Yazar "Şirin, Erkan Faruk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 17 / 17
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Adaptation of Sport Fanaticism Scale Into Turkish(Selçuk Üniversitesi, 2021 Ağustos) Erdoğan, Ali; Şirin, Erkan FarukSporda fanatikliğe bazen olumlu bazen olumsuz anlamlar yüklenebilmektedir. Fanatikler spor pazarlamacıları için markanın değerli müşterileri olmakla birlikte sosyal kimlik, ilişki ve benlik saygısı açısından sosyal bir onay çerçevesi oluşturur. Bunun yanında fanatiklerin şiddet içeren aşırı davranışları sosyal olarak kabul edilemez bir çerçevede görülmektedir. Bu farklı çalışma alanları için de spor fanatizmini ölçecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracına ihtiyaç duyulması nedeniyle gerçekleştirilen bu çalışma, Dwyer, LeCrom ve Greenhalgh (19) tarafından geliştirilen Spor Fanatizmi Ölçeğinin (Sport Fanaticism Scale) Türkiye koşullarında geçerliliğini ve güvenilirliğini belirlemeyi amaçlamaktadır. 12 maddeden oluşan 5’li likert tipindeki ölçek, Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor kulüplerinin taraftarı olan 528 katılımcıya uygulanmıştır. Ölçeğin dört faktörlü yapısının incelenmesi için AMOS programı kullanılarak doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Uyum indeksleri değerlerinin tüm parametrelerde iyi veya mükemmel seviye de olduğu görülmüştür (?²/sd= 2.91); RMSEA=.060; GFI=.96; CFI=.95; IFI=.95; AGFI =.93). Elde edilen sonuçlar, 12 maddelik ölçeğin dört faktörlü özgün yapı ile tutarlı ve verilerle uyumlu olduğunu göstermektedir. Ölçeğin güvenilirliği için, ölçeğin tamamının ve alt boyutlarının iç tutarlılık katsayıları kontrol edilmiştir. Ayrıca, ölçeğin iç tutarlık güvenirlik kapsamında Cronbach’s Alpha ve AVE ile CR değerleri de hesaplanmış ve katsayıların yeterli düzeyde olduğu bulunmuştur. Ölçeğin üç hafta ara ile testtekrar test güvenirlik analizi de yapılmıştır. Elde edilen bu bulgular ışığında, “Spor Fanatizmi Ölçeği’’nin Türk kültür yapısıyla uyumlu, geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Analysis of Official Internet Sites of Sport Clubs in Terms of Social Media and Marketing Communication: A Study on Turkish and German Sport Clubs(Selçuk Üniversitesi, 2019 Nisan) Şirin, Erkan Faruk; Sevilmiş, AliBecoming widespread of internet use, advantages web has, compared to traditional environment, and purchaser tendencies in marketing communication have made web sites a potential social media communication and marketing tool for sport clubs. The main aim of this study is to evaluate official internet sites of soccer clubs of Super League İlhan Cavcav Season and Bundesliga in Germany in terms of social media communication and marketing communication and reveal the similarity and difference between both league by means of content analysis method. Internet site of a total of 36 sport clubs in both leagues were evaluated. During analysis of the data, MAXQDA qualitative data analysis software was used. According to the results of the study, while social network applications (Facebook, Twitter, etc.) in the official web sites of Turkey and Germany sport clubs show similarity, instant messaging applications (Snapchat), documents follow system (subscribe to RSS) and motion videos (Giphy) or blog accessing tools were seen to be given place in German clubs. In large majority of German clubs, while official internet sites include multiple language options, in Turkey, there is multiple language option in the internet site of a few number of clubs. In addition, Turkish sport clubs use marketing communication channels in similar to traditional marketing activities, and there are differences between the clubs taking place in both leagues in terms of the use of direct communication with customers through these channels (answering the questions about, comments about product, etc.), direct marketing (information about filtering detail, cargo information, safe payment, order follow, and product return), and sale development (favorite/ the most sold product, personal product design, seasonal opportunities, etc.).Öğe Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselme sistemine ilişkin görüşleri(2010) Şirin, Erkan Faruk; Erdoğdu, Murat; Mülazımoğlu, OlcayBu araştırmanın amacı; 2007-2008 öğretim yılında, ilk ve ortaöğretim okullarında görevli beden eğitimi (BE) öğretmenlerinin öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselme (KBY) sistemine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma survey (tarama) yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. BE öğretmenlerinin kariyer basamaklarında yükselme sistemiyle ilgili görüşlerini belirleyebilmek için, Laçin (2006) tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Veri toplama aracı, internet üzerinden e-posta yöntemiyle çalışan, sadece BE öğretmenlerinin üye olabildiği bedenegitimiogretmenleri@yahoogroups.com adresinde kayıtlı olan ileti grubu üzerinden, e-anket uygulaması şeklinde yapılmıştır. 81 ilden toplam 416 BE öğretmeninden geri dönen anketler değerlendirmeye alınmıştır. Veriler çözümlenirken tanımlayıcı istatistiklerden frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, BE öğretmenlerinin mevzuat hakkında bilgi sahibi olmalarına rağmen değerleme sonuçlarının kullanım alanları hakkında bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin sınavın içeriği ve yönetmelikte yer alan performans değerleme sürecini oluşturan unsurların öğretmenlerin performansını değerlemeye uygun olduğu görüşüne katılmadıkları görülmüştür. Öğretmenler yönetmeliğe göre oluşturulan değerlendirme komisyonunun görev ve yetkilerini objektif olarak yerine getireceğini belirtirken, mevzuatın sık sık değiştirilmesinin olumsuz bir durum olduğunu ve aday-uzman-başöğretmenlik basamaklarında ilerlemek için sınavın kullanılabilir düzeyde olmadığını belirtmişlerdir. Bununla beraber öğretmenler uzman-başöğretmenlik sınavının öğretmen performansını değerlendirmek için güvenilir-geçerli ve kullanılabilir bir araç olduğu hakkında da olumsuz görüş belirtmişlerdir. BE öğretmenleri bilimsel ve sosyal etkinliklere katılımın performanslarını arttırıcı kriter olduğunu düşünmekte ancak bilimsel yayın üretmenin performans değerlendirme için kullanılmaması görüşündedirler. Öğretmenler, sicil raporlarıyla değerlendirmenin öğretmenlerin performansının değerlendirilmesi için vazgeçilmez bir kriter olduğu görüşünde birleşirken, müfettişlerin yaptığı teftiş raporlarıyla değerlendirmenin vazgeçilmez bir kriter olduğuna katılmamaktadırlar. Ayrıca BE öğretmenleri eğitim düzeylerinin performanslarının değerlendirilmesi için vazgeçilmez bir kriter olduğuna ve değerlendirme sonuçlarının hizmet içi eğitim almalarında kullanılması görüşüne de büyük çoğunlukla katılmamaktadır.Öğe Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi(2008) Çağlayan, Hakan Salim; Şirin, Erkan Faruk; Yıldız, ÖzerBu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda okuyan öğrencilerin, genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin eğitim gördükleri bölümlerine, sınıflarına, yaşlarına ve mezun oldukları lise türlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2007–2008 eğitim- öğretim güz yarıyılında Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği ve Antrenörlük Eğitimi Bölümü’nde okumakta olan 730 normal ve ikinci öğretim öğrencisi oluşturmuştur. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış fakat uygulama yapıldığı anda mevcut olmayan öğrenciler ile ankete katılmak istemeyen öğrencilere anket uygulanmadığından araştırma 446 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Öztürk (1995) tarafından geliştirilen “Genel Öğrenme Stratejileri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U, Kruskal Wallis-H, t testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova), Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmış ve anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda eğitim gören, Spor Yöneticiliği bölümü öğrencilerinin ( X 3,44), Antrenörlük Eğitimi bölümü öğrencilerine göre ( X 3,20); 2. sınıf öğrencilerinin ( X 3,47) de 1. sınıf öğrencilerine göre ( X 3,22) genel öğrenme stratejilerinden duyuşsal stratejileri kullanma sıklıklarının; genel liseden mezun olan öğrencilerin ( X 3,83) ise meslek liselerinden mezun olan öğrencilere göre ( X 3,63) anlamlandırma stratejilerini kullanma sıklıklarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu; öğrencilerin yaşlarına bağlı olmaksızın genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin benzer sıklıkta olduğu tespit edilmiştir.Öğe Beden eğitimi ve spor yüksekokulu yöneticilerinin dönüşümcü liderlik stiline ilişkin yönetici algıları(2009) Şirin, Erkan Faruk; Yetim, A. AzmiBu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu yöneticilerinin dönüşümcü liderlik stillerini yöneticilerin algılarına göre belirlemek ve yöneticilerin kişisel özellikleri ile dönüşümcü liderlik stili arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2007–2008 eğitim-öğretim yılında Türkiye’deki devlet üniversitelerine bağlı 38 Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullu ve 2 Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu’nda görev yapan 89 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Bernard Bass ve Bruce Avolio (13) tarafından geliştirilen “Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği (Multifactor Leadership Questionnaire-MLQ 5X - SHORT)” ve kişisel özellikleri belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Yüksekokul yöneticilerinin algılarına göre, dönüşümcü liderlik stillerinin kişisel özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesinde ikili küme karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testi ve ikiden çok küme karşılaştırmalarında ise Kruskal-Wallis varyans analizi istatistik yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda görev yapan yöneticilerin algılarına göre dönüşümcü liderlik stilinde en fazla gerçekleşen alt boyutun idealleştirilmiş etki (davranış) (X3,46), en az gerçekleşen alt boyutun ise idealleştirilmiş etki (atfedilen) (X3,28) olduğu bulunmuştur. Okul yöneticilerinin liderlik stillerinin, yöneticilerin yaş, akademik unvan, mesleki kıdem, yöneticilik kıdemi, yönetim konusunda kurs ve/veya seminer alma durumu ve lisans mezuniyet grupları algılarına göre dönüşümcü liderlik alt boyutlarının tamamında anlamlı farklılık göstermemektedir. Yöneticilerin cinsiyet gruplarında ise telkinle güdüleme, entelektüel uyarım ve bireysel destek boyutlarında anlamlı farklılık görülmüştür.Öğe Bireysel ve takım sporlarında yer alan sporcuların doping hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2001) Şirin, Erkan Faruk; Kaplan, TurgutÖğe The Effect of Fans' Perceptions of Psychological Commitment to Their Team on Respect and Hatred Towards Opponents(Selçuk Üniversitesi, 2023 Ağustos) Deveci Şirin, Hatice; Şirin, Erkan FarukThe aim of this study is to determine the effect of fans' perceptions of psychological commitment to their teams on their respect and hatred towards opponents. The study group consists of 400 fans of clubs called as the Big Three (Beşiktaş, Fenerbahçe and Galatasaray) residing in Konya during the 2021-2022 Football Season. In the study in which survey and relational survey models were used, Personal Information Form, Fan Psychological Commitment Scale and Respect for Opposite Opinions and Self-Control Scale in Sports were used to collect data. As a result of the study, it was found that personal identity, resource cost and social obligation, which are the sub-dimensions of psychological commitment to the team, increase hatred towards the opponent, while affective commitment decreases hatred towards the opponent. In the Multiple Regression Analysis conducted to examine the extent to which psychological commitment to the team predicts hatred towards the opponent, it was found that 39% of hatred towards opponent was explained. In addition, it was found that regional tribalism, one of the subdimensions of psychological commitment to the team, increased the respect towards the opponent, while social obligation decreased the respect towards the opponent. In the Multiple Regression Analysis conducted to examine the extent to which psychological commitment to the team predicts respect towards opponent, it was seen that 8% of respect towards opponent was explained. It is considered that the findings of the study will contribute to the development of policies to increase sportsmanship and fairplay behaviours of fans and to prevent aggression.Öğe The Effect of Students’ Trust in Instructors on Students’ Class Participation and School Engagement: Example of Faculty of Sports Sciences(Selçuk Üniversitesi, 2022 Aralık) Şirin, Hatice Deveci; Erdoğan, Ali; Şirin, Erkan Faruk; Işık, ÇetinTrust in instructors is one of the most important variables affecting university reform and students' college life. The research focused on the trust in the instructors which is considered to have an influence on class participation and school engagement. Accordingly, the aim of this study is to examine the relationship between trust in faculty members and class participation and school engagement with regard to faculty of sport sciences. The study group in this research consisted of 552 students (194 female, 358 male) – voluntary participation - who were studying in the physical education and sports teaching, sports management, coaching education, and recreation departments in the Faculty of Sports Sciences at Selcuk University. The study was carried out through a quantitative approach. Student Trust in Instructors Scale, Student Engagement Scale and School Engagement to Higher Education Scale were used in order to collect data in the study. Study data were analyzed via arithmetic mean, standard deviation, confirmatory factor analysis, correlation analysis and structural equation modeling. As a consequence of this study, positive relationship was found between students’ trust in the instructors and students’ participation in the class and their school engagement. Moreover, the study shows that the positive effect of students’ trust in the instructor on school engagement is more effective than its effect on their participation in the class.Öğe Examination of Sport Managers' Self-Efficacy Status and Time Management(Selçuk Üniversitesi, 2019 Ocak) Erdoğan, Ali; Şirin, Erkan Faruk; Yetim, Ahmet Azmi; Karacan Doğan, PınarThe aim of this study is to determine the self-efficacy perceptions and time management belief levels of the public and sports club managers working in Turkey and to examine the relationship between them by examining them according to some demographic variables. In this research, a method for descriptive and relational screening was used to reveal the current situation. The sample group of the public and sports club managers working in Turkey consists of public sports managers (n = 55) and sports club managers (n = 99) who volunteered to participate in the study. Personal Information Form, Sport Managers Self-Efficacy Scale and Time Management Scale were used as data collection tools. In the analysis of data, since the data and groups are not distributed homogeneously and the data is skewed to the left, non-parametric Mann Whitney U and Kruskal Wallis test techniques were used to determine the differences between the groups in the sub-dimensions of self-efficacy and time management, and Spearman Correlation Analysis technique was used in the relationship between Sport Managers' SelfEfficacy Scale and Time Management Scale. At the end of the study, there were no significant differences between Sport Managers Self-Efficacy and Time Management beliefs and Personal variables (age, gender, marital status, education level, year of service, management year and sports history), while a significant difference was determined between the time attitude subdimension of time management and the sector variable in favor of sports club managers. In addition, a weak positive and significant (p <0.05) relationship was found between general time management and sports managers' self-efficacy (decisionmaking, personal characteristics, Knowledge and Interpersonal Roles).Öğe Futbol seyircisinin sosyo-ekonomik yapısının şiddete etkisi (Karamanspor örneği)(2007) Yıldız, Mustafa; Fişekçioğlu, İ. Bülent; Çağlayan, Hakan Salim; Tekin, Murat; Şirin, Erkan Faruk; Akyüz, MuratBu çalışma; Karamanspor seyircisini şiddet ve şiddete yönelten sosyo-ekonomik ve kültürel faktörlerin incelenmesi kapsamında ele alınarak hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2003-2004 futbol sezonunda 2.Lig B Kategorisi C Grubunda Karaman Kemal Kaynaş Stadyumunda oynanan Karamanspor-Aksarayspor müsabakasına gelen, Karamanspor taraftarı oluşturmuştur. Çalışmada; uzmanlar tarafından geliştirilen anket tesadüfü örneklem yoluyla stadyumdaki 429 seyirciye uygulanmıştır. Anketler, SPSS For Windows 10.0 paket programına aktarılmış, frekans dağılımları ve değişkenler arasında ilişki olup olmadığı Ki-Kare testi uygulanarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda; Karamanspor futbol seyircisinin, yaş dağılımlarından orta yaş ve üzeri bir taraftar kitlesine sahip olduğu, eğitim durumlarının yüksek olduğu, futbol oyun kurallarını büyük ölçüde bildikleri, kendi sahasındaki maçları büyük ölçüde izledikleri, takımın aldığı mağlubiyetten büyük ölçüde etkilenmedikleri, hakem hatalarına karşı kararları saygıyla karşıladıkları, takımın mağlubiyetinden sonra çevrelerine zarar vermedikleri, müsabaka izlemeye takımlarını desteklemek için gittikleri bulunmuştur. Taraftarlar arasındaki şiddet olaylarının nedenleri olarak da, taraftarların yetersiz eğitimlerini görmektedir.Öğe Job Satisfaction and Burnout in Predicting Life Satisfaction Among Elementary Physical Education Teachers in Turkey(Sila Science, 2012) Şirin, Erkan FarukThe purpose of this study is to determine the extent to which variables of job satisfaction and burnout [emotional exhaustion (EE), depersonalization (DP), and negative sense of professional achievement (NSPA)] contribute to the interpretation of life satisfaction. The participants in the study were 85 female (27.2 %), 228 male (72.8%), total 313 physical education (PE) teachers who work in Ministry of National Education institutions in the central districts of Ankara in Turkey. To collect data for the study, the Job Satisfaction Scale, Maslach Burnout Inventory (Educator Form) and Life Satisfaction Scales were used. In the analysis of the data collected, the Pearson Product Moment Correlation Coefficient and Multiple Regression Analysis techniques were used. The results indicated that there are significant positive moderate correlations between life satisfaction and job satisfaction and negative relations among EE, DP and NSPA. It was found that all the variables used to interpret life satisfaction account for 45% of total variance. It was determined that the EE sub-dimension of the burnout variable is the one that contributes most to the prediction of life satisfaction. This was followed by the NSPA, DP and job satisfaction variables.Öğe Kreatin yüklemesinin sporcuların izokinetik performansına etkisi(2009) Şirin, Erkan Faruk; Yalçın, SuzanBu çalışmanın amacı ergojenik yardımcı olarak kullanılan kreatin monohidrat’ın (CrH2O) uzun süreli (6 hafta) yüklemenin sporcu performansına (izokinetik güç ölçümünde toplam iş üretimi) etkisinin belirlenmesidir. Araştırmaya yaşları 20-27 arasında değişen 38 kişi katılmıştır. Araştırmaya katılan denekler aktif spor yapan sporculardan seçilmiştir. Araştırma bulgularına göre; izokinetik egzersizde kreatin grubunda tüm denekler için tüm setlerde yüklemeden sonra toplam iş üretimi arttı. Birinci ve beşinci setlerde yükleme öncesi ve sonrası değerler arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulundu. Kreatin grubunda yükleme öncesi (Yönc)’nden 15. güne göre değişimde bütün setlerde istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Aynı şekilde yükleme öncesinden 50. güne göre değişimde ise istatistiksel olarak önemli bir fark tespit edilmemiştir. Plasebo grubu yükleme öncesi ve sonrasında her 5 sette, toplam iş üretim değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadı. Plasebo grubunda yükleme öncesi (Yönc)’nden 15. güne göre değişimde bütün setlerde istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Aynı şekilde yükleme öncesinden 50. güne göre değişimde ise istatistiksel olarak önemli bir fark tespit edilmemiştir. Araştırmanın göze çarpan bulgularında biri, uzun süreli (50 gün) kreatin yüklemenin, maksimal istemli diz ekstansiyonu sırasında kas total iş üretimi değerlerine etkisi olmamıştır fakat yükleme öncesinden 15. güne göre değişimde anlamlı gelişmeler görülmüştür. Bu da total iş üretiminde, uzun süreli yüklemeler yerine iki haftalık yüklemelerin daha olumlu sonuçlar verdiği sonucunu ortaya çıkarmıştır.Öğe Rafting participants’ metaphoric perceptions concerning the concept of rafting(2012) Şirin, Erkan Faruk; Bektaş, Fatih; Karaman, Gülsen; Aytan, Gonca KorucuBu çalışmanın amacı “rafting” kavramına yönelik rekreatif amaçlı rafting yapan katılımcıların sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Çalışmaya 2011 yılında Fırtına vadisi, Fırtına deresinde rafting yapan 98 kadın (Xyaş28.128.70) ve 105 erkek (Xyaş28.449.37) olmak üzere toplam 203 (Xyaş28.299.03) kişi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmanın verileri katılımcıların “Rafting …………..gibidir, çünkü………..” cümlesini tamamlattırılarak elde edilmiştir. Bu şekilde her katılımcının rafting kavramına ilişkin bir metafor üretmesi beklenmiştir. Bu çalışmada olgubilim araştırma deseni kullanılmış ve verilerinin analizi içerik analiz tekniğiyle yapılmıştır. Katılımcıların rafting kavramına ilişkin algıları metafor analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu kapsamda, katılımcıların geliştirdikleri metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması süreci; (1) metaforların belirlenmesi (2) metaforların sınıflandırılması (3) kategori geliştirme (4) geçerlik ve güvenirliği sağlama ve (5) nicel veri analizi için verileri SPSS paket programına aktarma olmak üzere beş aşamada gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar “Rafting” kavramına ilişkin toplam 46 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından irdelenerek 6 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, “Rafting” kavramını, katılımcıların %38’i yaşamın ifadesi, %25’i bağımlılığın ifadesi, %13’ü sevgi ifadesi, %9’u korkunun ifadesi, %9’u mücadelenin ifadesi ve %7’si farklılığın ifadesi olarak algıladıkları görülmüştür.Öğe Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinde akademik başarı: üniversite yaşam kalitesi, akademik güdülenme ve akademik özyeterliğin rolü(2016) Sevilmiş, Ali; Şirin, Erkan FarukBu araştırmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi lisans eğitim döneminde bulunan son sınıf öğrencilerinin üniversite yaşam kalitesi, akademik güdülenme ve akademik öz yeterlik düzeylerinin akademik başarılarını ne derecede yordadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılı Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği (n43), Spor Yöneticiliği (n67) ve Antrenörlük Eğitimi (n 57) bölümlerinde öğrenim gören 167 (nerkek 103; nkadın 64) son sınıf lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, Kişisel Bilgi Formu, Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeği, Akademik Güdülenme Ölçeği ve Akademik Özyeterlik Ölçeği olmak üzere dört ölçme aracı kullanılmıştır. Ayrıca akademik başarı notu, Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğrenci İşleri'nden temin edilmiştir. Verilerin analizinde adımsal (stepwise) regresyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Analizler sonucunda akademik güdülenmenin alt boyutları olan kendini aşma, bilgiyi kullanma ve keşif değişkenleriyle beraber akademik öz yeterlik değişkeninin akademik başarıyı yordadığı (R0,20), öte yandan üniversite yaşam kalitesi boyutlarının akademik başarıya bir katkısının olmadığı belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, akademik güdülenme alt boyutları olan kendini aşma, bilgiyi kullanma ve keşif değişkenleriyle beraber akademik öz yeterlik arttıkça akademik başarının da arttığı belirlenmiştirÖğe Spor yapan lise öğrencilerinin spora katılım motivasyonlarına etki eden faktörlerin belirlenmesi(2008) Şirin, Erkan Faruk; Çağlayan, Hakan Salim; Çetin, Mehmet Çağrı; İnce, AlpaslanBu araştırma; liselerde eğitim gören ve spor yapan öğrencilerin spora katılım motivasyonlarını belirlemek; cinsiyet, yaş, yaptıkları spor branşları ve spora başlama sürelerine göre spora katılım güdülerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2006–2007 eğitim-öğretim yılında, Osmaniye ilinde ders dışı okullar arası spor faaliyetlerine katılan 1156 kız ve erkek sporcu öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi ise farklı branşlarda okullarını temsil eden ve müsabakalara katılmış 270 sporcu öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Gill, ve ark. (1983)’un geliştirdiği ve Oyar ve ark. (2001) tarafından Türk popülasyonuna uyarlaması yapılan Spora Katılım Güdüsü ölçeği (Participation Motivation Questionnaire) (PMQ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) kullanılmış, anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda spor yapan lise öğrencilerinin spora katılım motivasyonları dışsal güdülerden çok “takım üyeliği/ruhu”, “beceri gelişimi” ve “hareket/aktif olma” olarak bulunmuştur. Spora katılım nedenlerinde cinsiyet farklılığında kız ve erkek sporcular arasında “eğlence” ve “hareket/aktif olma” alt boyutlarında kız sporcuların lehine bir fark olduğu belirlenmiştir. Spora katılım nedenlerinde yaş farklılığında “takım üyeliği/ruhu” “eğlence”, “başarı/statü” ve “hareket/aktif olma” alt boyutlarında anlamlı düzeyde farklılaşma bulunmuştur. Voleybol, futbol, basketbol ve diğer branşlarla ilgilenen sporcuların spora katılım motivasyonları “yarışma” ve “arkadaş” alt boyutları düzeyinde farklılaştığı tespit edilmiştir. Spora başlama süresine göre sporcuların spora katılım motivasyonları “takım üyeliği/ruhu” ve “arkadaş” alt boyutlarında farklılaştığı bulunmuştur.Öğe Spor yapanlar ile spor yapmayanların izokinetik kas kuvvetleri ile kemik yoğunluğu arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi(2009) Şirin, Erkan Faruk; İnce, Alparslan; Lök, Sefa; Çağlayan, Hakan SalimBu çalışmanın amacı; spor yapanlar ile spor yapmayanların izokinetik kas kuvvetleri ile kemik yoğunluğu arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi ve egzersiz yapmanın önemini ortaya koymaktır. Basketbol ve Futbol branşlarında aktif spor yapan 20–25 yaşlar arasında 40 sporcu ile spor yapmayan 20–25 yaş arası sağlıklı 20 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, çalışmaya katılan kişilerin ön hazırlıkları tespit edilerek demografik bulguları, izokinetik kas kuvvetleri(820–130 model Biodex 3 system izokinetik egzersiz ölçüm cihazı) ve Femur Nec (femur boynu) (Hologic QDR 4500C Fan Beam X-Ray Bone Densitometer (DEXA) kemik ölçüm cihazı) kemik yoğunluğu ölçümleri alınmıştır. Vücut Ağırlığı ve kemik yoğunluğu (Femur Nec[gr/cm2]) yönüyle yapılan değerlendirmelerde ise Kontrol ve Deneme Grupları arasında istatistiksel açıdan önemli farklılıklar görülmüştür (P0.001). 60 \circ/sn, 180 \circ/sn ve 240 \circ/sn sağ ekstansiyon izokinetik kas kuvveti açısından Basketbol ve Futbol grubunun Kontrol grubundan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (P0.001). 60 \circ/sn sağ fleksiyon izokinetik kas kuvveti ölçüm değerlerine bakıldığında ise, Futbol grubu Basketbol ve Kontrol grubundan daha yüksek bulunurken, Basketbol ve Kontrol grubunun benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir (P0.01). 60 \circ/sn, 180 \circ/sn ve 240 \circ/sn sol ekstansiyon izokinetik kas kuvveti açısından Basketbol ve Futbol grubunun Kontrol grubundan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (P0.001). 60 \circ/sn, 180 \circ/sn ve 240 \circ/sn sağ extansiyon Basketbol grubunda kemik yoğunluğu oranında (P0.001) önemli düzeyde korelasyon tespit edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları, izokinetik kas kuvveti ile kemik yoğunluğu arasında bir ilişkinin olduğunu belirlemiştir.Öğe Türkiye'deki bazı futbol kulüplerinin profesyonel ve alt yapı takımlarında bağıl yaş etkisi(2013) Mülazımoğlu, Olcay; Cihan, Hamit; Erdoğdu, Murat; Şirin, Erkan FarukEğitimde olduğu gibi sporda da son yıllarda Bağıl Yaş Etkisi sıklıkla tartışılmaktadır. Doğdukları aylara göre, aynı yıl içerisinde en erken doğanların gelişimsel açıdan en geç doğanlara göre bir avantajının olması ve bunun etkisi, Bağıl Yaş Etkisi (BYE) kavramı ile ifade edilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye'deki üst düzey bazı kulüplerin çeşitli yaş kategorilerindeki futbol takımlarında bulunan futbolcularda BYE'nin varlığının incelenmesi amaçlanmıştır. 780 erkek örneklem, Beşiktaş A.Ş., Fenerbahçe A.Ş., Galatasaray A.Ş. ve Trabzonspor A.Ş. kulüplerinde oynayan profesyonel ve altyapı oyuncularından seçilmiştir. Her dört kulübün profesyonel takımları, 2011-2012 Türkiye Spor Toto Süper Ligi sonunda "Süper Final" oynamaya hak kazanmış olan takımlardır. Futbolculara ait bilgiler, Türkiye Futbol Federasyonu'na (TFF) ait erişime açık olan web sayfasından alınmıştır (1). Elde edilen veriler dört kulübün tüm kategorilerdeki takımları için ayrı ayrı incelenmiştir. Futbolcuların doğdukları aylara göre dağılımları gruplar arası farklılıkların anlamlılıkları ki-kare (chi-square) testi ile incelenmiştir. Profesyonel (A) takımlar hariç bütün kategorilerdeki futbolcuların doğdukları aylara göre dağılım oranlarının, yılın ilk aylarında özellikle de ocak ayında daha yüksek ve istatistiki açıdan anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Özellikle ergenlik dönemindeki yaş gruplarında bu oranların daha da yüksek olması, ülkemizin en üst düzeydeki dört kulübünde futbolcu seçimi ve tercihinde bağıl yaş etkisinin varlığını göstermektedir.