Yazar "Timur, Şermin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ebelik son sınıf öğrencilerinin aile planlaması eğitimi etkinliğinin değerlendirilmesi(2005) Ege, Emel; Timur, Şermin; Zincir, HandanAraştırma, topluma aile planlaması konusunda danışmanlık yapacak olan ebelik öğrencilerinin, aile planlaması yöntemleri konusuna bakış açılarını değerlendirmek ve eğitimin etkinliğini saptamak amacıyla planlandı. İnönü Üniversitesi 2002-2003 öğretim yılında Malatya Sağlık Yüksekokulu ebelik bölümünde eğitim gören 30 öğrenci evreni oluşturmuş ve evrenin tamamı örnekleme alınmıştır. Eğitim öncesi yapılan uygulamada aile planlamasının tanımını tam olarak bilen öğrenci oranı %6.9 iken, bu oran eğitim sonrası %93.1'e çıkmıştır. Sağlık personelinin danışmanlık rolü ile ilgili yapılan değerlendirmede; eğitim öncesi öğrencilerin %58.6'sı, personelin rolünü yöntem seçimine yardım olarak tanımlarken, eğitim sonrası %89.7'si danışmanlık şeklinde tanımlamıştır. Sonuç olarak, aile planlaması kadının üreme sağlığını sürdürmede en önemli unsurlardan biridir. Bu bağlamda etkin danışmanlık öncelikle sağlık personelinin eğtiminden geçmektedir.