Gastronomi̇ ve Mutfak Sanatları Bölümü/Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Menü Mühendisliği Uygulamaları(Selçuk Üniversitesi, 2022 Nisan) Akgöz, Erkan; Metin, Fatoş; Şalvarcı, SimgeYiyecek-içecek işletmelerinde güçlü bir pazarlama ve kontrol aracı olan menünün, satışlar ve maliyetler açısından sistematik olarak değerlendirilmesi olarak ifade edilen menü mühendisliği kavramı, işletmelerin kârlılığını artırmada en etkili araçlardan biri haline gelmiştir. Menü analizinde kullanılması önerilen yöntemler genel olarak işletmenin kârlılığına ve menü yönetiminde başarılı olmasına katkı sağlamak amacı ile geliştirilmiştir. Çalışmanın amacı; yiyecek-içecek işletmelerinin menülerini geliştirmeleri için menü mühendisliği, menü analizi yöntemlerini araştırmaktır. Araştırma için gerekli olan veriler ulusal ve uluslararası alanda yapılan çalışmaların literatür taraması yoluyla elde edilmiştir. İşletmelerde menü mühendisliği uygulamaları ve önemine yönelik olarak sonuç ve tartışma kısmında değerlendirmelerde bulunulmuştur.Öğe Otel İşletmeleri Müşteri Memnuniyet Endeks Modeli: Konya Otel İşletmeleri Uygulaması(Selçuk Üniversitesi, 2022 Nisan) Karakuş, İdris; Göral, Ramazan; Burak, YiğitBu araştırmanın temel amacı Otel Müşteri Memnuniyet Endeks Modeli (OMME)’nin kavramsal çerçevesinin tanımlanması ve modelin geçerliliğinin test edilmesidir. Bu bağlamda araştırmaya Konya ilinde faaliyet gösteren 3, 4 ve 5 yıldızlı otellerde konaklayan 160 kişi dahil edilmiştir. Bu çalışmada anket sorularını analiz etmek için Kısmi en Küçük Kareler Yönteminden (PLS) faydalanılmıştır. Elde edilen verilerle kurulan yapısal eşitlik modelinin güvenilirlik ve geçerlilik analizleri yapılmıştır. Daha sonra modelin uygunluğu test edilmiştir. Son bölümde çalışmanın yöntemi açıklanarak sonuçlara yer verilmiş ve sonuçlar dahilinde öneriler geliştirilmiştir. Araştırma sonucuna göre müşteri memnuniyetinin artması ile müşteri şikayetlerinin azaldığı görülmüştür. Sonuçlara göre; algılanan değer, müşteri memnuniyeti üzerindeki en etkili boyuttur. Ayrıca tüketim duyguları hem müşteri memnuniyeti hem de müşteri sadakati için en önemli boyut olup; hizmet kalitesinden etkilenmektedir.Öğe Online Yorumlara Yönetim Tarafından Verilen Cevapların Benzerliği: Tripadvisor Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2022 Ekim) Tengilimoğlu, Engin; Göral, Ramazan; Gürsoy,Yüksel; Şalvarcı, SimgeGelişen internet teknolojileri sayesinde online alışverişler hem günlük yaşantımızın hem de ekonominin önemli bir parçası haline gelmiştir. Turizm ürünleri ise online olarak satılan ürünler arasında müşteriler tarafından en çok kabul gören ürünlerden biri olmuştur. Turizm ürünlerinin sahip olduğu önceden değerlendirilmesi güç soyut özellikler tüketicilerin belirsizliği azaltmak adına ürünlerin hem olumlu hem de olumsuz yönlerine dair bilgiler sunan online tüketici yorumlarına daha fazla önem vermesine neden olmuştur. Online ortamlarda giderek artan şikâyet ve olumsuz yorum paylaşımlarının potansiyel müşterilerin satın alma kararları üzerindeki olumsuz etkileri ise TripAdvisor gibi online platformların işletme yönetimlerine bu tür yorumlara cevap verme imkânı sunmaya başlamasına neden olmuştur. Yapılan çalışmalar yönetim tarafından verilen cevapların teşekkür ve özürden oluşan kalıplaşmış ifadeleri içerdiğini göstermektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı online ortamlarda tüketiciler tarafından paylaşılan yorumlara karşın yönetimin vermiş olduğu cevapların benzerlik düzeylerini metin madenciliği yöntemleri ile incelemektedir. Çalışmada TripAdvisor’da yer alan Antalya bölgesinde faaliyet gösteren ve en iyi değere sahip ilk 10 otel işletmesine ait 1000 adet online yorum için bırakılmış yönetim cevabı veri olarak kullanılmıştır. Sonuç olarak yönetim cevapları içerisinde bazı terimlerin sıklıkla kullanılmasına karşın yönetim cevaplarının benzerlik düzeylerinin düşük olduğu tespit edilmiştir.