Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuzu, Ömür Hakan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Üniversitelerde Bütünleflik Proje Yönetimi için Model Önerisi
    (2014) Gökbel, Hakkı; Güleş, Hasan Kürşat; Kuzu, Ömür Hakan
    Bu çalışmada, Türkiyedeki üniversitelerde proje ofisi konusundaki yapı- lanmalar çerçevesinden hareketle Selçuk Üniversitesindeki proje merkezi/ofisi yapılanması örnek olay yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde proje yönetimi uygulamalarına yönelik kavramsal bir çerçeve sunulmaya çalışılmış ve ülkemizdeki bazı üniversitelerin proje ofisi ve/veya merkezi yapılanmaları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Karşılaştırma yoluyla incelenecek üniversitelerin seçiminde sistematik bir yol izleme amacıyla ODTÜ Enformatik Enstitüsü URAP 2013 Türkiye Genel Sıralamasında ilk onda yer alan ve proje ofisi/merkezi adı altında birimi bulunan dokuz devlet ve vakıf üniversitesi ile sıralama dışındaki diğer devlet ve vakıf üniversitelerinden kolayda örneklem yöntemiyle seçilen sekiz üniversite dikkate alınmıştır. Bu sekiz üniversitenin seçiminde proje ofisi/merkezi yapılanmasına dair bilgiye internet aracılığıyla hızla erişilebilme kriteri esas alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde örnek olay yöntemi ile incelenen Selçuk Üniversitesi Proje Geliştirme ve Yönetimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin kuruluşu için geliştirilen kavramsal model değerlendirilmiştir. Çalışmanın son bölümünde, örnek olay olarak incelenen Selçuk Üniversitesi ile diğer üniversitelerin proje merkezi/ofisi yapılanmaları eleştirel bir bakış açısıyla tartışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yükseköğretimde değişen değerler bağlamında Avrupa yükseköğretim alanı yeterlilik düzeyi algısı: Öğretim elemanları üzerine bir araştırma
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-04-30) Kuzu, Ömür Hakan; Güleş, Hasan Kürşat
    Günümüzde yükseköğretimin devlet ve toplum içerisindeki konumu daha da önemli hale gelmektedir. Yükseköğretimin değişim içerisindeki değerleri, dışsal faktörler tarafından belirlenirken kendisi de bir dışsal faktör olarak yükseköğretim kurumları üzerindeki etki gücünü gittikçe artırmaktadır. Bu dönüşümün nedeni ve sonucu küresel rekabet dinamikleri ile üniversitelerin kesişme alanlarını oluşturmaktadır. Sonuç olarak da üniversiteler bu süreçte değişimi iyi okuyabilmek için paydaşlarla olan ilişkilerini daha önemser hale gelmektedir. Bu paydaşların başında da hiç kuşkusuz akademisyenler gelmektedir. Üniversitelerin bu ortamda bölgesel ve uluslararası anlamda yetkinlik kazanması da bu sürecin önemli bir sonucu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nokta, Avrupa Yükseköğretim Alanı'nın teorik gerekçelerinin de zeminini oluşturmaktadır. Bu nedenle gerek değişim süreci gerekse Avrupa Yükseköğretim Alanı ile ilgili teori ve uygulamalarla ilgili tartışmalar sürekli gündemi oluşturmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde yükseköğretim ve üniversitenin tarihsel ve kavramsal dönüşümü ele alınmıştır. İkinci bölümde yükseköğretimin değişen değerlerinin analitik bir değerlendirmesine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise Avrupa Yükseköğretim Alanı tarihi ve bileşenleri eleştirel bir bakış açısıyla incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü, beşinci ve altıncı bölümlerinde Türkiye'nin büyük üniversitelerinden birinde yapılan saha araştırmasının metodolojisi ve araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular temelinde değerlendirmelerde bulunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yükseköğretimde Dönüşen Değerler Bağlamında Stratejik Yönetim Bakış Açısı Geliştirilmesi: Selçuk Üniversitesi Stratejik Yol Haritası Belirleme Örneği Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme
    (2012) Gökbel, Hakkı; Güleş, Hasan Kürşat; Akgemci, Tahir; Kuzu, Ömür Hakan
    Bu çalışmada dönüşen yükseköğretim değerleri bağlamında üniversitelerin stratejik yönetim ve planlama süreci kavramsal ve tarihsel açıdan incelenerek; üniversitelerin küreselleşme ve bilgi çağının gereklilikleriyle uyumlu yapılanmalarına yönelik olguların analizi yapılmıştır. Bu amaçla, Türkiye'nin üç büyük devlet üniversitesinin güncel stratejik planları Selçuk Üniversitesi'nin "2012 Stratejik Yol Haritası Belirleme Çalışmaları" sürecinde yer alan "Arama Konferansı" çıktılarıyla karşılaştırmalı olarak ele alınmış- tır. Karşılaştırma sonucunda üniversitelerin tehdit ve fırsat algılarıyla birlikte üniversitelerin güçlü ve zayıf yönlerinden ön plana çıkan noktalar özetlenmiştir. Karşılaştırmalı örnek olay incelemesinde dünyadaki ve ülkedeki yeni eğilimlere paralel bir biçimde üniversitelerin önceliklerini ve stratejik politikasını belirlemeye yönelik olarak; dış çevrede, disiplinlerarası çalışmalar, rekabetin sürdürülebilirliği için stratejik ortaklık ve işbirlikleri, araştırma faaliyetlerinin Ve lisansüstü eğitimin artan önemi, paydaşlarla işbirliği ve uluslararasılaşmamn sağlanması konularında benzer fırsat algılarına sahip Oldukları görülmüştür. Üniversitelerin öğretim elemanı yetersizliği, araştırmada kullanılan teknolojideki dışa bağımlılık ve finansal kaynakların yetersizliği konularındaki tehdit algıları da birbirleriyle örtüşen algılar olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada incelenen üniversitelerin köklü geçmiş, akademik kadroların niteliği ve fiziksel alt yapı yeterliliği konularında kendilerirıi üstün konumda görmelerine karşın; öğrenci sayılarının fazlalılığı, danış- manlık hizmeti, yabancı dil yetersizliği, patent ve projelerde uluslararasılaşamama, paydaşlarla ve toplumla işbirliği ve kurumsal kültür noktalarında kendilerini zayıf konumda gördükleri belirlenmiştir. Bu bağlamda incelenen üniversiteleriıı hepsinde yer alan "dünya çapında üniversite olma" vizyonu için öncelikle uluslararasılaşmaya yönelik stratejik amaç ve hedeflerin fazlalığına dikkat çekilmiştir. Sonuçta üniversitelerin uluslararasılaşma merkezli öğretim, araştırma ve toplumsal hizmet ve işbirliği faaliyetleri için kalite güvencesi sistemi çalışmalarınm tamamlanması ve vizyon, misyon ve hedef temelli stratejik planlama ve yönetimin ön koşulu olarak da üniversitenin Ve içinde bulunduğu çevrenin dinamiklerine uygun, kendine özgü bir "Stratejik Yönlendirme Komitesi" kurulması önerisi geliştirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yükseköğretimde kalite yönetim sistemi uygulamalarının toplam kalite yönetimi bağlamında değerlendirilmesi: Selçuk üniversitesi hadim ve Sarayönü meslek yüksekokulları örneği
    (2014) Karahan, Mehmet; Kuzu, Ömür Hakan
    Temeldeki amacı bilgi araştırmak, aktarmak ve yenilemek olan üniversitelerin bilgi ve bilim hizmeti üretimi sürecinde Toplam Kalite Yönetim felsefesinden faydalanması, nitelikli ve kaliteli bireylerin yetiştirilmesi açısından önem kazanan bir konu olmuştur. Bu bağlamda, çalışma ile yükseköğretim kurumlarındaki TKY ve ISO 9000 uygulamalarının kurum işleyişine etkileri ve sürekliliğinin araştırılması amaçlanmaktadır. Çalışma sonuçlarına göre; KYS sertifikasına sahip olan Yüksekokul, kalite çalışmalarına daha fazla odaklanmakta, öğrencilere ve personele sürekli eğitimler vererek bilgi eksikliklerini gidermekte, öğrenci merkezli eğitime daha fazla önem vermektedir. Ayrıca, fiziki koşullar başta olmak üzere öğrenci memnuniyetsizliği yaratabilecek tüm öğrenme süreçlerinin iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve bunun sürekli hale getirilmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim