Yazar "Temizel, Gamze" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kars Sarıkamış Bayraktepe (Cibiltepe) Kış Sporları ve Turizm Merkezi'nin Kış Turizimi Açısından Değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi, 2022) Karaçor, Erzem; Temizel, GamzeBu çalışmada, Kars ilinde bulunan Sarıkamış Kayak Merkezi’nin ziyaretçiler tarafından tercih edilme sebeplerinin araştırılması, Sarıkamış’ta konaklayan turistlerin görüşleri doğrultusunda bölgenin kış turizm potansiyelinin değerlendirilmesi ve bu görüşlerin çeşitli sosyo-demografik değişkenlere (yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, gelir durumu) göre farklılaşmasının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılarak Sarıkamış Kayak Merkezi’nde ziyaretçi olarak bulunan 235 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 23.0 istatistik paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi neticesinde anket formunun ikinci bölümünde yer alan, Kars Sarıkamış Kayak Merkezi’nin turizm potansiyelini ölçmeye yönelik ifadelere, ziyaretçilerin büyük oranda olumlu cevaplar verdiği görülmüştür. Bulgular doğrultusunda Sarıkamış Kayak Merkezi'nin kış turizm potansiyelinin yüksek olduğu, verilen hizmetlerin kaliteli olduğu ve talebi karşıladığı sonucu ortaya çıkmıştır. Ancak tesiste altyapı, pist ve mekanik tesisler yönünden, örneğin soğuk iklim koşullarına uygun kapalı telesiyej sisteminin olmaması gibi, eksikliklerin olduğu ifade edilmiştir. Ayrıca merkeze yönelik pazarlama ve markalaşma çalışmaları noktasında örneğin; merkezin kendine ait bir logosunun olmaması gibi, çeşitli eksikliklerin olduğu vurgulanmıştır. Anketin üçüncü bölümünde yer alan Sarıkamış Kayak Merkezi’nin ziyaretçiler tarafından tercih edilme sebeplerini belirlemeye yönelik ifadelere de ziyaretçilerin büyük oranda olumlu cevaplar verdiği görülmüştür. Ziyaretçilerin sadece “alışveriş merkezi yeterlidir” ifadesine olumsuz cevap verdiği görülmüştür. Bu durum da bölgede ya da yakın çevresinde turistlerin taleplerini karşılayacak düzeyde ve sayıda alışveriş merkezleri olmadığını, bu konuda çalışmalar yapılması gerektiğini göstermektedir.Öğe Konaklama İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Kavramı ve Hizmet Kalitesinin Ölçülmesinde Kullanılan Modeller(Selçuk Üniversitesi, 2017) Temizel, Gamze; Garda, BetülGünümüzde popülerliğini giderek artıran turizm endüstrisinin can damarlarından biri de konaklama işletmeleridir. Hiper rekabet koşullarında, değişen müşteri taleplerine cevap verebilmek ve rekabet üstünlüğü kazanabilmek için bütün işletmeler gibi konaklama işletmeleri de, hizmet kalitesine önem vermek zorundadır. Konaklama işletmelerinde eşanlı üretim – tüketim gerçekleşmektedir. Bu nedenle sunulan hizmetin belli bir standartta sürdürülmesi; müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati sağlanması için oldukça büyük bir önem taşımaktadır. Optimum hizmet kalitesine ulaşabilmek için, müşterilerin beklentilerine ve algılarına odaklanarak belirlenen bir hizmet standardı oluşturmak gerekmektedir. Bu sebeple, konaklama işletmelerinde hizmet kalitesinin ölçümü büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, konaklama işletmelerinde hizmet kalitesinin ölçümünde kullanılan modeller incelenmektedir.Öğe Küreselleşmenin Turizm Pazarlama Karması Elemanları Üzerindeki Etkileri(Selçuk Üniversitesi, 2017) Garda, Betül; Temizel, Gamze; Temizel, MetehanGünümüzde küreselleşme ve teknolojik gelişmeler sonucunda ülkelerin coğrafik sınırları ortadan kalkmış ve dünya büyük tek bir pazar haline gelmiştir. Bu durum ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasi açıdan birbirine yakınlaşan ulusal pazarların; dış pazarlara açılmasına ve üretim faktörlerinin serbest dolaşımına neden olmuştur. Ayrıca bilgi; üretim faktörleri olan doğal kaynaklar, emek, sermaye ve girişimciliğe ilave olarak beşinci üretim faktörü olarak kabul edilmiştir. Yoğun bilgi paylaşımı ile ortaya çıkan yeni teknolojik buluşlar sadece gelişmiş ülkelerde değil, gelişmekte olan ülkelerde de yeni turistik ürünlerin üretilmesine neden olmuştur. Özellikle gelişen teknoloji, ulaşım imkânları ve bilgi edinme yolları ile birlikte artık insanlar dünyanın her yanına seyahat edebilir, seyahat edeceğimiz yer ile ilgili bilgileri önceden edinebilir hale gelmiştir. Dolayısıyla mevcut dünya düzenini radikal bir şekilde değiştiren küreselleşmenin, turizm endüstrisine de radikal etkileri olmuştur. Bu nedenle çalışmamızda, küreselleşmenin, turizm endüstrisi üzerine etkileri pazarlama karması elemanları açısından incelenmektedir.Öğe Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Çevreye Karşı Motivasyonları(Selçuk Üniversitesi, 2022) Ünüvar, Şafak; Temizel, GamzeÇevre turizm için en önemli arz kaynaklarından biridir. Turizmin sürdürülebilirliği için çevreye duyarlı bakış açısıyla hareket edilmesi, turizmin varlık sebeplerinden en önemlisi olan çevrenin korunmasına hizmet edeceğinden, turizme katkı sağlayacaktır. Günümüzde çevreci davranışlar için kişilerin motivasyonunu tespit etmeye hizmet eden çevreye karşı motivasyon kavramı pek çok araştırmanın konusu olmuştur. Bu araştırma turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin çevreye karşı motivasyon düzeylerinin belirlenmesi, ayrıca öğrencilerin çevreye karşı motivasyonlarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Katılımcıların çevreye karşı motivasyonlarını belirlemek amacıyla Pelletier vd. (1998) tarafından oluşturulmuş, 6 boyut ve 24 maddeden oluşan Çevreye Karşı Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde eğitim görmekte olan öğrenciler (n=308) oluşturmaktadır. Nicel araştırma deseninde yapılan çalışmada betimsel ve nedensel-karşılaştırma yöntemi kullanılmış olup, veri edinme tekniği olarak anketten yararlanılmıştır. Sonuç olarak çevreye karşı motivasyon ölçeğinin insanların çevresel davranışlarda bulunmaya yönelik çeşitli motivasyonlarını ölçmek için orijinal ölçeğin geliştirildiği kültürel bağlamın dışında da kullanılabilen geçerli ve güvenilir bir araç olduğu, çevreye karşı motivasyonun alt boyutlarından olan özdeşleştirmenin en yüksek (x=4,31), motivasyonsuzluk alt boyutunun ise en düşük (x=1,65) ortalamaya sahip olduğu belirlenmiş, ayrıca çevreye karşı motivasyon ölçeği boyutlarından içsel motivasyon ile bütünleştirme boyutlarında cinsiyete göre farklılık olduğu tespit edilmiştir.