Turizm Rehberliği/Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Online Yorumlara Yönetim Tarafından Verilen Cevapların Benzerliği: Tripadvisor Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2022 Ekim) Tengilimoğlu, Engin; Göral, Ramazan; Gürsoy,Yüksel; Şalvarcı, SimgeGelişen internet teknolojileri sayesinde online alışverişler hem günlük yaşantımızın hem de ekonominin önemli bir parçası haline gelmiştir. Turizm ürünleri ise online olarak satılan ürünler arasında müşteriler tarafından en çok kabul gören ürünlerden biri olmuştur. Turizm ürünlerinin sahip olduğu önceden değerlendirilmesi güç soyut özellikler tüketicilerin belirsizliği azaltmak adına ürünlerin hem olumlu hem de olumsuz yönlerine dair bilgiler sunan online tüketici yorumlarına daha fazla önem vermesine neden olmuştur. Online ortamlarda giderek artan şikâyet ve olumsuz yorum paylaşımlarının potansiyel müşterilerin satın alma kararları üzerindeki olumsuz etkileri ise TripAdvisor gibi online platformların işletme yönetimlerine bu tür yorumlara cevap verme imkânı sunmaya başlamasına neden olmuştur. Yapılan çalışmalar yönetim tarafından verilen cevapların teşekkür ve özürden oluşan kalıplaşmış ifadeleri içerdiğini göstermektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı online ortamlarda tüketiciler tarafından paylaşılan yorumlara karşın yönetimin vermiş olduğu cevapların benzerlik düzeylerini metin madenciliği yöntemleri ile incelemektedir. Çalışmada TripAdvisor’da yer alan Antalya bölgesinde faaliyet gösteren ve en iyi değere sahip ilk 10 otel işletmesine ait 1000 adet online yorum için bırakılmış yönetim cevabı veri olarak kullanılmıştır. Sonuç olarak yönetim cevapları içerisinde bazı terimlerin sıklıkla kullanılmasına karşın yönetim cevaplarının benzerlik düzeylerinin düşük olduğu tespit edilmiştir.Öğe Beyşehir (Konya) Yer Adları ve Onomastik Bilimine Katkıları(Selçuk Üniversitesi, 2011) Arslan, MustafaYer adları, bir bölgenin yaşayan en önemli varlıklarıdır. Bu adlar sayesinde bir bölgenin geçmişi hakkında birçok bilgi elde edebiliriz. Bunların günümüze kadar ulaşması toplum tarafından genel bir kabul gördüğünün de göstergesidir. Adı olmayan bir yer boşluktan ibarettir. Biz Türkler bir yere ad verme konusunda oldukça kabiliyetli olmuşsuzdur. Beyşehir’deki yer adlarının zaman zaman neredeyse 50-60 metre ile ölçülebilecek kadar kısa mesafelerde değişmesi bunun en güzel kanıtıdır. Yer adları, yöre insanının hayata bakış açısını gösterir. İnsanların çevrelerine bakarken ne hissettiklerini ve bu bakışta nelere öncelik verdiğini en güzel bu adlar anlatır. Yer adları sayesinde yöre insanının duygusal dünyası da ortaya çıkar. Yer adlarının toplum tarafından genel bir kabul görmesi de o yörede yaşayan insanların dünyaya bakış açılarını genel çerçeve içine alabilmemizi sağlamaktadır. Çalışmanın yapıldığı Beyşehir de yer adlarının zenginliği ile ön plana çıkmaktadır. Bu makalede bölgeden derlenen 2769 adet yer adı genel özellikleri itibari ile sınıflandırılmış ve yöre insanının yer adı vermede hangi kriterlere önem verdiği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Öğe Yenilik Kapsamında Turistik Ürün Çeşitlendirmesi ve Kurban Bayramı Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2014) Akgöz, Erkan; Göral, Ramazan; Gürsoy, YükselKüresel pazar koşullarına bağlı olarak yenilikleri takip etmeyen, alternatif ürün üretmeyen ve kişiye özel ürün ve hizmet sunmayan işletmeler ekonomik hedeflerinden uzaklaşmakta, rekabet gücünü de kaybetmektedirler. Bundan dolayı sosyal ve ekonomik alandaki hızlı değişim kişileri ve kurumları yenilik bağlamında farklı alanlara yöneltmektedir. Çünkü günümüz tüketici davranışları her geçen gün değişmekte ve tatil kararları farklı etkenlere göre şekillenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda hazırlanan bu çalışmada, ilk önce yenilik ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. Daha sonra ise; vizyoner bir yapıya sahip olmayı, girişimci düşünmeyi ve dinamik planlamayı gerektiren yeniliğin türleri ve özellikleri açıklanmıştır. Yenilik genel olarak bir süreci ve sonucu yansıtır. Dolayısıyla işletmelerin; üretkenlik, nitelikli istihdam, iç ve dış pazarda güçlü olmaları için yenilik süreci üzerinde durulmuştur. Herhangi bir ürün veya hizmetlerin bileşeni olan turistik ürün, farklı niteliklere sahip işletmeler tarafından üretilmektedir. İşletmeler arasında ise yıkıcı bir rekabet ortamı bulunmaktadır. Rekabetçi ortamda ayakta kalmak ve bir takım avantajlar elde edebilmek ise yeni ürünlerin üretilmesi ve çeşitlendirilmesi ile mümkün olmaktadır. Turistik ürünün çeşitliliği de işletmelerin, bölgelerin veya ülkelerin altyapı, üstyapı olanakları ile birlikte doğal, sosyal ve kültürel imkânları ile daha kolay gerçekleşebilir. Kurban bayramı ve kurban kesmek, Müslümanlar arasında sosyal dayanışmayı, toplumun huzurunu ve mutluluğunu artıran önemli dini gün ve bayramlardır. Gelişen ekonomik ve sosyal koşullar dikkate alındığında kurban bayramı insanlar için hem fiziksel hem de sosyal anlamda rahatladıkları ve dinlendikleri bir zaman dilimidir. Bu çalışma da turizm işletmelerinin diğer işletmelerden farklı ürün üretebilmeleri için Kurban bayramı ürün paketi ile ilgili hazırlanmıştır. Yapılan bu araştırmada kurban bayramının turizm işletmeleri için ne gibi bir potansiyele sahip olduğu vurgulanmıştır. Potansiyel belirlendikten sonra kurban bayramı ürünü ile ilgili turizm işletmelerinin sahip olduğu alt yapı imkânlarına dikkat çekilmiştir. Bu konudaki çalışmalardan sonra, kurban bayramı ürün paketi ile ilgili turizm işletmelerine yapılacağı öngörülen eleştiriler sıralanmıştır. Bu eleştirilere karşı turizm işletmelerinin üstünlükleri belirtilmiştir. Araştırma sonunda da kurban bayramı ürün paketinin turizm işletmeleri için yenilik bağlamında sunacağı avantajlara dikkat çekilmiştir.Öğe The Example of Herta Müller, A Nobel Literature Prize Author, in The Relationship of Tourism and Literature(Selçuk Üniversitesi, 2019) Gürsoy, YükselTogether with intersection of tourism with literature, a scientific branch (an art branch) literary tourism takes place. Literary tourism covers the travels made to the places, in which authors were born, they lived, studied, wrote their works; spaces, in which scenes take place, places that are related to the characters in their works or destinations famous due to literal figures. Those making this kind of travels are called literary tourists. This article deals with the literal spaces and areas, where the scenes in the novels of Herta Müller, 2009 Nobel Literature Prize winner, Romania origin German citizen, take place. Herta Müller was born in Nitzkydorf village, Banat Region of where Germans densely live, in 1953. His birth day and birth of place are two important elements forming his life and art. While his grandfather was a rich merchant and farmer, due to the fact that communist regime nationalizes everything and that his father is alcoholic, his family and he himself lived in poverty. His childhood and youth years passed in a village of 400 homes, where everybody knows each other and German language (Sualya dialect) is spoken. In this village, the farmers, many craftsmen, and workers working in the factories in the city were living. Müller does not well remembers his childhood years at all and describes them as sad young years. The author mostly tells the period of communist regime in Romania in the leadership of Nicolai Ceausescu and the end of that period i.e. riot in December 1989. Through literal works, a city or country can become a tourism center. Authors and poets, who are destination creators, bringing distinction and identity in a city or country, can make it a brand city of world tourism market. In the article, the novels of Herta Müller in the relationship of tourism literature will be scrutinized. The article consists of four sections. The first section will give information about the relationship of tourism-literature; the second section, about Nobel Literature Prize and Herta Müller; the third section, about Romania Tourism; and the fourth section, about literal spaces in the novels of Herta Müller. The result coming to forefront in the study is that following that Herta Müller wins, Romania has begun to become an important literal tourism center.Öğe Turist bakış açısıyla destinasyon rekabet gücünün belirlenmesinde sosyo- demografik özelliklerin etkisine yönelik bir araştırma(2017) Sert, Ayşe Nevin; Şahbaz, R. ParsBu çalışmada, turist tarafından algılanan destinasyonların rekabet gücünü etkileyen sosyo demografik faktörlerin fark analizleriyle tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda algılanan rekabet gücünün cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir düzey, eğitim durumu, meslek gruplarına göre farklılaşması incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak, kapsamlı bir literatür taraması sonucunda oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Ankara ilinde yaşayan 18 yaşını doldurmuş en az iki gece konaklamalı tatile çıkmış 400 kişiye anket uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre algılanan destinasyon rekabet gücünün sosyo-demografik değişkenlere bağlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Bu bağlamda algılanan destinasyon rekabet gücünü yaş, gelir düzeyi ve meslek grubu faktörlerinin anlamlı bir biçimde etkilediği bulgusuna ulaşılmıştırÖğe Effect of measured perceived service quality on customer satisfaction with Hotelzot model(Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2016) Ünüvar, Şafak; Tokay, SimgeThe main condition is quality service for businessess in tourism with intense competition to continue their existence. However, the parties are touristic consumers to assess the quality. The aim of this research is to evaluate perceived service quality levels of domestic and foreign tourists who visited Antalya?Kaş district and to measure the impact of these perceptions on satisfaction. In order to measure the perceived service quality, HOTELZOT scale by Nadiri and Hussain (2005) is used. The study in which goal directed sampling from non?random sampling method was preferred includes customers (n=435) of Tourism Licensed Facilities at Antalya?Kaş district. All of the scale, which customers evaluated the service quality of hotel business they accommodated, and reliability and validity for each factor (Confirmatory Factor Analysis) were tested. In order to determine the effect of perceived service quality on satisfaction; regression, to determine the difference between groups; Independent samples t?test and ANOVA test were utilized from measures of central tendency as well as the main determinant statistics for the analysis of data. Data were analyzed by using SPSS 21.0 and AMOS 22.0. As a result of data obtained from the sample, it is seen that the scale consists of two dimensions as tangibles and intangibles, perceived service quality significantly predicts customer satisfaction, there is differentiation between the groups according to some demographic factors.