Yazar "Demirel, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital Oyun Bağımlılığının Ciddi Boş Zaman Faaliyeti Perspektifinden İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2023 Aralık) Bayrak, Ali; Demirel, Mehmet; Harmandal Demirel, DuyguLiteratürde yapılan çalışmalar incelendiğinde dijital oyunların bilinçli olarak tüketildiği zaman faydalı olabileceği ve kişinin bazı duyusal özelliklerini geliştirebileceği yönünde tartışmalar mevcuttur. Bu noktadan hareketle tasarlanan bu çalışmanın amacı serbest zamanlarda dijital oyun oynayan üniversite öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları ile ciddi boş zaman faaliyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 222 kişi oluşturmaktadır. Toplanan veriler Jamovi programı ile analiz edilmiştir. Verilerin çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılmış, verilerin parametrik dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Bu doğrultuda ANOVA ve T-testi yapılmış, anlamlı farklılıkların yönünün tespiti için ise Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre yaş, cinsiyet, rekreatif etkinliklere katılım şekli ve oyun oynama sıklığı değişkenlerine göre dijital oyun bağımlılığının ve ciddi boş zaman ölçeklerinin arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, ciddi boş zaman ve dijital oyun bağımlılığı arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (p=0.05).Öğe Effect of Covid-19 Pandemic on Recreational Awareness and Quality of Life(Selçuk Üniversitesi, 2021 Ağustos) Demirel, Mehmet; Kaya, Alper; Budak, Davut; Bozoğlu, Mustafa Sabır; Er, YusufCovid-19 pandemisi bireylerin yaşam kalitesini önemli ölçüde değiştirmiştir. Yönetimler, genel halk sağlığını koruyabilmek amacıyla çeşitli önlemler almıştır. Pandemi sürecinde virüsle etkin bir şekilde mücadele edebilmek amacıyla alınmış olan bu önlemler, bireylerin gündelik hayatta yapabileceği birçok rekreasyonel aktiviteyi de sınırlandırmıştır. Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel farkındalık düzeyleri ile Covid-19 pandemisinin yaşam kalitesi üzerindeki etkilerinin çeşitli değişkenler açısından ele alındığı bu çalışmaya toplam 818 kişi katılım göstermiştir. Araştırma verilerinin analizinde SPSS paket programından yararlanılmış olup veri dağılımın normalliğini tespit etmek için Kolmogronov Smirnov testi ve Shapiro testleri uygulanmıştır. Verilerin normal bir dağılıma sahip olmadığı yani Non-parametrik olduğu için tanımlayıcı istatiksel modellerin yanı sıra Mann Whitney U, Kruskal Wallis testi ve korelasyon analizi uygulanmıştır. Rekreasyonel farkındalık ile Covid-19 pandemisinin yaşam kalitesine etkisi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak üniversite öğrencilerinin rekreasyonel farkındalık düzeyleri ile demografik değişkenleri arasında yalnızca Covid-19 hastalığı geçirme durumu değişkeninde anlamlı farklılık tespit edilmiş bunun dışında diğer değişkenlerde herhangi anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Covid-19 pandemisinin yaşam kalitesine etkisi ile katılımcıların yaş, cinsiyet, refah durumu ve Covid-19 hastalığını geçirme durumu değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Sonuç olarak Covid-19 ile enfekte olma değişkeninde anlamlı farklılıklar olduğu anlaşıldı. Covid-19 pandemisinin yaşam kalitesine etkisi ile cinsiyet, yaş, refah düzeyi ve Covid-19 ile enfekte olma arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlendi. Üniversite öğrencilerinin pandemi nedeniyle sadece psikolojik olarak değil, sosyal ve mesleki açıdan da olumsuz etkilendiği gözlemlendi.Öğe Rekreati?f Amaçlı Teni?s Oynayan Bi?reylerde Akış Deneyi?mi? ve Serbest Zaman I?lgi?leni?mi?(Selçuk Üniversitesi, 2022) Demirel, Mehmet; Varol, Fatih; Bozoğlu, Mustafa Sabır; Kaya, Alper; Aksu, Hasan SuatSanayi devrimi ve teknolojik gelişmelere paralel olarak artan serbest zamanlar, bireyin hem fizyolojik hem de psikolojik olarak kendini geliştirmesi fırsat sağlamaktadır. Birey bu zaman diliminde iyi vakit geçirme, sosyalleşme ve aidiyet duygularını rekreatif faaliyetler aracılığı ile gerçekleştirebilmektedir. Ayrıca rekreatif etkinliklerin bireylere, özgür seçim şansı tanıyarak kendilerini ifade etmelerine olanak sunması bireyin akış deneyimi yaşamasını kolaylaştırmaktadır. Bu noktadan hareketle oluşturulan bu ilişkisel tarama araştırmasının amacı; rekreatif bir faaliyet olarak tenis oynayan üniversite öğrencilerinin serbest zaman ilgilenim ve akış deneyimi düzeylerinin cinsiyet, sınıf, toplumsal olarak algılanan refah, serbest zaman kullanımında algılanan güçlük ve haftalık serbest zaman süresinin yeterlilik durumu açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini Necmettin Erbakan Üniversitesi öğrencileri oluşturmakta iken örneklem grubunu 112 birey oluşturmaktadır. Verileri elde edebilmek adına “Rekreasyonel katılımcılarda akış deneyimi ölçeği” ve “Serbest zaman ilgilenim ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiş olup normallik dağılımını belirlemek için çarpıklık-basıklık testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; katılımcıların algıladıkları refah düzeyi ve kendini ifade etme alt boyutunda anlamlı bir farklılık olduğu, cinsiyet değişkeni ile serbest zaman ilgilenimi ve akış deneyimi arasında anlamlı bir farklılığın oluşmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak; serbest zaman ilgilenimi ve akış deneyimi arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki saptanmıştır.