Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arat, Tugay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Banka çalışanlarının performansını etkileyen örgütsel stres faktörlerinin ve memnuniyet düzeylerinin tespiti
    (2012) Erbaşı, Ali; Ünüvar, Osman; Arat, Tugay
    Stres, bireysel ve örgütsel sebeplerden kaynaklanmakla beraber her koşulda bire- yin çalışma performansına etki eden bir unsurdur. Özellikle bankalar gibi insan- larla sıkı ilişki içerisinde olan hizmet piyasasında çalışan personel, bireysel nedenlerden dolayı strese kapılırken aynı zamanda örgütsel nedenlerden dolayı da stres düzeyi önemli ölçüde artış göstermektedir. Bu çalışmada; banka çalışanlarının performansına olumsuz yönde etki eden örgütsel stres faktörleri ile çalışanların cinsiyet ve eğitim seviyeleri arasındaki ilişkinin tespiti, çalışanların memnuniyet düzeyi ile cinsiyet ve eğitim seviyeleri arasındaki ilişkinin tespiti, bankanın türüne göre (ticaret bankası, katılım bankası) çalışanların memnuniyet düzeyi ve stres düzeylerinde farklılaşma olup olmadığının tespiti amaçlanmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda anketler, bir ticaret bankasının Konya ilinde bulunan 5 şubesi (62 personel) ve 1 katılım bankasının Konya ilinde bulunan 6 şubesinde (48 personel) Ağustos ve Eylül 2009 aylarında 110 kişiye uygulanmıştır. Ankete katılanların stres ve memnuniyet düzeyi ortalamaları alınmış ve analizler yapılarak istatistiksel olarak değerlendirilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Communication tools used in teaching and their effects: an empirical study on the TC Selcuk University samples
    (ELSEVIER SCIENCE BV, 2015) Simsek, Sedat; Arat, Tugay
    Today communication concept, which has a great revolution with the printing press which has been found by Gutenberg, has no boundary thanks to advanced communication devices and the internet. it is possible to take advantage in many areas, such as from medicine to social sciences or from mathematics to education, from the computers that firstly was produced for the purpose of military services. The use of these developing technologies in the field of education has created a great vision changes in both training and having education. Materials, which can be consider as basic communication resources and used in traditional education has begun to lose its significance, and some technoloies has begun to replace of them such as internet, computers, smart boards, projection devices and mobile phone. On the other hand, the programs and applications used in these technologies have also been developed. University students use virtual books instead of the traditional printed book, use cell phones instead of note books, use the Internet and virtual databases instead of the library to research. They even submit their homework with interactive methods rather than printed materials. The traditional education system, these technologies, which increase productivity, have brought a new dimension to education. The aim of this study is to determine the influence of technologies in the learning process of students and to find whether is there any similarities and differences that arise from the their faculty that they have been educated and and their learning process. In addition to this, it is aimed to determine the level of ICT usage of students studying at the university level. In this context, the advantages and conveniences of the technology used by students are also scrutinized. In this study it is used surveys to collect the data. The Data analyzed by using SPSS 16 statistical program with the appropriate testing. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    I?l Eği?ti?m Hi?zmetleri? Merkezi? Faali?yetleri?ni?n Değerlendi?ri?lmesi?
    (Selçuk Üniversitesi, 2006) Arat, Tugay
    Bu çalışma İl Eğitim Hizmetleri Merkezi Müdürlüğü' nün yapısını, işleyişini ve hizmetlerini incelemektedir. Bu inceleme sırasında ölçme araçlarından yararlanılmıştır. İl Eğitim Hizmetleri Merkezi personeline ve okul idarecilerine yönelik anketlerle mevcut durum tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu, ülke çapında tesadüfen seçilmiş on il ve Konya ilinde tesadüfen seçilmiş yirmialtı okul arasında yapılmıştır. Ölçme araçları ile elde edilen bulgular şöyle sıralanabilir: İl Eğitim Hizmetleri Merkezi Müdürlüğü' nün hizmetleri, merkez personeli ve okul idarecileri tarafından çok önemli görülmüş, ancak bu hizmetlerin yerine getirilme düzeyleri düşük çıkmıştır. Bu durum merkezlerin yeniden yapılandırılması gerektiğini ortaya koymaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İletişim teknolojilerinin yükseköğrenim kurumlarında öğretim amaçlı kullanımı: Selçuk Üniversitesi örneği
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-04-15) Arat, Tugay; Bakan, Ömer
    İletişim teknolojileri genellikle, iletişim alanındaki bütün teknolojileri kapsayan bir kavram olarak kullanılmaktadır. Bu kavramın kapsamında iletim, telekomünikasyon, iletişim, enformasyon, yayın, yayım teknolojileri bulunmaktadır. Günlük hayatta sıkça kullandığımız birçok araç gereç bu teknolojiler içerisine girmektedir. İletişim dünyasının tarihine bakıldığında, üç temel devrim göze çarpar; matbaanın bulunması, elektrik ve elektronik devrimi ve radyo televizyonun bulunmasıdır. Bu devrim bilgisayar ve internetin de temelini oluşturmuştur. Bu çalışmada iletişim teknolojilerinin geçmişten günümüze kadar olan değişimi incelenmiştir. İletişim teknolojileri her alanda olduğu gibi eğitim alanında da yoğun bir biçimde kullanılmaktadır. İletişim teknolojileri eğitimi etkili, nitelikli hale getirmektedir. İletişim teknolojileri araçlarının eğitim alanında kullanılması çeşitli biçimlerde karşımıza çıkabilir. Bunlar eğitim teknolojisi, bilgisayar yönetimli öğretim, bilgisayar destekli eğitim, uzaktan eğitim, web tabanlı eğitim, e-öğrenme şeklindedir. Tüm bu alanlar eğitimi okul ile sınırlı olmaktan çıkarmıştır. Artık okul bittiğinde eğitim bitmemekte, her yaştan her meslekten, eğitim düzeyi yüksek düzeyde olan kişiler dahi eğitime geri dönmektedirler. Çalışmada bu konular kapsamlı bir şekilde incelenmiştir. Yükseköğretimde iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik olarak Selçuk Üniversitesi akademisyen ve öğrencilerine anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı ile uygun analizlere tabii tutulmuş ve bu çerçevede Selçuk Üniversitesi'nde iletişim teknolojilerinin ne derece kullanıldığı saptanmış ve öneriler getirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Otel işletmelerinde halkla ilişkilerin rolü ve önemi Konya'da bir araştırma
    (2018) Arat, Tugay; Uygun, Elif
    Turizm sektörü içerisinde yer alan en önemli işletmelerden birisi otel işletmeleridir.Küreselleşen dünyada konaklama işletmeleri hem yerli hem de yabancı turistlere hizmetetmektedir. Dolayısıyla konaklama işletmelerinin yurt içinde ve yurt dışında iyi bir imaja sahipolması son derece önem arz etmektedir. Bu sebeple iyi bir imajın oluşabilmesi halkla ilişkileraktivitelerine bağlıdır. ?nsan ilişkilerinin yoğun biçimde yaşandığı otel işletmeleri içerisinde halklailişkiler faaliyetleri, pozitif imaj oluşturmanın tek yoludur.Otel işletmeleri, belirli bir kesimi etkileyebilmek, duygu ve düşüncelerini topluma kabulettirebilmek ve çevrenin kendisine olan davranışlarını pozitif yönde geliştirebilmek hedefiylehalkla ilişkiler faaliyetleri yürütmektedir. Bununla birlikte halkla ilişkiler faaliyetleri, otel işletmesinikendisine hedef edindiği kesime ulaştıran bir sistemdir. Bu anlamda halkla ilişkiler faaliyetlerininbirçok yönü ve bitmeyen fonksiyonları bulunmaktadır. Bu sebeple otel işletmelerinde halklailişkiler faaliyetleri diğer işletmelere göre daha fazla uygulanmaktadır. Bir turizm ürününün,konaklama işletmelerinin rekabet ettiği ortamlarda başarılı olabilmesi için tüketiciler tarafındankabul edilmesi oldukça önemlidir. Çünkü turizm sektörü içerisinde oluşan bir ürünü farklıkesimlere kabul ettirmede ve bu ürünün tutundurulmasında halkla ilişkilerin rolü oldukçaönemlidir. Turizm sektörü gibi büyük oranda kar amacı güderek turistik mal ve hizmet üreten,ürettiği bu hizmetleri pazarlayan bir sektör içerisinde şüphesiz hakla ilişkilerin önemi büyüktür.Dolayısıyla hem ulusal hem de uluslararası alanda turizm sektörünün halkla ilişkiler biriminegerekli olan önemi vermesi ve çalışmalarını halkla ilişkiler biliminin öngördüğü şekildesürdürmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinin halkla ilişkiler faaliyetlerinine derece uyguladıklarını belirlemektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Otomobil Servislerinden Yararlanan Müşterilerin Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma
    (2008) Sezgin, Mete; Arat, Tugay
    Otomobil sektörü yan sanayi ve yetkili servisleri birbiriyle bağlantılı ve uyumlu çalışan işletmelerden oluşmaktadır. Yetkili servisler müşterilerin aldığı ürünün garanti kapsamında bakımını yapan, ürün hakkında bilgi verebilecek, ürünün montajını yapmaya yetkili yerlerdir. Otomobil servislerinin başarısı, rekabet üstünlüğü, verdiği hizmetlerin kalitesine ve bunun sonucu olarak oluşturulan müşteri memnuniyetine bağlıdır. Bu araştırmanın amacı, otomobil sahiplerinin bakım ve onarım için hizmet aldıkları servislerden ne derece memnun olduklarını belirlemek ve bu çerçevede otomobil servislerine öneriler sunmaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Seyahat ve Konaklama Tercihi Açısından Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı
    (Selçuk Üniversitesi, 2016) Arat, Tugay; Dursun, Gonca
    Günümüzün gelişen teknolojileri, sosyal medya olarak adlandırılan, insanlar açısından iletişim konusunda benzersiz bir platform oluşmasını sağlamıştır. Ülkemizde ve dünyada sosyal paylaşım sitelerinin kullanım oranı son derece yüksektir ve bu oran büyük bir hızla artmaktadır. Turizm alanında da sosyal medya platformlarında, turizm tüketicileri arasında gerçekleşen bilgi değişimini anlamak, oldukça önem taşımaktadır. Birbirlerinden farklı işlev ve özellikte birçok sosyal medya platformu mevcuttur. Bu sosyal paylaşım ağları tüketicilerin tatil tercihinde son derece önemli bir araçtır. Sosyal medya ile hızlı, kolay ve düşük bir maliyetle turizm tüketicilerine ulaşmayı mümkün kılmaktadır. Tüketicilerin seyahat ve konaklama tercihinde sosyal medyadan etkilendikleri görülmektedir. Özellikle gençler tarafından çok fazla ilgi gören sosyal paylaşım siteleri, bireylerin tatil tercihi yaparken faydalandığı ilk kaynaklardan biri konumundadır. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin seyahat ve konaklama tercihinde sosyal paylaşım sitelerinin kullanımını ve etkilerini değerlendirmektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sürdürülebilir Turizm'de Konaklama İşletmeleri Çalışanlarının İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Arat, Tugay; Summak, Mehmet Erhan
    Günümüz otel işletmeciliği dünyasında çok yoğun bir rekabet yaşanmakta ve bu rekabet ortamında mükemmeliyet, kalite, verimlilik gibi kavramlar çok sık dile getirilmektedir. Bu durumda, işletmecilik fonksiyonu olan yönetim ve iletişime her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Çünkü yönetim fonksiyonlarının doğru bir şekilde sürdürülebilmesi ve istenilen sonuca ulaşılması, düzenli bir şekilde ilerleyen sağlıklı bir iletişim sistemi ile mümkün olmaktadır. Konunun diğer boyutu da işletmenin çevreyle sürekli iletişim halinde bulunması zorunluluğudur. İşletmenin hedeflerine ulaşabilmesi verimliliğini artırabilmesi, sağlıklı işleyen iletişim sistemine daha fazla önem vermesi ile sağlanabilmektedir. Otel işletmelerinin gerek misafir ilişkilerinde gerekse örgüt içi ilişkilerinde, iletişim tekniklerinin nasıl kullanılacağını ve iletişim sürecinin nasıl yürütebileceğini bilmek zorunluluğu bulunmaktadır. Bu araştırmada, otel personelinin iletişim becerileri ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu amaçla veri toplamak için anket tekniği kullanılmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turizm endüstrisinde sürdürülebilir kalkınma için eko turizmin önemi: Konya’da bir araştırma
    (Selçuk Üniversitesi, 2018) Arat, Tugay; Çalımlı, Yalçın
    Ekoturizm, doğal ve otantik çevreye zararı minimuma indiren ayrıca yöre halkına da ekonomik yönden faydası olan turizm çeşidi olarak tanımlanmaktadır. Sürdürülebilirlik açısından, insan gerçeğinin farkında olan ekolojik turizm, sürdürülebilir bir çevre ve kalkınma için çok önemlidir. Sürdürülebilir özelliği olmayan hiçbir turizm türü ve turistik faaliyetin uzun süreli hayatta kalamayacağı bilinmektedir. Doğa ve çevre odaklı, kültür ile barışık, ekolojik değeri anlayan ve koruyan yapıda bir Ekoturizm’e gereken önem verilmelidir. Bu çalışmada, son zamanlarda büyük gelişme gösteren ve geleceğin turizmi olarak görülen, sürdürülebilirlik açısından genel kabul gören, ekolojik turizmin önemi vurgulanmaktadır. Bu amaçla ekoturizm, ekoturizm planlaması, sürdürülebilir ekoturizm yönetimi, Türkiye’de ekoturizm ve son olarak dünyada ekoturizm konuları üzerinde durulmaktadır. Araştırmada, yöre halkının refah düzeyine olumlu katkı sağlayan ekoturizm faaliyetlerinin, Konya ili için bir fırsat olup olmadığı araştırılmaktadır. Konya’da ikamet eden yöre halkının ekoturizm ile ilgili bilgileri ölçülmekte ve Konya’da daha başlangıç seviyesinde olan bu turizm türüyle ilgili, tüm paydaşlardan edinilen genel bilgiler paylaşılmaktadır. Genel olarak katılımcılar ekoturizm ile ilgili olumlu düşüncelere sahiptir. Aktif bir şekilde planlı olarak ekoturizmin uygulanmaya başlanması durumunda, yöre halkı tarafından büyük bir destek göreceği ve doğal-kültürel alanlar, kentsel mimari, diğer eko bölgelerin korunmasına yardımcı olacağı görülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turizmde Fotoğraf (Fotoğrafçı-Fotoğraflanan Etkileşimi Üzerine Bir Araştırma)
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020) Arat, Tugay; Sarı, Şeyda
    Teknolojide yaşanan gelişmeler fotoğraf makinalarının da dijitalleşmesini dolayısıyla fotoğrafçılığın kolaylaşmasını sağlamıştır. Fotoğraf çekmeye değer bir nesneyi fotoğraflamak, görüntülemek, düzenlemek, kolayca taşımak, saklamak daha kolay hale gelmiş ve dijitalleşme ile fotoğrafçılık da gelişmiştir. Artık insanlar bir destinasyonda yüzlerce binlerce fotoğraf çekip bu fotoğraflar içerisinden iyi olanları seçerek arşivlemektedir. Özellikle turizmde fotoğraf önemli bir yere sahiptir. Günümüz çalışma temposu dikkate alındığında, insanların seyahat yaptıkları destinasyonlarda fotoğraf çekmeleri hatıralarını biriktirmeleri bir ihtiyacı karşılamaktadır. Fotoğrafsız bir tatil düşünülebilir mi? Elbette hayır, çünkü fotoğraf turizmi delillendiren en önemli araçlardan birisidir. Ayrıca destinasyonları bir görüntüye dönüştürmek hatta bu görüntüyü hatıra eşya gibi kullanmak paylaşmak, özellikle turistik deneyim elde eden turistlerin sıkça kullandığı yöntemdir. Bu sebeple günümüzde seyahat edilen yer ile ilgili fotoğraf biriktirme bir alışkanlık haline gelerek bir ihtiyacı gidermektedir. Bu çalışma Konya turizminin en yoğun olarak yaşandığı 2019 yılı Aralık ayı Şebi Aruz haftasında, turistlere turistik ürün satışı yapan 25 hediyelik eşya satıcısı ve sokak satıcısına mülakat yoluyla uygulanmıştır. Çalışmada, ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş veriler, transkript edilerek yazılı dokümanlara dönüştürülmüştür. Dokümanlardaki verilerin ortak ve ayrılan noktaları kategorilere ayrılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Kategoriler frekans ve yüzde hesabı yapılarak incelenmiştir. Sonuç olarak; fotoğraflama esnasında izin isteme hareketi tüm fotoğraflanan bireylerin tercihi olmuştur. Çalışan emektar kadınların fotoğraflanma sırasında daha hassas oldukları ortaya çıkmıştır ve ayrıca fotoğrafların sosyal medya ve diğer mecralarda yayınlanması ve paylaşılması da ayrı bir izin konusu olmalıdır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme tercihleri: Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi örneği
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Arat, Tugay; Çalımlı, Yalçın
    Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler çalışma süresinin düşmesi ve insanların değerlendirebilecekleri boş zaman sağlamaktadır. Bunun sonucunda, bireylerin zamanlarını değerlendirebilecekleri faaliyetlere olan talep artmaktadır. Bu faaliyetler, öğrenmek, keşfetmek ve araştırmak için çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Rekreasyonun, aynı zamanda insanlara fizyolojik, psikolojik, sosyal açıdan pozitif etkileri bulunmakta, kişinin kendine olan güven ve saygısını arttırmakta ve bilinçlenmesini sağlamaktadır. Bu çalışma, Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin boş zaman aktivitelerini nasıl değerlendirdikleri, yaptıkları tercihler ve bu tercihleri yaparken bunlara etki eden nedenleri araştırmak, ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Çalışma da rekreasyon, boş zaman veya serbest zaman olarak nitelendirilen, kişinin zorunlu haller dışında isteğe bağlı olarak değerlendirdiği sürenin, genel olarak ne olduğu anlatılmaktadır. Rekreasyon aktivitelerinin genel özellikleri, gençlerin serbest ya da boş zaman süreçlerini nasıl değerlendirdiklerini ele almaktadır. Ayrıca Konya ili örneğinde rekreasyon alanlarının örneklerine de yer verilmiş, Selçuk Üniversitesi Merkez Yerleşkesi’ de yer alan rekreasyon alanları örnekleri verilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    USE OF SOCIAL MEDIA IN HIGHER EDUCATION
    (IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, 2014) Arat, Tugay
    Of all the changes and transformations that the whole world is experiencing at a great pace, the most important ones are the advances in communication tools and the things that these developments offer us. Especially computers and the internet affect all aspects of social structure. In the twenty-first century that is named as the age of information and technology, communication technologies, in particular through the development of web 2.0 technologies, have changed the traditional one-way structure of the internet. With this new structure, the internet has become a more interactive platform where additions and contributions can be made to the content. Now users can produce content and share large amounts of data easily on social media in almost every area. Social media continually improves web technologies and the number of users increases every day. It is becoming a more popular medium day after day. This new medium in question has created a new cultural environment. In this cultural structure educational use of the social media has also become possible. People use social media significantly in terms of their professional development as well. The primary aim of this research is to determine university students' habits of using social media. Secondary objective is to determine social media use rates in the educational process. To achieve these goals, a questionnaire consisting of 60 questions was used. In this study, 500 students from Selcuk University were surveyed through simple random sampling method. Survey was conducted by face to face interviews. Ideas of university students about the internet and social media use rates, social media purposes, and their impact on students' motivation to study and especially benefit levels of social media in terms of education have been identified. Accordingly, it was found out that social media is widely used by students, the time allotted for social media is high, and social media is used as a medium especially for language learning. Beside being a social communication tool, social media is seen as a learning tool. Educational uses such as sharing assignments, lecture notes, course-related documents with friends, and contacting lecturers in the friends list to communicate about the courses were determined. Similarly, it was found out that lecturers use social media for educational purposes by sharing course-related documents and information with students.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Uzaktan Eğitim ve Uygulamaları
    (Selçuk Üniversitesi, 2011) Arat, Tugay; Bakan, Ömer
    1970’lerden sonra yaşanan bilimsel ve teknolojik gelişmeler eğitim sistemini önemli derecede etkilemiştir. İnternet adı verilen küresel bilgi ağının güçlenmesi, yaygınlaşması ile dünyada iletişim biçimi değişerek saniyeler içerisinde yazılı, sözlü, görüntülü bağlantı sağlanır hale gelmiştir. Günümüzde iletişim teknolojileri çok büyük bir hızla gelişmektedir. Bu gelişmelerin etkilediği önemli alanlardan biri de öğrenmedir. İletişim teknolojileri öğrenme sürecinde, birçok açıdan geleneksel eğitim sistemlerine katkılar sağlamakta ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlamaktadır. Öğrenme yaşamla başlayan ve ölünceye kadar devam eden sınırları olmayan bir süreçtir. İletişim teknolojileri öğrenmeyi klasik okul sınırları içerisinden çıkarıp bireylerin kendilerini yetiştirebilecekleri imkanları sağlamıştır. Türkiye’de Açık Öğretim Fakültesi ile posta ve televizyonla başlatılan uzaktan eğitim bugün pek çok üniversitede tamamen internet üzerinden, web tabanlı bir şekilde gerçekleşmektedir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim