Yazar "Deniz, Metin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İngilizce öğretmenlerinin öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Deniz, Metin; Berber, ŞakirAraştırmada, İngilizce öğretmenlerinin, öğrencileri motive etme düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Konya il merkezindeki İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu okullarda öğretmenlere araştırmanın ölçme aracı uygulanmıştır. Araştırmada tesadüfi eleman örnekleme yaklaşımı uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve öğrencileri motive etme ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları şöyle özetlenebilir: 1. Cinsiyetlerine göre, öğrencileri orta düzeyde kontrol etme davranışı boyutunda gruplar arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Diğer boyutlarda anlamlı fark bulunmamıştır. 2. Mezun olunan okul türü açısından, öğrencileri motive etme düzeylerinde farklılık bulunamamıştır. 3. Kıdeme göre öğrencileri motive etme düzeylerinde, farklılık bulunamamıştır. 4. Mesleği isteyerek seçip seçmeme durumuna göre yüksek düzeyde kontrol ve yüksek düzeyde özerklik desteği sağlama davranışı açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Diğer boyutlarda anlamlı bir fark bulunmamıştır. S. Son dönemde mesleki gelişimle ilgili bir çalışmaya katılıp katılmamaları açısından, Orta düzeyde kontrol etme boyutunda gruplar arasında anlamlı fark bulunmuştur. Diğer boyutlarda anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bulgulara dayalı öneriler geliştirilmiştir.Öğe An Investigation of Teacher Candidates’ Value Preferences(Elsevier Science Bv, 2010) Yılmaz, Ercan; Avşaroğlu, Selahattin; Deniz, MetinThe aim of this study was to determine whether teacher candidates' values differ significantly with respect to gender, school type and branch type or not. The sample of this study consists of 286 teacher candidates, attending various departments in education faculty at Nigde University, Turkey. Relational Survey Method was administered in this study. Schwartz Value Survey (SVS) and Demographic Information Form were conducted to the participants. Results indicated that value preferences of teacher candidates differ significantly with respect to some independent variables.Öğe Motional Intelligence and Life Satisfaction of Teachers Working at Private Special Education Institutions(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010) Deniz, Metin; Avşaroğlu, Selahattin; Deniz, M. Engin; Bek, HafizThis study examined the relationships between emotional intelligence abilities and life satisfactions of the teachers working at private special education institutions. The sample of the study consists of 127 teachers, 87 women and 40 men, working at private special education institutions in Konya, Turkey. Bar-On EQ Inventory, Satisfaction with Life Scale and Demographic Information Form were conducted to the participants. Stress management and general mood sub-dimensions have significant positive correlations with life satisfaction, whereas intrapersonal skills, interpersonal skills and adaptability sub-dimensions have no significant correlations with life satisfaction. Also, results for Emotional Intelligence Abilities and Life Satisfaction with regard to demographic variables were presented.Öğe Üniversite öğrencilerinin öz-anlayışıları ile değer tercihlerinin incelenmesi(2009) Dilmaç, Bülent; Deniz, Metin; Deniz, M. EnginBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerin öz-anlayışları ile değer tercihleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve üniversite öğrencilerin öz-anlayışları ve değer tercihlerinin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırma veri bağlamında nicel bir paradigmaya sahiptir. Çalışmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi’nin çeşitli anabilim dallarında öğrenim görmekte olan 398 kız, 145’i de erkek olmak üzere toplam 543 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Neff (2003b) tarafından geliştirilen Türkçe güvenirlik ve geçerlik çalışması Deniz, Kesici ve Sümer (2008) tarafından yapılan Öz-Anlayış Ölçeği ile Schwartz (1992) tarafından geliştirilen Schwartz Değerler Listesi kullanılmıştır.