Yazar "Meydan, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The effect of environment trips and activities to environment sensitivity in teaching social science(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Meydan, Ali; Ciftci, SabahattinIn this study, the affection of teaching that is implemented based to facilities to environment sensitivity and environment trips of primary school teacher candidates has been aimed. "Pre test-post test" semi experimental design with control group has been used at the study. Selection of universe and sample was not done due to using semi-experimental design; instead of this working group has been taken and group equity has been emphasized. Prepared and progressed Success Test has been applied to experiment and control group students as pre test and post test. The data that were availed at the end of study has been analyzed through SPSS. While t-test has been used at analyze, 0.05 meaningfulness level has been taken base at meaningfulness tests among the groups. At the end of research, the teaching that was done based to environment trips and facilities have been found meaningful difference benefit to experiment group. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe Ekoloji Temelli Doğa eğitimi projelerinin katılımcı beklentilerini karşılama düzeyleri(2012) Meydan, Ali; Bozyiğit, Recep; Karakurt, MusaTÜBİTAK – Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından, farklı disiplinlerdeki araştırma görevlileri, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile izci lideri öğretmenlere geniş bir ekoloji vizyonu kazandırmak, doğanın dilini öğretmek amacıyla oluşturulan “Doğa Eğitimleri” adlı proje kapsamında, 2008, 2009 ve 2010 yılı Temmuz ayında “Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Konya Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Projesi” uygulanmıştır. Çalışma, 2008, 2009 ve 2010 yılı Temmuz ayında gerçekleştirilen “Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Konya Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi” programı sırasında yapılmıştır. Bu programa yaklaşık 85 kişi katılmıştır. Araştırmada, nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, 20 anket cümlesi ve 3 açık uçlu sorudan oluşan form kullanılmış olup, elde edilen veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Açık uçlu sorulara verilen cevaplar doğrultusunda kodlar oluşturulmuş, oluşan kodlar ilişkilendirilerek, katılımcıların görüşleri araştırmacılar tarafından yorumlanmıştır. Bu araştırma sonucunda, doğa eğitimi projelerinin katılımcılarının beklentilerini karşıladığı ve projeden geniş bir ekoloji vizyonu kazanarak ayrıldıkları sonucuna ulaşılmıştır.Öğe İlköğretim birinci kademe sosyal bilgiler öğretimi coğrafya ünitelerinin işlenişinde laboratuvar ve görsel-işitsel materyal kullanımının öğrencilerin niteliksel gelişimine etkisinin değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001) Meydan, Ali; Akkuş, AkifGünümüzde çağdaş eğitim anlayışının bir gereği olarak eğitim materyalleri, eğitim programlarının vazgeçilmez bir öğesi durumundadır. Fakat bu güne kadar konu ile ilgili yapılan araştırmalar eğitim materyallerine ilişkin problemlerin genel eğitim problemleri arasındaki yerini koruduğunu göstermektedir. Eğitim materyallerinin öğretim sürecinde üstlendiği işlev, eğitim amaçlarına en üst düzeyde ulaşmayı sağlamak, öğretim etkinliğini artırmak ve niteliği yükseltmektir. "İlköğretim Birinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretimi Coğrafya Ünitelerinin İşlenişinde Laboratuvar ve Görsel-İşitsel Materyal Kullanımının Öğrencilerin Niteliksel Gelişimine Etkisinin Değerlendirilmesi" adlı çalışmamızla ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan materyaller incelenmiştir. Araştırmamızın amacı Sosyal Bilgiler dersinin işlenişinde materyal kullanımının öğrencilerin öğrenmesine katkısı ve niteliksel gelişimine olan etkisini incelemek ve değerlendirmektir. Bu amaçla örneklem olarak seçilen okullardaki tespit edilen farklı sınıflarda, farklı tekniklerle işlenen dersler takip edilmiş ve derslerde materyal kullanımının önemi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarını kısaca söyle özetlemek mümkündür: 1 -İlköğretim okullarında öğretmenlerin kullanmaları için yeteri kadar araç- gereç bulunmaktadır fakat öğretmenler bu araç-gereçlerden çeşitli sebeplerden dolayı yeteri kadar faydalanamamaktadır. 2-Derslerde araç gereç kullanımı öğrencinin derse daha iyi motive olmasını sağlamakta ve öğrenciyi etkinliğe sevk etmekte etkilidir. 3-Araç gereç kullanılarak işlenen bir ders araç gereç kullanılmadan işlenen bir derse göre daha verimli geçmektedir. Bu da öğrencilerin gelişimleri üzerinde etkilidir.Öğe Investigation of the attitudes of the students of vocational education faculty towards profession of teaching(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Ciftci, Sabahattin; Meydan, Ali; Taskaya, Serdarhan M.Teaching is a profession requiring cognitive abilities such as knowledge and skill as well as emotional abilities such as attitude and behavior. During the training of the teachers before service, their gaining value and attitudes about their profession is also as necessary as knowledge. From this point of view, it is important to investigate the attitudes of teacher applicants about the teaching profession. In this study, it was investigated how the attitudes of teacher applicants is about the profession in terms of some variables. This study in sort of combing was carried out by the students of vocational Education Faculty of Seljuk University in the province Konya. 494 students, in the first and third grade, who have been educated in 4 departments taking places in this faculty, were included in the study. Data were collected via Attitude Index Toward Teaching Profession. Analysis of the data was carried out by SPSS program. During the study, these conclusions were obtained: The attitudes of the teacher applicants in Professional Education Faculty about teaching do not differentiate according to the department variable. As a result of the analyses carried in order to determine whether or not the attitudes of teacher applicants of Vocational Education Faculty about the teaching profession differentiate according to the grades, department of Bringing Up and Educating Children was found significant in favor of those studying in first grade of main scientific branch (MSB). However, in the other main scientific branches, any significant difference was not found according to the grade variable. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe Öğrenmeyi Öğrenme Stratejilerinin Öğrencilerin Dördüncü Sınıf “Yaşadığımız Yer” Ünitesini Öğrenmelerine ve Kalıcılığa Etkisi(Selçuk Üniversitesi, 2010) Meydan, AliSosyal Bilgiler öğretiminde öğrencilere hazır bilgiyi aktarmaktan ziyade, var olan bilgilerden yeni bilgilere nasıl ulaşacaklarını kavratmak önemlidir. Öğrenmeyi öğrenme, kişinin mevcut bilgileri kullanarak, yeni durumlar için gerekli bilgiyi üretmesidir (Özden, 2002). Öğrencilere yeni bilgiler kazandırmak için önceki bilgilerle nasıl ilişki kurması gerektiğini öğretmek, bilgiyi nasıl sistematik hale getirip örgütleyebileceği, çok yönlü, soyut, eleştirel, yaratıcı, yapıcı, bağımsız, mantıklı ve analitik düşüncenin kazandırılması, onlara bilgi aktarmaktan daha önemlidir (Ormrod, 1990). Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi coğrafya ünitelerinin işlenişinde öğrenmeyi öğrenme stratejilerine dayalı olarak gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır. 1.Öğrenmeyi öğrenme stratejilerine dayalı olarak öğretim yapılan deney grubuyla, geleneksel öğretim yöntemleriyle öğretimin uygulandığı kontrol grubunun başarıları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? 2.Deney ve kontrol gruplarının ilk ve son test başarı durumları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? 3.Deney ve kontrol gruplarının toplam kalıcılık puanları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? Bu çalışmada “ön test-son test” kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Yarı deneysel desen kullanıldığından dolayı evren ve örneklem seçimine gidilmemiş, bunun yerine çalışma grubu alınmış ve grupların eşitliği üzerinde durulmuştur. Hazırlanan ve geliştirilen başarı testi deney ve kontrol gurubundaki öğrencilere ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Öğrenmeyi öğrenme stratejilerine dayalı olarak öğretim yapılan deney grubunun başarı ortalaması ve kalıcılık puanlarıyla, geleneksel öğretim yöntemleriyle öğretim yapılan kontrol rubunun başarı ortalaması ve kalıcılık puanlarında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur.Öğe Sebil’de (Mersin) bağ evi kültürü(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2015) Meydan, Ali; Güngör, ŞenayMersin’in Tarsus ilçesine bağlı bir orman köyü iken, 1972 yılında kasaba statüsü kazanan Sebil, 1990’da Çamlıyayla’ya bağlanmıştır. 1970’li yıllara kadar ekonomisi daha çok orman işçiliği ve hayvansal üretime dayalı olan kasabada, bu yıllardan sonra bitkisel üretim ağırlık kazanmaya başlamıştır. Engebeli bir arazide kurulan ve toplu yerleşme dokusuna sahip Sebil’de bağ-bahçe tarımı arazi şartlarından dolayı yerleşim yerinden uzakta yapılmaktadır. Bu uzaklık bağ evleri olgusunu ortaya çıkarmıştır. Bağ ve bahçelerde çalışmalar yaklaşık Mart ayında başlar ve üretilen ürünün çeşidine ya da bulunulan mekâna göre Kasım ayına kadar sürebilir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan ve var olan bir durumu ayrıntılarıyla açıklamayı amaçlayan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Katılımcı gözlem ve sahadan elde edilen veriler konu ile ilgili literatürden taranan verilerle desteklenmiş ve betimsel analiz yaklaşımı ile ortaya konulmuştur. Araştırmada bağ evlerinin ortaya çıkışı, bağ evi olarak kullanılan meskenlerin özellikleri, kasaba ile bağ evi arasındaki göçler, bağ evlerinde iş bölümü, kışa hazırlık, yetiştirilen ürünler ve bu ürünlerin değerlendirilmesi, günlük hayat gibi özellikler ayrıntılı olarak incelenmiştir.Öğe Sosyal bilgiler dersi coğrafya ünitelerinin işlenişinde öğrenmeyi öğrenme stratejilerinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Meydan, Ali; Akkuş, AkifBu araştırmada, Sosyal Bilgiler dersi coğrafya ünitelerinin işlenişinde öğrenmeyi öğrenme stratejilerinin öğrencilerin basan ve tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma, 2003-2004 öğretim yılının I. Yarıyılında, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okulu 6. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Ön test uygulaması yapılan 5 sınıftan puan ortalamaları birbirine en yakın olan 6L ve 6K sınıflan örnekleme alınmış; hangi sınıfın deney grubu, hangi sınıfın kontrol grubu olacağı random atamayla belirlenmiştir. Buna göre 6L deney grubunu, 6K ise kontrol grubunu oluşturmuştur Alt problemlerde ifade edilen durumlara ilişkin istatistiksel analizler SPSS for Windows paket programında gerçekleştirilmiş ve aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. 1. Kontrol grubunun ön test-son test sonuçlan karşılaştınldığmda kontrol grubunun son testi lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 2.Deney grubunun ön test-son test sonuçlannı karşılaştınldığmda deney grubunun son testi lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 3. Deney ve kontrol grubu son test sonuçlan karşılaştınldığmda her iki grubun son test sonuçlan arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık vardır. Yani son testte deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başanlıdırlar. 4.Deney ve kontrol grubunun kalıcılık testi sonuçlan karşılaştınldığmda deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 5.Deney grubu son test kalıcılık testi sonuçlan karşılaştınldığmda son test ve kalıcılık testi arasında deney grubunun son testi lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. ö.Kontrol grubu son test ve kalıcılık testi sonuçlan karşılaştınldığmda son test ve kalıcılık testi arasında kontrol grubunun son testi lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 7.Kontrol grubu ön tutum ve son tutum sonuçlan karşılaştınldığmda kontrol grubunun son tutum sonuçlan lehine anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. 8. Deney grubu ön tutum ve son tutum sonuçlan karşılaştınldığmda ön tutum ve son tutum arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır 9.Deney ve kontrol grubu son tutum sonuçlan karşılaştınldığmda deney grubu ve kontrol grubu arasında kontrol grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre; gelecekte yapılacak araştırmalar ve duruma yönelik çeşitli öneriler getirilmiştir.Öğe Sosyal Bilgiler Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenmeyi Kullanmanın Öğrencilerin Başarısına ve Tutumlarına Etkisi(Selçuk Üniversitesi, 2007) Çiftçi, Sabahattin; Meydan, Ali; Ektem, Işıl SönmezBu çalışmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin, başarı ve tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma 2004-2005 öğretim yılının birinci yarıyılında Meram Sare Özkaşıkçı İlköğretim Okulunda toplam 40 öğrenci ve birbirlerine denk iki sınıf üzerinde yürütülmüştür. Ölçekler araştırmadan önce ön test uygulamadan sonrada son test olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t test kullanılmıştır. Araştırma sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, başarı ve tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Öğe Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Coğrafya dersine hazır bulunuşluklarının incelenmesi(2013) Meydan, Ali; Çiftçi, SabahattinSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencilerin Coğrafya dersi ile ilgili hazır bulunuşluklarının incelenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 96 Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma metodu kullanılmış olup, veri toplama aracı araştırmacılar tarafından geliştirilen 8 soruluk açık uçlu soru formudur. Coğrafyanın tanımında yer alan unsurların öğrenci görüşlerine yansıdığı, öğrencilerin yaşadıkları ili ve bölgeyi kısmen tanıdıkları, kendilerine ait coğrafi materyallerden atlas ve haritaları bulundurdukları sonucuna varılmıştır. Bulgulara göre öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal hazır bulunuşluk düzeylerinin arttırılması, öğrencilerin yakın çevreden başlayarak dünyayı tanımalarının sağlanması, bilimsel bakış açılarının geliştirilmesi gerekmektedir.