Yazar "Soysal, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Değişen Dünya’da Yeni Yönetim Modelleri’nin Turizm Sektörü’nde Kullanılması ve Tanıtım Stratejileri’nin Belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2008) Soysal, Abdullah; Bedük, Aykut; Zerenler, MuammerTürkiye’de turizm sektörü, ekonominin en önemli dinamiklerinden biridir. Gerek ulusal turist girdisinde ve gelirlerinde, gerekse de yatak kapasitesinde kaydedilen artış oranlarında, dünya istatistiklerinde kendisini açıkça öne çıkartmış ve özellikle artış hızı bakımından sanal birincilik kürsüsüne çıkmıştır. Ancak diğer yandan, yurtiçi medyaya yansıyan turizm haber ve yorumlarında “büyük bir çelişki yaşandığı” da gözden kaçmamaktadır. Bu çalışmada; hızlı değişen dünyaya ayak uydurabilmeleri ve rekabet piyasasında ayakta kalabilmeleri için turizm sektöründeki işletmelerin yeni yönetim modelleri olarak adlandırılan; Toplam Kalite Yönetimi, Benchmarking, Değişim Mühendisliği, Öğrenen organizasyonlar, Kurum kültürü, Fark Yaratma v.b yöntemleri kullanma yolları önerilmiştir. Çalışmada turizmin temel sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunulmuştur.Öğe İşletmelerde Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Sürecinde Performans Değerlendirme Ve Kariyer Yönetimi Uygulamaları(Selçuk Üniversitesi, 2016 Nisan) Soysal, Abdullah; Kılınç, ErhanGünümüz iş dünyasında insan kaynakları yönetiminde performans ölçütlerinin ve kariyer hedeflerinin daha rasyonel belirlenmesi için stratejik bir yaklaşım ortaya konulması zorunlu hale gelmiştir. Bu çalışma, yöneticilerin stratejik İKY, performans değerlendirmesi ve kariyer yönetimi hakkında görüşlerini, işgörenleri değerlendirdikleri öncelikli kriterlerini ve işyerlerinde uyguladıkları performans değerlendirme yöntemleri belirlemek ve bu yöntemlerin sonuçlarını hangi alanlarda kullandıklarını saptamak için yapılmıştır. Bu amaçla, Gaziantep ilinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı oteller, özel hastaneler ve büyük ölçekli üretim işletmeleri araştırma kapsamına alınmıştır. Bu işletmelerde genel müdür/müdür yardımcısı, İK departman müdürü/şefi görevlerinde bulunan kişilere anket uygulanmıştır. Araştırmaya katılan yöneticilerin stratejik insan kaynakları uygulamaları, performans değerlendirme ve kariyer yönetimi unsurlarına büyük oranda (%88,5) katıldıkları saptanmıştır. Yöneticilerin konumları ile işgörenlerini değerlendirdikleri kriterler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık söz konusu iken, yöneticilerin konumları ve yöneticilerin eğitim düzeyleri ile performans değerlendirme sonuçlarını işyerinde kullanma alanları arasında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. İKY performans değerlendirme ve kariyer yönetimi adil, ölçülebilir, nesnel ve uzun vadeli bir yaklaşımla yürütmek işletmenin geleceği oluşturmada en önemli adımlardan biri olacaktır. Bunun için de işletmenin stratejik planlarını ve bu planlara uyumlu insan kaynakları planlarını yapması gerekir.Öğe KOBİ’lerde Kriz Yönetimi: K.Maraş’ta Tekstil Sektöründeki KOBİ’lerde Bir Uygulama(Selçuk Üniversitesi, 2009) Soysal, Abdullah; Karasoy, Hasan Alpay; Alıcı, SedatK.Maraş’ta tekstil sektöründe faaliyet gösteren 45 KOBİ üzerinde gerçekleştirilen araştırmada, işletmelerin kriz yönetimini kurumsallaştırmaya yönelik bir çalışma yapıp yapmadıkları, eğer yapıyorlarsa bu çalışmaların türü ve özellikleri ve düzeyinin ne olduğu sorularına yanıt bulmak amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplamada anket yönteminden yararlanılmış ve veriler SPSS istatistik tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, K.Maraş’ta tekstil sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin kriz yönetimini kurumsallaştırma çabası içerisinde oldukları fakat bu çabanın bilimsel temellere dayalı, bilinçli ve profesyonel olarak yerine getirilmediği belirlenmiştir. İşletmelerde yaşanan krizlerin sonuçları incelendiğinde; ortakların güvenlerinin zedelenmesi, satışlarda düşüşler yaşanması, kârın ve kârlılığın olumsuz etkilenmesi, verimliliğin azalması, prestij kayıplarının olması, dış dünya ile ilişkilerin bozulma), yönetim kararlarının merkezileşmesi, uyum yeteneğinin azalması, gerilimin artması, stres düzeyinin artması, örgüt içi iletişimin bozulması, çalışanlarda motivasyon eksikliğinin oluşması, karar sürecinin bozulması ve örgütsel küçülme eğiliminin ortaya çıkması gibi faktörleri saymak mümkündür.Öğe Örgütlerde yabancılaşmaya ilişkin teorik ve uygulamalı bir çalışma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997) Soysal, Abdullah; Şimşek, M. ŞerifGünümüz insanı kendinden bağımsız ve hızlı bir şekilde değişen bir dünyada yaşıyor. Öyle bir dünya ki; bireyi kendi çarkı içinde istediği her şekle sokabiliyor. İnsan işte böyle bir yapıda hayat mücadelesi vermeye ve kendini bu yapı içerisinde en fazla faydayı verebilecek bir çaba içerisinde hayatını sürdürmeye çalışıyor. İnsanlar genelde örgütler içerisinde varlıklarını sürdürmektedirler. Örgütler ise, kendilerine göre amaçları ve bu amaçlarına ulaştıracak belirli ilke ve kuralları olan birer yapısal süreçtirler. Bireyler örgütün bu değişmez yapısı içerisinde kendi amaçlarıyla örgütün amaçlarını uyumlaştırmak zorundadırlar. Aksi takdirde ortaya ne örgütün nede örgüt bireyinin hiçte kabul edemeyecekleri olumsuz sonuçlar ortaya çıkacak ve bu durum ise örgütün verimli ve etkin çalışmasını engelleyecektir. İşte bu sonuçlardan biri de yabancılaşma olgusudur. Yabancılaşma, genel olarak; kişinin kendinden, değerlerinden, kurumlardan ve toplumsal oluşumlardan uzaklaşması halidir. Örgütler açısından yabancılaşma ise; örgütteki bireylerin örgüt kurallarına, yapılarına ve ilişkilerine uzaklaşması durumudur. Bu çalışmanın amacı; örgütlerde ortaya çıkan yabancılaşmayı gerek çevresel etmenler ve gerekse örgütsel etmenler açısından saptamak ve bunların giderilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır. Bu amaçla yabancılaşma ile ilgili kavramlar, yabancılaşma kavramı ve kapsamı, örgütlerde yabancılaşmanın temel etmenleri ve örgütlerde yabancılaşmanın türleri, örgütlerde yabancılaşmanın yönetimi ve örgütlerde yabancılaşmanın önlenmesi, çözümlenmesi veya işlevsel hale getirilmesinde kullanılabilecek başlıca yöntemler ele alınmıştır. Ayrıca, konunun daha kapsamlı algılanabilmesi amacıyla teorik yapı ile beraber örgütlerde yabancılaşmaya neden olan çevresel ve örgütsel etmenlerin sanayi işletmelerinde karşılaştırmalı uygulamasına da yer verilmiştir.Öğe Örgütsel İletişim ve İş Tatmini Düzeylerinin İncelenmesi: Bir Özel Hastane Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2017) Soysal, Abdullah; Öke, Pınar; Yağar, Fedayi; Tunç, MeryemBu çalışmanın amacı hastane çalışanlarının örgütsel iletişim ve iş tatmini düzeylerini analiz etmek, örgütsel iletişim ve iş tatmini düzeylerinin bazı demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve örgütsel iletişim ve iş tatmini arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma Kahramanmaraş’ta bir özel hastanede 05.12.2016-17.12.2016 tarihleri arasında 92 çalışan üzerinde yapılmıştır. Veri analizinde tek yönlü varyans analizi, korelasyon ve regresyon yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda örgütsel iletişim ortalaması 3,75; iş tatmini ortalaması 3,26 olarak bulunmuştur. İş tatmin düzeyi ile yaş, eğitim durumu gibi bazı demografik faktörler arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Araştırmada örgütsel iletişim ile iş tatmini arasında ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca örgütsel iletişimin bazı boyutlarının iş tatmin düzeyini etkilediği gözlemlenmiştir.Öğe Sağlık turizmi: tehdit ve fırsatlar bağlamında Türkiye açısından bir durum değerlendirmesi(Selçuk Üniversitesi, 2017) Soysal, AbdullahTurizm ekonomik ve sosyal yönlerden ülkeler için giderek önemi daha da artan sektör durumuna gelmektedir. Denize girmek, boş zaman geçirmek vb. gibi faktörlerle ön plana çıkan turizm günümüzde daha çok sağlık bakımından yapılan gezi ve tatil olarak ön plana çıkmaktadır. İkamet edilen yerden başka bir yere (yurtiçi veya yurtdışı) herhangi bir sağlık sebebiyle tedavi amaçlı yapılan seyahatler olarak ifade edilen sağlık turizmi, ekonomik ve sosyal yönlerden ülkeler için giderek önemi daha da artan bir sektör durumuna gelmektedir. Bu bağlamda dünyadaki gelişmelere bağlı olarak Türkiye, gerek coğrafi yapısı, iklimi, doğal zenginlikleri ve gerekse göreceli olarak ucuz ve kaliteli sağlık hizmetleri ile pek çok ülke vatandaşının dikkatini çekmektedir. Bu çalışmanın amacı; sağlık turizmi hakkında bilgi vermek ve Türkiye sağlık turizminin dünya sağlık turizmi içindeki yerini ortaya koymak ve tehdit ve fırsatlar bağlamında Türkiye açısından sağlık turizmi için bir durum değerlendirmesi yapmaktır.Öğe YILDIRMA (MOBBİNG) DAVRANIŞI: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2014) Soysal, Abdullah; İnal, Gözde; Gül, ZehraBu çalı?mada yıldırma (mobbing) davranı?larının cinsiyet temelinde bir farklılık gösterip göstermediği konusu ara?tırılmı?tır. Ara?tırma verileri Kilis ilinde sağlık alanında faaliyet gösteren kurumların çalı?anlarından toplanmı?tır. Çalı?mada kolayda örnekleme yöntemi ile 200 sağlık çalı?anına Leymann (1996) tarafından geli?tirilen Psikolojik Terör Ölçeği anketi uygulanmı?tır. Ankette 5?li likert ölçeği kullanılmı? ve veriler SPSS ile analiz edilmi?tir. Ara?tırmada; sağlık çalı?anlarının toplamda be? boyutta (sosyal ili?kilere yönelik saldırılar, itibara yönelik saldırılar, çalı?anın kendini göstermesine ili?kin saldırılar, çalı?ma ya?am kalitesine yönelik saldırılar ve özel ya?am ve ki?isel unsurlara yönelik saldırılar) cinsiyet temelinde ne derecede yıldırma davranı?larına maruz kaldığı ve yıldırma davranı?ları açısından birbirilerinden ne derecede ayrı?tığı belirlenmeye çalı?ılmı?tır. Elde edilen bulgulardan çalı?anların cinsiyet temelinde; sosyal ili?kilere yönelik saldırılar, itibara yönelik saldırılar ve özel ya?am ve ki?isel unsurlara yönelik saldırılar boyutlarında anlamlı bir farklılık gözlenmezken, çalı?ma ya?am kalitesine yönelik saldırılar boyutunda kısmen anlamlı ve kendini göstermeye yönelik saldırı boyutunda ise anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmi?tir