Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çeliköz, Nadir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Altı yaş çocukları için duygusal becerilerin değerlendirilmesi testi’nin (aces) Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
    (2009) Durmuşoğlu, Neslihan Saltalı; Deniz, M. Engin; Çeliköz, Nadir; Arı, Ramazan
    Bu araştırmanın amacı Schultz ve Izard (1998) tarafından geliştirilen altı yaş çocuklarının Duygusal Becerilerinin Değerlendirilmesi Testi’nin (duyguları tanıma, anlama ve ifade etme) Türkçeye uyarlanmasıdır. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 4 resmi ve 1 özel ilköğretim bünyesinde anasınıfı ile bir özel anaokuluna devam eden 6 yaş grubu 111 anasınıfı öğrencisi oluşturmaktadır. Testin geçerlik çalışmalarında yapı geçerliği; güvenirlik çalışmalarında ise KR 20 güvenirlik metodu, madde analizi, testi yarılama, madde güçlüğü, madde ayırt ediciliği ile alt ve üst %27 arasındaki farkın anlamlılığı testleri kullanılmıştır. Duygusal becerileri değerlendirme testi geçerlik ve güvenirlik çalışması sonucu toplam 6 madde testten çıkarılmıştır. Testin son halinin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları incelendiğinde 6 yaş çocuklarının duygusal becerilerini ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An Analysis of Pre-School Teachers' and Student Teachers' Attitudes to Inclusion and Their Self-Efficacy
    (2009) Sarı, Hakan; Çeliköz, Nadir; Seçer, Zarife
    The aim of this study was to investigate what the self-efficacy and attitudes of pre-school teachers and student teachers towards inclusive education were and to elucidate the relationship between self-efficacy and the attitudes on inclusion. Therefore, the present study investigated the self-efficacy perceptions and attitudes of student teachers towards inclusive education, who received the special education course in the Department of Preschool Education at Faculty of Vocational Education in Selcuk University and pre-school education teachers who work in nursery classes and nursery schools affiliated to Konya Local Education Authority. Two scales were used in the study. These were: (1) the Opinions Relative to Inclusion Scale and (2) the Teacher Self-efficacy Perception Scale. Results indicated that: (a) attitudes of pre-school education teachers and the student teachers were undecided; (b) the two groups considered themselves efficient for being teachers in terms of the three dimensions of the self efficacy scale; (c) the attitudes' scores of the student teachers towards inclusive education were higher than the teachers' scores; (d) the scores of the teachers' self efficacy were higher than the student teachers' scores;(e) the attitudes of the teachers towards inclusive education were effected by their self efficacy perceptions in terms of teaching dimension; (f) the student teachers' perceptions on self efficacy were not effected by their attitudes towards inclusive education; (g) the student teachers should receive more courses on education of children with special educational needs during their university education; and (h) teachers should receive more support services than they have for how to educate children with SEN from the support units in accordance with the child's needs, type and severity of the child's handicap conditions. Further research is needed due to the fact that there may be a difference between the student teachers'scores on their attitudes towards special education according to how many credits they have received the courses on special education and practice in schools what they have learned from the courses regarding special education.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bazi Kişisel Özelliklerine Göre Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Çocukların Babalarının Babalığa Yönelik Tutumları
    (Selçuk Üniversitesi, 2007) Seçer, Zarife; Çeliköz, Nadir; Yaşa, Songül
    Bu çalışmanın amacı, okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş grubu çocukların babalarının babalığa yönelik tutumları ile bazı kişisel özelliklerinin babalığa yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma, çocukları okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 285 baba üzerinde yürütülmüştür. Veriler “Ebeveynliğe Yönelik Tutum Ölçeği- Baba Formu” kullanılarak toplanmıştır ve F testi, t testi ve Tukey testiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, babaların yaşının, eğitim düzeyinin ve sahip olduğu çocuk sayısının babalığa yönelik ilgisini, ilk baba olma yaşının, yeterlilik algısını, doyumunu ve genel tutumunu, eğitim düzeyininde yeterlilik ve genel tutumunu etkilediği görülmektedir. Babaların erken çocukluk dönemindeki çocuğun pek çok gelişim alanını etkilediği düşünüldüğünde babalığa yönelik tutumlarının olumlu olması büyük önem taşımaktadır. Böylellikle babanın bu rolü yerine getirirken mutlu olması sağlanacak ve aile kurumunun işleyişine baba aracılığıyla katkıda bulunulacaktır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Determination of Secondary Students’ Social Skill Levels
    (2013) Duran, Munise; Çeliköz, Nadir; Topaloğlu, Ayşegül Özdemir
    Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri belirlenmektedir. Genel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada Malatya il merkezindeki ortaokul okullarında öğrenim gören toplam 291 öğrenciye sosyal beceri ölçeği uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Matsonun olumlu sosyal davranışlar ve olumsuz sosyal davranışlar olarak toplam 47 maddeden oluşan 5'li Likert tipi sosyal beceri ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık güvenirlik katsayıları sırasıyla; "olumsuz sosyal davranışlar" alt ölçeği: 0.81, "olumlu sosyal davranışlar" alt ölçeği için 0.83 ve toplam sosyal beceri düzeyleri ise 0.94'tür. Öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin; cinsiyet, sınıf, sosyo-ekonomik düzey ve yaşadıkları yer değişkenlerine göre karşılaştırıldığı araştırmada elde edilen bulgular şu şekildedir; (1) Cinsiyet değişkeni açısından kızların erkeklere göre genel sosyal beceri düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. (2)Yaşadıkları yer öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini etkilememektedir. (3) Olumlu ve olumsuz sosyal davranışlar öğrencilerin ekonomik durumlarına göre faklılaşmaktadır. (4) Olumsuz sosyal davranışlar üzerinde sınıf değişkeni etkilidir, sınıf düzeyi arttıkça olumsuz davranışlarda da artış eğilimi gözlenmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Effects of Computer Assisted Instruction on Preschool Students’ Attitudes Towards Computer
    (Selçuk Üniversitesi, 2013) Çeliköz, Nadir; Kol, Suat
    In our day, computers are being effectively used in almost every aspect of life. Their utilization is at an increasing rate in PreSchool Education in the recent years. Computer instructed learning is able to make great contribution to improving standards in Pre-School Education. However, the children must be interested in computer centered learning and enjoy their experience with it. Therefore, the main objective of this research is to study the effect of computer instructed learning on the students’ attitude towards computer. The research is carried out within the framework of pre-test and post-test. The workgroup is composed of 60 pre-school student. The measuring tool used is Evaluation Form For Attitude Towards Computer (EFFATC). In the research, after the pre-test was done, post-test has been applied to students who were given Computer instructed education along 10 weeks. After all, it was evident that computer assisted instruction had positive impact on childrens’ attitudes towards computer.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Impacts of Parental Attitude Towards Sexual Identity Development on Child's Sexual Identity Development
    (2009) Eser, Müberra; Çeliköz, Nadir
    In this research, positive or negative impacts of different parental attitudes on children's sexual identity and character development have been presented. The general object of the research is to determine the impacts of parental attitude towards child's sexual identity development on the sexual identity development of the children during pre-school period. The research, for which the general scanning model is used, has been conducted in Turkey during 2007-2008 school year. While the research environment of the study consists of the kindergartens in Turkey, the research has been carried out in an accessible research environment. The city of Elazi{dotless}? has been chosen as the research environment; and the 4-6 year-old kindergarten students of Balakgazi Kindergarten subject to the Ministry of National Education have been determined as the working group. The working group consists of 150 students determined by random cluster sampling method and the 300 people who are the parents of these students. Two different instruments has been used during the data collection phase of the research. These are the "Child Observation Form" and the "Parental Attitude Scale". The instruments have been prepared by the researchers. From the measurement instruments, the Child Observation Form has been applied to the teachers, and the Parental Attitude Scale has been applied to the mothers and the fathers. According to the research results, pre-school children exhibit quite appropriate behaviours for their sexual identity developments, parents usually have a positive attitude towards their children's sexual identity development, and the parental attitude towards children's sexual identity development shows a positive correlation with the children's sexual identity development while having no significant effect.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklarin Bilişsel Stillerine Göre Ahlaki ve Sosyal Kural Anlayışları
    (Selçuk Üniversitesi, 2008) Yaşa, Songül; Seçer, Zarife; Çeliköz, Nadir
    Bu araştırmada, okul öncesi dönemdeki hızlı doğrucu, yavaş doğrucu (reflektif), hızlı yanlışçı (impulsif) ve yavaş yanlışçı çocukların ahlaki ve sosyal kural anlayışları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Erzurum İl merkezindeki ilköğretim okullarının anasınıflarına devam eden beş-altı yaş grubu 300 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada Smetana (1981) tarafından geliştirilen çocukların ahlaki ve sosyal kural anlayışlarını değerlendiren 10 resim kullanılmıştır. Çocukların hızlı doğrucu, yavaş doğrucu, hızlı yanlışçı ve yavaş yanlışçı bir bilişsel stile sahip olup olmadığını belirlemek içinde Wright (1971) tarafından geliştirilen Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İç tepisellik Ölçeğinin A formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler t testi kullanılarak analiz edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilişsel Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2009) Seçer, Zarife; Sarı, Hakan; Çeliköz, Nadir; Üre, Ömer
    Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların (1) yaşlarına, (2) cinsiyetlerine, (3) kardeş sayılarına, (4) annelerinin (5) babalarının eğitim seviyelerine, (6) devam ettikleri okul türüne göre Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik Ölçeğinin A formundan elde ettikleri hata sayısı ve düşünme süresi puanlarının farklılaşıp, farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocukların Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellikİçtepisellik Ölçeğinin A formundan elde ettikleri hata sayısı ve düşünme süresi puanları, mevcut durumları ve bazı değişkenlerle ilişkisi açısından betimlenmektedir. Araştırmaya okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 4-7 yaş arası toplam 1276 çocuk katılmıştır. Bu araştırmada verileri toplamak için Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik Ölçeğinin A formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler t testi ve variyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi dönemdeki çocukların yaşa, cinsiyete, kardeş sayısına, ebeveyn eğitim düzeyine ve devam ettiği okul türüne göre, Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik Ölçeği A formu hata sayısı ve düşünme süresi puanlarının farklılaştığı bulunmuştur. Bununla birlikte bu farklılaşma daha çok düşünme sürelerinde değil, hata sayılarında ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okulöncesi? Eği?ti?m Kurumlarına Devam Eden Çocukların Anneleri?ni?n Ebeveynli?ğe Yöneli?k Tutumları
    (Selçuk Üniversitesi, 2008) Yaşa, Songül; Seçer, Zarife; Çeliköz, Nadir
    Amaç: Bu çalışmanın amacı, okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş grubu çocukların annelerinin ebeveynliğe yönelik tutumları ile bazı kişisel özelliklerinin ebeveynliğe yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Yöntem: Araştırma, çocukları bağımsız anaokullarına devam eden 304 anne üzerinde yürütülmüştür. Verilerin toplanması için Annelere “Ebeveynliğe Yönelik Tutum Ölçeği-Anne Formu” uygulanmıştır. Elde edilen veriler, F testi, t testi ve Tukey testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Yapılan istatistiksel analiz sonucunda, annelerin bir işte çalışıp çalışmamasının, eğitim düzeyinin ve sahip olduğu çocuk sayısının ebeveynliğe yönelik ilgilerini etkilediği bulunmuştur. Tartışma: Okulöncesi dönemde çocuğu bulunan annelerin ebevynliğe yönelik tutumlarının olumluya dönüştürülmesi, hem çocuğun gelişiminin desteklenmesine hem de annenin uyumunun arttırılmasına katkı sağlayacaktır. Ayrıca bireysel bazda sağlanan bu yararın toplumsal gelişmeye de katkı getireceği düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Social Skills and Problem Behaviour of Children With Different Cognitive Styles Who Attend Preschool Education
    (2009) Seçer, Zarife; Çeliköz, Nadir; Koçyiğit, Sezai; Seçer, Fahri; Kayılı, Gökhan
    In this research, whether social skills and problem behavior of preschool children differ according to their being reflective or impulsive or not was investigated. The study group of this research included a total of 366 students aged 6 who attend preschools affiliated to Konya Provincial Directorate of National Education. Form A of the Kansas Reflection-Impulsivity Scale for Preschoolers (KRISP), which was developed by Wright (1971), was used in order to determine reflective-impulsive cognitive style of children whereas Nursery Class and Kindergarten Behavior Scale (PKBS) which was developed by Merrell (2003) was used in order to evaluate social skill and problem behavior dimensions. According to the results obtained, impulsive children are less efficient than those who are reflective from the social cooperation and social interaction points of view while they display more instances of attention problems/hyperactivity, antisocialism/aggression.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Social Skills and Problem Behaviours of Children with Different Cognitive Styles Who Attend Preschool Education
    (AUSTRALIAN ACAD PRESS, 2010) Seçer, Zarife; Çeliköz, Nadir; Koçyiğit, Sezai; Seçer, Fahri; Kayılı, Gökhan
    The study investigated whether social skills and problem behaviours of preschool children differ according to their cognitive styles. The sample group included 366 six-year-old children who attend preschools in Konya. Form A of the Kansas Reflection-Impulsivity Scale for Preschoolers (KRISP), developed by Wright (1971), was used to determine whether the participants had reflective or impulsive cognitive styles, while Preschool and Kindergarten Behaviour Scales (PKBS), developed by Merrell (2003), were used to evaluate social skills and problem behaviour dimensions. Results found that impulsive children were less efficient than reflective children in regards to their social cooperation and social interaction skills, and they exhibited more problem behaviours like self-centred/explosive behaviours, lack or attention/hyperactivity, antisocialism/aggression and social withdrawal.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yapılandırmacı bilim eğitimi programı’nın 6 yaş çocuklarının bilimsel süreç becerilerine etkisi
    (2012) Büyüktaşkapu, Sema; Çeliköz, Nadir; Akman, Berrin
    Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 6 yaş çocuklarının bilimsel süreç becerilerini etkili ve kalıcı bir şekilde kazanabilmeleri için araştırmacılar tarafından hazırlanan “Yapılandırmacı Bilim Öğretim Programı”nın etkisini ortaya koymaktır. Öntest- sontest kontrol gruplu deneme modelinin kullanıldığı araştırmada çalışma grubu olarak, 2009- 2010 öğretim yılında okul öncesi eğitime devam eden 40’ı deney (18 kız, 22 erkek), 40’ı kontrol grubu (16 kız, 24 erkek) olmak üzere toplam 80 çocuk yer almıştır. Çocukların yaş ortalaması X71,12 aydır (0,87) ve ailelerinin aylık geliri ise 1000’ın altındadır. Hazırlanan fen öğretim programında çocukların bilimsel süreç becerilerini destekleyici fiziksel olaylar ile ilgili mıknatıs, su, sarkaç, rampa, silindir ve gölge etkinlikleri bulunmaktadır. Veriler yine araştırmacılar tarafından hazırlanan “Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği” olarak adlandırılan bir başarı testi ile toplanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının kendi içlerinde ön test/son test puan ortalamalarının karşılaştırılmasında bağımlı t-testi, gruplar arasındaki başarı farklılıklarının tespitinde ise bağımsız t-testi kullanılmıştır. Ayrıca Yapılandırmacı Bilim Öğretimi Programı’nın kazandırdığı davranışların kalıcılığını test etmek için de yine deney ve kontrol grubunda yer alan çocukların son test puan ortalamaları ile kalıcılık testi puan ortalamaları karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Yapılandırmacı Bilim Öğretim Programı’na katılan deney grubu çocuklarının Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği puanları ortalamaları ile geleneksel öğretim programına katılan kontrol grubu çocuklarının puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlı fark gözlenmiştir. Deney grubunun puanları kontrol grubunun puanlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Bu sonuç, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuklara uygulanan Yapılandırmacı Bilim Öğretim Programı’nın çocuklara bilimsel süreç becerilerini kazandırmada etkili olduğunu ortaya koymaktadır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim