Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gölcük, Adem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İSTATİSTİKSEL YAKLAŞIMLA TRAFİK KAZALARINDAKİ ÖLÜM VE YARALANMA DURUMLARININ KUSURLU UNSURLARLA İLİŞKİLERİNİN İNCELENMESİ
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Balcı, Mehmet; Gölcük, Adem; Kahramanlı, Humar
    Zaman ilerledikçe insanların ulaşım alanındaki gereksinimleri artmaktadır. Bu gereksinimler yeni teknolojilerle birlikte farklı ulaştırma alanlarında yeni yatırımları da doğurmuştur. Tüm bu farklı alanların yanında karayolu taşımacılığı hâlâ tüm dünyada popülaritesini korumakta ve bununla birlikte karayollarında seyreden araç sayılarında da hızlı bir artış görülmektedir. Bu artışla birlikte trafik yoğunluğu artmış ve trafikte güvenlik kavramı daha önemli hale gelmiştir. Trafik güvenliğini tehlikeye atan ya da başka bir deyişle trafik kazalarına sebep olan unsurlar farklı kaynaklarda farklı şekillerde sınıflandırılmıştır. Bu çalışmada, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yapılan trafik kazaları ile ilgili araştırmalarda esas alınan beş kusurlu unsurun kaza sonucu meydana gelen ölüm ve yaralanma sayıları üzerinde etkileri incelenmiştir. Bu etkiler TUİK verilerine dayanılarak araştırılmış ve sonuçlar farklı açılardan değerlendirilmiştir. Kaza sonucu meydana gelen hem ölü hem de yaralı sayısı üzerinde beş unsurun bir arada etkisinin en fazla olduğu gözlemlenmiştir. Bunun yanında yaya kusurunun etkisi ölüm sayıları üzerinde ihmal edilebilecek düzeyde düşüktür. Araç kusurunun hem ölüm hem de yaralı sayıları üzerinde doğrudan en etkili unsur olmasının yanında, ikinci etkili unsur değişim göstermektedir. Ölüm sayılarında ikinci kusurlu neden yol kusuru, yaralı sayılarında ise sürücü kusuru olmuştur. Çalışmada ölü sayısına etki eden unsurların incelendiği regresyon modelleri arasında en yüksek belirleme katsayısı R2 =0,640, yaralı sayısına etki eden unsurların incelendiği regresyon modelleri arasında da en yüksek belirleme katsayısı R2 =0,736 değerleri elde edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İstatistiksel yaklaşımla trafik kazalarındaki ölüm ve yaralanma durumlarının kusurlu unsurlarla ilişkilerinin incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2017) Balcı, Mehmet; Gölcük, Adem; Kahramanlı, Humar
    Zaman ilerledikçe insanların ulaşım alanındaki gereksinimleri artmaktadır. Bu gereksinimler yeni teknolojilerle birlikte farklı ulaştırma alanlarında yeni yatırımları da doğurmuştur. Tüm bu farklı alanların yanında karayolu taşımacılığı hâlâ tüm dünyada popülaritesini korumakta ve bununla birlikte karayollarında seyreden araç sayılarında da hızlı bir artış görülmektedir. Bu artışla birlikte trafik yoğunluğu artmış ve trafikte güvenlik kavramı daha önemli hale gelmiştir. Trafik güvenliğini tehlikeye atan ya da başka bir deyişle trafik kazalarına sebep olan unsurlar farklı kaynaklarda farklı şekillerde sınıflandırılmıştır. Bu çalışmada, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yapılan trafik kazaları ile ilgili araştırmalarda esas alınan beş kusurlu unsurun kaza sonucu meydana gelen ölüm ve yaralanma sayıları üzerinde etkileri incelenmiştir. Bu etkiler TUİK verilerine dayanılarak araştırılmış ve sonuçlar farklı açılardan değerlendirilmiştir. Kaza sonucu meydana gelen hem ölü hem de yaralı sayısı üzerinde beş unsurun bir arada etkisinin en fazla olduğu gözlemlenmiştir. Bunun yanında yaya kusurunun etkisi ölüm sayıları üzerinde ihmal edilebilecek düzeyde düşüktür. Araç kusurunun hem ölüm hem de yaralı sayıları üzerinde doğrudan en etkili unsur olmasının yanında, ikinci etkili unsur değişim göstermektedir. Ölüm sayılarında ikinci kusurlu neden yol kusuru, yaralı sayılarında ise sürücü kusuru olmuştur. Çalışmada ölü sayısına etki eden unsurların incelendiği regresyon modelleri arasında en yüksek belirleme katsayısı R2=0,640, yaralı sayısına etki eden unsurların incelendiği regresyon modelleri arasında da en yüksek belirleme katsayısı R2=0,736 değerleri elde edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Rf kontrollü asansör sisteminin tasarımı ve gerçekleştirilmesi
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010-08-23) Gölcük, Adem; Işık, Hakan
    Asansörler, yük ve insanları, kılavuz raylar arasında hareketli kabin veya platformları ile düşey doğrultuda taşımaya yarayan mekanik tesislerdir. Asansörler kat farkı olan yerler arasında çabuk, kolay, rahat, güvenli olarak taşımayı gerçekleştirirler. Verilen komutları yorumlayan ve kabini bu komutlara göre yönlendiren asansör kartları makine dairesinde bulunmaktadır. Makine dairesi ile kabin arasında veri alışverişini sağlamak için kat sayısına göre farklılık göstermekle birlikte 24x0.75 flexible kablolardan iki adet kullanılmaktadır. Bu kabloları ortadan kaldırmak için seri iletişim tekniği ile çalışan RF Kontrollü Asansör Sistemi tasarlanıp gerçekleştirilmiştir. Bu sistem kabin ile asansör kontrol kartı arasındaki veri alışverişini sağlamaktadır. Tasarlanıp gerçekleştirilen sistem gerçek asansör sisteminde 2 ay süre ile testlere tabi tutulmuş, test esnasında meydana gelen aksaklıklar giderilerek sistem son hali ile istenilen seviyeye geldikten sonra kırk beş gün süre ile aralıksız olarak tekrar teste tabi tutulmuştur. Testlerin sonunda tasarlanıp gerçekleştirilen RF Kontrollü Asansör Sisteminin kullanılabilirliği görülmüştür.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim