Yazar "Yüksel, Sinem Evren" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 1990 Sonrası Türk sinemasında melodramatik imgelem(2012) Yüksel, Sinem EvrenBu çalışma melodramatik imgelemin Türk sinemasında nasıl bir dönüşüme uğradığını ve modernlikle ilişkisi bağlamında hangi toplumsal fantazilere seslendiğini konu almaktadır. Melodram özellikle 1960’lı ve 1970’li yıllarda Türk sinemasının temel anlatı biçimlerinden birini oluşturmuş ve Türkiye’nin modernleşme süreciyle ilişki içinde pek çok film türünün içine sızan bir tahayyül biçimi olarak işleyişini sürdürmüştür. Çalışmada melodrama türsel yaklaşım sorunlaştırılmakta ve melodram, modernlik ve travma kuramı arasındaki bağlantıları görmek açısından bir anlamlandırma sistemi olarak ele alınmaktadır. Çalışma Türk sinemasını ve melodramatik geleneği Türkiye’deki modernlik tasarımları ve travmatik yarılmalar bağlamında değerlendirmekte ve bu değerlendirmeler ışığında 2000’li yıllarda çekilmiş olan üç filmi (Babam ve Oğlum, Gönül Yarası ve Güneşi Gördüm) derinlemesine analiz etmektedir.Öğe Yavuz Turgul sinemasında toplumsal değişim ve kriz anlatısı(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013) Yüksel, Sinem EvrenBu çalışma Yavuz Turgul filmlerini modernliğin krizi ve Türkiye’nin sosyopolitik dönüşümü bağlamında ele almaktadır. Çalışmanın ilk bölümü 1980 sonrası Türkiye’nin toplumsal ve kültürel yapısına odaklanmakta; ikinci bölümü ise Yavuz Turgul filmlerini toplumsal cinsiyet, Doğu-Batı ikiliği ve erkek dostluğu biçiminde sıralanabilecek üç ana tema çerçevesinde analiz etmektedir. Sosyolojik bir çözümleme yönteminden yola çıkan çalışma, filmlerin dönemin egemen söylemleriyle ilişkisini araştırmaktadır.