Yazar "Güleş, Figen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MONTESSORİ MATERYALLERİNİN TASARIM KALİTESİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(Selçuk Üniversitesi, 2007) Erişen, Yavuz; Güleş, FigenBu çalışma, Montessori eğitim programının önemli bir parçası olan ve 3-6 yaş çocuklarında eğitim materyalleri olarak kullanılan duyu materyallerinin, tasarım kalitesi özelliklerinin değerlendirilmesine yönelik yapılmıştır. Duyu materyallerinin etkin kullanımı için gerekli tasarım özelliklerinin değerlendirilmesine yönelik olan bu çalışma, Montessori materyalleri üzerine, ilgili tarafların görüşleri doğrultusunda ülkemizde yapılan öncü niteliğinde ilk niteliksel değerlendirmedir. Çalışmanın, eğitim kurumlarına alınacak olan Montessori materyallerinin alımsatımı ve sipariş vermeyi kolaylaştıracağı, farklı firmalara ait duyu materyalleri arasında karşılaştırma ve seçim kolaylığı getireceği ve bu materyallerin Montessori eğitimi sürecinde beklenen amaçlara etkili bir şekilde hizmet edeceği öngörülmektedir.Öğe Okul Öncesi Eğitimde Fiziksel Çevre Standartlarını Belirleme: Paydaş Görüşlerine Dayalı Bir Analiz(Selçuk Üniversitesi, 2013) Erişen, Yavuz; Güleş, FigenÇocukların gelişimlerinde hayatlarının ilk yıllarındaki tecrübelerinin kritik bir öneme sahip olduğu fikri artık evrenseldir. Okul öncesi eğitimi, günümüz bilimsel ve teknolojik gelişmelerin sağladığı imkânlarla, artık yalnızca ailenin vereceği bir eğitim olmaktan çoktan çıkmıştır. Çocukların gelişimlerine uygun olarak tasarlanmış, yapılandırılmış ve düzenlenmiş olan eğitim ortamlarında nitelikli eğitmenlerle gerçekleştirilecek eğitimin kalitesi, çocuklara olabilecek en iyi başlangıcı sağlama açısından önemlidir. Bu durumun gerçekleşebilmesi için gelişmiş ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de eğitime yönelik kalite standartlarının belirlenmesi ve bu standartlara göre okul öncesi eğitimin yapılandırılması gerekmektedir. Fiziksel çevre şartlarının nitelikli olmasının çocukların öğrenmesine yaptığı katkı kadar, motor becerilerini, fiziksel ve duygusal gelişimlerini de güçlü bir şekilde etkilediği dikkate alınırsa; bu unsura ilişkin standartların belirlenmesi bu alan için öncelik gerektirmektedir. Bu durum, Türkiye’de okul öncesi eğitimde fiziksel çevreye ilişkin kalite standartlarının belirlenmesine yönelik yapılan bu araştırmanın çıkış noktasını oluşturmuştur. Bu araştırmanın genel amacı; 3-6 yaş çocuklarına eğitim veren okul öncesi eğitim kurumlarında sistemin kalitesini etkileyen fiziksel çevreye yönelik kalite standartlarını, eğitimin ortak paydaşları olan veli, öğretmen ve yönetici görüşlerine dayalı olarak tespit etmektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmış olup, çalışma örneklemini, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Meram, Selçuklu ve Karatay merkez ilçelerin de bulunan toplam 15 bağımsız resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumları oluşturmaktadır. Bu kurumlardan toplam 538 veli ve toplam 66 öğretmen ve yönetici çalışmaya dahil olmuştur. 7 boyut ve 80 maddede oluşan fiziksel çevre standartlarının uygunluğunun belirlenmesi için tüm paydaşların görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler SPSS programında uygun istatistiksel testler kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda önerilen bütün ifadelerin paydaşlar tarafından standart olarak “uygun” olarak kabul edildiği görülmüştür.Öğe Okul öncesi eğitimde fiziksel çevreye ilişkin kalite standartlarının belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-08-20) Güleş, Figen; Erişen, YavuzBu araştırmanın genel amacı; 3-6 yaş çocuklarına eğitim veren okul öncesi eğitim kurumlarında sistemin kalitesini etkileyen fiziksel çevreye yönelik kalite standartlarını, eğitimin ortak paydaşları olan veli, öğretmen ve yönetici görüşlerine dayalı olarak tespit etmektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmış olup, çalışma örneklemini, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü?ne bağlı Meram, Selçuklu ve Karatay merkez ilçelerin de bulunan toplam 15 bağımsız resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumları oluşturmaktadır. Bu kurumlardan toplam 538 veli, 51 öğretmen ve 15 yönetici çalışmaya dahil olmuştur. 7 boyut ve 80 maddede oluşan fiziksel çevre standartlarının uygunluğu ve önem derecesinin belirlenmesi ile önerilen ifadeler bağlamında okullardaki mevcut durumun yeterlilik düzeyinin değerlendirilmesinde tüm paydaşların görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler SPSS programında uygun istatistiksel testler kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda önerilen bütün ifadelerin paydaşlar tarafından standart olarak ?uygun? ve ?önemli? olarak kabul edildiği görülmüştür. Fiziksel çevre standartları bağlamında eğitmenlerin okullarındaki mevcut durumlarına ilişkin yapmış oldukları değerlendirmeler, fiziksel çevre standartları konusunda özellikle iyileştirme yapılması gereken alanları ortaya çıkarmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında, okul öncesi eğitimde standart belirlemeye, okul öncesi eğitimde kalitenin geliştirilmesine, okul öncesi eğitimde fiziksel çevre standartlarının oluşturulmasına ve fiziksel çevre standartları bağlamında mevcut duruma ilişkin yetersizliklerin iyileştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.Öğe Okul öncesi eğitimin çocuklarda kendi kendini yönetme davranışına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Güleş, Figen; Cantekinler, SemraBu araştırma okul öncesi eğitimin çocuklarda kendi kendini yönetme davranışlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda ilköğretim 1. sınıf öğrencilerinin kendi kendini yönetme davranışlarında cinsiyetin, okul öncesi eğitimi alıp almamanın ve anne eğitim düzeyinin etkisini ve bazı anne davranışlarının (amaçlara ulaşmada yardımcı olma,koruyuculuk ve başarı için baskı) kendi kendini yönetme davranışlarını etkileyip etkilemediğini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma Konya ilinde Mareşal Mustafa Kemal İlköğretim Okulu nun 402 öğrencisi ve anneleri ile yürütülmüştür.Araştırmada öğrencilere ve ailelerine ilişkin bazı özellikleri belirleyebilmek için "Kişisel Bilgi Formu", öğrencilerin kendi kendini yönetme davranışlarını belirlemek için "Psiko-Sosyal Gelişim Ölçeği" nin alt testi olan "Kendi Kendini Yönetme Testi" (değişikliklerden geçirilmiş haliyle) uygulanmıştır.Ayrıca anne davranışlarını belirlemek için de "Ebeveyn Kendi Davranışını Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler SPSS istatistik programına kaydedilerek analiz edilmiş ve denencelerin sınanmasında bağımsız t testi, tek örnek t testi ve tek yönlü varyans analizi nden (Anova) yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi eğitim alan öğrencilerin kendi kendini yönetme davranış puanlarının istatistiksel bakımdan anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu belirlenmiş, ayrıca kimi anne davranışlarının, çocuğun kendi kendini yönetme davranış puanlarında da anlamlı bir farklılığa neden olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda anne babalara,öğretmenlere ve diğer eğitimcilere bazı önerilerde bulunulmuştur.