Yazar "Vatan, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Bilecik İli Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Paydaş Analizi(Selçuk Üniversitesi, 2019) Vatan, Ahmet; Zengin, BurhanettinDünya’da turist sayısının her geçen gün artması, destinasyonlar arasındaki rekabeti de arttırmaktadır. Bu sebeple her destinasyon kendini rakip destinasyonlardan ayrıştıran farklı yönlerini ön plana çıkarıp rekabette üstünlük sağlamayı amaç edinmektedir. Destinasyonu farklılaştırma amacı, destinasyon pazarlamasının önem kazanmasında büyük rol oynamaktadır. Destinasyonlar, konumlandırma, imaj ve markalama çalışmaları ile etkin bir destinasyon pazarlaması gerçekleştirmeyi hedeflemektedirler. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması kapsamında Bilecik İlinin bir turizm destinasyonu olarak daha etkin nasıl pazarlanabileceğinin paydaşlar bakış açısı ile tespit etmektir. Çalışmanın kapsamı Bilecik’te var olan turizm paydaşlarıdır. Araştırma kapsamındaki paydaşlar ile yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler, nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analize tabi tutulmuş ve elde edilen bulgular destinasyon pazarlaması çerçevesinde tartışılmıştır. Çalışma sonucunda paydaşların Bilecik İline dair pazarlama çalışmalarını yeterli bulmadıkları gözlenmiştir. Bununla birlikte Bilecik’in bir turizm destinasyonu olarak etkin pazarlanabilmesi için destinasyon konumlandırması, destinasyon imajı ve destinasyon markalaması vb. konularda daha kapsamlı çalışmaların yapılması gerektiği söylenebilir.Öğe Nasıl sürdürülebilir otel olunur?(Selçuk Üniversitesi, 2016) Vatan, Ahmet; Poyraz, MineSürdürülebilirlik geniş anlamıyla kaynakların bozulma, kendini yenileyememe ve tükenme noktasına gelmeden dengeli biçimde kullanılmasıdır. Sürdürülebilirlik kavramı, ekonomik gelişmenin doğal kaynaklar kullanılarak olacağını ancak bu kaynakların sınırlı olduğunu vurgulamaktadır. Turizm endüstrisi, doğal kaynakların hızla tükenmekte olduğu ve nüfusun hızla arttığı dünyamızda sürdürülebilirlik ilkelerinin benimsenmesi gereken endüstrilerin başında gelmektedir. Son on yıl içinde %25 büyüyen turizm endüstrisinde, binaların çevresel performanslarının değerlendirilebileceği yatırımların gerçekleştirmesi gerekmektedir. Gerçekleştirilen inşaat yatırımlarının doğaya ve biyoçeşitliliğe zarar verilmemesi ve sektörde yapılan faaliyetlerde kullanılan su, enerji, hammadde ve üretmiş oldukları atıkların geri dönüşümü ile sürdürülebilir olması bir zorunluluk haline gelmektedir. Turizm endüstrisinin büyük bir kısmını oluşturan konaklama işletmelerinin sürdürülebilir performansı gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bu sebeple çalışmanın amacı, sürdürülebilirlik kavramının detaylı bir şekilde ele alınması, yatırım aşamasında sürdürülebilir otel nasıl olunacağı, işletme aşamasında ne gibi hamleler ile sürdürülebilir olunabileceği dünyadaki örneklerin incelenerek tespit edilmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmış ve sürdürülebilir otel kavramına öncelik eden işletmelerin yayınladığı yayın ve raporlar incelenmiştir. Konu ile ilgili literatür taranmış ve elde edilen bilgiler, rehber niteliğinde bir araya getirilmiştir. Çalışmanın sonucunda işletmelerin yatırım aşamasında sürdürülebilir olabilmesi için inşaat aşamasından başlayarak, her aşamada akıllı malzeme kullanımını tercih ettiği görülmektedir. İşletme aşamasında ise çevresel inovasyonlar ile konaklama işletmelerinin sürdürülebilir hale getirildiği gözlenmiştir.