Yazar "Sünbül, Ali Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Analysis of Burnout and Job Satisfaction Between Turkish Headteachers and Teachers(Inst Superior Psicologia Aplicada, 2002) Gürsel, Musa; Sünbül, Ali Murat; Sari, HakanThis study attempted to explore Turkish headteachers' and teachers' burnout and job satisfaction relating to work status, gender and years work-experiences. The purpose of this study is to find out whether there is a difference between headteachers' and teachers' burnout and job is satisfaction in terms of work status, gender and years work-experiences. In this study, quantitative approach was used. A total of 290 subjects (80 headteachers and 210 teachers) responded to the survey. As research instruments, the Job Satisfaction Scale (JSS) and the Maslach Burnout Inventory (MBI), were used to measure dimensions of headteachers' and teachers' burnout. The study results indicated that headteachers have more job dissatisfaction and depersonalisation than teachers. Males have less emotional exhaustion but higher depersonalisation than their female counterparts. Subjects participated in this study seemed to be different on depersonalisation and personal accomplishment dimensions on the scale in relation to their work years. More experienced subjects have higher depersonalisation and less job satisfaction than their less experienced counterparts. In contrast, more experienced subjects have higher personal accomplishment than the others.Öğe Beden Eği?ti?mi? Öğretmenleri? Sınıf Yöneti?mi? Davranışları Ölçeği? Geçerli?li?k ve Güveni?rli?k Çalışması(2009) Ünlü, Hüseyin; Sünbül, Ali Murat; Aydos, LatifBu çalışmada beden eğitimi öğretmenleri için geliştirilen beden eğitimi öğretmenleri sınıf yönetimi davranışları ölçeğinin geçerlilik ve güvenirliği tespit edilmiştir. Çalışmada, ölçeğin hazırlanmasında temel veri olarak ilgili literatür, beden eğitimi öğretmenlerinin açık uçlu sorulara yazdıkları kompozisyonlar ve konuyla ilgili uzman görüşlerinden yararlanılmıştır. Hazırlanan ölçek Kırşehir ve Aksaray illerinde görev yapan 92 beden eğitimi öğretmenine yüz yüze görüşme yöntemiyle uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde istatistiksel analizler yapılarak güvenilir ve geçerli bir ölçek elde edilmiştir. Faktör analizlerine göre ölçek 1 faktör ve 41 maddeden oluşmaktadır. Genel olarak ölçeğin güvenirlik katsayısı .91 olarak bulunmuştur. Elde edilen güvenilirlik katsayısının yeterli ve ölçeğin geçerliğinin yüksek olduğu görülmüştür.Öğe Beden eğitimi öğretmenleri yeterlilik ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması(2008) Ünlü, Hüseyin; Sünbül, Ali Murat; Aydos, LatifBu çalışma ile beden eğitimi öğretmenleri için geliştirilen yeterlilik ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Çalışmada, öncelikle ölçeğin hazırlanmasına temel veri olarak Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen genel öğretmen yeterlilikleri ve ilköğretim okulu beden eğitimi öğretmenliği yeterlilik taslağından yaralanılmıştır. Bu taslakta yer alan bilgilerin yanı sıra konuyla ilgili uzman görüşlerinden yararlanılmıştır. Hazırlanan ölçek Kırşehir ve Aksaray illerinde görev yapan 92 beden eğitimi öğretmenine yüz yüze görüşme yöntemiyle uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde istatistiksel analizler yapılarak güvenilir ve geçerli bir ölçek elde edilmiştir. Faktör analizlerine göre ölçek 6 faktör ve 81 maddeden oluşmaktadır. Genel olarak ölçeğin tüm boyutları için güvenirlik katsayısı .71 ile .91 arasında değişmektedir. Elde edilen güvenilirlik katsayısının yeterli ve ölçeğin geçerliğinin yüksek olduğu görülmüştür.Öğe Beden eğitimi öğretmenlerinin birlikte çalışma yeterlikleri(2009) Ünlü, Hüseyin; Sünbül, Ali Murat; Aydos, LatifGenel eğitimin ayrılmaz ve önemli bir parçası olan beden eğitimi derslerinin yürütülmesinde beden eğitimi öğretmenleri önemli bir rol oynamaktadırlar. Beden eğitimi derslerinde öğretim sürecinin ve etkinliklerinin yürütücüleri olan beden eğitimi öğretmenlerinin bir takım yeterliklere sahip olması gerekir. Bu yeterliklerden birisi de beden eğitimi öğretmenlerinin birlikte çalışma yeterlikleridir. Birlikte çalışma yeterliği, bireyin kendi yeteneklerine duyduğu inanç gibi grubunda bir işi başarıyla yapabileceğine dair duyduğu inançla alakalıdır. Bu yeterliğe sahip öğretmenler, gruplarının çok sabır isteyen, stres düzeyi yüksek durumlarla karşılaştıklarında yeteneklerinin ve kapasitelerinin grup olarak bir işin üstesinden geleceğine inanırlar. Bu çalışmada, beden eğitimi öğretmenlerinin birlikte çalışma yeterlikleri kuramsal olarak ele alınmıştır.Öğe Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği(2004) Sünbül, Ali MuratBu çalışma Düşünme Stilleri Ölçeği'nin (DSÖ) dilsel eşdeğerlik, güvenirlik ve geçerlik analizlerini yaparak, Türkiye koşullarına uygunluğunu saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi'nden 268 öğrenci katılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğine ilişkin bulgular faktör analizi yöntemi ile sağlanmıştır. Varimax ve Component Faktör Analizleri'ne dayalı olarak 13 alt boyut ortaya çıkmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin bulgular Cronbach Alfa (iç tutarlılık) ve puan değişmezliği teknikleri ile sağlanmıştır. Bulgular alt ölçeklerin iç tutarlılığına ve puan değişmezliğine ilişkin güvenirlik katsayılarının yeterli düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin çeşitli alt boyutlarında, öğrencilerin, cinsiyet ve öğrenim gördükleri alan değişkenine bağlı olarak manidar farklar gözlenmiştir.Öğe Eği?ti?m Fakültesi? Güzel Sanatlar ve Di?ğer Bölüm Öğrenci?leri?ni?n Benli?k I?mgesi? ve Deneti?m Odaklarının Karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi, 2007) Yağışan, Nihan; Sünbül, Ali Murat; Yucalan, Özgül BikeBu çalışmanın amacı eğitim fakültesinde okuyan öğrencilerin benlik imgesi ve denetim odaklarını bölüm değişkenleri açısından karşılaştırmalı incelemektir. Araştırma 2004-2005 öğretim yılında Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 570 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Offer Benlik İmgesi ve Rotter Denetim Odağı ölçeklerinin uygulandığı araştırma verilerinin çözümlenmesinde Pearson korelasyon tekniği, t ve F test teknikleri kullanılmıştır. İstatistiksel analizler sonucu güzel sanatlar ve diğer bölümlerde okuyan öğrencilerin benlik imgeleri ve denetim odakları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuş, adı geçen bu iki değişkenin cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.Öğe İlköğretim İkinci Sınıftaki Okuma-Yazma Bilmeyen Öğrencilere Yönelik Bireyselleştirilmiş Öğretim Uygulamasının Öğrenci Erişisine Etkisi(2008) Çalışkan, Muhittin; Sünbül, Ali MuratBu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci sınıfta okuma-yazma öğrenememiş öğrencilere okuma-yazma öğretiminde bireyselleştirilmiş öğretim yapılan grubun erişi ortalamasıyla, geleneksel öğretim yapılan grubun erişi ortalaması arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada deneysel yöntemin ön test-son test kontrol gruplu deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Araştırma Konya ili Ilgın ilçesi Halil Özkan İlköğretim Okulu ikinci sınıflar üzerinde yapılmıştır. Aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. Bireyselleştirilmiş öğretim yapılan grubun okuma erişisiyle, geleneksel öğretim yapılan grubun okuma erişisi arasında birinci grubun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 2. Bireyselleştirilmiş öğretim yapılan grubun yazma erişisiyle, geleneksel öğretim yapılan grubun yazma erişisi arasında birinci grubun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.Öğe The relationship between primary school students' computer- internet usage and reading habits: sample of Konya(2011) Demirer, Veysel; Çintaş, Derya Yıldız; Sünbül, Ali MuratBu araştırma ile ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanma oranları ile kitap okuma alışkanlıkları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın verileri, internet üzerinden uygulanan anket ile toplanmıştır. Araştırmanın genel evrenini, Konya ilindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışıldığından örneklem seçimine gidilmemiştir. Araştırma, tarama modelinde gerçekleştirildiği için betimsel analizlerde frekans, yüzde ve oran teknikleri, ilişkisel analizde ise binomial regresyon tekniği kullanılmıştır. Elde edilen oran ve yüzdeler grafiklere dönüştürülmüş ve bulgular tartışılarak yorumlanmıştır.Öğe Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi(Selçuk Üniversitesi, 2009) Yılmaz, Ercan; Sünbül, Ali MuratGönümüzde bireylerin, girişimcilikleri büyük önem kazanmıştır. Girişimcilik; emek, teknoloji, sermaye ve doğal kaynaklar olarak sayılan üretim faktörlerini bir araya getirerek mal veya hizmet üretme eylemlerini kapsar. Girişimci ise; mal ve hizmet üretmek amacıyla, pazardaki fırsatları değerlendiren, sermaye, doğal kaynaklar ve emek gibi üretim faktörlerini bir araya getirerek riski üstlenen kişidir. Bu araştırmanı amacı, üniversite öğrencilerinin girişimciliklerini ölçebilecek güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Selçuk Üniversitesinin farklı bölümlerinde okuyan 474 öğrenci oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliğine ilişkin bulgular faktör analizi yöntemi ile sağlanmıştır. Temel bileşenler analizlerine dayalı olarak ölçeğin maddelerinin tek bir faktörde (boyutta) toplandığı görülmüştür. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin bulgular Cronbach alfa (İç tutarlılık) ile sağlanmıştır. Bulgular ölçeğin iç tutarlılığına ilişkin güvenirlik katsayısının yeterli düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Ölçek toplam puanlarında, öğrencilerin cinsiyet değişkenine göre manidar farklar bulunamamıştır.