Yazar "Sezgin, Mete" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 1923’ten Günümüze Türk Turizm Pazar(lar)ının Gelişimi(Selçuk Üniversitesi, 2023 Aralık) Köseoğlu, Abdullah; Ünüsan, Çağatay; Sezgin, MeteBu çalışmanın amacı, Türkiye turizm pazarının gelişimi ve gelişimine etki eden önemli olaylar üzerine bir değerlendirme yapmaktır. Çalışmada, Türkiye turizm pazarı geçmişe dönük tarihsel bir bakış açısıyla kronolojik olarak incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda Türkiye turizm pazarının gelişiminde yeni kurulan devlet nezdinde dönemsel bazda geliştirilen ekonomik kalkınma planları ve bazı önemli olayların etkili olduğu görülmüştür. Çalışmada kalkınma planları kapsamında turizmin gelişmesi için getirilen öneriler ve gerçekleşme durumları sistematik bir şekilde incelenmiştir. Kalkınma planları ve yapılmış olan diğer çalışmaların incelenmesi sonucunda Türkiye turizm pazarının "Planlı Dönem Öncesi", "Planlı Dönem" ve "1982 sonrası Planlı Dönem" şeklinde gelişim gösterdiği ortaya çıkarılmıştır.Öğe Beş yıldızlı otel işletmelerinde tutundurma çabalarına yönelik Bodrum yöresinde bir araştırma(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009) Sezgin, Mete; İri, Ruhan; İnal, Mehmet EminTutundurma çabaları reklâm, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme faaliyetleri arasındaki bağın kuvvetlendirilmesiyle ve arttırılmasıyla etkili bir hale gelmektedir. Tutundurma çabalarından sadece birini kullanan ya da birine ağırlık veren turizm işletmeleri, tutundurma faaliyetlerini bir bütün olarak gören ve uygulayan ya da hepsini bir arada yürüten turizm işletmelerine nazaran daha az başarılı olurlar. Tutundurma çabalarının birlikte yürütülmesi ve turistik tüketici üzerinde beklenilen etkiyi göstermesi turizm işletmelerinin hedefleri arasında yer alır. Bu çalışmada da Bodrum ilçesinde turistik işletmelerinde tutundurma çabalarının değerlendirilmesi yapılmıştır.Öğe Bicycle Tourism in Konya Tourism Perspective And A Study On Its Effect On Marketing Konya Tourism As A Destination By Using PEST Analysis(Selçuk Üniversitesi, 2017) Ünüvar, Osman; Kaya, Mürsel; Sezgin, MeteTurizm sektörü, küresel boyutta değeri her gecen gün daha iyi anlaşılan ve sürekli yeni yatırımlar yapılan çok önemli bir sektördür. Yakın geçmişimizde, Türkiye ve Konya için bu sektör çok önemli bir faaliyet alanı haline geldiği görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, Konya bisiklet turizm potansiyeli, uygulama alanlarını ve Konya turizmine katkısını ortaya koymaktır. Sürdürülebilirliğinin ve turizmde farklılaşmanın yeni bir modeli olan bisiklet turizminin gelişmesi, şehir kültürüne ve Konya turizmine katkısının her gecen gün daha da önemli hale geleceği düşünülmektedir. Bisiklet turizmi ile Konya’da, bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak, gençleri tehdit eden bazı kötü alışkanlıkların (sigara, alkol, madde bağımlılığı vs) önlenmesi ve çağımızın önemli bir sağlık problemi olan obezite-stres, çevresel durum, trafik, toplu taşıma, gibi temel düzeydeki sorunlara dikkat çekmek ve turizmin gelişmesine katkı sağlayabilmek için Konya’nın turizm öznelerini ön plana çıkararak, tanıtımına katkıda bulunmaktır. Konya gibi coğrafyası bisiklet kullanıma uygun özelliklede yerel yönetimlerin bu yöndeki alt yapı çalışmalarını haklı göstermek için, bu sportif çalışmaların anlamlı katkıları olacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda Konya Turizm potansiyeli ele alınarak, bu potansiyelin bisiklet aracılığı ile faklı bir sunumunun olacağı düşünülerek, Konya bisiklet rotaları ile Konya ili ve çevresinde turizm öznelerinin daha farklı bir şekilde tanıtılmasına imkân sağlanabilecektir. Farklı bir çıkarımda bisiklet sporunun farklı sosyal tabakalar arasında sosyal paylaşım ve etkileşimi güçlendirmesi bisikletin toplum için birleştirici bir araç olarak kullanılması sonucuna Konya Turizmine önemli katkılarda bulunacağı düşünülmektedir.Öğe Çatışma Yöneti?mi? ve Otel I?şletmeleri?nde Meydana Gelen Çatışmaların I?ncelenmesi? Açısından Bi?r Araştırma(Selçuk Üniversitesi, 1999) İleri, Hüseyin; Sezgin, MeteBir örgütte bireyler ve grupların çalışma sorunlarından kaynaklanan sorunlar ve anlaşmazlıkları ifade eden ve günümüzde gittikçe önem kazanan bir kavram haline gelen çatışma, işletme düzeyinde olumlu ve olumsuz etkileriyle örgüt yapısını ve işleyişini etkilemektedir. İşletmelerin verimlilik, rasyonellik ve maksimum kâr elde etme gibi a-maçlarına ulaşabilmesi, hatta: yaşamlarını devam ettirebilmeleri o-lumlu çatışmalardan faydalanılması, olumsuz çatışmaların çözümü ve çatışmaların yönetilmesine bağlıdır.Otel işletmeciliğinde de insan unsurunun ön plana çıkmasıyla; bir hizmet sektörü olan bu sektörün örgütsel sorunlarının işletme, personel, tüketici sac ayaklarını da kapsamasıyla “Çatışma yönetimi” önem arz etmektedir.Öğe Hizmet Sektöründeki Veritabanlı Pazarlama Araştırmalarının Değerlendirilmesi(2008) Haşıloğlu, Selçuk Burak; Sezgin, Mete; Bardakcı, AhmetHizmet sektöründe veri tabanlı pazarlama, müşterilerin işletmeye sadakatini artırmak ve yeni müşteriler kazanmak için gerekli olan müşteri hakkındaki verilerin işlenmesinde kullanılan stratejik bir pazarlama sürecidir. Bu çalışmada Konya ilindeki büyük konaklama işletmelerinin veri tabanlı pazarlamaya yönelik uygulamalarını araştırmanın yanında, benzer soru formlarını kullanılarak yapılan önceki çalışmalar (Gülcan, 2002; Ceyhan, 2006; Haşıloğlu ve Soydaş, 2007) karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Önceki çalışmalarda kullanılan farklı ölçekleri standart hale getirmek için Bardakcı ve Haşıloğlu (2007) tarafından geliştirilen ölçek dönüşüm sürecinden faydalanılmıştır.Öğe I?nanç Turi?zmi? Kapsamında Di?nlerde Seyahat(Selçuk Üniversitesi, 2008) Kaynak, İ. Hakkı; Sezgin, Meteİnsanla birlikte var olan din ve bunun yayılması için dini amaçlı geziler hep var olmuştur. Dini seyahatlerin ortaya çıkışına neden olan peygamberlerin din büyüklerinin yaşadıkları yerler ve buralarda meydana gelen kutsal mekanlar olmuştur. İkinci neden insanlar hem dinin gereğini hem de kutsal yerde yaşamış din büyüklerinin kabirlerini ziyaret etmek, üçüncü neden bu geziyle birlikte din büyüklerinin anılarıyla yaşamak yatmaktadır. Özellikle bu gezilerin arka planında duran en önemli şey, dini duygunun yeniden canlanmasını ve insanlarla kültürel ticari ilişkilerin meydana gelmesini sağlamaktırÖğe İşletmelerde sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler(Selçuk Üniversitesi, 2004) Sezgin, Meteİşletmeler çevreleriyle çok yönlü ve sıkı ilişki içindedirler. İşletmeler klasik olarak kendi yönetim sorunlarıyla ilgilenirken işletme dışındaki insanların da sorunlarına eğilirler. Ayrıca işletmeler toplumdaki çeşitli hedef kitlelerin taleplerini yakından izlerler. Kısaca işletmeler toplumla içice yaşamak zorundadırlar Toplumun ekonomik, sosyal ve kültürel yapısından soyutlanamayan işletmeler; toplumun yapısını, özelliklerini, özlemlerini, geleneklerini ve alışkanlıklarını tanımak ve kendisini de topluma tanıtmak gereğini duyar. Sosyal sorumluluklar yönünde harcanan bu çabalar işletmenin büyük ölçüde halkla ilişkiler işlevinin önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu çalışmada işletmelerdeki sosyal sorumluluk olgusu ile halkla ilişkiler arasındaki bağ ortaya konulmaya çalışılmıştır.Öğe Müşteri? I?li?şki?leri? Yöneti?mi?nde Bi?lgi? Teknoji?leri? Kullanımının Önemi?(Selçuk Üniversitesi, 2004) İleri, Hüseyin; Sezgin, MeteMüşteri ilişkileri yönetimi günümüzde önemi artan bir pazarlama stratejisi ve hatta bir rekabet avantajı haline gelmektedir. Müşteri ilişkileri yönetiminde bilginin sağlanması, kullanılması, müşteriler ve işletmeler açısından önem taşımaktadır. Müşterilerle aktif diyalog, çok yönlü iletişim ve erişim açısından önem taşımasının yanı sıra; müşteri, işle ilgili değer yaratılmasında işbirlikçi olmaya da başlamıştır. Müşterinin verdiği geri bildirimi değerlendiren üretici de mamul üretimini, ve hizmet sunumunu bu doğrultuda yönlendirmektedir. İşletmelerin müşterilerle ilgili, bilgi toplaması, analiz etmesi, veri tabanı oluşturması, bilgi teknolojileri ile gerçekleştirilmekte ve rekabet avantajı yaratılmaktadırÖğe Müze pazarlamasında müşteri ilişkileri ve deneyimleri üzerine bir araştırma(2011) Sezgin, Mete; Haşıloğlu, S. Burak; İnal, EminMüzeler, gelişen ve değişen çevrede ayakta kalabilmek için yeni pazarlama yöntem ve tekniklerini uygulamak durumundadır. Bu sayede müzeler, müşteri memnuniyeti elde edebilir ve müşterilerin kendilerini ziyaret etmelerini ve hizmetlerine devam etmek için bağışta bulunmalarını sağlayabilirler. Bu çalışmada, müzelerde pazarlama ve müşteri ilişkisi üzerinde durulmakta ve Konya Mevlana Müzesi?nin pazarlanmasına katkı sağlayacak bir araştırmaya yer verilmektedir.Öğe Otomobil Servislerinden Yararlanan Müşterilerin Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma(2008) Sezgin, Mete; Arat, TugayOtomobil sektörü yan sanayi ve yetkili servisleri birbiriyle bağlantılı ve uyumlu çalışan işletmelerden oluşmaktadır. Yetkili servisler müşterilerin aldığı ürünün garanti kapsamında bakımını yapan, ürün hakkında bilgi verebilecek, ürünün montajını yapmaya yetkili yerlerdir. Otomobil servislerinin başarısı, rekabet üstünlüğü, verdiği hizmetlerin kalitesine ve bunun sonucu olarak oluşturulan müşteri memnuniyetine bağlıdır. Bu araştırmanın amacı, otomobil sahiplerinin bakım ve onarım için hizmet aldıkları servislerden ne derece memnun olduklarını belirlemek ve bu çerçevede otomobil servislerine öneriler sunmaktır.Öğe A Situation Analysis On The Convenience Of The Hotel Businesses’ Accessibility Standards: Case Of Konya Province(Selçuk Üniversitesi, 2019) Sezgin, Mete; Sarı, Şeyda; Ciderol, MahmutSadece Avrupa'da değil, aynı zamanda tüm dünyada artan yaşlı ve engelli nüfusun özel bir destek ve hizmete ihtiyacı bulunmaktadır.Turizm endüstrisinde de erişilebilir bir turizm olarak yeni ortaya çıkan ve gelişen Erişilebilir Turizm yeni bir pazar geliştirmiştir. Erişilebilir turizm, mobilite, vizyon, işitme ve bilişsel boyut da dahil olmak üzere erişim gereksinimlerine sahip kişilerin, evrensel olarak tasarlanmış turizm ürünlerinin, hizmetlerinin ve ortamlarının teslimi yoluyla bağımsız, eşit ve saygın bir şekilde işlemesini sağlamaktadır. Uluslararası erişilebilirlik standartlarına uygun olarak bu çalışmanın amacı; Konya ilindeki 30 otelin otopark alanları, yaya yolları ve kaldırımları, basamakları ve merdivenleri, otellerdeki toplam oda sayıları, otellerin sınıflandırılması ve engelli asansörlerin durum analizleri yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, çoğu otelin Erişilebilirlik standartlarına uygun olmadığı ancak bunun için istekli oldukları ve yetkili kişilerin bu konuya daha çok önem vermeleri gerektiği ortaya çıkmıştır.Öğe Tarım Turizminin Türkiye ve Dünyadaki Gelişimi Üzerine Bir İnceleme(Selçuk Üniversitesi, 2023 Aralık) Taşkıran, Ayşegül; Akmeşe, Kadriye Alev; Sezgin, MeteTarım turizmi kavramının birçok tanımı olmakla beraber farklı ülkelerde farklı faaliyetlerle kendini gösterdiği ve çeşitlilik arz ettiği görülmektedir. Önemli beklenti ve katkılarından birisi doğal çevreyle etkileşimde bulunmak olan faaliyetler kapsamında,sebze meyve üreticiliği, avcılık, toplayıcılık, binicilik, kuş gözlemciliği, konserler, festivaller, fuarlar, tarihi ve kültürel değerleri tanıma gibi birçok turizm çeşidi mevcuttur. Bu çalışma ile tarım turizmi faaliyetleri gerçekleştiren ülkeler baz alınarak, Türkiye’de ve dünyada uygulama alanlarının araştırılması, bunları karşılaştırarak olumlu ya da olumsuz taraflarının belirlenmesi, ülkemizde tarım turizminin gelişmesi için yürütülebilecek politikaların belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma yöntemi olarak ikincil verilerden yararlanılmış ve yerli ve yabancı kaynaklardan literatür taraması yapılmıştır. Tarım turizmi doğrultusunda yapılan ulusal ve uluslararası çalışmalar incelenmiştir. Çalışma aracılığı ile tarım turizminin günümüz koşullarında önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak tarım turizminin nüfus artışına bağlı olarak insanların doğaya dönüş için gösterdiği gayretlerin sonucu olarak ortaya çıktığı, Türkiye’de ve dünyanın farklı bölgelerindeki tarım turizmi uygulamalarının teknolojik gelişmeler ve ekolojik duyarlılıklar ekseninde artarak ve iyileşerek devam ettiği saptanmıştır.Öğe Tedarikçi Tercihlerinin Topsis Yöntemi İle Analizi: Bir Hediyelik Eşya Mağazası Üzerine Araştırma(Selçuk Üniversitesi, 2022 Haziran) Sezgin, Mete; Bağcı, TubaTuristlerin, bir destinasyonu ziyaret ettiğini hatırlaması ve yanlarında bir anı götürmesi için birçok hediyelik ürünün satıldığı hediyelik eşya mağazalarının, bölgenin pazarlanması, daha fazla talep alması, bölgede istihdam oranının artması gibi olumlu etkileri bulunmaktadır. Bu olumlu etkiler dikkate alındığında, hediyelik eşya mağazalarının, turiste arz edeceği ürünleri temin ederken karar verme sürecini doğru yönetmeleri gerekmektedir, aksi durumda işletmenin alanında rekabet etme ve istihdam sağlama gücünün azalması ayrıca öz kaynaklarında kayıplar meydana gelmesi gibi olumsuz sonuçlar doğacaktır. Bu araştırmada Türkiye’de en çok turist çeken destinasyonlar arasında ikinci sırada bulunan Mevlânâ Müzesi’ne yakın konumda faaliyet göstermesi sayesinde yoğun müşteri ağırlayan bir hediyelik eşya mağazasının tedarikçi tercihi, çok kriterli karar verme yöntemlerinden TOPSIS yöntemiyle değerlendirilmiştir. Analiz sonucuna göre; mağaza için en fazla öneme sahip olan ürün kalitesi, ürün çeşitliliği, indirim gibi kriterler açısından tedarikçiler sıralanmıştır.Öğe Turistik Destinasyon Çerçevesinde Sürdürülebilir Turizm Yönetimi ve Pazarlaması(Selçuk Üniversitesi, 2008) Sezgin, Mete; Karaman, AbdullahBu çalışmada turistik destinasyonlarda sürdürülebilir turizm yönetimi ve pazarlamasıperspektiflerinden genel olarak bahsedilmiştir. Sürdürebilirliğin temelinde, turizm kaynaklarının bugün ve gelecekte kullanımı ile ilgili bilincin önemi yatmaktadır. Turizm yönetimi anlayışınıkullanarak turizm kaynaklarını değerlendirmek, eko turizm kıstasları ile sürdürebilir bir büyüme sağlamak önem taşımaktadır. Bu çalışmada sürdürülebilir turizm yönetim ve pazarlama anlayışına dikkat çekilmiştir. Çalışma derleme niteliğinde olup; sürdürülebilirlik açısından yönetsel süreçte çevre-insan iletişiminde turizm kaynaklarının tanıtımının yapılması, kaynakların kullanımı, potansiyel müşteriler ve yerel halkla ilişkileri, turistik destinasyonların pazarlaması ve sürdürülebilir turizm yönetimi içerisinde değerlendirilmektedir.Öğe Turistik güzergâhlarda strateji eksenli pazarlama iletişimi çabalarının turizm işletmelerindeki yeri ve önemi: Konya yöresi için bir model önerisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Sezgin, Mete; Ünüsan, ÇağatayÖğe Turistlerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetleri: Antalya'da bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2016) Aylan, Fatmanur Kübra; Sezgin, MeteTurizmde yeşil pazarlama uygulamaları tüketicilerin seyahatleri ile ilgili satın alma davranışlarını etkileyen önemli faktörlerden biridir. Dolayısıyla tüketicilerin karar verme sürecinde, yeşil otellere yönelik düşüncelerinin ve kalma niyetlerinin otel seçimlerini etkilediği görülmektedir. Bu tespitlerden hareketle, bu çalışmanın temel amacı, otel müşterilerinin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetlerinin demografik değişkenlere göre farklılıkları incelemektir. Araştırma kapsamında daha önce geliştirilen ölçekler kullanılarak bir anket formu hazırlanmıştır. Çalışmada amaca göre örneklem yöntemi tercih edilmiş ve anket Antalya ilindeki yeşil yıldıza sahip 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde kalan müşteriler üzerine uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin çeşitli analizlere tabi tutulması sonucunda, tüketicilerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetlerinin bazı demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bu özellikler, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslek, medeni durum, gelir düzeyi ve konaklama sıklığıdır.Öğe Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma(2010) İnal, Emin; İri, Ruhan; Sezgin, MeteTurizm sektöründe faaliyet gösteren turizm işletmeleri açısından tutundurma çabalarının her geçen gün artan önemi, profesyonel yöneticileri tutundurma elemanları olan reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme konularına ağırlık vermelerini gerektirmektedir. Tutundurma çabalarının tümünü bir bütünlük içerisinde ele almayan turizm işletmelerinin başarısı, bunu sağlayan işletmelere oranla daha düşük olabilecektir. Bu çalışmada, önemli turizm merkezlerimizden Bodrum yöresinde faaliyet gösteren turizm işletmelerinin tutundurma çabalarından ne ölçüde yararlandıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Tutundurma faaliyetlerinin turizm işletmelerince uygulanması sonucunda, turistik tüketici üzerinde işletmelerin beklentilerinin karşılanıp karşılanmadığının belirlenmesi de amaçlar arasında yer almaktadır.Öğe Yavaş yönetim: özgün bir ölçme aracı geliştirme(2018) Erbaşı, Ali; Sezgin, MeteYavaş hareket, özellikle son yıllarda sosyal bilimlerin önemli bir uygulama alanı olmayabaşlamıştır. Bu alanda yavaş yemek, yavaş şehir, yavaş tıp, yavaş yaşam, yavaşseyahat, yavaş trafik, yavaş turizm gibi çeşitli akımlar ortaya çıkmıştır. Ancak literatürdekiçalışmalar incelendiğinde, yavaş hareket akımının işletme yönetimine entegrasyonunuesas alan herhangi bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu araştırmanınamacı, yönetim felsefesinde yavaş hareket odaklı kavramsal bir çerçeve oluşturarakyavaş yönetim olgusunu ölçebilecek özgün bir ölçme aracı geliştirmek ve turizm sektöründeörnek bir uygulamasını yapmaktır. Bu bakış açısıyla yavaş hareket akımınave yönetim felsefesi konseptine ilişkin bir literatür taraması yapılmış, bu tarama sonucundamadde havuzu oluşturulmuş ve turizm sektörü örnek uygulaması yapılmıştır.Örnek uygulamaya ilişkin evren, Konya il merkezinde bulunan 5 ve 4 yıldızlı turizmişletme belgeli otellerin çalışanlarıdır (N 688). Verilerin toplanmasında yüz yüzegörüşme yöntemiyle uygulanan anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örnekleminiise, basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre bu otellerdeki 296 çalışan oluşturmaktadır.Anketlerden elde edilen verilerin faktör analizine uygun olup olmadığını testedebilmek için yapı geçerliliği testleri yapılmış ve verilerin faktör analizi için uygunolduğu tespit edilmiştir. Sonrasında verilere açımlayıcı faktör analizi uygulanmış ve8 boyuta ayrıldığı görülmüştür. Bu boyutlar sırasıyla iletişim, etkili karar alma, yenilikçilikve yaratıcılık, insan, tam katılım, güç mesafesi, stratejik bakış açısı, çalışmaortamı ve güven olarak etiketlendirilmiştir. Maddelere karşılık gelen faktör yüklerindeherhangi bir problemle karşılaşılmamıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, açımlayıcıfaktör analizi sonuçlarını desteklemiş ve ölçeğin geçerliliğini teyit etmiştir. Korelasyondeğerleri incelendiğinde faktörler arasında olumlu ve anlamlı düzeyde ilişkitespit edilmiştir. Son olarak ölçeğin güvenilirlik hesaplaması yapılmış ve tüm boyutlaritibariyle ölçeğin yeterli düzeyde güvenilir olduğu bulgulanmıştır.