Yazar "Karahan, Atila" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çalışanların Örgüt Kültürünü Algılamalarına Yönelik Ampirik Bir Çalışma(Selçuk Üniversitesi, 2008) Karahan, AtilaYöneticilik ve örgüt kültürü, işletmelerde faaliyet süreçlerinin oluşturulması, yönetimi ve değiştirilmesinin belli başlı belirleyicileridir. Yöneticilik örgütlerde, çalışanların yönetilmesini, örgüt kültürü de yönlendirilmesini ve kontrolünü sağlamaktadır. Yöneticilik ve örgüt kültürü örgüt düzeyinde birbirlerini tamamlayıcı olmaları yönüyle büyük öneme sahiptirler. Sağlık hizmetlerinin en önemli alt sistemlerinden birisi olan hastanelerin yönetimi zor ve karmaşıktır. Bu nedenle, örgüt kültürünün hastanelerde oluşturulması ve yöneticinin de hastanede nasıl bir örgütsel kültür oluşturmak istediği, nasıl bir örgütsel kültüre sahip olmak istendiği, örgüt kültürüne hastanenin hangi kademesinden nasıl başlanabileceği gibi sorulara cevap bulmaları gerekmektedir. Çünkü yöneticinin hastanenin başarıya ulaşmasında hizmetin sunumunda görevli personelin sahip olduğu ve örgütte paylaştığı tutum, değer ve davranışlardan oluşan örgütsel kültürü bilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Hastanesi’nde görev yapan personelin örgüt kültürünü ve hastane yöneticilerinin örgüt kültürü oluşturmadaki etkinliklerini belirlemeye yöneliktir.Öğe Demografik Farklılıkların İş Gücü Verimliliğine Etkisi(Selçuk Üniversitesi, 2009) Karahan, AtilaKüreselleşme olgusu sadece organizasyonları ve yönetim şekillerini etkilemekle kalmamış, gerek müşterilerin, gerekse işgücünün beklentilerini de değiştirmiş ve şekillendirmiştir. Artık organizasyonlar daha bilinçli, ne istediğini bilen, iyi ve kötü hizmeti ayırabilen ve gerektiğinde kötü hizmete karşı olumsuz tepki veren bir müşteri yapısı ile karşı karşıyadır. Bu yüzden organizasyonlardaki tüm çalışmaların odağı müşteridir. Müşteri odaklı hizmeti göz ardı eden organizasyonlar varlıklarını sürdürmekte ve rekabet edebilirlikte güçlüklerle karşılaşmaktadırlar. Müşteri odaklı hizmet ancak iş tatmini olan ve motive olmuş işgörenler ile sağlanabilir. Dolayısıyla en iyi organize olmuş, en iyi olanaklara sahip bir işletmede işgörenin tutumu müşterinin kötü hizmet algısına sebep olabilecekken, ortalama bir organizasyonda işgörenin olumlu tutumu sayesinde müşteri memnuniyeti sağlanabilecektir. İşletmeler açısından günümüzde "kilit verimlilik göstergesi" kavramı ortaya çıkmıştır. Bu verimlilik göstergesi yapılan işin tümünü, tüm fiziksel çıktıyı ölçmek için yeterli değildir. Buna karşılık işletmenin uğraş alanının büyük bir bölümünü simgeleyen birkaç ürün ya da hizmetin çıktısını ölçer. Örneğin bazı sigorta şirketleri tazminat servisinin verimliliğini kişinin çalışma süresinde takip ettiği tazminatların sayısı ile ölçmektedir Hastaneler kamusal otorite ve toplumsal baskı grupları ile karşılıklı etkileşimde bulunan örgütlerdir. Bu özelliği nedeniyle hastanelerin yönetimi, hem karmaşık hem de güçtür. Ancak hızlı nüfus artışı, ortalama yaşam süresinin uzaması, sağlık bilincinin yükselmesi, hastaların değişen talepleri, günümüzde tıbbi uygulama gereksinimlerinin artması, aşırı rekabet, tıp alanında ileri teknolojilerin hızla yaygınlaşması nedeniyle hastanelerin etkin ve verimli bir şekilde yönetimi önem arz etmektedir. Bu nedenle, hastanelerde verimlilik artışının sağlanabilmesi için öncelikle iş gücü verimliliğinin artırılması gerekmektedir Bu araştırma hastanede çalışanların demografik bakımdan işgücü verimliliğine etki eden faktörlerin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ana kütlesini Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi’nde çalışan sağlık personeli oluşturmaktadır. Çalışma örnekleminde toplam 720 personel arasından rastgele seçilen 457 kişiye ulaşılmıştır. Sonuç olarak organizasyonel yapının Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi’nde çalışanların kişisel durumları ve verimlilikleri ile doğrudan ilgili olduğu görülmüştür.Öğe Girişimcilik Yönelimi ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Tarımsal Mekanizasyon İmalatçısı İşletmeler Bağlamında Bir Araştırma(Selçuk Üniversitesi, 2019) Yılmaz, Hüseyin; Karahan, Atila; Arslan, EmineBu araştırmanın amacı, girişimcilik yönelimi ve örgütsel vatandaşlık davranışı değişkenleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak girişimcilik yönelimi boyutlarından proaktiflik, inovatifçilik ve risk alma ile örgütsel vatandaşlık değişkenleri olarak nezaket, diğerkamlılık, centilmenlik, vicdanlılık ve yurtdaşlık erdemi arasındaki ilişkiler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın teorik kısmında, girişimcilik yönelimi kavramı ve girişimcilik yönelimini oluşturan boyutlar hakkında bilgiler verilmiştir. Ardından örgütsel vatandaşlık davranışı açıklanarak, örgütsel vatandaşlık davranışının boyutları hakkında teorik bilgiler verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise ilk olarak araştırma değişkenlerinin ilişkilendirilmesi sürecinde bugüne kadar elde edilen teorik ve ampirik bulgular ortaya konulmuştur. Ardından da girişimcilik yöneliminin örgütsel vatandaşlık davranışı ve boyutları üzerine etkisi olup olmadığının belirlenmesi amacıyla Aydın ilinde tarım makinaları sektöründe saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırma kısmında hazırlanmış bulunan anket formu Aydın ili Efeler ilçesinde faaliyet gösteren 10 tarım makinaları imalatçısı işletmede görev yapmakta olan 136 mavi yakalı çalışana uygulanmıştır. Araştırmada anket yöntemiyle elde edilen verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler, faktör analizi, korelasyon analizi ile tekli ve çoklu regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda, girişimcilik yönelimi boyutlarından proaktifçi yaklaşımın, örgütsel vatandaşlık davranışının diğerkamlık boyutunu negatif yönde, centilmenlik boyutunu da pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Bir başka girişimcilik yönelimi boyutunu oluşturan risk alma istekliliğinin de örgütsel vatandaşlık boyutlarından diğerkamlık boyutunu negatif yönde, centilmenlik boyutunu pozitif bir şekilde etkilediği anlaşılmıştır.Öğe Mobbıng ve örgütsel bağlılık ilişkisine yönelik bir çalışma(2014) Karahan, Atila; Yılmaz, HüseyinMobbing, dünyada çok sayıda iş yerinde ortaya çıkmakta, çalışanı tek başına ve yardım almadan mücadele etmek durumunda bırakmaktadır. İş yerinde mobbing, aynı ortamı paylaşan bir kaç çalışanın bir başka çalışana veya bir çalışan grubuna sistematik şekilde yapılan psikolojik taciz amaçlı davranışlar toplamıdır. Mobbinge, maruz kalan kişinin duygusal ve fiziksel sağlığı etkilenmektedir. Kişiler maruz kaldığı mobbigin şiddetine, sıklığına, meydana geliş süresine ve kişinin ne kadar dirençli olduğuna bağlı olarak bir dizi psikolojik ve fiziksel belirtiler dolayısıyla acı çekmektedir. Örgütsel bağlılık kavramı, bir örgütte çalışanların kendilerini sadakat ve görev duygusuna dayalı olarak örgütle özdeşleştirmeleridir. Bu bağlamda örgüte karşı beslenen sadakat çalışanlar tarafından sergilenen duygusal bir tepkidir. Örgütsel bağlılık çalışanların işe katılmaları, sadakat duyguları ve örgütün inanç, değer ve normları da olmak üzere psikolojik anlamda bağlılığı içermektedir. Bu çalışmada, sağlık işletmeleri çalışanları arasındaki mobbing ile çalışanların örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki etkileşimi ortaya konulması hedeflenmiştir. Mobbing ve örgütsel bağlılık arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla; Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesinde farklı ünvanlara sahip toplam 321 sağlık çalışanı üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Saha araştırması sonuçları ile elde edilen veri seti üzerinde yapılan korelasyon analizleri sonucunda mobbing ile örgütsel bağlılık arasında anlamlı ilişkiler olduğu, mobingin çalışanların örgütsel bağlılıkları ile doğru yönde ve anlamlı ilişkiler içinde olduğuna dair bulgular elde edilmiştir. Bütün bu bulgular, mobbingin sadece çalışanlar arasında olumsuz psikolojik ve ekonomik sonuçlara değil aynı zamanda işletmelere ve sonuçta topluma da olumsuz çıktıları olduğunu destekler niteliktedir.Öğe Stratejik yönetim modeli olarak kurumsal karnenin uygulanabilirliği(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009) Karahan, Atila; Özgür, Ersan; TR49956Günümüzde sağlık sistemi paydaşlarının beklentileri sosyal devlet olma ilkelerinin yerleştirilmesi yönünde gelişmektedir. Beklentilerin karşılanması için sürekli gelişen teknolojiden bilimsel bilgi birikiminden, fayda elde etmek için yararlanılmalıdır. Sağlık sistemini yönetme sorumluluğunda olanlar, bilgi çağının getirdiği yenilikleri kullanmalı ve sürekli olarak artan beklentileri karşılamak için hızla harekete geçip sistemi dönüştürmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı; Türk sağlık sektöründe ihtiyaç duyulan değişime yönelik stratejik bir yönetim modeli olan Kurumsal Karne yönteminin uygulanabilirliğini araştırmaktır. Bu doğrultuda Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesinde yapılan uygulamadan örnekler verilerek stratejik bir performans değerlendirme sisteminin sağlık sektöründe nasıl ele alınacağı incelenmiştir.Öğe Yüksek Performans Kültürünün Geliştirilmesi ve Firma Başarısına Etkileri(Selçuk Üniversitesi, 2010) Yılmaz, Hüseyin; Karahan, AtilaHer işletme, işletim sistemi fonksiyonu gören bir kültüre sahiptir. Bir örgütün varsayımları, inançları, değerleri, kabulleri, düzenlemeleri ve tüm bunları ortaya koyma şekline ilişkin davranışları kurum kültürünü meydana getirir. Örgüt kültürü, örgütlerin uzun dönemli etkinliği ve performansı üzerinde güçlü bir etkiye sahiptir. Performans kültürünün yaratılması, bireylerin, takımların ve örgütlerin performansını yönetmek için sistematik bir yaklaşımın ortaya konulmasını gerektirir. Böylesi bir kültür içerisinde, performansın sürekli iyileştirilmesinde ve daha yüksek işletme sonuçlarına ulaşılmasında değişim sırasında uyumlu olurlar ve onu aktif olarak desteklerler. Bu araştırma, yüksek performans kültürü ve onun örgütlerde yaratılması için teorik bir çerçeve geliştirilmesini amaçlamaktadır. Yazar, kültür, örgüt kültürü ve yüksek performans kültürü kavramlarını açıkladıktan sonra yüksek performans kültürünün yaratılmasına dönük teorik bir çerçeve geliştirmiştir. Ayrıca yazar, liderin yüksek performans kültürüne dönük sorumluluğunu ortaya koymaktadır. Nihayet tartışma, daha geniş ve kültürel bir bakış noktasından, yüksek performans kültürünün işletme başarısına katkısının incelenmesi üzerine odaklanmıştır.Öğe Yüksek Performans Kültürünün Geliştirilmesi ve Firma Başarısına Etkileri(Selçuk Üniversitesi, 2010) Yılmaz, Hüseyin; Karahan, AtilaHer işletme, işletim sistemi fonksiyonu gören bir kültüre sahiptir. Bir örgütün varsayımları, inançları, değerleri, kabulleri, düzenlemeleri ve tüm bunları ortaya koyma şekline ilişkin davranışları kurum kültürünü meydana getirir. Örgüt kültürü, örgütlerin uzun dönemli etkinliği ve performansı üzerinde güçlü bir etkiye sahiptir. Performans kültürünün yaratılması, bireylerin, takımların ve örgütlerin performansını yönetmek için sistematik bir yaklaşımın ortaya konulmasını gerektirir. Böylesi bir kültür içerisinde, performansın sürekli iyileştirilmesinde ve daha yüksek işletme sonuçlarına ulaşılmasında değişim sırasında uyumlu olurlar ve onu aktif olarak desteklerler. Bu araştırma, yüksek performans kültürü ve onun örgütlerde yaratılması için teorik bir çerçeve geliştirilmesini amaçlamaktadır. Yazar, kültür, örgüt kültürü ve yüksek performans kültürü kavramlarını açıkladıktan sonra yüksek performans kültürünün yaratılmasına dönük teorik bir çerçeve geliştirmiştir. Ayrıca yazar, liderin yüksek performans kültürüne dönük sorumluluğunu ortaya koymaktadır. Nihayet tartışma, daha geniş ve kültürel bir bakış noktasından, yüksek performans kültürünün işletme başarısına katkısının incelenmesi üzerine odaklanmıştır.