Yazar "Kara, Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim-Öğretim Yaşantısında Stres Yaratan Faktörler ve Aile Özelliklerine Göre Öğrencilerin Stresle Başaçıkma Davranışlarının İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2009) Kara, DeryaBireyler kendilerinden, sosyal çevrelerinden ya da ailelerinden kaynaklanan farklı birçok stres durumuyla karşılamakta ve bu durum eğitim-öğretim hayatlarını etkilemektedir. Bu etkilenme sonucunda, içinde bulundukları koşullara özgü davranışlar sergilemekte ve farklı stresle başaçıkma davranışları göstermektedirler. Araştırmada eğitim-öğretim yaşantısında stres yaratan faktörler ve aile özelliklerine göre öğrencilerin stresle başaçıkma davranışları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Stresle Başa Çıkma Tutumları Envanteri (SBTE)” kullanılmıştır. Ölçekte yer alan ifadeler, stresle başa çıkma durumu ile ilgili 6 boyutu (aktif planlama, dine yönelme, dış yardım arama, biyokimyasal kaçma-soyutlanma, kabul-bilişsel yeniden yapılanma ve duygusal-eylemsel kaçma soyutlanma) ölçmektedir. Söz konusu ifadeler 5’li likert ölçeği ile ölçeklendirilmiştir. Ölçekte Hiçbir zaman=1, Ara sıra=2, Bazen=3, Sık sık=4 ve Her zaman=5 olarak puanlanmıştır. Araştırmanın evrenini Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesinde 2008–2009 yılında eğitim-öğretim gören toplam 2220 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Örneklem çapını ise 509 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma sonucunda; öğrencilerin eğitim-öğretim hayatlarında en çok stres yaratan durumlar arasında birinci sırada gelecek kaygısı (%35,4) yer alırken, bu oranı ekonomik sorunlar (%20,6) ve sınav ve ölçme değerlendirme sistemin (%14,3) takip ettiği tespit edilmiştir. Bununla birlikte; araştırmada, aile özelliklerine ilişkin yüzde ve frekans hesaplamaları verilerek, öğrencilerin stresle başaçıkma davranışlarını ortaya koyan boyutlar ile aile özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olup olmadığı güncel istatistiksel programlar ile (Varyans analizi testi) analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin stresle başa çıkma davranışlarında aile yapıları itibariyle; Dine Yönelme boyutunda, aile tutumları itibariyle; Aktif Planlama, Dine yönelme ve Dış Yardım Arama boyutlarında; kardeş sayıları itibariyle; Dine Yönelme ve Kabul Bilişsel Yeniden Yapılanma boyutlarında; ikamet ettikleri yer itibariyle; Kaçma – Soyutlanma (Biyokimyasal) boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Bu sonuçlar; aile özelliklerinin stresle başaçıkma tutumlarında önemli bir etken olduğunu ortaya koymaktadır. Öğrencilerin stresle başaçıkma davranışlarında aile önemli olduğundan, ailelerin öğrencilere karşı olumlu davranışlar sergilemeleri ve özellikleri öğrencilerin stres düzeylerini etkileyecek ve eğitim- öğretim hayatlarında başarı düzeylerini arttırabilecektir.Öğe Gender differences in attitudes toward sexual harassment of health care employees: a turkish case study(SAGE PUBLICATIONS INC, 2019) Kara, Derya; Toygar, Sukru AnilThe purpose of the study was to examine differences in sexual harassment attitudes between male and female labor force in health care organizations. A total of 571 employees working in various health care organizations in Turkey participated in the study. Sexual harassment was measured using 22 items and three-factor structure with constructs "Provocative Behavior," "Normal Flirtations," and "Trivial Matter" developed by Turgut. The data were collected using percentage, frequency, mean, standard deviation, independent sample t tests, and multivariate analysis of variance and covariance (MANOVA and MANCOVA). The results of the study revealed that a significant gender difference exists in sexual harassment attitudes with respect to "Provocative Behavior" and "Normal Flirtations" factors, while "Trivial Matter" factor was not statistically significant at the probability level of .05 as part of the sexual harassment scale. After controlling for variables such as age, marital status, monthly income level, education level, profession, institution, length of working time in the organization, and length of time in the health care sector; it was seen that most gender differences remained significant.Öğe İşgörenlerin iş yaşam kalitesinin incelenmesi : Ankara ilinde bir eğitim-araştırma hastanesi örneği(2018) Toygar, Şükrü Anıl; Kara, Derya; Kırlıoğlu, MehmetHizmet sektörü içerisinde yer alan hastanelerde faaliyet gösteren işgörenlerin işyaşam kalitesi düzeyleri, başarı ve verimliliğinin artırılması açısından önemli bir konuolarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma hastanelerde istihdam edilen işgörenlerin işyaşam kalitesini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Aydın ve diğ.(2011) tarafından geliştirilen ve altı boyuttaki 27 ifadeden oluşan “Sağlık PersoneliÇalışma Yaşam Kalitesi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ilindefaaliyet gösteren bir Eğitim ve Araştırma Hastanesi oluşturmaktadır. Araştırmasonucunda; yaş, cinsiyet, aylık gelir, eğitim, çalışma süresi değişkenleri ile iş yaşamkalitesi ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmalar tespit edilmiştir.İşgörenlerin yaşının, iş yaşam kalitesi puanlarını pozitif yönde; cinsiyetinin çalışmayaşamı kalitesi puanlarını negatif yönde belirlediği tespit edilmiştir. Buna ilaveten aylıkgelir, eğitim durumu ve son olarak kurumda çalışma sürelerinin çalışma yaşamı kalitesipuanlarını pozitif yönde ve anlamlı bir şekilde belirlediği sonucuna ulaşılmıştır.