Yazar "Topgül, Tolga" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The effects of dual fuel operation on exhaust emissions in diesel engines(2004) Salman, Sahir; Çınar, Can; Haşimoğlu, Can; Topgül, Tolga; Ciniviz, Muratİçten yanmalı motorlarda enerji kaynağı olarak genellikle fosil kökenli yakıtlar kullanılmaktadır. Fosil kökenli yakıtların mevcut rezervlerinin azalması ve şehirlerdeki hava kirliliğinin hızla artması, mevcut rezervlerin verimli bir şekilde kullanılması ve/veya çevre dostu yeni alternatif yakıtların geliştirilmesinin önemini artırmaktadır. Alternatif yakıt kullanımı emisyon kontrolünde kullanılan yöntemlerden biridir. Bu çalışmada, çift yakıtla (Ağırlık olarak %30 LPG ve %70 dizel yakıtı) çalışmamn tek silindirli, direkt püskürtmeli bir dizel motorunda egzoz emisyonlarına etkileri araştırılmıştır. Deneyler sırasında motor hızı (1650 d/d) sabit tutulmuştur. Deney sonuçları çift yakıtlı çalışmada NO_x ve duman emisyonlarının azaldığını göstermiştir.Öğe İçten yanmalı motorlarda soğutma suyu sıcaklığının motor performansına etkileri üzerine deneysel bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi, 2001-04-18) Topgül, Tolga; Çınar, CanBu çalışmada tek silindirli direkt püskürtmeli bir dizel motorunda soğutma suyu sıcaklığının motor performansına etkileri deneysel olarak incelenmiştir. 1800, 2400 ve 3000 1/min olmak üzere üç farklı motor devrinde yapılan deneylerde elde edilen sonuçlar grafikler halinde verilmiştir. Yapılan deneylerde düşük soğutma suyu sıcaklıklarında motor momentinin ve motor gücünün azaldığı, fren özgül yakıt tüketiminin arttığı görülmüştür. Bu nedenle; bütün çalışma koşulları altında motorun en verimli çalışma sıcaklığında tutulması gereklidir.