Yazar "Keskin, Alev Yıldırım" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Being a Nursing Student in a Pandemic: Fear of COVID-19 and Clinical Practice(Selçuk Üniversitesi, 2022) Tuna, Pınar Tunç; Tuna, Halil İbrahim; Molu, Birsel; Keskin, Alev YıldırımAim: This research was conducted to examine the views of nursing students on fear of COVID-19 and clinical practice training during the pandemic process. Methods: It is a descriptive study. Students studying in the 2nd, 3rd and 4th grades of a university providing undergraduate nursing education in Turkey were included in the study. Subjects were recruited from a population of 235 students. The data of the research; the data were collected using the Introductory Information Form prepared by the researchers by scanning the literature and the “COVID-19 Fear Scale”. Number, percentage, and Kruskal Wallis H test were used to evaluate the data. Results: The mean age of the students participating in the study was found to be 20.65 ± 1.36. Students; a significant difference was found between their attitudes towards patient care in clinical practice, their thoughts on the impact of their clinical practice on their social lives, students’ thoughts about going to clinical practice, and their thoughts about experiencing pain, and their COVID-19 fear levels p<0.05. Conclusion: It was concluded that students with high COVID-19 fear levels did not want to take part in patient care in clinical practice, were afraid of being excluded from social life, and preferred school practice instead of clinical practice. In line with these results, it may be recommended to provide psychological support to eliminate fears of COVID-19 to encourage students to clinical practice.Öğe Hemşirelik öğrencilerinin özgecilik, empatik ve sosyal öz yeterlilik eğilim düzeylerinin incelenmesi(2018) Keskin, Alev Yıldırım; Ozcan, Çiğdem BerkAmaç: Hemşirelik öğrencilerinin sosyal davranışlarından biri olan algılanan özgecilik, empatik öz-yeterlilikve sosyal öz yeterlilik düzeylerinin; yaş, cinsiyet, öğrenci ve anne-babaların eğitim, sosyoekonomik durumugibi demografik değişkenler açısından incelenmesidir. Gereç ve Yöntemler: Araştırma, Selçuk Üniversitesi AkşehirSağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde okuyan, çalışmaya katılmayı kabul eden 150 öğrenci ile yürütülmüştür.Veriler demografik bilgi formu, Özgecilik Ölçeği ve Empatik Eğilim Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesindeyüzdelik dağılım, pearson korelasyon analizi, t testi ve One-way ANOVA testi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %71,3’ü kadın, %28,7’si erkektir. Öğrencilerin yaş aralığı 17-26 yılolup, yaş ortalamaları 20,811,62 yıl’dır. Öğrencilerin algılanan empatik öz-yeterlilik eğilim puan ortalamalarıx56,25, özgecilik puan ortalamaları x69,60’dır. Algılanan empatik öz yeterlilik ve özgecilik düzeyi arasında pozitifyönde ve istatistiksel olarak anlamı bir ilişki saptanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin algılanan empatiköz yeterlilik eğilimleri ve özgecilik düzeyleri arasında pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkibulunmuştur (r0,34). Bu sonuç, öğrencilerin algılanan empatik öz yeterlilik eğilimleri yükseldikçe özgecilik düzeylerininde yükseldiğini ifade etmektedir. Erkek öğrencilerin özgecilik puan ortalamaları kız öğrencilerdendaha yüksek olduğu saptanmıştır (erkek öğrenci 71,4, kız öğrenci 69,2). Aralarında istatistiksel olarak anlamlı birfark saptanmıştır. Sonuç: Yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim ve çalışma durumu, aile tipi, yaşanılanyer, yakın arkadaş sayısı ve hemşirelik bölümünü seçme nedenlerinin özgecilik tutum, empatik ve sosyal öz yeterlilikdurumlarını etkilemediği saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin özgecilik, algılanan empatik ve sosyal özyeterlilik eğilimlerini geliştirici eğitim programlarının oluşturulması, düzenlenmesi, hemşirelik eğitiminde öğrencilereözgecilik gibi profesyonel değerlerin öğretilmesi oldukça önemlidir. Öğrencilere iş birliği, yardımlaşma,sorumluluk alma gibi özgeci davranışların eğitim-öğretim ortamlarında teşvik edilmesi; öğrencilerin özgeci davranışlarınıgeliştirecek etkinliklere katılmalarının desteklenmesi gerekmektedir.