Yazar "Bektaş, Oktay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kronik Hastalığa Sahip Kişilere Bakım Verenlerin Stres Düzeylerinin Belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2023 Aralık) Erdoğan, Nilgün; Talhaoğlu, Dilek; Bektaş, OktayAmaç: Çalışmada Bakım Veren Stres Ölçeğinin beşli likert haline getirilip ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik analizleri yapıldıktan sonra kronik hastalığa sahip kişilere bakım verenlerin yaşadıkları stres düzeyini belirlemek amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Niğde il merkezinde yaşayan kronik hastalığa sahip kişilere bakım verenler oluşturmuştur. Verileri toplamak için çevrimiçi anket formu (Google Form) hazırlanmış ve katılımcılara, WhatsApp, e-posta aracılığı ile ulaşılmıştır. Bulgular: Ölçeğin yapı geçerliği kapsamında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Güvenirlik analizinde ise Cronbach's Alpha değeri 0,89 bulunmuştur. Bakım alanların, %64’ü kadın, %48.2’si 51 yaş ve üzeri, %35’i yükseköğretim mezunu ve %28.4’ü ev hanımıdır. Bakım verenlerin ise, %63.8’i kadın, %41.3’ü 18-28 yaş grubunda, %47.5’i lisans ve üzeri, %33.5’i memur, %17.9’u ailesi ile birlikte yaşamaktadır. Bakım verenlerin %44.4’ü genel olarak sağlık durumunu iyi olarak değerlendirmektedir, %65.8’inin kronik hastalığı yoktur ve bakım verme işi %75.5’inde yorucu bulunmuştur. Sonuç: Hastaların tanıtıcı özellikleri ile bakım vericilerin stres ölçeği puan ortalamaları karşılaştırıldığında, hastaların yaşının, medeni durumunun, eğitim durumunun ve sosyal güvence varlığının istatistiksel olarak bakım vericilerin stres düzeyini etkilemediği tespit edilmiştir.Öğe Pre-Service Biology, Chemistry, and Physics Teachers' Expectations in Science Courses(Elsevier Science Bv, 2010) Demirci, Nilgün; Kırbulut, Zübeyde Demet; Bektaş, Oktay; Çelik, Ayşe Yalçın; Çetin Dindar, Ayla; Kılıç, ZiyaThis study explains the adaptation of Maryland Physics Expectations Questionnaire (MPEX) developed by Redish et al. (1998) into the Science Expectations Questionnaire (SEQ) investigating pre-service biology, chemistry, and physics teachers' science expectations. Furthermore, this study probes whether pre-service teachers' expectations in science courses are different from each other. The questionnaire was applied to 382 pre-service teachers. The results showed that being in variety departments like biology, chemistry, or physics really did not make difference on students' science expectations. Specifically, our results suggested that the SEQ was applicable to pre-service biology, chemistry, and physics teachers to measure their science expectations.