İşletme/Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    The Perceptions of the Customers Staying at Hotels Towards Online Shopping
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Arslan, Emine
    Via the developments in Web 2.0 technology, customers can shop online using computers and smart phones. With the purpose of increasing their share in the industry, the companies that conceived the importance of internet shopping aim at making their all products available for their current and potential customers. Understanding how online shopping is organized and patterned is significant for companies. Thus, the aim of this paper is to measure the perceptions of the customers staying at hotels regarding online shopping. To achieve the goals of this study, a study was undertaken on 386 customers who preferred to stay at 5-star hotels in Afyon to see the effect of using internet as a tool of promotional activity after the manufacturing of the products that satisfy the needs and wishes of current and potential customers. Convenience sampling is utilized in this study. In the study the data which is obtained through a face-to-face survey was analysed using SPSS 22.0, the statistical package for social sciences.
  • Öğe
    Girişimcilik Yönelimi ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Tarımsal Mekanizasyon İmalatçısı İşletmeler Bağlamında Bir Araştırma
    (Selçuk Üniversitesi, 2019) Yılmaz, Hüseyin; Karahan, Atila; Arslan, Emine
    Bu araştırmanın amacı, girişimcilik yönelimi ve örgütsel vatandaşlık davranışı değişkenleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak girişimcilik yönelimi boyutlarından proaktiflik, inovatifçilik ve risk alma ile örgütsel vatandaşlık değişkenleri olarak nezaket, diğerkamlılık, centilmenlik, vicdanlılık ve yurtdaşlık erdemi arasındaki ilişkiler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın teorik kısmında, girişimcilik yönelimi kavramı ve girişimcilik yönelimini oluşturan boyutlar hakkında bilgiler verilmiştir. Ardından örgütsel vatandaşlık davranışı açıklanarak, örgütsel vatandaşlık davranışının boyutları hakkında teorik bilgiler verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise ilk olarak araştırma değişkenlerinin ilişkilendirilmesi sürecinde bugüne kadar elde edilen teorik ve ampirik bulgular ortaya konulmuştur. Ardından da girişimcilik yöneliminin örgütsel vatandaşlık davranışı ve boyutları üzerine etkisi olup olmadığının belirlenmesi amacıyla Aydın ilinde tarım makinaları sektöründe saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırma kısmında hazırlanmış bulunan anket formu Aydın ili Efeler ilçesinde faaliyet gösteren 10 tarım makinaları imalatçısı işletmede görev yapmakta olan 136 mavi yakalı çalışana uygulanmıştır. Araştırmada anket yöntemiyle elde edilen verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler, faktör analizi, korelasyon analizi ile tekli ve çoklu regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda, girişimcilik yönelimi boyutlarından proaktifçi yaklaşımın, örgütsel vatandaşlık davranışının diğerkamlık boyutunu negatif yönde, centilmenlik boyutunu da pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Bir başka girişimcilik yönelimi boyutunu oluşturan risk alma istekliliğinin de örgütsel vatandaşlık boyutlarından diğerkamlık boyutunu negatif yönde, centilmenlik boyutunu pozitif bir şekilde etkilediği anlaşılmıştır.
  • Öğe
    The effect of social media on marketing
    (2017) Arslan, Emine
    Web 2.0 teknolojisindeki gelişmeler sayesinde sosyal ağlar ön plana çıkmaktadır. Sosyal medyayı önemseyen işletmeler ürünlerinin tanıtımını müşterilerine internet üzerinden yapmaktadır. İşletmeler açısından sosyal medya araçlarının pazarlamayı nasıl şekillendirdiği önem arz etmektedir. Mevcut ve potansiyel müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayan işletmeler, ürünlerini ürettikten sonra tanıtmak için sosyal medyayı kullanmaktadır. Sosyal medyanın pazarlama açısından üniversite öğrencileri etkili unsurlarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada öğrencilere yüz yüze anket yöntemiyle anket soruları yöneltilerek, elde edilen veriler SPSS 22.0 istatistik programı yardımı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre sosyal medyanın üniversite öğrencilerinin satın alma davranışlarını etkilediği görülmektedir