Yazar "Yaka, Sefa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Konya bölgesi agregaları ile çelik lif kullanılarak üretilen yol betonlarının mekanik özelliklerinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-06-21) Yaka, Sefa; Açıkel, HicranBu çalışmada Konya bölgesi agregaları ile çelik lif kullanılarak üretilen yol betonlarının mekanik özelliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada; lifsiz, 20 kg/m3 ve 40 kg/m3 oranlarda çelik lif kullanılarak, orta trafik şiddeti için C 35 beton sınıfı hedeflenerek yol betonları üretilmiş ve betonların basınç ve eğilme altındaki mekanik özellikleri karşılaştırılmıştır. Üretilen betonun slump değeri 40 ± 10mm ve su/çimento oranı 0.50 seçilmiştir. Kullanılan çimento, Konya Çimento Fabrikasından temin edilmiş olup 300, 325, 350 ve 400 kg/m3 dozajlarda CEM I 42.5 çimento kullanılmıştır. Karışımlarda hava sürükleyici kimyasal katkı da kullanılmıştır. Taze beton üzerinde birim ağırlık ve kıvam deneyleri yapılmıştır. Sertleşmiş beton üzerinde birim ağırlık, basınç dayanımı (15x15x15 cm küp numunelerde), silindir yarma çekme dayanımı (15x30 cm silindir numunelerde), eğilme deneyleri (15x15x75 cm kiriş numunelerde) yapılmıştır. Mukavemet deneyleri 7 ve 28 günlük numuneler üzerinde yapılmıştır. Yol betonlarında önemli bir faktör olan kırılma sırasında erişilen en büyük eğilme-çekme gerilmesini (betonda kırılma-kopma modülü) belirlemek amacıyla 10x10x40 cm kiriş numuneler üretilip; eğilme deneyi yapılarak elde edilen kırılma modülü ile beton basınç dayanımı karşılaştırılmıştır. Ayrıca yol betonlarında önemli bir diğer faktör olan plak kalınlığı; beton eğilme emniyet gerilmesine bağlı olarak belirlenmiştir. Çalışmada çelik lif ilavesi; betonda işlenebilirliği düşürmüş, birim ağırlığı artırmış, basınç dayanımını hem olumlu hem olumsuz etkilemiş, yarmada çekme ve eğilme dayanımlarını olumlu etkilemiş, plak kalınlığını ise düşürmüştür.