Yazar "Örs, İlker" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Benzin-etanol karışımlarının taşıt performansına ve egzoz emisyonlarına etkisi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007-02-02) Örs, İlker; Tarakçıoğlu, NecmettinBu çalımada, buji ile atelemeli motorlarda, gelecekte benzinin yerine alternatif yakıt olarak kullanılması muhtemel olan etanolun benzin ile karıtırılması sonucu, elektronik ateleme sistemine ve enjeksiyonlu yakıt sistemine sahip bir taıtta, tekerlek tahrik kuvvetine, tekerlek tahrik gücüne, CO, HC ve CO2 emisyonlarına etkileri incelenmitir. Yakıt olarak hacimce %10-20-30 etanol içeren benzin-etanol karıımları kullanılmıtır. Deney sonuçlarına göre; tekerlek tahrik kuvvetinde en yüksek artı, 2. vites durumunda, 20 km/h taıt hızında E20 yakıtı ile %9.56 oranında olmutur. Tekerlek tahrik kuvvetinde en yüksek düü, 4. vites durumunda, 100 km/h taıt hızında E30 yakıtı ile %5.75 oranında olmutur. Tekerlek tahrik gücünde en yüksek artı, 2. vites durumunda, 20 km/h taıt hızında, E20 yakıtı ile % 9.56 oranındadır. Tekerlek tahrik gücünde en yüksek düü, 4. vites durumunda, E30 yakıtı ile %5.44 oranında olmutur. Emisyonlara bakıldıında; CO emisyonunda, en yüksek düü, 4. vites durumunda, 140 km/h taıt hızında, E20 yakıtı ile yaklaık 5 kat olmutur. HC emisyonunda, en yüksek düü, 2. vites durumunda, 20 km/h taıt hızında, E10 yakıtı ile yaklaık 9 kat olmutur.Öğe Biyoyakıt kullanan bir dizel motorunun performans, yanma ve emisyon analizi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-08-20) Örs, İlker; Kahraman, AliBu çalışmada, bir dizel motorunda yakıt olarak Euro dizel (EUD)-biyodizel (aspir yağından elde edilen)-biyoetanol (şeker pancarından elde edilen) karışım yakıtlarının kullanılması ile elde edilen motor performansı, yanma analizi, enerji analizi ve egzoz emisyonları EUD yakıtı ile karşılaştırılmıştır. Test sonuçlarında, performans parametreleri olarak; efektif motor torku, efektif motor gücü ve efektif özgül yakıt tüketimi değerleri incelenmiştir. Karışım yakıtlarından elde edilen efektif motor torku ve efektif motor gücü değerleri EUD yakıtına göre ortalama %21.61 oranına kadar daha düşük, efektif özgül yakıt tüketimi değeri ortalama %30.57 oranına kadar daha yüksektir. Karışım yakıtlarının yanma analizi sonuçları EUD yakıtının ki ile benzerlik göstermiştir. Yüksek biyoetanol içeren karışımların CO emisyonu EUD yakıtına göre ortalama %80.38 oranına kadar artmış, düşük biyoetanol içeren yakıtlar için CO emisyonu %37.59 oranına kadar azalmıştır. Biyodizel kullanımı ile EUD yakıtına göre, CO2 emisyonları için ortalama olarak %81.62 oranına kadar, NO emisyonları için ortalama olarak %31.29 oranına kadar artış, HC emisyonları için ortalama olarak %39.26 oranına kadar, duman koyuluğu için ortalama olarak %6.56 oranına kadar azalma görülmüştür. Biyoetanol kullanımı ile EDU yakıtına göre, CO2 emisyonları için ortalama olarak %52.61 oranına kadar, NO emisyonları için ortalama olarak 55.86 oranına kadar, duman koyuluğu için ortalama olarak %17.25 oranına kadar azalma, HC emisyonu için ortalama olarak %91.73 oranına kadar artış görülmüştür.Öğe The Effect on Performance and Exhaust Emissions of Adding Cotton Oil Methyl Ester to Diesel Fuel(2016) Kahraman, Ali; Ciniviz, Murat; Örs, İlker; Oğuz, HidayetIn the study, engine performance and exhaust emissions of diesel fuel and cotton oil methyl ester (COME) blends at proportions of 2%, %5 and 10% (v/v) have been investigated. The engine was fuelled with COME-diesel blends and pure diesel when running the engine at six different engine speed (1000, 1200, 1400, 1600, 1800, 2000 rpm) and at full load. Test results are presented engine torque and specific fuel consumption (SCF) as engine performance, and Carbon monoxide (CO), Hydrocarbon (HC), smoke and nitrogen oxides (NOx) as exhaust emissions. As result, this study is show that although engine performance decreased with COME adding to diesel fuel, exhaust emissions was generally improved.Öğe The effect on vehicle performance and exhaust emissions of gasoline – ethanol blend which is high ethanol rate(2012) Örs, İlker; Ciniviz, Murat; Köse, HüseyinIn this study, the effects of blending gasoline and ethanol which will probably be consumed as an alternative for gasoline in the future on wheel power, CO, HC, NOx and CO2 emissions were examined at spark ignition engines, at vehicles with electronic ignition system and injection fuel system. As fuel, gasoline-ethanol blend with a %85 ethanol were used. According to the results of the experiment, wheel power was decreased. Fuel consumption was increased. In case exhaust emissions, CO, CO2 and NOx emissions were decreased, HC emission was increased.Öğe Effects on Performance, Emission and Combustion Parameters of Addition Biodiesel and Bioethanol into Diesel Fuel(2017) Örs, İlker; Kahraman, Ali; Ciniviz, MuratIn this study, safflower based biodiesel produced in the pilot plant were blended with certainamounts of diesel fuel and bioethanol from sugar beet. Diesel fuel and the blends were testedin a direct injection diesel engine and engine performance, combustion and exhaust emissioncharacteristics were investigated. According to test results, the brake specific fuel consumptionsof biodiesel blend were about 8.51% higher than diesel fuel. Bioethanol is increased brakespecific fuel consumptions values up to 26.77%. The maximum cylinder gas pressure ofbiodiesel blend was about 0.46% higher than that of diesel fuel on average. This value wasdecreased about 1.75% with using of bioethanol. The exhaust emission results showed thatbiodiesel blend decreased carbon dioxide emissions and smoke opacity, while it increasednitrogen oxide emissions and exhaust gas temperature. Nitrogen oxide emissions, smokeopacity and exhaust gas temperature values were decreased with adding bioethanol, while itincreased carbon dioxide emissions.Öğe Investigation of Effect of n-hexane Additives in Biodiesel in Combustion and Exhaust Emissions in Diesel Engines(2017) Çelik, Mehmet; Bayındırlı, Cihan; Demiralp, Mehmet; Örs, İlkerThere are various studies concerning biodiesel fuel and its spraying, combustion and emission properties within the diesel engines. In the diesel engines, the hazardous emissions such as carbonmonoxide (CO), carbondioxide (CO2), hydrocarbon (HC) and particle matter (PM) decreased along with the use of biodiesel. But a slight increase in azotoxit (NOx) emissions was observed due to the use of biodiesel which is an oxygenated fuel. In this study; by volume 4% 12% and 20% n-hexane were added in biodiesel which produced by transesterification method from cottonseed oil. Engine tests were carried out at 6 min-1. The maximum moment obtained at 1400 min-1. The maximum increase in moment is 3.95% in CHX20 fuel, while the specific fuel consumption is reduced by 5.52%. At 1400 min-1, the maximum of cylinder pressure and heat dissipation is increased by increasing of additive ratio. As the n-hexane ratio increases, the emissions of CO, HC and smoke decrease while NOx emissions increaseÖğe An Overview for Effects on Aerodynamic Performance of Using Winglets and Wingtip Devices on Aircraft(Selçuk Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu, 2020) Öztürk, Şeyda; Örs, İlkerIn this study, the effects of different types of winglets and wingtip devices on aerodynamic performance in aircraft were investigated. Mostly, CFD analyzes were performed with different turbulence models in the examined studies, as well as experimental studies were also conducted. It has been observed that especially k-?, k-? and Sparlat Almaras turbulence models are used in calculations. As a result of the investigations, it has been observed that both the use of winglets and the use of a wingtip devices significantly reduce the vortex formation in the wingtips compared to the plain wing. It has been determined that the most effective method in reducing wing tip vortexes is the use of winglet. The reduction of these vortexes resulted in an increase in lift force and a decrease in drag force. Thus, the L/D ratio has increased and as a result; better fuel economy, longer range and higher payload are provided.Öğe Yakıt olarak benzin – etanol karışımlarının taşıt performansı ve egzoz emisyonlarına etkisi(2009) Örs, İlker; Tarakçıoğlu, Necmettin; Ciniviz, MuratBu çalışmada, elektronik ateşleme sistemine ve enjeksiyonlu yakıt sistemine sahip bir taşıtta, yakıt olarak benzin-etanol karışımları kullanımının tekerlek tahrik kuvvetine, CO, HC ve CO _ 2 emisyonlarına etkileri incelenmiştir. Yakıt olarak hacimce %10-20-30 etanol içeren benzin-etanol karışımları kullanılmıştır. Deney sonuçlarına göre; tekerlek tahrik kuvvetinde E0’a göre en yüksek artış, 2. vites durumunda, 20 km/h taşıt hızında E20 yakıtı ile %9,56 oranında olmuştur. Tekerlek tahrik kuvvetinde E0’a göre en yüksek düşüş, 3. vites durumunda, 40 km/h taşıt hızında E30 yakıtı ile %9,8 oranında olmuştur. Emisyonlara bakıldığında; CO emisyonunda, E0’a göre en yüksek düşüş, 3. vites durumunda, E20 yakıtı ile yaklaşık 12,7 kat olmuştur. HC emisyonunda, E0’a göre en yüksek düşüş, 2. vites durumunda, 20 km/h taşıt hızında, E10 yakıtı ile 9,2 kat olmuştur.