Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yener, Dündar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Elektrostatik deneyi için animasyonların tasarlanması
    (Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2017) Köklü, Niğmet; Yener, Dündar; Kılıç, Hamdi Şükür
    Animasyonlar, öğrencilerin derse karşı olumlu görüşler beslemesini sağlar. Öğrenciler animasyon ile üç boyutlu düşünmeyi ve modern eğitim yarışında rekabet etmeyi öğrenmektedirler. Animasyonların aktif şekilde kullanılması, öğrencilerin önemli kavramlara doğrudan ulaşmasını sağlar ve yararsız bilgi birikiminden arındırır. Animasyonların ders anlatımı sırasında kullanılması, öğrencilerin geçmişte edinilen bilgilerle bağlantı kurmasını sağlar. Bu sayede öğretmen öğrencilere dersi daha zevkli ve kalıcı bir şekilde anlatır. Soyut kavramlar somutlaştırılır. Öğrencilerin sorgulama yeteneği artar. Bir çok çalışmada öğrencilerin, okuduklarının %10’unu, duyduklarının %20'sini, gördüklerinin %30’unu ve hem duyup hem gördüklerinin ise %50'sini hatırladıkları belirtilmiştir. Bu çalışmamızda elektrostatiğin tanımı, sürtünen cisimler arasındaki yük alışverişinin nasıl gerçekleştiği (sürtünme ile elektrik) ve etki ile elektriklenmenin nasıl oluştuğu, animasyonlarla görsel olarak anlatılmış ve bunlarla ilgili deneylerin anlatımı animasyonlarla gerçekleştirilmiştir. Deneylerle ilgili hazırlanan animasyonların dikkat çekici olması ve öğrencilerin derse olan ilgilerini canlı tutabilmek için animasyonlar hazırlanırken kullanılan renklerin ilgi çekici olmasına ve göze hitap etmesine önem verilmiştir. Bilgisayar ekranın gözü yormayacak şekilde düzenlenmesine, animasyonda kullanılan yazıların öğrencilerin öğrenme düzeyine uygun olmasına ve yazıların okunabilecek büyüklükte olmasına özen gösterilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Elektrostatik deneyi için animasyonların tasarlanması
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Köklü, Niğmet; Yener, Dündar; Kılıç, Hamdi Şükür
    Animasyonlar, öğrencilerin derse karşı olumlu görüşler beslemesini sağlar. Öğrenciler animasyon ile üç boyutlu düşünmeyi ve modern eğitim yarışında rekabet etmeyi öğrenmektedirler. Animasyonların aktif şekilde kullanılması, öğrencilerin önemli kavramlara doğrudan ulaşmasını sağlar ve yararsız bilgi birikiminden arındırır. Animasyonların ders anlatımı sırasında kullanılması, öğrencilerin geçmişte edinilen bilgilerle bağlantı kurmasını sağlar. Bu sayede öğretmen öğrencilere dersi daha zevkli ve kalıcı bir şekilde anlatır. Soyut kavramlar somutlaştırılır. Öğrencilerin sorgulama yeteneği artar. Bir çok çalışmada öğrencilerin, okuduklarının %10’unu, duyduklarının %20'sini, gördüklerinin %30’unu ve hem duyup hem gördüklerinin ise %50'sini hatırladıkları belirtilmiştir. Bu çalışmamızda elektrostatiğin tanımı, sürtünen cisimler arasındaki yük alışverişinin nasıl gerçekleştiği (sürtünme ile elektrik) ve etki ile elektriklenmenin nasıl oluştuğu, animasyonlarla görsel olarak anlatılmış ve bunlarla ilgili deneylerin anlatımı animasyonlarla gerçekleştirilmiştir. Deneylerle ilgili hazırlanan animasyonların dikkat çekici olması ve öğrencilerin derse olan ilgilerini canlı tutabilmek için animasyonlar hazırlanırken kullanılan renklerin ilgi çekici olmasına ve göze hitap etmesine önem verilmiştir. Bilgisayar ekranın gözü yormayacak şekilde düzenlenmesine, animasyonda kullanılan yazıların öğrencilerin öğrenme düzeyine uygun olmasına ve yazıların okunabilecek büyüklükte olmasına özen gösterilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Evaluation of Metacognitive Knowledge of 5th Grade Primary School Students Related to Non-Routine Mathematical Problems
    (Elsevier Science Bv, 2010) Pilten, Pusat; Yener, Dündar
    Flavell (1979; 1981) considers metacognitive knowledge as one of the components of metacognition and defines it as "a person's own cognition or his general knowledge of cognition". One of the topics in which metacognitive knowledge plays an important role is mathematical problem solving. Aim of this study is to evaluate metacognitive knowledge which 5th grade primary students use. The study is qualitative and has been fulfilled in 2009- 2010 autumn semester. Some of the results obtained from the research findings are as follows: Average points of all the students for their; procedural knowledge are very high; declarative knowledge are above the mid-level; conditional knowledge are below the mid-level.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fizik laboratuvarlarında performans değerlendirmesine yönelik yeniden düzenlenen deney föylerinin etkililiğinin değerlendirilmesi
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010-11-29) Yener, Dündar; Kılıç, Hamdi Şükür
    Çalışmada, ?Genel Fizik Laboratuvar Uygulamaları? derslerinde kullanılmakta olan deney kitapçıkları ile performans değerlendirmeye yönelik yeniden düzenlenen deney kitapçıklarının, öğrenci performanslarını nasıl etkilediği araştırılmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanıldığından; nitel veri analizleri ve nitel veri toplama araçları yoğun olarak kullanılmıştır. Bu araştırmanın denekleri, S.Ü. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıfında okuyan 23 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin performansları betimsel analizle düzenlenerek beceri, norm, gelişim ve ölçüt dayalı olarak yorumlanmıştır. Geliştirilen kitapçığın kullanıldığı deney grubunda yer alan öğrencilerin performanslarının dört farklı referansa göre yüksek olduğu şeklinde yorumlanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Genel fizik laboratuvarındaki öğrencilerin fiziğe karşı öz-yeterliliklerine animasyon ve simulasyonun etkisi
    (2012) Yener, Dündar; Aydın, Fatih; Köklü, Niğmet
    Bu araştırmanın amacı; Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitiminde öğrenim görmekte olan 1. sınıf öğrencilerine, Genel Fizik II Laboratuvarına ait 4 deney için animasyon, simülasyon kullanımının öğrencilerin fizik dersine karşı öz-yeterliklerine etkisini incelemektir. Çalışmanın araştırma grubunu 2011-2012 akademik yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi 1. sınıfında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmakta olup, araştırmada Riggs ve Enochs (1990) tarafından geliştirilen ve Özkan, Tekkaya ve Çakıroğlu (2002) tarafından çevrilen Fen Bilgisi öz-yeterlik inanç ölçeği kullanılmıştır. Ön test ve son test kontrol gruplu yöntem kullanılan çalışmada, kontrol grubu laboratuvar malzemelerini kullanarak uygulamaları yapmıştır. Deney grubu ise; tarafımızdan hazırlanan animasyon ve simülasyonlarla desteklenen deneyleri yapmışlardır. Deneysel sürecin sonunda yarı yapılandırılmış dört açık uçlu sorudan oluşan görüşme soruları uygulanmıştır. Yalnızca animasyon ve simülasyon destekli öğrenme yöntemleri laboratuvar için tek başına kullanıldığında öğrencilerin öz-yeterlik inançlarını anlamlı olarak değiştirmemektedir. Fakat laboratuvar malzemelerini kullanarak deney yapan grubun özyeterlik inançlarının anlamlı olarak arttığı görülmüştür. Ayrıca cinsiyetler arası farka bakıldığında da anlamlı bir fark bulunmamıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim