Yazar "Erbay, Filiz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anasınıfına devam eden altı yaş çocuklarına verilen yaratıcı drama eğitiminin çocukların işitsel muhakeme ve işlem becerilerine etkisinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Erbay, Filiz; Ömeroğlu, EsmaBu araştırmada yaratıcı drama eğitiminin anasınıfına devam eden altı yaş çocuklarının işitsel muhakeme ve işlem becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni anasınıfına devam eden altı yaş çocuklarının ?işitsel muhakeme ve işlem becerileri?; bağımsız değişkeni ise ?yaratıcı drama? eğitimidir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Mustafa Necati İlköğretim Okulunun dört anasınıfını oluşturan çocuklar arasından seçilen 15 deney 15 kontrol grubu olmak üzere 30 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak genel bilgi formu ile Gardner (1992) tarafından geliştirilen ve bu çalışmada altı yaş çocukları için Türkçeye uyarlaması yapılan ?İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerileri Testi -İMİBT (Test of Auditory Reasoning and Processing Skills -TARPS)? kullanılmıştır. Test çocuklara deneme öncesi ve sonrasında verilmiş; ayrıca deneme grubuna denemeden dört hafta ve 14 hafta sonra tekrar uygulanmıştır. İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerileri Testinden elde edilen verilerin analizinde; araştırmanın amaçlarını test etmek amacıyla Mann Witney U analizi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi işlemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir: ? Deneme ve kontrol gruplarının öntest puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır. ? Deneme ve kontrol gruplarının işitsel muhakeme ve işlem becerileri sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur. ? Deneme grubu çocukların işitsel muhakeme ve işlem becerileri öntest- sontest puanları arasında anlamlı bir fark bulunurken, sontestlerin öntestlerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. ? Kontrol grubu çocukların işitsel muhakeme ve işlem becerileri öntest- sontest puanları arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır. ? Deneme ve kontrol grubunu oluşturan çocukların işitsel muhakeme ve işlem becerileri ölçeği toplam fark puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. ? Deneme grubu çocukların sontest- izleme testi 1 ile sontest-izleme testi 2 ölçümleri arasıda anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur. Sontestten sonra çocukların puan ortalamalarında düşüş gözlenmiştir. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda ulaşılan genel sonuç; yaratıcı drama eğitiminin çocukların işitsel muhakeme ve işlem becerilerinin gelişimini desteklediğidir.Öğe Anne ve babaların çocuk kitapları hakkındaki genel görüşleri ile çocukların alıcı dil gelişim düzeyleri arasındaki İlişkinin incelenmesi(2010) Erbay, Filiz; Samur, Ayşe ÖztürkBu araştırmanın amacı, anne ve babaların çocuk kitapları hakkındaki genel görüşleri ile çocukların alıcı dil gelişimi düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma tesadüfî örneklem yoluyla seçilen ilköğretim okullarının ana sınıflarına devam eden altı yaşındaki 112 çocuk ile bu çocukların anne ve babaları üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Anne Baba ve Öğretmenlerin Çocuk Kitapları ile İlgili Genel Görüşleri Anketi ve Peabody Resim-Kelime Testi (PRKT) kullanılmıştır. Araştırmada frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistiklerin yanında, Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, anne ve babaların çocuk kitapları hakkındaki genel görüşleri ile çocukların dil gelişimi düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki saptanamamıştır.Öğe Annelere İlişkin Bazı Değişkenlerin 5-6 Yaş Çocuklarının Yaratıcı Düşüncelerine Etkisi(2007) Erbay, Filiz; Çağdaş, AyselBu araştırmada, annelerin eğitim düzeylerinin çocuklarına karşı tutum ve davranışlarına olan etkileri ile annelerin eğitim düzeylerinin ve çocuklarına karşı davranışlarının çocukların yaratıcı düşünme düzeylerine etkileri incelenmiştir.Öğe A comparison of preschool children's communication and emotional skills on the basis of their cognitive tempos(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2019) Kayili, Gokhan; Erbay, FilizThe purpose of the present study was to investigate whether the communication and emotional skills of preschoolers differ on the basis of their reflection and impulsivity. The sample of the study comprised 227 (5-6 years old) students attending nursery classes and nursery schools in central districts of Konya. Kansas Reflection-Impulsivity Scale for Preschoolers (KRISP)-Form A developed by Wright, J. C. [(1971). KRISP Kansas reflection-impulsivity scale for preschoolers. Lawrence: University of Kansas] was used to determine the reflective-impulsive cognitive tempos of children. Communication skills of the children were measured using the Communication Skills Scale developed by Gorgulu, F. [(2009) [Drama destekli kubasik ogrenme etkinliklerinin okul oncesi 5-6 yas cocuklarinin iletisim becerilerine etkisi. Yayinlanmamis yuksek lisans tezi. Adnan Menderes universitesi, Sosyal Bilimler Enstitusu, Aydin], and emotional skills were analysed with the Assessment of Children's Emotions Scale developed by Schultz, D., & Izard, C. E. (1998) [Assessment of children's emotions scales (ACES). University of Delaware, Newark: Assessment Tool] and adapted to Turkish by Durmusoglu Saltali, N., Deniz, M. E., celikoz, N., & Ari, R. (2009) [Alti yas cocuklari icin duygusal becerilerin degerlendirilmesi testi'nin (ACES) TTurkce'ye uyarlanmasi: Gecerlik ve guvenirlik calismasi. Ankara universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 42(1), 403-420]. The results indicated that preschool children's scores of communication and emotional skills show a difference favouring those who have a reflective-cognitive tempo.Öğe Development and validity-reliability study of a teacher-child communication scale(2012) Erbay, Filiz; Ömeroğlu, Esra; Çağdaş, AyselOne of the essential factors for preschool education to succeed and meet expectations is the presence of teachers who have effective communication skills. Effective communication between preschool educators and children influences children’s school adjustment, developmental outcomes in different domains, and their future relationship with teachers. For this reason, measurement scales which determine to what extent teachers have these skills are needed. The purpose of the present study is to develop a scale which determines teacher’s communication skills with children and to test the reliability and validity of the scale. Sample group is composed of 182 teachers for first application, and for second 207 teachers working at public and private kindergartens in Konya in the districts of Meram, Karatay and Selcuklu. Teacher-Child Communication Scale (TCCS) was used as a data collection tool in the present study. For content validity of TCCS, expert opinions were asked. In order to determine internal consistency reliability of the teacher-child communication scale, each dimension and the whole scale, Cronbach’s alpha values were calculated. In order to test construct validity of TCCS, Categorical Principle Components Analysis and Confirmatory factor analysis were used. The results suggest that Teacher- Child Communication Scale is a valid and reliable scale which has five dimensions.Öğe Development and Validity-Reliability Study of a Teacher-Child Communication Scale(EDAM, 2012) Erbay, Filiz; Omeroglu, Esra; Cagdas, AyselOne of the essential factors for preschool education to succeed and meet expectations is the presence of teachers who have effective communication skills. Effective communication between preschool educators and children influences children's school adjustment, developmental outcomes in different domains, and their future relationship with teachers. For this reason, measurement scales which determine to what extent teachers have these skills are needed. The purpose of the present study is to develop a scale which determines teacher's communication skills with children and to test the reliability and validity of the scale. Sample group is composed of 182 teachers for first application, and for second 207 teachers working at public and private kindergartens in Konya in the districts of Meram, Karatay and Selcuklu. Teacher-Child Communication Scale (TCCS) was used as a data collection tool in the present study. For content validity of TCCS, expert opinions were asked. In order to determine internal consistency reliability of the teacher-child communication scale, each dimension and the whole scale, Cronbach's alpha values were calculated. In order to test construct validity of TCCS, Categorical Principle Components Analysis and Confirmatory factor analysis were used. The results suggest that Teacher-Child Communication Scale is a valid and reliable scale which has five dimensions.Öğe The Effectiveness of Creative Drama Education on the Teaching of Social Communication Skills in Mainstreamed Students(Elsevier Science Bv, 2010) Erbay, Filiz; Yıldırım Doğru, Safiye SunayThe present study was conducted in order to evaluate the effectiveness of creative drama education on teaching the social communication skills of greeting, joining the group and initiating a conversation in preschool level disabled students integrated into mainstream education. A six-year-old hearing impaired female student attending the nursery class of a primary school administered by the Provincial Directorate of National Education in the Province of Konya was included in the study. The "Social Communication Skills Evaluation Observation Form", which was developed by the researchers, was used as the data collection tool As the result of the study, it was found that creative drama education had a significant positive effect on the social communication skills of the subject.Öğe Etkili Annelik Eğitim Programının Annelerin Benlik Saygısına ve Anne Çocuk İlişkisine Etkisinin İncelenmesi(2010) Çağdaş, Aysel; Arslan, Emel; Erbay, Filiz; Orçan, MaideBu araştırmada annelere verilen etkili annelik eğitiminin annelerin benlik saygılarına ve anne çocuk ilişkilerine etkisi araştırılmıştır. Bu araştırmanın bağımsız değişkeni etkili annelik eğitim programı, bağımlı değişkeni annelerin benlik saygısı ve aile çocuk ilişkileridir. Bu çalışmada bağımsız değişkenin bağımlı değişkenler üzerinde etkisini ortaya koymak amacıyla öntest-son test kontrol gruplu deneme modeli ile çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 6 yaşında çocuğu olan 25–35 yaş aralığında bulunan 32 ev hanımı anneler oluşturmuştur. Deney grubunda 16, kontrol grubunda 16 anne bulunmaktadır. Deney grubundaki annelere 13 hafta anne eğitimi verilmiştir. Kontrol grubundaki annelere araştırma süresinde ise hiçbir eğitim verilmemiştir. Deney ve kontrol grubunu oluşturan annelere deneme öncesi ve deneme sonrası “Aile Çocuk İlişkileri Ölçeği” ve “Benlik Saygısı” ölçekleri uygulanmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından puanlanarak SPSS’e aktarılmış ve verilerin analizinde, deney ve kontrol gruplarına ilişkin tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre eğitim öncesinde deney ve kontrol gruplarının aile çocuk ilişkisi ve benlik saygıları puanlarının birbirine yakın oldukları görülmüş ve grupların birbirine denk oldukları saptanmıştır. Deney grubunun benlik saygıları ve aile çocuk ilişkileri ön test ve son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında verilen eğitimin annelere olumlu düzeyde katkılar sağladığı bulunmuştur. Eğitim programına katılmayan kontrol grubu annelerin benlik saygısı ve aile çocuk ilişkileri ölçeklerinden aldıkları ön test ve son test puanları arasında da anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Öğe Examination of pre-school educational environments in respect of some variables(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Erbay, Filiz; Omeroglu, EsraThis research was studied with survey model in order to examine pre-school educational environments in respect of some variables. Sample of study consisted of preschool with in the government primary schools, autonomous preschools, preschool with in the private primary schools and private preschools. Findings of research revealed that school type, number of children in classroom, number of floors in building and garden situation influence pre-school educational environments. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe An Investigation of effects of communication with children course on pre-school tescher trainees' emphatic tendencies(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Arslan, Emel; Erbay, Filiz; Cagdas, AyselThis study is carried out with experimental design with an aim to reveal effects of Communication with children course on preschool teacher trainees' emphatic tendencies. The sample of the study is composed of 299 senior teacher trainees-whose average age is 23.13- at Child Development Education and Kindergarten Education at Faculty of Vocational Education. In the study, "Emphatic Tendency Scale" was used as a data collection mean to determine emphatic tendencies of the trainees. For relation measurements of the data collected, t-test was conducted and the points in pre-test and post-test were compared. As a result of the analysis, it was found out that the effect of Communication with Children course on emphatic tendency levels of the trainees is significant. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe Montessori yönteminin bes - altı yaş çocuklarının alıcı dil gelisimine etkisinin incelenmesi(2009) Kayılı, Gökhan; Koçyiğit, Sezai; Erbay, FilizBu araştırmada, Montessori yönteminin beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, deneme modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008 – 2009 yıllarında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulu’nda eğitim gören toplam 40 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Peabody Resim-Kelime Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Montessori yöntemi ile eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri ile Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programına göre eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.Öğe Montessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının alıcı dil gelişimine etkisinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2009) Kayılı, Gökhan; Koçyiğit, Sezai; Erbay, FilizBu araştırmada, Montessori yönteminin beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, deneme modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008 – 2009 yıllarında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulu’nda eğitim gören toplam 40 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Peabody Resim-Kelime Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Montessori yöntemi ile eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri ile Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programına göre eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.Öğe Yaratıcı Drama İle Bütünleştirilmiş İletişim Becerileri Eğitiminin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2010) Arslan, Emel; Erbay, Filiz; Saygın, YelizBu araştırmada, yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitiminin, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, “öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli” ile çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliğinde okuyan öğrencilerden oluşmaktadır. Deney grubu 24 öğrenciden, kontrol grubu 24 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubu öğrencilerine 8 hafta boyunca 90 dakikalık yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitim programı uygulanmıştır. Uygulanan eğitim programında, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirebileceği düşünülen tanışma, kaynaşma, kendini ve duygularını tanıma, anlama, duyguları ifade edebilme, kendine ilişkin farkındalık geliştirme, gruba uyma, liderlik yapma, lideri izleme, grubun devamlılığı için strateji geliştirme, göz kontağı kurabilme, jest ve mimikleri kullanma, beden dilini kullanma, sözsüz iletişim, kendine ve gruba güven duyma, iletişimin kendisi için anlamını ifade etme, başkalarını anlama, empati kurabilme, farklı açılardan bakabilme, iletişim engellerini tanıma ve çözüm getirebilme ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiş ve programda bu becerilere yer verilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına eğitim programı öncesi öntest , 8 hafta sonunda da sontest uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin iletişim becerilerini ölçmek amacıyla Korkut (1997) tarafından yetişkinlere uyarlanan “İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)” kullanılmıştır. Ölçek 25 maddeden oluşan ve “her zaman (5), sıklıkla (4), bazen (3), nadiren (2), hiçbir zaman(1)” şeklinde sıralanan 5’li likert tipi bir ölçektir. Ölçekten alınan yüksek puan öğrencilerin iletişim becerilerinde daha başarılı olduklarını göstermektedir. Verilerin analizinden elde edilen bulgular yaratıcı drama yöntemi ile verilen iletişim becerileri eğitiminin öğrencilerin iletişim becerileri puanlarını yükselttiği sonucunu ortaya çıkarmıştır.