Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Alabay, Erhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ailesinde engelli birey bulunan okul öncesi dönem çocuklarının sosyal becerileri ve problem davranışlarının incelenmesi
    (2013) Yıldırım, S. Sunay Doğru; Kayılı, Gökhan; Alabay, Erhan; Kuşçu, Özden; Sarıkaya, Ayşegül
    Bu araştırmada ailesinde engelli birey bulunan ve bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş -altı yaş çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, ailesinde engelli birey bulunan ve okul öncesi eğ itim kurumuna devam eden 5 -6 yaş arası 17 kız ve 26 erkek, toplam 43 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde olup, araştırma verileri Merrel (1994) tarafından geliştirilen PKBS Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeği ve demografik bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 16.0 sosyal bilimler için veri analizi paket programı kullanılarak, T-testi, ANOVA ve Kruskal Wallis Testi işlemleri yapılmıştır. Araştırma bulgularından ulaşılan genel sonuç; ailesinde engelli birey bulunan beş -altı yaş çocuklarının sosyal becerileri ve problem davranışları, engelli bireyin engel türüne göre farklılaşma göstermiştir; cinsiyet, kardeş sayısı ve engelli bireyin doğum sırası değişkenlerine göre bir farklılık göstermemiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Altı yaş okulöncesi dönemi çocuklarına bilgisayar destekli matematiksel kavramların öğretimi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Alabay, Erhan; Ünüsan, Nurhan
    Bu araştırma, ilköğretim okulöncesi kademesindeki öğrencilerin matematiksel kavramlarının bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmış deneysel bir araştırmadır. Araştırma, Konya ili Meram ilçesi Ali İhsan Dayıoğlugil İlköğretim Okulu'nda yapılmıştır. Bu okulda bulunan 2 okulöncesi sınıfı araştırma grubu olarak belirlenmiştir. Bu sınıflardan rasgele bir sınıf deney grubu diğer grup ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Uygulama esnasında öğrencilere matematiksel kavramlardan müfredat içinde yer alan ?Sayı kavramları? ve ?Geometrik kavramlar? üniteleri on haftalık zaman zarfında anlatılmıştır. Adı geçen konu deney grubu öğrencilerine ?Bilgisayar Destekli Öğretim? yöntemi ile kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel yöntemle anlatılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön-test puanlarının karşılaştırılmasında bağımsız-t testi tekniği kullanılmış olup, 0,05 manidarlık düzeyinde anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Araştırma sonucunda bilgisayar destekli öğretim gören öğrencilerin geleneksel yöntemle öğrenim gören öğrencilere nazaran daha başarılı oldukları sonucuna varılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Analysis of science and nature corners in preschool institutions (Example of Konya province)
    (ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Alabay, Erhan
    This research is done for the analysis of science and nature corners in preschool institutions in 25 primary schools of Meram county in Konya province. Physical properties of science and nature corners of preschool classes and materials on these corners are analyzed. The corners in every preschool class are photographed and consulted for an expert opinion. Additionally, the materials on science and nature corners are written in observation form. SPSS 1.0 package program is used in the research. In conclusion, locations of science and nature corners in the classes are selected correctly but are not suitable for the children's height. Additionally, the materials on science and nature corners are found to be inadequate. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reserved
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Determination of Word Knowledge and Comprehension Levels in Normal Developing and Learning Disorder Children
    (2010) Yıldırım Doğru, Safiye Sunay; Alabay, Erhan; Kayılı, Gökhan
    The objective of this study is to determine the knowledge of the vocabulary and comprehension levels in normal developing children and the ones with learning disorder. 50 children participated in the study which 28 are girls and 22 are boys. Also, 30 of them are normal developed and 20 having learning disorder. To evaluate the knowledge of the words and levels of comprehension of the language, Peabody Picture Vocabulary Test and Basic Mental Abilities (BMAs) Test 7-11 are used. As a result of the study, a significant difference was found in favor of boys according to the points taken in Peabody Picture Vocabulary Test in normal developed children. According to Basic Mental Abilities (BMAs) Test 7-11, there was no significant difference between genders. Besides, there was significant difference (p<0.05) in Peabody receptive language point mean values between normal developed children and children with learning disorder.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A Qualitative Research on Determining Future Concerns of Students in Department of Handicrafts Education About Their Professions
    (Iated-Int Assoc Technology Education a& Development, 2010) Koparan, Yasemin; Alabay, Erhan
    The fact that technology has been rapidly advancing and industrialization has been increasing more and more in our today's world, has caused many products bearing cultural features of societies to be forgotten or to be less valuable for people. Handicrafts are one of the cultural elements getting its own share of this situation. Handicrafts on which every society has reflected their own ways of life, their bad and happy times are now almost sunk into oblivion. It will be partially possible to bring this history back to life and to conserve this culture with the efforts of students having education in handicrafts department both during their education and after their graduation. However, students are having trouble to find a job after their graduation. Consequently, this leads students to have concerns about their professions even when they are still studying. This future concerns about their professions both causes their academic success to decrease and affects their state of minds in a negative way. In our research, it is aimed to determine future vocational concerns of final grade students of the Department of Art Flower - Making and Weaving, Department of Handicrafts Education of Vocational Education Faculty in Selcuk University. 36 final grade students studying in the Department of Art Flower - Making and Weaving Education were interviewed within the context of this research. Situation analysis method was applied in our study among qualitative research techniques. Questions prepared for semi-constructed interview form were developed by researchers. Each interview was recorded with the permission of interviewer. The data recorded was evaluated by researchers. At the end of the research it was found that most of the final grade students had future concerns about their professions. Students believe that the reason of those future concerns is related to the difficulty of being a teacher after taking the Public Personnel Selection Examination which is applied for all bachelors in Turkey.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sciencestart destekli fen eğitim programının 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine ve bilimsel tutuma güvenme ve yönelime etkisi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-01-28) Alabay, Erhan; Doğru, S. Sunay Yıldırım; Akman, Berrin
    Bu ara?tırmada, ScienceStart!? destekli fen eğitim programının çocukların bilimsel süreç becerilerine ve bilimsel tutuma güvenme ve yönelime etkisi incelenmi?tir. Çalı?manın bağımlı deği?kenleri anaokuluna devam eden altı ya? okul öncesi dönem çocuklarının ?bilimsel süreç becerileri? ve ?bilimsel tutuma güvenme ve yönelim?, bağımsız deği?keni ise ?ScienceStart!? destekli fen eğitimi programı? ve ?cinsiyet? tir.Ara?tırmanın uygulama a?aması, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı içerisinde Konya ?li Milli Eğitim Müdürlüğü?ne bağlı bağımsız anaokullarından tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilmi? olup, Meram ?ehit Kubilay Anaokulunda gerçekle?tirilmi?tir. Çalı?mada Meram ?ehit Kubilay Anaokulunda eğitim-öğretim görmekte olan altı ya? grubundaki iki ?ube örnekleme alınmı?tır. Yapılan öntest değerlendirmeleri sonucunda iki grubun arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmı?tır. Bu i?lem sonrasında random olarak seçilen bir grup deney grubu, diğer grup ise kontrol grubu olarak çalı?maya dahil edilmi?tir. Bu i?lemler sonucunda toplam 48 çocuk çalı?maya dahil edilmi? olup, çalı?ma grubunu 24 çocuk deney grubu, 24 çocuk ise kontrol grubu olmak üzere olu?turmu?tur. Ara?tırmada veri toplama aracı olarak, demografik bilgileri içeren genel bilgi formu, Mantzicopoulos ve Patrick (2006) tarafından geli?tirilen ve Akman, Gelbal, Alabay, Veziroğlu ve Aksoy (2012) tarafından Türkçe?ye uyarlanıp altı ya? çocukları için geçerlik ve güvenirlik çalı?maları yapılan resimli ?Bilimsel Tutuma Güvenme ve Yönelme Ölçeği? (Puppet Interview Scales of Competence in and Enjoyment of Science ?PISCES) kullanılmı?tır. Ayrıca bu çalı?mada, Howe ve Jones (1998) tarafından olu?turulan ve Akman, Üstün ve Güler (2003) tarafından türkçeye uyarlanan ve çocukların bilimsel süreç becerilerinin düzeyini belirlemek amacıyla hazırlanmı? ?Fen Süreçleri Gözlem Formu? kullanılmı?tır. Bilimsel Tutuma Güvenme ve Yönelme Ölçeği, çocukla birebir uygulanan resimli bir ölçek olup; Fen Süreçleri Gözlem Formu ise çocuğun öğretmeni tarafından gözlemleri doğrultusunda doldurduğu bir gözlem formudur. Ara?tırmada elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmi? olup, verilerin analizinde; yüzde ve frekans, nicel ara?tırma yöntemlerinden nonparametrik testlerden Mann Whitney U testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmı?tır.Ara?tırmanın veri analizi sonucunda a?ağıdaki bulgulara ula?ılmı?tır: ? ScienceStart!? Destekli Fen Eğitim Programının çocukların bilimsel tutuma güvenme ve yönelimi arttırdığı ve bilimsel süreç becerini pozitif yönde desteklediği, ? Deney ve kontrol grubu çocuklarının sontest puan ortalamalarının kar?ıla?tırılması sonucu, ScienceStart!? Destekli Fen Eğitim Programı, çocukların bilimsel bilgi, bilimsel ilgi ve toplam bilimsel tutuma güvenme ve yönelim puan ortalamalarını anlamlı derece yükseltirken, bilimsel yeterlik puan ortalamalarında anlamlı farklıla?ma yaratmadığı,? Deney ve kontrol grubu çocuklarının cinsiyet bağımsız deği?keni ile Fen Süreçleri Gözlem Formu (gözlemleme, sınıflama, ileti?im, ölçme, tahminde bulunma ve toplam fen süreçleri) ve Bilimsel Tutuma Güvenme ve Yönelme Ölçeği (bilimsel bilgi, bilimsel yeterlik, bilimsel ilgi ve toplam bilimsel tutuma güvenme ve yönelim) sontest puan ortalamaları arasında anlamlı farklıla?ma olmadığı sonucuna ula?ılmı?tır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim