazılarıdır.Öğe Türkiye'nin ilk 500 sanayi kuruluşunun sponsorluk uygulamaları : kurumsal web sayfaları üzerine bir analiz(2019) Gürbüz, Salih; Tarhan, AhmetBir halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sponsorluk faaliyetleri kuruluşların hedef kitlelerigözünde olumlu imaj oluşturmak ve geliştirmek açısından önemli bir role sahiptir. Buuygulamaların hedef kitlelere ulaştırılması ise kuruluşlar açısından oldukça önemlidir.Günümüzde geleneksel kitle iletişim araçlarıyla karşılaştırıldığında, web sayfaları eşikbekçiliğine maruz kalmaksızın içeriğin kuruluşlar tarafından kontrol edilebilir olmasıbakımından kuruluşlar açısından bir halkla ilişkiler mecrası olarak öne çıkmaktadır.Böylece kuruluşların sponsorluk faaliyetlerini duyurmalarında kurumsal web sayfalarınıkullanmaları daha geniş kitlelere ulaşmaları bakımından da önemli görülmektedir. Buçalışmada sanayi kuruluşlarının sponsorluk ile ilgili uygulamalarının neler olduğunubelirlemek; söz konusu uygulamaların kuruluşların kurumsal web sayfalarından nasılsunulduğunu tespit etmek amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemi olarak İstanbulSanayi Odası’nca ilan edilen Türkiye’nin ilk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde yeralan100 kuruluş belirlenmiştir. Kurumsal web sayfalarında sponsorluk çalışmalarınadönük bilgilere ne ölçüde yer verildiği, kuruluşların bu mesajları nasıl sundukları,sunulan mesajların daha çok hangi sponsorluk alanıyla ilgili olduğu içerik analiziyöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre, en çok destek olunan sponsorluk alanları, sporsponsorluğu, kültür-sanat sponsorluğu ve eğitim sponsorluğu olarak belirlenmiştir.Sponsorluk mesajlarının daha çok görsel ve yazılı materyal, elektronik basın bülteni vemetin aracılığıyla sunulduğu değerlendirilmiştir. Ancak sponsorluk mesajlarının sadecebeş tanesinin ana sayfada yer alan ‘sponsorluk’ başlığı altında bir link ile sunulduğu dabulgular arasında yer almaktadır. Bununla birlikte kuruluşların sponsorluk faaliyetlerinekatkılarının sınırlı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca sponsorluk mesajlarının hedef kitleyeulaştırılmasında kuruluşların web sayfalarını etkin bir biçimde kullanmadıkları da öneçıkan bulgular arasındadır.Öğe Yerel Yönetimlerde E-Belediye Uygulamaları: Büyükşehir Belediyeleri Üzerine Bir İçerik Analizi(Selçuk Üniversitesi, 2021) Tarhan, Ahmet; Karataş, ErenTürk kamu yönetiminde belediyeler, toplumsal hayatın gelişmesine ve değişmesine paralel bir şekilde örgütsel yapılarında ve toplumsal hayat içerisindeki yerlerinde çeşitli değişimler yaşamıştır. Vatandaş ve belediyeler arasındaki mekânsal ve toplumsal yakınlık, belediyeleri merkezi yönetim içerisinde tamamlayıcı bir unsur olarak konumlandırmaktadır. Yaşanan bu gelişmeler bilgi ve iletişim teknolojilerinin de gelişmesiyle beraber yönetimsel anlamda çeşitli sorunları beraberinde getirmiştir. Türk kamu yönetiminde, yönetim ve ilgili kamuları arasındaki etkileşimi ve iletişimi olumsuz yönde etkileyen en önemli sebepler olarak geleneksel yönetim anlayışının doğasında var olan kağıt temelli, formalitelere dayanan ağır işleyen bürokratik yapı olarak ön plana çıkmaktadır. Özellikle 1980’li yıllardan itibaren bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler kamu yönetimindeki hizmet sunumunda radikal değişimlere yol açmıştır. Bu doğrultuda ulusal anlamda e-devlet; yerel anlamda ise e-belediye uygulaması etkin ve verimli hizmet amacıyla modern yönetim anlayışını gerçekleştirmede hayati bir rol üstlenmektedir. Araştırma kapsamında Türkiye sınırları içerisinde bulunan 30 büyükşehir belediyesinin sunduğu “e-hizmetler” 02 Aralık 2020- 08 Aralık 2020 tarihleri arasında hem kurumsal web sayfaları üzerinden hem e-devlet platformu üzerinden içerik analizi yöntemine tabi tutularak literatürde e-devlet olgunluk modeli/gelişim aşamaları olarak adlandırılan bilgilendirme, etkileşim, işlem ve bütünleşme aşamaları kapsamında incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre belediyeler ilgili paydaşlarına yönelik çeşitli uygulamalar sunmakta ve bu uygulamalara kurumsal web sayfalarında birbirine benzer isimlerle yer vermektedir. Ek olarak belediyeler bilgilendirme, etkileşim ve işlem aşamalarına yönelik hizmetleri kurumsal web sayfalarında büyük oranda sunduğu görülürken; e-devlet platformu üzerinde etkileşim ve işleme yönelik hizmet sunan belediyelerin az sayıda olması dikkat çekmektedir.Öğe Yerel Yönetimlerin Halkla İlişkiler Amaçlı Twitter Kullanımı: Büyükşehir Belediyeleri ve Belediye Başkanları Üzerine Bir Analiz(Selçuk Üniversitesi, 2022) Tarhan, Ahmet; Kırca, Sevgi; Doğmuş, Engincanİletişim teknolojilerinin gelişimi ile insanların hayatında önemli bir yer edinen sosyal medya platformları, günümüz koşullarında interaktif bir iletişim yapısının gelişim göstermesine aracılık etmektedir. Kamu kurumları da hedef kitlesini oluşturan vatandaşların büyük bir bölümünün yer aldığı sosyal medya platformlarında, etkileşim sağlayabilmek adına etkin bir biçimde yer almaktadır. Kamu tüzel kişiliğine sahip olan yerel yönetimler de vatandaşları ile ilişkilerini güçlendirmek, halkın desteğini almak ve kendisini doğru ifade edebilmek adına, sosyal medya aracılığıyla gerçekleştirilen halkla ilişkiler faaliyetlerine ihtiyaç duymaktadır. Araştırma kapsamında yerel yönetim birimlerinden büyükşehir belediyelerinin ve belediye başkanlarının, halkla ilişkiler bağlamında Twitter hesaplarını kullanma düzeyleri ve karşılıklı etkileşim durumunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çerçevede TÜİK 2021 raporuna göre en fazla nüfusa sahip beş büyükşehir belediyesi ve belediye başkanlarının Twitter hesapları, 1 Ocak 2022 ve 31 Ocak 2022 tarihleri arasında incelenmiştir. Halkla ilişkiler bağlamında ilgili yerel yönetimlerin Twitter kullanımları; hesapların yapısı, paylaşım-etkileşim ve içerik olmak üzere üç kategori üzerinden içerik analizi yöntemi ile incelenerek değerlendirilmiştir. Buna göre belediyelerin ve belediye başkanlarının Twitter platformları arasında bir ilişki ağı olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra belediyelerin ve belediye başkanlarının Twitter platformunu aktif bir şekilde kullandığı ancak yapılan paylaşımların etkileşim odaklı anlayışın dışında, daha çok bilgilendirmeye yönelik olduğu gözlemlenmiştir.