Yazar "Kazaz, Mete" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Geleneksel habercilikten internet haberciliğine geçiş sürecinde spor basını(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2007) Kazaz, MeteGelişen ve değişen teknolojinin doğal sonuçlarından olan internet, hayatın her alanında olduğu gibi kitle iletişimi ve kitle iletişim araçlarının işlevleri konusunda da doğası gereği kimi yenilikler getirmiştir. Online ya da sanal gazetecilik kavramları da bu yeni kitle iletişim aracı ile birlikte habercilik ve yayıncılık literatürüne giren kavramlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Geleneksel haber ortamlarının internet haberciliği ile arasındaki farklar ve benzerlikler ile ilgili tespitler, geçiş sürecinde bu iki ortamın birbirinden ne ölçüde faydalandığının ortaya konması bakımından da önem taşımaktadır. Geleneksel habercilikten internet haberciliğine geçiş sürecinde basın ile ilgili genel olarak yaşanan alışkanlıklar ve sorunlar spor basını açısından da ortaya çıkmaktadır. Bu süreçte internet haberciliğinin, alternatif spor branşları ve takımları işleme şansına, yer ve zamanına sahipken bu uygulamanın yapılmaması, geleneksel haberciliğin internet haberciliğine geçişinde sadece araç değişimi yapıldığı izlenimi vermektedir. Bu bakımdan medya dönüşümü mü yoksa medya değişimi mi söz konusu olmaktadır sorusu karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde geleneksel habercilik, interneti kendi faydasına kullanabilir, aynı şekilde internet haberciliği de kendi içeriğinin çoğunu basılı ortamlardan alabilir gerçeği kabullenilmekte ve aynı uygulamaya spor basınında da rastlanmaktadır.Öğe Kamu ve Özel Televi?zyonlarda Haberci?li?k Anlayışı "Trt ve I?nter-Star Üzeri?ne Bi?r Çalışma"(Selçuk Üniversitesi, 2000) Kazaz, Mete; Can, Aytekin; Fidan, Mehmetİletişim araçlarından basın, radyo ve televizyon dışında kullanımımız içinde olan afiş, pul, broşür, müzik kaseti gibi yaygın olarak yaşamımızda yer alan iletişim araçlarının da bir boyutuyla "haber" kavramını içermektedir. İlk çağdan itibaren duvarlarına çizilen resimlerden başlayarak insanın bilgilenme gereksinimi hep var olmuştur. Olaya bilgilenme, dolayısıyla haber olgusu açısından baktığımızda, çağımızda iletişim araçlarının gelişimiyle haber kaynaklarının salt radyo, televizyon ve basınla sınırlanamayacağı; sokaktaki bir afişten, ilgilisi için bir pulla, yeni bir müzik kasetinden, broşsuz kadar "haber" öğesi içerdiğini görmekteyiz. Bu anlamla haber, salt bilgilenme yada enformasyon değil, aynı zamanda öğrenme süreci olarak da karşımıza çıkmaktadır.Öğe Televizyon dizileriyle eş zamanlı olarak Twitter kullanımı: İletişim Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016) Kazaz, Mete; Özkent, YaseminGünümüzde hayatın her alanını sarmış olan sosyal medya platformlarının, televizyon gibi gündelik yaşamın baş aktörlerinden biriyle yolunun kesişmesi kaçınılmaz olmuştur. Televizyonun en kıymetli zamanı olan prime time diliminin en yaygın program türü televizyon dizileridir. Temel başarı kriteri en fazla seyirciyi ekran başına toplamak olan diziler, son dönemde meydana gelen gelişmelerden etkilenmiştir. Dizilerin başarısı sadece reyting ölçüm sonuçlarıyla değil sosyal medya reytingleriyle de ölçülmeye başlanılmıştır. “Katılımcı televizyon” denilen sürece yeni medya olanaklarının eklenmesiyle interaktivite farklı bir boyut kazanmış, seyirci dizinin bir parçası haline gelerek aktif konuma gelmiştir. Bu çalışmada dizi reyting ölçümleriyle sosyal medya ölçümleri karşılaştırılarak, Türkiye’nin her bölgesinden İletişim Fakültesi öğrencilerinin dizi izlemeye eş zamanlı olarak Twitter kullanım alışkanlığı ölçülmüştür. Anket Araştırma Modelinin kullanıldığı araştırmada 550 kişiye anket uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre hiçbir dizinin TNS reyting ölçümlemesi, sosyal medya ölçümlemesi ve öğrencilerin izleme oranı aynı sıralamada değildir. Dizi izleyen öğrenciler arasında Twitter paylaşımlarında bulunmayan ve izledikleri diziyle ilgili yapılan paylaşımları takip etmeyenlerin çoğunlukta olması araştırmanın dikkate değer sonucudur.Öğe Televizyon haberleri ve egemen söylemin yeniden üretimi sürecinde ideoloji inşa stratejilerinin kullanımı(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2010) Kazaz, Mete; Çoban, MelekBireyler, gündelik yaşamın anlamlandırılması sürecinde doğruluğunu sorgulamaksızın sıklıkla televizyon haberlerine başvurmaktadırlar. Bireylerin bu derece önem verdikleri haberlerin oluşmasında, aslında iktidar sahiplerinden, iş dünyasının önde gelen isimleri, medya patronları ve bu alanda girişimde bulunması uygun görülen birçok kişi söz sahibidir. Bu çalışmada televizyon haberlerinin, kullanılan çerçevelerle söz konusu egemen söylemlerin yeniden üretim sürecine nasıl katkıda bulunduğu sorunsalı üzerinde durulmuştur. İzleyicilerde oluşturduğu gerçeklik duygusuyla, mevcut durumun sürekliliğini sağlamak için televizyon haberlerinin nasıl çerçevelendiği ve özellikle hangi ideoloji inşa stratejilerini kullandıkları tespit edilmeye çalışılmıştır.Öğe Televizyon haberlerinde Suriyeli sığınmacıların temsili(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Tokat, Gizem; Kazaz, MeteGöç, kişinin doğduğu yeri, eş, dost ve akrabalarının yaşadığı diyarı terk etmesi manasına gelen çok eski bir olgudur. Kişiyi buna iten zorunlu veya ihtiyarî birçok sebep bulunmaktadır. 2011 yılı ilkbaharında, Suriye'de Esed rejimine karşı başlayan barışçıl gösteriler, rejim güçlerinin şiddetli müdahalesi sonucunda iç savaşa dönüşmüştür. Suriye'de yaşanan iç karışıklıklar dolayısı ile can güvenliği vb. durumlardan dolayı yerleşim yerlerinden ayrılmaya zorlanan ya da ayrılmak zorunda kalan Suriyelilerin Türkiye'ye kitlesel akın şeklinde göç ettikleri bilinmektedir. Bundan dolayı Suriyeliler meselesi, Türkiye kamuoyunun önemli bir gündemi haline gelmiştir. Ev sahibi toplumun mülteciler ve Suriyelilerle ilgili algılarının biçimlenmesinde medyanın önemli bir yeri vardır. Haber medyası toplumsal gerçekliği, ideolojik durum tanımı, söylem ve temsil yoluyla yeniden üretmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada, Türk basınındaki Suriyeli temsilleri incelenmektedir. Çalışmada, küresel çapta bir sorun olarak görülen Suriyelileri konu edinen haber içeriklerindeki temsil biçimleri ve egemen söylemlerin açığa çıkarılması amaçlanmaktadır. Çalışmada içerik analizi yöntem olarak kullanılmış ve ulusal kanalların 2016 dönemindeki haberlerinin analizi yapılmıştır. İnceleme sırasında Suriyeliler ile ilgili haberler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çıkan sonuçlarda TRT 1'in haberlerde gizleme uyguladığı, diğer kanalların ise şeyleştirme uyguladığı görülmüştür.Öğe Televizyon spor haberlerinin yapısal çözümlemesi ve dil kullanımı(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Kazaz, Mete; Demiray, Uğurİletisim alanındaki bilimsel çalısmalarda önemli bir yere sahip olan kitle iletisim araçları ve bu araçların mesaj iletiminde kullandıkları içerik ve yöntem çogu kez arastırma konusu olmustur. Kitle iletisim araçları içerisinde yaygın kullanımı dolayısıyla önemli bir yere sahip olan televizyon da bilgilendirme islevi temel alınarak televizyon haberleri baslıgı altında bilimsel çalısmalara konu olmustur. Toplumsal bir olgu ve kurum olarak hakkında bilgiye fazlasıyla ihtiyaç duyulan spor kavramı da televizyon ile iliskisi baglamında kimi bilimsel çalısmalara konu olurken, ?televizyon spor haberleri? sekli ve kapsamında çok fazla incelenmemistir. Bu temel noktadan hareketle, kaleme alınan bu çalısma dört bölümden olusmaktadır. lk bölümde; spor kavramı ile ilgili meraktan hareketle ?spor nedir?? sorusunun yanıtı aranmıs ve ardından sporun toplumsal kurumlarla olan etkinlik iliskisi tartısılmıstır. kinci bölümde ise; iletisim ve kitle kavramları aydınlatılarak, kitle kültüründen kitle iletisimine uzanan bir literatür taraması yapılmıs ayrıca ?Kitle iletisim aracı olarak televizyonun özellikleri? hakkındaki belirlemelerin ardından kitle iletisim araçlarında sporun yer alısı incelenmistir. Üçüncü bölümde de; haber kavramına iliskin tanımlamaların ardından televizyon haberciliginin tarihsel gelisimi, kamu ve özel yayıncılıkta televizyon haberciligi konuları tartısılmıstır. Dördüncü bölüm olan uygulama bölümünde ise; belirlenen örneklem üzerinde televizyon spor haberlerinin yapısal içerigi ve haber diline yönelik bir arastırma yapılmıs ?çerik Analizi? yöntemi uygulanarak kimi sonuçlar elde edilmis ve yorumlanmıstır.Öğe Türk televizyon spor programlarına yönelik içerik analizi: Örnek olay: Bizim Stadyum (ATV), 3. Devre (KANAL D), 90 Dakika (NTV), Maraton (SHOW TV), Telegol (STAR), Spor Stüdyosu (TRT 1) spor programları(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002) Kazaz, Mete; Fidan, Mehmet