Yazar "Sezer, Adem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Bazı Profil Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi(2010) Sezer, Adem; Pınar, Adnan; Yıldırım, TahsinBu araştırmada, coğrafya öğretmeni adaylarının bazı profil özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2009-2010 öğretim yılı bahar yarıyılında çeşitli üniversitelerde Eğitim Fakültelerinin Coğrafya Öğretmenliği programı 5. Sınıfına ve Eğitim Bilimleri/ Sosyal Bilimler Enstitüsü Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Coğrafya Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına kayıtlı 293 coğrafya öğretmeni adayı ile yapılmıştır. Araştırma tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “Coğrafya Öğretmeni Adayı Profil Değerlendirme Formu” ve Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Veriler, SPSS 13.0 istatistik programı ile t-testi, ANOVA (F) ve LSD teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlara göre, iki farklı programa kayıtlı coğrafya öğretmeni adayları profil özellikleri açısından bir birine benzerdir. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanları yüksek olup programlar arasında farklılaşamamaktadır.Öğe Coğrafya öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının incelenmesi(2010) Sezer, Adem; Yıldırım, Tahsin; Pınar, AdnanBu araştırmanın temel amacı coğrafya öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenlere göre bilgisayar öz-yeterlik algılarının farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 184 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler kişisel bilgi formu ve bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi ile ulaşılan sonuçlara göre Coğrafya öğretmenliğinde okuyan öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algıları orta düzeydedir. Öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algı düzeyleri; cinsiyetleri, bilgisayar deneyimleri, bilgisayar kullanma sıklıkları, bilgisayara erişim koşulları ve bilgisayarı kullanmaya başlama zamanına göre farklılık gösterirken sınıf düzeylerine göre farklılık göstermemektedir.Öğe Orta öğretim kurumlarında coğrafya öğretim teknolojisinin öğrenci başarısına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002) Sezer, Adem; Pınar, AdnanBu araştırmada, Ortaöğretimde coğrafya öğretim teknolojisinin öğrenci başarısına nasıl etki ettiği incelenmiştir. Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Fatih Lisesi 2001-2002 öğretim yılı 9. sınıf öğrencileri, araştırmanın evrenini oluşturmuşlardır. Ön-test uygulaması sonucunda ara değişkenler açısından bir birine en çok benzeyen 9-A ve 9-E sınırlarındaki öğrenciler, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Hangi sınıfın deney; hangi sınıfın kontrol grubu olacağı tesadüfi olarak (Random) belirlenmiştir. Buna göre; 9-A sınıfındaki 30 öğrenci deney grubunu, 9-E sınıfındaki 29 öğrenci de kontrol grubunu meydana getirmiştir. Araştırma iki aşamada iki yöntemle gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada; öğrencilerin demografik özellikleri ve deneysel işlem sürecinde işlenecek konuya ilişkin hazır bulunuştuk düzeylerini belirlemek amacıyla "betimsel" yöntem kullanılmıştır. İkinci aşamada ise; Ortaöğretimde Coğrafya Öğretim Teknolojisinin öğrenci başarısına nasıl etki ettiğini belirlemek amacıylada "deneysel" yöntem kullanılmıştır. Deneysel çalışma, haftada iki ders saati olmak üzere toplam beş haftada on ders saatinde yapılmıştır. Birinci haftanın ilk dersinde; ön-test ve beşinci haftanın son dersinde ise; son-test uygulaması yapılmıştır. Son-test uygulamasından üç hafta sonra kalıcılık test uygulaması yapılmıştır. Deneysel çalışma bitiminde uygulamaya ilişkin öğrenci görüşleri alınmıştır. Alt problemlerde ifade edilen durumlara ilişkin istatistiksel analizler SPSS for Windows paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; 1) Deney grubundaki öğrencilerin ön-test puan ortalamaları, cinsiyet, yaş, anne ve baba eğitim düzeyi, anne ve baba meslekleri, kardeş sayısı, ailelerin ekonomik gelir düzeyi, çalışma odasına sahip olup olmama durumu ve coğrafya dersini sevme düzeyi değişkenleri açısından farklılık göstermediği bulunmuştur. 2) Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin ön-test puan ortalamaları arasındaki farkın cinsiyet, yaş, anne ve baba eğitim düzeyi, anne ve baba meslekleri, kardeş sayısı, ailelerin ekonomik gelir düzeyi, çalışma odasına sahip olup olmama 11 durumu ve coğrafya dersini sevme düzeyi değişkenleri açısından önemli olmadığı bulunmuştur. 3) Öğrencilerin ilköğretim başarı düzeyleri, "geçer" ve "orta" düzeyde yoğunlaşmaktadır. 4) Coğrafya öğretiminde, öğretim teknolojisi kullanmak, öğrencinin derse yönelik duyuşsal tutumunu olumlu yönde arttırmaktadır. 5) Coğrafya öğretiminde, öğretim teknolojisi kullanmak, öğrencinin derse yönelik bilişsel tutumunu olumlu yönde arttırmaktadır. 6) Coğrafya öğretiminde, öğretim teknolojisi kullanmak, öğrencilerin öğrenmelerini daha kalıcı, yaşantıya dönük ve gözlenebilir olmasını sağlamaktadır. 7) Coğrafya öğretiminde, öğretim teknolojisi kullanmak öğrencilerin başarısını olumlu yönde etkilemektedir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre; gelecekteki araştırmalar için ve duruma yönelik çeşitli öneriler getirilmiştir.Öğe Üniversıte Öğrencilerinin Akademik Başarıları İle Problem Alanları Arasındaki İlişki(Selçuk Üniversitesi, 2004) Koç, Mustafa; Avşaroğlu, Selahattin; Sezer, AdemAraştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akademik başarıları ile problem alanları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesinden rastgele 88 öğrenciye 50 maddeden oluşan Üniversite Öğrencileri Problem Tarama Ölçeği (ÜNÖPTO) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, üniversite öğrencilerinin problem alanlarını belirlemeyi ve bu alanların, öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini ortaya koymayı sağlayacaktır. Bu amaç doğrultusunda, problem alanları olarak belirlenen; kişiler arası ilişkiler, depresyon, akademik mesleki problemler, aileye yönelik problemler, nevrotik eğilim ve yardım alma davranışı ile ilgili problemler açıklanmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda problem alanlarının birbiriyle olan korelâsyonu da göz önünde tutulmuştur. Bu amaçla gerçekleştirilen korelasyon çalışmasında belirgin olarak aile ile ilgili problem alanı, kişiler arası ilişkilere ilişkin problem alanı, akademik ve mesleki problem alanı ile akademik başarıyı gösterir başarı ortalaması ve başarı değerlendirilmesi değişkenleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca diğer problem alanlarıyla, akademik başarı arasında dolaylı olarak anlamlı ilişkiler söz konusudur.