Yazar "Çağlayan, Hakan Salim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 17 / 17
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi(2008) Çağlayan, Hakan Salim; Şirin, Erkan Faruk; Yıldız, ÖzerBu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda okuyan öğrencilerin, genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin eğitim gördükleri bölümlerine, sınıflarına, yaşlarına ve mezun oldukları lise türlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2007–2008 eğitim- öğretim güz yarıyılında Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği ve Antrenörlük Eğitimi Bölümü’nde okumakta olan 730 normal ve ikinci öğretim öğrencisi oluşturmuştur. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış fakat uygulama yapıldığı anda mevcut olmayan öğrenciler ile ankete katılmak istemeyen öğrencilere anket uygulanmadığından araştırma 446 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Öztürk (1995) tarafından geliştirilen “Genel Öğrenme Stratejileri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U, Kruskal Wallis-H, t testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova), Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmış ve anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda eğitim gören, Spor Yöneticiliği bölümü öğrencilerinin ( X 3,44), Antrenörlük Eğitimi bölümü öğrencilerine göre ( X 3,20); 2. sınıf öğrencilerinin ( X 3,47) de 1. sınıf öğrencilerine göre ( X 3,22) genel öğrenme stratejilerinden duyuşsal stratejileri kullanma sıklıklarının; genel liseden mezun olan öğrencilerin ( X 3,83) ise meslek liselerinden mezun olan öğrencilere göre ( X 3,63) anlamlandırma stratejilerini kullanma sıklıklarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu; öğrencilerin yaşlarına bağlı olmaksızın genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin benzer sıklıkta olduğu tespit edilmiştir.Öğe Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Biçimleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2008) Çağlayan, Hakan SalimBu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sahip oldukları öğrenme biçemleri ile problem çözme becerilerini belirlemek ve öğ- renme biçemleri ile problem çözme becerileri arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2006–2007 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu Bölgesi’nde bulunan üniversitelerden tesadüş örneklem yöntemiyle seçilen, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği ve Antrenörlük Eğitimi Bölümünde öğrenim görmekte olan 537 birinci sınıf, 545 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 1082 öğrenci oluşturmaktadı r. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin öğrenme biçemlerini belirlemek için şimşek (2002) tarafından geliştirilen “BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri”, öğrencilerin problem çözme becerilerini belirlemek için Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlaması şahin, şahin ve Heppner (1993) tarafından gerçekleştirilen “Problem Çözme Envanteri” ve öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik tekniklerinden ve Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısından faydalanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.01 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin yarıdan fazlasının (%54,6) görsel, %25,1’inin bedensel, %20,2’sinin ise işitsel öğrenme biçemine sahip oldukları, genel olarak problem çözme becerilerinin ve problem çözme yaklaşımlarının orta düzeyde olduğu; bedensel, işitsel ve görsel biçeme ait ham puanlar ile düşünen yaklaşım, değerlendirici yaklaşım, kendine güvenli yaklaşım, planlı yaklaşı m alt boyut puanları ve problem çözme toplam puanları arasında ayrıca görsel öğrenme biçemi ile kaçıngan yaklaşım alt boyutu arasında anlamlı düzeyde negatif yönlü düşük bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.Öğe Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Katılan Adayların Stresle Başa Çıkma Stillerinin İncelenmesi(2011) Çağlayan, Hakan Salim; Çetin, Mehmet Çağrı; Yıldırım, Yunus; Yıldız, ÖzerBu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına katılan adayların stresle başa çıkma stillerinin bazı demografik özelliklerine göre değişip değişmediğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2008 yılında Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu sınavına katılan 1474 aday arasından tesadüfî örneklem yöntemi ile seçilen 77 bayan, 152 erkek olmak üzere toplam 229 aday katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; öğrencilerin, stresle başa çıkma stillerini belirlemek amacıyla Türküm (2002) tarafından geliştirilen "Stresle Başa Çıkma Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) kullanılmış, anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; Adayların cinsiyet ve yaş değişkenleri ile stresle başa çıkma stilleri alt boyutlarına ve toplamına ait puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, yaptıkları spor türü değişkenine göre ise anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştirÖğe The determination of the leisure orientation of university students and the investigation of the purpose of social network uses by various variables(2018) Çağlayan, Hakan Salim; Oz, Nazlı Deniz; Arı, AbdilThe aim of this study is to determine the purpose of using social networking sites for university students . The universe of our search; Seljuk University and the research is composed of 309 students studying in Seljuk University at the different faculties during 2017-2018 education periods. Demographic information form including the questions determined by the researchers and Social Network Sites Usage Scale (8) were used as the data collection tool in the research. In the analysis of the datas, the relevance of normal distribution was tested according to the variables independent t test for binary comparisons and and the non-parametric tests for multiple comparisons without normal distribution relevance Kruskall Wallis test was used. Significance level in the study was taken as 0.05. In conclusion, while there was no difference according to gender, age SASKA variable scale according to the "recognition and for self-promotion" in the lower size 18-20 age group is in favor. According to the class variable, there was a difference between all the other classes in the sub-dimension for “recognition and self-promotion in favor of the 2nd grade. According to the monthly income variable, in the sub-dimension "recognition and self-promotion", significant results were found in favor of 1501 and above income group (p 0.05).Öğe The Determination of the Leisure Orientation of University Students and the Investigation of the Purpose of Social Network Uses by Various Variables(Selçuk Üniversitesi, 2018 Aralık) Çağlayan, Hakan Salim; Öz, Nazlı Deniz; Arı, AbdilThe aim of this study is to determine the purpose of using social networking sites for university students . The universe of our search; Seljuk University and the research is composed of 309 students studying in Seljuk University at the different faculties during 2017-2018 education periods. Demographic information form including the questions determined by the researchers and Social Network Sites Usage Scale (8) were used as the data collection tool in the research. In the analysis of the datas, the relevance of normal distribution was tested according to the variables independent t test for binary comparisons and and the non-parametric tests for multiple comparisons without normal distribution relevance Kruskall Wallis test was used. Significance level in the study was taken as 0.05. In conclusion, while there was no difference according to gender, age SASKA variable scale according to the "recognition and for self-promotion" in the lower size 18-20 age group is in favor. According to the class variable, there was a difference between all the other classes in the sub-dimension for “recognition and selfpromotion in favor of the 2nd grade. According to the monthly income variable, in the sub-dimension "recognition and selfpromotion", significant results were found in favor of 1501 and above income group (p <0.05).Öğe Examination of Doping Usage Opinions of Bodybuilding Athletes in the Context of Sports Ethics(Selçuk Üniversitesi, 2020 Eylül) Kanlı, Mehmet; Çağlayan, Hakan Salim; Yıldız, ÖzerThe aim of this research is to examine the thoughts of bodybuilding athletes on the use of doping from the perspective of sports ethics. Interview method, one of the qualitative research patterns, was used in the research. The research group consisted of 14 elite bodybuilding athletes who participated in international competitions in the bodybuilding branch. In the study, the data were obtained through face-to-face interviews method with bodybuilding athletes who volunteered to participate in the research in February 2018 and evaluated by the content analysis method. According to the survey, bodybuilding athletes of Turkey's Youth and Sports Ministry in doping "zero tolerance" policy for their use depending on the doping of athletes of other countries in views on the competitive environment in the contest; Unfair competition, no one who does not use abroad, seeing this branch as a doping sport, getting rid of the backstage, power war of the states, health is more important than success; In their views on the relationship between the diplomatic power of the countries and the use of doping in international competitions, backstage power is important in success, making money negotiations, “Turkish athletes' work is very hard” themes; In his views on the use of doping with the thought that every way should be tried to win at all costs, health is more important than anything, the themes of reaching the desired performance with patience, the truth of this sport, contrary to sports ethics, everything is necessary for victory; knowing that they were not able to detect that they used doping through wipers before an important international competition, felt the necessity to take risks in their country and their own reputation for one-time use of doping; the themes of the athletes they know and observe in their country and other foreign countries using doping, with themes such as a wide variety of health problems and negativity should not be connected to doping in their lives about their physiological and physical changes; It is determined that the athletes they know and observe by using doping bodybuilding in our country and other foreign countries express a wide variety of psychological problems and addiction themes in their opinions about their psychological changes in their lives after the end of the competition life.Öğe Examination of Secondary School Students' Brand Awareness, Brand Loyalty, Brand Functions, and Factors Affecting Brand Loyalty According to Levels of Playing Team and Individual Sports(Selçuk Üniversitesi, 2022 Nisan) Sarıipek, Tuncay; Altınbeyaz, Yunus; Topuz, Ramazan; Çağlayan, Hakan SalimThis research aims to determine the brand awareness, brand loyalty, brand functions, factors affecting brand loyalty and the preference criteria for product purchase (sports shoes) of secondary school students who do team and individual sports, and to determine whether these criteria make a difference according to the sports branches they play (team and individual). The sample of the study consists of a total of 250 students [n(male=185), n(female=65)], 150 of whom play team sports (football, volleyball, basketball, handball, folk dances) [n(male=118), n(female=32)] and 100 of whom play individual sports (taekwondo, kickboxing, badminton, fitness, wrestling, fencing) [n(male=67), n(female=33)], studying at high schools affiliated to the Konya Provincial Directorate of National Education in the first half of the 2019-2020 academic year. The mean age of the students participating in the research is 16.48±1.16, and the income level of their families is 2393.12 TL. It can be said that the income level of the families of the students participating in the research as of the period of application of the scales is at the level of the minimum wage. 34.8% (n=87) of the students participating in the research were in the 9th Grade, 27.2% (n=68) in the 10th Grade, 29.2% (n=73) in the 11th grade, and 8.8% (n=22) in the 12th grade. As data collection tools in the research, Brand Awareness Scale, Brand Loyalty Scale, Brand Functions Scale, Factors Affecting Brand Loyalty Scale, and Preference Criteria in Product Purchase Scale were used, which were translated into Turkish by Erdoğdu (2012) by making use of many studies in the literature and whose validity and reliability studies were conducted after language validity was ensured. As a result of the research, it was determined that the mean score of the students, who play team sports, from the related scales is higher than the students, who play individual sports. It was determined that the mean score of the students, who play team sports, from the Brand Awareness and Brand Loyalty Scale is significantly higher than the students who play individual sports, and it was also revealed that compared to the students playing individual sports, the mean scores of the students, who play team sports, from the "image function and social function" sub-dimensions of the Brand Functions Scale were significantly higher, that their mean scores from the "diversity/innovation seeking" sub-dimension of the Factors Affecting Brand Loyalty Scale were significantly higher, and that their mean scores from the "well-known brand/high image criterion, innovative/fashionable criterion, and social circle/friend criterion" sub-dimensions of the Scale of Preference Criteria for Product Purchase (Sports Shoes) were significantly higher.Öğe Futbol Seyi̇rci̇si̇ni̇ Şi̇ddete Yönelten Faktörler(Selçuk Üniversitesi, 2004 Ağutos) Çağlayan, Hakan Salim; Fi̇şekci̇oğlu, İ. BülentBu çalışma; Konyaspor seyircisini şiddet ve şiddete yönelten sosyo-ekonomik ve kültürel faktörlerin incelenmesi kapsamında ele alınarak hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2002-2003 futbol sezonunda 2.Lig A Kategorisinde Konya Atatürk Stadyumunda oynanan Konyaspor-Akçaabatsebatspor müsabakasında, Konyaspor futbol seyircisi oluşturmuştur. Çalışma; stadyumdaki seyircilerin oturdukları konuma göre, tesadüfü örneklem yoluyla: kapalı tribün 121, kale arkası (skorbord) tribünü 114, kale arkası tribünü 107, maraton tribünü 117 ve numaralı tribün 65 olmak üzere 524 seyirciden oluşmuştur. Anketler, SPSS For Windows 10.0 paket programına aktarılmış, frekans dağılımları ve değişkenler arasında ilişki olup olmadığı; Ki-Kare testi uygulanarak değerlendirilmiştir.Öğe Futbol seyircisinin sosyo-ekonomik yapısının şiddete etkisi (Karamanspor örneği)(2007) Yıldız, Mustafa; Fişekçioğlu, İ. Bülent; Çağlayan, Hakan Salim; Tekin, Murat; Şirin, Erkan Faruk; Akyüz, MuratBu çalışma; Karamanspor seyircisini şiddet ve şiddete yönelten sosyo-ekonomik ve kültürel faktörlerin incelenmesi kapsamında ele alınarak hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2003-2004 futbol sezonunda 2.Lig B Kategorisi C Grubunda Karaman Kemal Kaynaş Stadyumunda oynanan Karamanspor-Aksarayspor müsabakasına gelen, Karamanspor taraftarı oluşturmuştur. Çalışmada; uzmanlar tarafından geliştirilen anket tesadüfü örneklem yoluyla stadyumdaki 429 seyirciye uygulanmıştır. Anketler, SPSS For Windows 10.0 paket programına aktarılmış, frekans dağılımları ve değişkenler arasında ilişki olup olmadığı Ki-Kare testi uygulanarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda; Karamanspor futbol seyircisinin, yaş dağılımlarından orta yaş ve üzeri bir taraftar kitlesine sahip olduğu, eğitim durumlarının yüksek olduğu, futbol oyun kurallarını büyük ölçüde bildikleri, kendi sahasındaki maçları büyük ölçüde izledikleri, takımın aldığı mağlubiyetten büyük ölçüde etkilenmedikleri, hakem hatalarına karşı kararları saygıyla karşıladıkları, takımın mağlubiyetinden sonra çevrelerine zarar vermedikleri, müsabaka izlemeye takımlarını desteklemek için gittikleri bulunmuştur. Taraftarlar arasındaki şiddet olaylarının nedenleri olarak da, taraftarların yetersiz eğitimlerini görmektedir.Öğe Futbol seyircisinin sosyo-ekonomik-kültürel yapısının şiddet eğilimindeki rolü (Konyaspor örneği)(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2003) Çağlayan, Hakan Salim; Fişekcioğlu, İbrahim BülentBu çalışma; Kohyaspor seyircisini şiddet ve şiddete yönelten sosyo-ekonomik ve kültürel faktörlerin incelenmesi kapsamında ele alınarak hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2002-2003 futbol sezonunda 2.Lig A Kategorisinde Konya Atatürk Stadyumunda oynanan Konyaspor-Akçaabatsebatspor müsabakasında, Konyaspor futbol seyircisi oluşturmuştur. Çalışma; stadyumdaki seyircilerin oturdukları konuma göre, tesadüfü örneklem yoluyla: kapalı tribün 121, kale arkası (skorbord) tribünü 114, kale arkası tribünü 107, maraton tribünü 1 17 ve numaralı tribün 65 olmak üzere 524 seyirciden oluşmuştur. Anketler, SPSS For Windows 10.0 paket programına aktarılmış, frekans dağılımları ve değişkenler arasında ilişki olup olmadığı; Ki-Kare testi uygulanarak değerlendirilmiştir. Araştırmada seyircilerin yaş grupları ile; tuttukları takımın mağlubiyetinden sonra etkilenme durumları, hoşlandıkları müzik türleri ve müsabaka esnasında küfür etmenin nasıl bir davranış olduğu düşünceleri, Eğitim durumları ile; taraftan oldukları takımın mağlubiyetinden sonra hırslarını kimden çıkardıkları, taraftarlar arasındaki şiddet olaylarının sebepleri, galip gelmek için her yolun mubah olup olmadığı üzerindeki düşünceleri ve müsabaka esnasında küfür etmenin nasıl bir davranış olduğu düşünceleri, Meslek grupları ile; müsabakalara gitme sıklıkları, amigoların davranışlarını nasıl değerlendirdikleri, hakemlerin takımları aleyhine vermiş oldukları kararda tavırlarının nasıl olacağı, hoşlandıkları müzik türleri ve taraftarlar arasındaki şiddet olaylarının sebepleri, 106 Tribünde oturma konumlan ile; eğitim durumları, amigoların davranışlarım nasıl değerlendirdikleri, taraftarlar arasındaki şiddet olaylarının sebepleri, taraftan olduklan takınım mağlubiyetinden sonra hırslarım kimden çıkardıkları, müsabaka izlemeye niçin gittikleri, müsabaka izlerken kötü ve küfürlü tezahüratta bulunup bulunmadıklan ve aylık gelir dağılımlan arasında istatistiki anlamlılık bulunmuştur (PO.05). Araştırma bulgulan; seyircilerin eğitim seviyelerinin ve ekonomik düzeylerinin yükseltilmesinin, şiddete yönelik eylemlerin engellenmesinde, olumlu sonuçlar sağlayabileceği şeklindedir. Aynca seyircilerin tribünde oturma konumlarım; eğitim düzeyleri ve gelir düzeyleri etkilemektedir.Öğe Impression Management of Acaemicians in Higher Education Institutions Providing Sports Education(Selçuk Üniversitesi, 2023 Nisan) Sarıipek, Tuncay; Çağlayan, Hakan Salim; Fişekçioğlu, İbrahim BülentThis research was conducted in order to determine the impression management of Acaemicians working in the sample of higher education institutions providing sports education, to examine whether the impression management tactics of Acaemicians differ according to demographic variables. A research using a descriptive scanning method aimed at revealing the current situation; 51 Faculties of Sports Sciences participating in the data collection process[n=426], 13 School of Physical Education and Sports[n=72] and 2 at the Department of Physical Education and Sports Teaching Affiliated to the Faculties of Education[n=5] a total of 503 who served[male=404, female=99; professor=44, associate professor=99, dr.teachmember=122, teaching.see=133, Res.see=105] it was carried out on the sample of Acaemicians. The “Impression Management Scale” developed by Bolino and Turnley (1999) and its adaptation to Turkish/validity study conducted by Basım and his friends(2006) and the “Personal Information Form” developed by the researcher were used as data collection tools in the research. The normality test of the data obtained in the study was tested by Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests; Mann-Whitney U Test was used for paired comparisons and Kruskal-Wallis Variance Analysis was used for multiple comparisons because the data did not show normal distribution as a result of the test. In the statistical calculations, the basic significance level was accepted as 0.05. As a result of the research; Acaemicians in higher education institutions providing sports education, trying to pity themselves, trying to show themselves as an exemplary staff member, trying to make them realize their own importance by force the dimensions of impression management tacticsand general impression management tactics which they never use, trying to make themselves liked by promoting their qualification the dimension of impression management tactics they are rarely used, trying to own their business the size of impression management tactics is which they use from time to time it is determined. Acaemicians' general impression management tactics and the dimensions of impression management tactics (trying to pity yourself, trying to make themselves liked by promoting their qualification, trying to show themselves as an exemplary staff member, trying to make them realize their own importance by force, trying to own their business) while it was found that there was no significant difference according to the gender variable; trying to show themselves as an exemplary staff member the dimension of impression management tactics depends on the variable of the department in which they work, trying to make them realize their own importance by force, trying to own their business and trying to own their business the effect of the dimensions of impression management tactics on the age and professional seniority variable, trying to make themselves liked by promoting their qualification, trying to own their business the dimensions of impression management tactics and general impression management tactics it has been found that it differs significantly according to the title variable.Öğe Ortaöğretim Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programının Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi(2013) Yıldız, Özer; Yıldız, Mehtap; Çağlayan, Hakan SalimBu araştırma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında uygulamaya giren ortaöğretim beden eğitimi dersi yeni öğretim programını öğretmen görüşleriyle değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu yardımıyla toplanmıştır. Araştırma grubunu, Ankara (n3), Erzurum (n3), Eskişehir (n2), Konya (n5), Malatya (n2) ve Trabzon (n2) illerinde resmî ortaöğretim okullarında görev yapan 12'si erkek, 5'i kadın toplam 17 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, nitel araştırmanın içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Sonuç olarak Ortaöğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programının teoride kalmaması ve uygulamadaki problemlerin giderilmesi adına, yapılandırmacı yaklaşım modeli ile hazırlanan öğretim programının felsefesinin hizmet içi eğitim kursları ve seminerler yoluyla ortaöğretimde görev yapan tüm beden eğitimi öğretmenlerine aktarılması gerektiği sonucuna varılmıştır.Öğe Relationship Between Health Perception and Life Satisfaction in Individuals Who are Member of Recreative Fitness Center(Selçuk Üniversitesi, 2019 Eylül) Çağlayan, Hakan Salim; Öz, Nazlı Deniz; Arı, AbdilThe aim of this study was to compare the health perception and life satisfaction levels of the individuals doing recreational sports according to various demographic variables and to determine the relationship. This study was conducted on the basis of survey model; Individuals attending recreational fitness centers in Konya participated on a voluntary basis. “Health Perception Scale” which was developed by Diamond et al. (2007) and adapted to Turkish by Kadıoğlu and Yıldız; and “Life Satisfaction Scale” which was developed by Diener et al. and adapted to Turkish by Köker (1991) were used. SPSS 20 package program was used to analyze the data. In the evaluation of the data, complementary statistical methods like standard deviation (sd) frequency (f) percentage (%) average (M) and since normal distribution conditions were not met Kruskal Wallis Test and Mann-Whitney U test, which are non-parametric tests, were used. Spearman Correlation coefficient test was used to reveal the relationship between them. Results were evaluated at 0.05 significance level. As a result of the study, when the health perception scale and life satisfaction scale were compared according to the variables of gender, age and educational status, statistically significant differences were found and it was found that the relationship between life satisfaction and health perception scale had low positive correlation levels with each other. In this context, health perception and life satisfaction can be evaluated as factors affecting each other.Öğe Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2017) Gül, Özgür; Çağlayan, Hakan Salim; Özlü, MetinBu araştırma, Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin bazı değişkenlere (cinsiyet, bölüm, sınıf, yaş) göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi ve Rekreasyon Bölümü’nde okumakta olan 1030 1. ve 2. Öğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış fakat uygulama yapıldığı anda mevcut olmayan öğrenciler ile ankete katılmak istemeyen öğrencilere anket uygulanmadığından araştırma 808 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Öztürk (1995) tarafından geliştirilen “Genel Öğrenme Stratejileri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği Kolmogorov-Smirnov testi ile incelenmiş ve bu inceleme sonucunda veriler normal dağılım gösterdiğinden dolayı ikili küme karşılaştırmaları için t testi; üç veya daha fazla küme karşılaştırmaları için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. ANOVA sonucu anlamlı bulunan farklılıkların kaynağını belirlemek üzere varyansların homojen olmasından dolayı Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin cinsiyet değişkenine göre tekrar ve hatırlama stratejilerinin; öğrenim gördükleri bölüm değişkenine göre dikkat, anlamlandırma, zihne yerleştirme, hatırlama ve duyuşsal stratejilerinin; sınıf değişkenine göre anlamlandırma, hatırlama ve duyuşsal stratejilerinin; yaş değişkenine göre ise dikkat, anlamlandırma, zihne yerleştirme, hatırlama ve duyuşsal stratejilerinin anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir.Öğe SPOR YAPAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(2008) Çağlayan, Hakan Salim; Taşğın, Özden; Yıldız, ÖzerBu araştırma; liselerde eğitim gören ve spor yapan öğrencilerin problem çözme becerilerini belirlemek; problem çözme becerilerinin anne ve babalarının eğitim düzeylerine, mesleklerine, ailelerinin gelir düzeylerine ve sahip oldukları kardeş sayılarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubu, 2006–2007 eğitim-öğretim yılının ikinci yarısında, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı 5 lisede öğrenim gören ve farklı branşlarda okullarını temsil eden, müsabakalara katılmış 195 sporcu öğrenciden oluşmuştur. Araştırmanın modeli tarama (survey) yöntemidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlaması Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından gerçekleştirilen “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; spor yapan öğrencilerin genel olarak problem çözme becerilerinin ve problem çözme yaklaşımlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin problem çözme becerisi alt boyutlarına ve toplamına ait puan ortalamalarının, anne eğitim durumu, anne-baba mesleği ve sahip oldukları kardeş sayısı değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; baba eğitim durumu ve ailelerinin gelir düzeylerine göre ise anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir.Öğe Spor yapan lise öğrencilerinin spora katılım motivasyonlarına etki eden faktörlerin belirlenmesi(2008) Şirin, Erkan Faruk; Çağlayan, Hakan Salim; Çetin, Mehmet Çağrı; İnce, AlpaslanBu araştırma; liselerde eğitim gören ve spor yapan öğrencilerin spora katılım motivasyonlarını belirlemek; cinsiyet, yaş, yaptıkları spor branşları ve spora başlama sürelerine göre spora katılım güdülerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2006–2007 eğitim-öğretim yılında, Osmaniye ilinde ders dışı okullar arası spor faaliyetlerine katılan 1156 kız ve erkek sporcu öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi ise farklı branşlarda okullarını temsil eden ve müsabakalara katılmış 270 sporcu öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Gill, ve ark. (1983)’un geliştirdiği ve Oyar ve ark. (2001) tarafından Türk popülasyonuna uyarlaması yapılan Spora Katılım Güdüsü ölçeği (Participation Motivation Questionnaire) (PMQ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) kullanılmış, anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda spor yapan lise öğrencilerinin spora katılım motivasyonları dışsal güdülerden çok “takım üyeliği/ruhu”, “beceri gelişimi” ve “hareket/aktif olma” olarak bulunmuştur. Spora katılım nedenlerinde cinsiyet farklılığında kız ve erkek sporcular arasında “eğlence” ve “hareket/aktif olma” alt boyutlarında kız sporcuların lehine bir fark olduğu belirlenmiştir. Spora katılım nedenlerinde yaş farklılığında “takım üyeliği/ruhu” “eğlence”, “başarı/statü” ve “hareket/aktif olma” alt boyutlarında anlamlı düzeyde farklılaşma bulunmuştur. Voleybol, futbol, basketbol ve diğer branşlarla ilgilenen sporcuların spora katılım motivasyonları “yarışma” ve “arkadaş” alt boyutları düzeyinde farklılaştığı tespit edilmiştir. Spora başlama süresine göre sporcuların spora katılım motivasyonları “takım üyeliği/ruhu” ve “arkadaş” alt boyutlarında farklılaştığı bulunmuştur.Öğe Spor yapanlar ile spor yapmayanların izokinetik kas kuvvetleri ile kemik yoğunluğu arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi(2009) Şirin, Erkan Faruk; İnce, Alparslan; Lök, Sefa; Çağlayan, Hakan SalimBu çalışmanın amacı; spor yapanlar ile spor yapmayanların izokinetik kas kuvvetleri ile kemik yoğunluğu arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi ve egzersiz yapmanın önemini ortaya koymaktır. Basketbol ve Futbol branşlarında aktif spor yapan 20–25 yaşlar arasında 40 sporcu ile spor yapmayan 20–25 yaş arası sağlıklı 20 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, çalışmaya katılan kişilerin ön hazırlıkları tespit edilerek demografik bulguları, izokinetik kas kuvvetleri(820–130 model Biodex 3 system izokinetik egzersiz ölçüm cihazı) ve Femur Nec (femur boynu) (Hologic QDR 4500C Fan Beam X-Ray Bone Densitometer (DEXA) kemik ölçüm cihazı) kemik yoğunluğu ölçümleri alınmıştır. Vücut Ağırlığı ve kemik yoğunluğu (Femur Nec[gr/cm2]) yönüyle yapılan değerlendirmelerde ise Kontrol ve Deneme Grupları arasında istatistiksel açıdan önemli farklılıklar görülmüştür (P0.001). 60 \circ/sn, 180 \circ/sn ve 240 \circ/sn sağ ekstansiyon izokinetik kas kuvveti açısından Basketbol ve Futbol grubunun Kontrol grubundan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (P0.001). 60 \circ/sn sağ fleksiyon izokinetik kas kuvveti ölçüm değerlerine bakıldığında ise, Futbol grubu Basketbol ve Kontrol grubundan daha yüksek bulunurken, Basketbol ve Kontrol grubunun benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir (P0.01). 60 \circ/sn, 180 \circ/sn ve 240 \circ/sn sol ekstansiyon izokinetik kas kuvveti açısından Basketbol ve Futbol grubunun Kontrol grubundan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (P0.001). 60 \circ/sn, 180 \circ/sn ve 240 \circ/sn sağ extansiyon Basketbol grubunda kemik yoğunluğu oranında (P0.001) önemli düzeyde korelasyon tespit edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları, izokinetik kas kuvveti ile kemik yoğunluğu arasında bir ilişkinin olduğunu belirlemiştir.