Yazar "Karakoç, Enderhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Basının kamuoyunu oluşturma fonksiyonu (örnek olay: Susurluk)(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002) Karakoç, EnderhanBu çalışmada basın-kamuoyu ilişkisi üzerinde durularak, basının kamuoyunu oluşturma fonksiyonu incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın temel amacı, Türkiye'de basının kamuoyunu oluşturmada etkin roller üstlendiğini Susurluk örneğinde ispat etmektir. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılarak bu varsayım doğrulanmaya çalışılmıştır. Elde edilen verilerden hareketle basın daha çok suskunluk sarmalı ve gündem kurma süreçlerini harekete geçirmeye çalıştığı gösterilmiştir. Basın tek başına kamuoyunu oluşturan bir güç olmamasına rağmen, fikir gelişimini etkilemektedir. Fakat bu etkileyiş derecesinde kamuoyunun serbestçe oluşumuna katkısında yönlendirmenin belirli doğrultudan olup olmadığı açığa çıkarılmaya çalışılmıştır. Demokratik siyasi sistemin sağlıklı işleyebilmesi, toplumun objektif bilgi elde etmesi ile bire bir doğru orantılıdır. Türkiye'ye damgasını vuran olayların toplumca bilinmesi ve bu konuda araştırmalar yapılması, demokratik toplumların vazgeçilmez görevidir. 3 Kasım 1996 tarihinde Susurluk'ta meydana gelen ve ilk bakışta basit bir kazaymış gibi görülen trafik kazasında, olayda ölen üç kişinin, kimliklerinden yola çıkan basın, devlet içerisinde var olduğu öne sürülen “Devlet-Çete-Siyaset” üçgeni üzerinde durmuş, olayın bu boyutu konunun önemini daha da artırmış, Türkiye'de kamuoyunun gündemine oturtmuştur. Yapılan inceleme neticesinde Susurluk Olayı hakkında basının kamuoyu oluşması ve olayın bütün yönleriyle çözümü için devlet organlarının olayın üzerine gitmesini sağlamıştır.Öğe Bir serbest zaman etkinliği olarak üniversite öğrencilerinin internet kullanımı ile yalnızlık arasındaki ilişki: Cumhuriyet Üniversitesi örneği(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013) Karakoç, Enderhan; Taydaş, OnurBu çalışma, üniversite öğrencilerinin; internet kullanımları ile yalnızlık arasındaki ilişkilerinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012 - 2013 öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören ve ölçme aracına cevap veren toplam 400 öğrenci oluşturmaktadır. İnternet kullanım amaçlarını ölçme aracı anketler öğrencilere elden ulaştırılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile doldurulması temin edilmiştir. Anketler aracılığı ile toplanan veriler bilgisayara girilmiş ve SPSS 15.0 for Windows programı ortamında analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanı sıra, t-testi analizi kullanılmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda yalnızlık algısının kadın ve erkekler tarafından aynı düzeylerde değerlendirildiği saptanmıştır.Öğe Eğitim düzeyinin medya kullanımına etkisi gazete ve televizyon karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009) Karakoç, Enderhan; Arklan, Ümit; TR123011Kişilerin sahip olduğu eğitim düzeyi, birçok konuda olduğu gibi medya kullanımında da başat bir etkendir. Kitle iletişim araçlarının vermiş olduğu iletiler, bireyler tarafından anlamlandırılma süreçlerinde, onların almış olduğu eğitimin etkisinde çözümlenir. Kişilerin bu anlamda en fazla yararlandığı araçların başında televizyon ve gazete geldiğinden, bu araçların tercihinde eğitim düzeyinin belirleyici rolü daha da belirginleşmektedir. Gazete, televizyon kadar geniş bir kurgusal bütünlemeyle ileti gönderemez ve yazıya mahkûmdur. Televizyon ise sahip olduğu görsellik avantajını kullanarak çok fazla çabayı gerekli kılmadan toplumun tüm kesimlerine hitap edebilir. Bu da eğitim düzeyi anlamında gazete ve televizyon kullanımını farklılaştırmaktadır. Bu farklılaşmayı ortaya koymak amacıyla Konya örnekleminde gerçekleştirilen araştırma sonuçları da göstermektedir ki, eğitim düzeyi medya kullanımında önemli bir etkendir. Eğitim düzeyinin medya kullanımı üzerindeki etkisi gazete kullanımında pozitif yönde iken televizyon kullanımında negatif bir yöndedir. Ayrıca, gazetede ilgilenilen konu başlıkları eğitim düzeyi açısından anlamlı bir farklılaşma göstermezken, televizyonda izlenen program türlerinin tümü eğitim düzeyi açısından anlamlı bir farklılaşma sergilemektedir. Bu da televizyonun hedef kitlesiyle gazetenin hedef kitlesinin birbirinden eğitim düzeyi anlamında bir farklılaşma içerisinde olduğunun göstergesidir.Öğe İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ELAZIĞ ÖRNEĞİ(2015) Karakoç, Enderhan; Bozkurt, İkbal AvcıTeknoloji alanında yaşanan gelişmelere bağlı olarak iletişimin hayati önem kazanması, kişilerarası iletişimi yüz yüze boyutundan teknolojiyle aracılanmış boyuta taşımıştır. Özellikle kişisel bilgisayarların ve cep telefonlarının yaygınlaşması iletişimin yeni medyaya doğru evrilmesini beraberinde getirmiştir. Yeni medya teknolojileriyle iletişime geleneksel işlevlerinin yanı sıra yeni işlevler de yüklenmiş; artık alıcı iletişim sürecine daha hızlı ve etkin bir şekilde katılmaya başlamıştır. Yeni medya/sosyal medyanın sunduğu imkanlar her geçen gün daha çok birey tarafından tercih edilmesini sağlamış; çocuklardan yaşlılara kadar birçok insan sosyal medyaya yönelmiştir. İlköğretim öğrencileri bu noktada toplumun önemli bir kesimini oluşturmaktadır. Dolayısıyla bu çalışma ilköğretim öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıklarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında Elazığ il merkezinde 400 ilköğretim öğrencisiyle yüz yüze (anket) görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin büyük bir kısmının sosyal medyayı uzun süredir kullandığı gözlenmiş ve katılımcıların cinsiyetlerine göre sosyal medyayı kullanım durumlarında bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır.Öğe İlköğretim öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları üzerine bir araştırma: Elazığ örneği(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2015) Karakoç, Enderhan; Avcı, İkbal BozkurtTeknoloji alanında yaşanan gelişmelere bağlı olarak iletişimin hayati önem kazanması, kişilerarası iletişimi yüz yüze boyutundan teknolojiyle aracılanmış boyuta taşımıştır. Özellikle kişisel bilgisayarların ve cep telefonlarının yaygınlaşması iletişimin yeni medyaya doğru evrilmesini beraberinde getirmiştir. Yeni medya teknolojileriyle iletişime geleneksel işlevlerinin yanı sıra yeni işlevler de yüklenmiş; artık alıcı iletişim sürecine daha hızlı ve etkin bir şekilde katılmaya başlamıştır. Yeni medya/sosyal medyanın sunduğu imkanlar her geçen gün daha çok birey tarafından tercih edilmesini sağlamış; çocuklardan yaşlılara kadar birçok insan sosyal medyaya yönelmiştir. İlköğretim öğrencileri bu noktada toplumun önemli bir kesimini oluşturmaktadır. Dolayısıyla bu çalışma ilköğretim öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıklarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında Elazığ il merkezinde 400 ilköğretim öğrencisiyle yüz yüze (anket) görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin büyük bir kısmının sosyal medyayı uzun süredir kullandığı gözlenmiş ve katılımcıların cinsiyetlerine göre sosyal medyayı kullanım durumlarında bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır.Öğe Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında facebook: Konya üzerine bir araştırma(2012) Karakoç, Enderhan; Gülsünler, M. EvrimSosyal medya günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarından biri olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Sosyal ağların toplumsal gündemi belirlemede önemli roller üstlendiği bir gerçektir. Topluluk oluşturmadan siyasal pazarlamaya her alanda internetin kullanımını görmek mümkün olmaktadır. Özellikle Facebook, Twitter gibi sosyal paylaşım siteleri mevcut yeni medyanın en çok işlem gören siteleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Facebook gibi sosyal paylaşım siteleri kullanıcıları için küçük dünyalar oluşturmakta ve kullanıcılarda bu küçük dünyalara ortak olabilmektedir. Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerinin kullanımına baktığımız da bu sitelerin farklı amaçlar için kullanılabileceğini görmekteyiz. Bu siteleri fotoğraf, video yüklemek için kullanabileceğimiz gibi bilgilenmek, eğlenmek, rahatlamak gibi amaçlar için de kullanabileceğimiz görülmektedir. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımını temel almak suretiyle yapılan bu çalışma Konya ilinde 324 kişinin katılımı temel alınarak anket çalışması ile yürütülmüştür; çalışma bu doğrultuda katılımcıları Facebook kullanmaya yönelten motivasyonların neler olduğunu, bu motivasyonlarla katılımcıların internet ve Facebook kullanım süresi, ayrıca katılımcıların cinsiyete bağlı Facebook kullanma nedenleri arasında farklığın olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır.Öğe Medya aracılığıyla popüler kültürün aktarılmasında toplumsal değişkenlerin rolü(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Karakoç, Enderhan; Bostancı, M. NaciPopüler kültür alanı, kitle iletisim araçlarının toplumsal hayata nüfuzu arttıkça akademik arastırmaların da yogunlastıgı bir ilgi çekici alan haline gelmistir. Özellikle Türkiye'de son zamanlarda popüler kültür ürünleri hızla artmıs, genis kitlelerin dogrudan katılımcı olmasalar da dolaylı olarak bir eglence unsuru olarak hayatlarında yer isgal etmeye baslamıstır. Özellikle ülkemizdeki bazı televizyon kanallarının, popüler kültür ürünlerine yönelik programlarını yogunlastırmaları konuyu daha da güncel hale getirmistir. Bu nedenle medya ve popüler kültür üzerinde bilimsel çalısmaların yapılmasını gerekli kılacak bir ortam olusmustur Çalısma, özelde Popstar yarısmalarını genelde ise popüler kültürü kapsamaktadır. Dolayısıyla, tasıyıcısı medya, izleyicisi de insan olan medya'dan hareketle yola çıkan bu çalısma da Türkiye'deki popüler kültür ürünlerinden Popstar müzik yarısmalarının izleyiciler tarafından bu kadar çok talep görme- izlenme nedenlerini anlamaya ve açıklamaya yöneliktir. Çalısma, temel hatlarıyla üç bölümden olusmaktadır. Birinci bölümde, kültür ve medya iliskisine, ikinci bölümünde popüler kültür medya iliskisine deginilmistir. Son bölümde ise metodoloji ve yapılan alan arastırmasından elde edilen verilerin analizlerine yer verilmistir. Çalısmanın örneklemi Konya'dan seçilmis olup, toplam 939 kisiyle anket yapılmıs ve popüler kültürle medya arasındaki iliskileri sınayan çesitli hipotezler test edilerek kısaca su sonuçlara ulasılmıstır. Çalısmada deneklerin serbest zamanlarında en sık yaptıkları etkinliklerin basında ?televizyon izleme? ilk sırada gelmektedir. Arastırma soncunda Popstar yarısma programlarının reyting amacı tasıdıgı, popüler kültürün en çok medya vasıtasıyla topluma sunuldugu, popüler kültürün yayılmasında medya'nın hızlandırıcı bir etkiye sahip oldugu tespit edilmistir. Deneklerin önemli bir kısmı SMS'le bu tür yarısmalara katılmadıklarını ve yarısmalarla ilgili haberleri medyadan çok sık takip etmediklerini, Popstar yarısmalarından sonra da Popstarları takip etmediklerini, albümlerini satın almadıklarını ve bir sonraki yarısmayı da merakla beklemedikleri belirlenmistir. Deneklerin Popstar yarısma programlarını izleme nedenleri olarak ?rahatlama/eglenme?, ?müzik dinleme?, ?merak giderme?, ve ?serbest zaman degerlendirme? faktörleri oldugu tespit edilmistir.Öğe Medyanın genel ve siyasal gündeme ilişkin bilgi edinme aracı olarak kullanımı: görgül bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2013) Arklan, Ümit; Karakoç, EnderhanToplumsal bir varlık olan insan, çevresinde meydana gelen olaylara karşı duyarsız kalamamak-ta, farklı yol ve yöntemler kullanarak kendi ilgi alanı doğrultusunda bilgi edinme yoluna gitmektedir. Günümüz insanının küresel, ulusal, bölgesel ve yerel çapta meydana gelen olay ve gelişmelere ilişkin bilgi edinmek üzere yararlandığı yegane araç olarak medya karşımıza çık-maktadır. Medyanın bu bilgilendirme işlevi onu çok ayrı bir boyuta taşıyarak sahip olduğu önemini bir kat daha artırmakta ve farklı açılardan sorgulanmasını gerekli kılmaktadır. Söz konusu gereklilikten hareketle kaleme alınan çalışmada, genel ve siyasal gündeme ilişkin bilgi edinmede medya kullanım alışkanlıkları Selçuk Üniversitesi öğrencileri üzerinde sorgulanmak-ta ve karşılaştırmalı ilişkisel taramalarda bulunulmaktadır. Elde edilen bulgular doğrultusun-da, genel ve siyasal gündeme ilişkin bilgi edinmede en fazla internetten yararlanılırken, en fazla gazeteye güvenildiği ve gazeteden etkilenildiği, kullanım, güvenme ve etkilenme anlamında en düşük seviyede olan medyanın ise, dergi ve radyo olduğu, katılımcıların genel özellikleriyle de karşılaştırmalı olarak ortaya konulmaktadır.Öğe Medyanın Genel ve Siyasal Gündeme ùliûkin Bilgi Edinme Aracı Olarak Kullanımı: Görgül Bir Araştırma(2013) Arklan, Ümit *; Karakoç, EnderhanToplumsal bir varlık olan insan, çevresinde meydana gelen olaylara karşı duyarsız kalamamak-- ta, farklı yol ve yöntemler kullanarak kendi ilgi alanı doğrultusunda bilgi edinme yoluna git-- mektedir. Günümüz insanının küresel, ulusal, bölgesel ve yerel çapta meydana gelen olay ve gelişmelere ilişkin bilgi edinmek üzere yararlandığı yegane araç olarak medya karşımıza çık-- maktadır. Medyanın bu bilgilendirme işlevi onu çok ayrı bir boyuta taşıyarak sahip olduğu önemini bir kat daha artırmakta ve farklı açılardan sorgulanmasını gerekli kılmaktadır. Söz konusu gereklilikten hareketle kaleme alınan çalışmada, genel ve siyasal gündeme ilişkin bilgi edinmede medya kullanım alışkanlıkları Selçuk Üniversitesi öğrencileri üzerinde sorgulanmak-- ta ve karşılaştırmalı ilişkisel taramalarda bulunulmaktadır. Elde edilen bulgular doğrultusun-- da, genel ve siyasal gündeme ilişkin bilgi edinmede en fazla internetten yararlanılırken, en fazla gazeteye güvenildiği ve gazeteden etkilenildiği, kullanım, güvenme ve etkilenme anla-- mında en düşük seviyede olan medyanın ise, dergi ve radyo olduğu, katılımcıların genel özel-- likleriyle de karşılaştırmalı olarak ortaya konulmaktadır.Öğe Sinemada siyasal iktidar, ideoloji ve medya üçgeni: Wag The Dog filminin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2013) Karakoç, Enderhan; Mert, AbdullahSosyal bilimciler kitle iletişim araçlarının 21. yüzyılın en önemli aygıtları olduğunu kabul etmektedirler. Bu aygıtlardan sinema, uluslararası kapsamda birçok insana ulaşabilmesi bakımından hayati bir öneme sahiptir. Sinemanın insanları etkileme gücünün farkında olan hükümet, devlet, kişi ya da gruplar, sinemayı ideolojik anlamda kendi fikirlerini dayatmak için kullanmaktadırlar. Özellikle her filmin ideolojik bir mesajının olduğunu bilen yapımcılar ya da yönetmenler, devlet ve medya arasındaki ilişkileri konu alan filmler de üretmeye başlamışlardır. Kitle iletişim araçlarını kontrol eden ya da kullanan medya bazı bilim adamlarına göre yasama, yürütme ve yargıdan sonra dördüncü güç olarak kabul edilmektedir. Gelişen teknoloji ve imkânlarla hükümet ya da devletler medyayı çeşitli amaçlar için kullanma yoluna gitmişlerdir. Bu bağlamda araştırmada, Wag The Dog ( Başkanın Adamları) filmindeki iktidar, ideoloji ve medya üçgeninde gelişen olaylar incelenmiştir. Yapılan çalışmada iktidar ve medya arasındaki ilişki, sinemada ideoloji kavramı ve iktidarın sinemayı nasıl kullandığı ele alınmıştır. Özellikle konusu medya ve iktidar ilişkileri olan Wag The Dog filminin ideolojik çözümleme yöntemi ile analizi yapılmıştır. Araştırma sonunda medya ve iktidar ilişkisinde medyanın güçlü ve etkili bir araç olduğu, ancak son sözü iktidarın söylediği ortaya çıkmıştır.Öğe Sinemada siyasal iktidar, ideoloji ve medya üçgeni: Wag the dog filminin incelenmesi(2013) Karakoç, Enderhan; Mert, AbdullahSosyal bilimciler kitle iletişim araçlarının 21. yüzyılın en önemli aygıtları olduğunu kabul etmektedirler. Bu aygıtlardan sinema, uluslararası kapsamda birçok insana ulaşabilmesi bakımından hayati bir öneme sahiptir. Sinemanın insanları etkileme gücünün farkında olan hükümet, devlet, kişi ya da gruplar, sinemayı ideolojik anlamda kendi fikirlerini dayatmak için kullanmaktadırlar. Özellikle her filmin ideolojik bir mesajının olduğunu bilen yapımcılar ya da yönetmenler, devlet ve medya arasındaki ilişkileri konu alan filmler de üretmeye başlamışlardır. Kitle iletişim araçlarını kontrol eden ya da kullanan medya bazı bilim adamlarına göre yasama, yürütme ve yargıdan sonra dördüncü güç olarak kabul edilmektedir. Gelişen teknoloji ve imkânlarla hükümet ya da devletler medyayı çeşitli amaçlar için kullanma yoluna gitmişlerdir. Bu bağlamda araştırmada, Wag The Dog ( Başkanın Adamları) filmindeki iktidar, ideoloji ve medya üçgeninde gelişen olaylar incelenmiştir. Yapılan çalışmada iktidar ve medya arasındaki ilişki, sinemada ideoloji kavramı ve iktidarın sinemayı nasıl kullandığı ele alınmıştır. Özellikle konusu medya ve iktidar ilişkileri olan Wag The Dog filminin ideolojik çözümleme yöntemi ile analizi yapılmıştır. Araştırma sonunda medya ve iktidar ilişkisinde medyanın güçlü ve etkili bir araç olduğu, ancak son sözü iktidarın söylediği ortaya çıkmıştır.Öğe Sosyal bir değer olarak tüketim(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002) Karakoç, EnderhanGlobalizasyonla birlikte önlenemeyen bir tüketim güdüsü, medyayı da yanına alarak, herhangi bir toplumsal değer ve yargıyı dikkate almadan ilerlemektedir. Tüketim güdüsünün önlenmesi bir yana birçok determinasyonla besleniyor olması onu içinden çıkılamayacak bir hale sokmaktadır. Bu durum bireyi belki de rasyonellikten uzaklaştırmakta geleneksel tüketim mantığıyla baş başa bırakıp, tüketiyorum o halde varım düşüncesine hapsetmektedir. Bu açıdan bakıldığında tüketimin toplumsal açılımında özne olarak birey, rasyonellik, buna bağlı ortaya çıkan tasarruf ve bunu yönlendiren diğer faktörlerin etkisi sosyolojik olarak açımlanmalıdır.Öğe Toplam kalite yönetiminin halkla ilişkiler açısından anlam ve önemi(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2004) Karakoç, EnderhanToplam Kalite Yönetimi (TKY) 21. Yüzyıla çağdaş bir yönetim tekniği olarak damgasını vurmuştur. Toplam Kalite Yönetimi, yönetim faaliyetlerine sistematik bir yaklaşımdır ve her tür organizasyonda başarıyla uygulanabilir. TKY ile işletmeler hem kalite üstünlüğü, hem de maliyet üstünlüğü elde edebilmektedir. Özellikle çalışanların katılımı ile gerçekleştirilen yeni öneriler ve yeni tekniklerle rekabet gücünün arttırılmasında önemli kazanımlar sağlayabilmektedirler. Bu noktada özellikle Toplam Kalite Yönetimi Felsefesinin de temelini teşkil eden “müşteri odaklılık” halkla ilişkiler birimi içinde önemli bir rol oynamaktadır. Halkla İlişkiler çalışmaları, müşterinin memnun edilmesi ve bekledikleri hizmetlerin kalitesini en iyi şekilde vermeyi amaçlar. Halkla ilişkiler biriminin yürütmüş olduğu faaliyetler ve bunların gerçekleştirilmesindeki amaçlar, kuruluşun ilgili halk kitlelerine tanıtılması, benimsetilmesi ve hizmet kalitesinin daha da iyileştirilmesi şeklinde özetlenebilir. Bu bakımdan, Toplam Kalite Yönetiminin temel kavramları, halkla ilişkiler hizmetlerinin sonucunda, halkla ilişkiler yönetiminde kabul edilen temel kavramlara benzer bir özellik taşımaktadır.