Yazar "Şimşek, Sedat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden Dili Kodlarının Reklamlarda Kullanımı: 2016 Televizyon Reklamları Üzerine Uygulamalı Çalışma(Selçuk Üniversitesi, 2020) Topçu, Çiçek; Şimşek, SedatTeknolojik gelişmelerle yayılımı hız kazanan kitle iletişim araçları, günümüz koşullarında önlenemez şekilde hayatımıza yerleşmiş durumdadır. Bugün hemen hemen her evde bulanan ve en çok izlerkitleye sahip iletişim aracı konumunda olan televizyon, reklam sektörü açısından değerlendirildiğinde de etkili bir bilgi sağlama ortamı olarak karşımıza çıkmaktadır. Artan nüfusla paralel olarak ivmesini arttıran üretim faaliyetinin sürekliliğini sağlayabilmesi için, ürünlerin tüketiciyle buluşturulması gerekmektedir. Bu noktada, tüketici kesimin var olan ürün ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olması zorunludur. Ürün ya da hizmetin varlığına dair bilgilendirme ise reklamlar aracılığıyla sağlanmaktadır. Bu durumda reklamlar, üretici ile tüketici iletişimini sürekli kılan bir köprü görevini üstlenmektedir. İzleyiciyi ikna etmek, belli bir davranışa yöneltmek ve ürünü satın almaya sevk etmek gibi amaçlarla hazırlanan reklam, içerisinde birçok mesajı barındıran ikna edici bir iletişim etkinliği olarak da kabul edilebilir. Reklamın ilettiği mesajlar sözlü ya da sözsüz olarak sunulabilir. Televizyon, sunulan mesajları bazen sözlü bazen sözsüz bazen de her iki yöntemle ifade edebilecek teknik donanım ve imkâna sahip olması bakımından reklam ortamı olarak en çok başvurulan kitle iletişim aracı konumundadır. Çalışmanın amacı; sözsüz iletişimin bir parçasını temsil eden beden dili kodlarını açıklamak ve bu doğrultuda 2016’da televizyon reklamlarında belirgin olarak kullanılan beden dili kodlarını tespit etmektir. Beden dili kavramını ele almak ve özellikle de reklam sektörü açısından değerlendirildiğinde ne derece etkin bir iletişim unsuru olduğunu ifade etmek araştırmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda, beden dili ve reklam kavramları ayrıntısıyla ele alınmış ve 2016’da televizyonda yayınlanıp YouTube’da arşivlenmiş 483 reklam ile bu reklamlarda yer alan beden dili kodları içeriksel çözümlemelerle analiz edilmiştir. Özellikle de, çekicilik unsurlarının reklamların ikna ediciliği bağlamında belirgin bir etkiye sahip olduğu varsayımından da hareketle, reklamlarda yer alan çekicilik unsurları beden dili kodları ile ilişkilendirilmiştir. Söz konusu reklamlar literatürde yer alan kavramlara dayanarak kategorize edilip istatistiksel analizlere başvurulduğunda; reklamlarda kullanılan beden dili kodlarının mesajın önemli bir unsurunu oluşturduğu bilgisine ulaşılmıştır Bu amaç doğrultusunda; araştırmanın kapsamlı bir literatür taraması gerektiren ilk iki bölümünde kuramsal araştırmalara, üçüncü bölümünde ise istatistiksel uygulamalara yer verilmiştir.Öğe Emperyalizmin küreselleşme boyutunda modernleşme sürecine etkileri ve kitle iletişim araçlarının emperyalist düşünceler ve imajların yayılış sürecindeki fonksiyonları(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2003) Şimşek, SedatBu çalışmada kitle iletişim araçları sayesinde küçük bir köy "global köy" haline gelen dünyamızda güçlü ülkelerin güçsüz ülkeler üzerindeki emperyalist düşüncelerini uygulamalarında kullandıkları silahlardan birisi olan marka olgusu üzerinde durulmuştur. Dünyaca ünlü MC Donald's, Coca Cola ve Lıpton Yellow Çayları örnek verilerek ülkelerin marka silahı ile emperyalist düşüncelerini gelişmemiş ve gelişmekte olan ülkelere nasıl empoze ettikleri vurgulanmaya çalışılmıştır. Ayrıca Üçüncü Dünya ülkelerinin bağımsızlıklarını kazanmalarıyla emperyalist baskıların bitmediği, şekil değiştirerek kültür emperyalizmi şeklinde varlığını sürdürdüğü de gözler önüne serilmeye çalışılmıştır.Öğe İletişim Teknolojilerin Haberleşme Araçlarındaki Gelişimi ve Bu Araçlara Maddi Gelir Sağlayan Reklamlarda Kullanımı(Selçuk Üniversitesi, 2010) Şimşek, SedatBilginin en değerli varlık olduğu bugün, dünya global ve glokal kavramların içinde varlığını sürdürmeye çalışan bir küre olarak kendinden söz ettirmektedir. Mevcut konjonktürde teknolojik gelişmelerin hızlı bir şekilde ilerlediği ve yer değiştirdiği iletişim sürecinde, insanoğlu bu gelişmelerin içinde varlığını sağlamlaştırabilmek adına kendini geliştirmeye ve mevcut durumunu korumaya çalışmaktadır. Robotların insanların yerini aldığı, hatta robotların insanları yönettiği bilim kurgu filmlerinin varlığının gerçek olması, 21. yüzyılın başlarında artık imkânsız olmaktan hızla uzaklaşmaktadır. Dil, yazı, matbaa, bilgisayar, internet, intranet, cep telefonu, msn, 3G, 3D teknolojilerindeki gelişmelerin sonunun gelmeyeceği artık kesinlik kazanmış durumdadır. İnanılmaz teknolojik yenilikler ve gelişmeler entelektüel insan sirkülasyonunun sürekli bir hale gelmesini sağlamıştır. Çünkü günümüz dünyasında bireyler ister iletişim, ticaret, eğitim, reklam isterse de eğlence olsun her alanda iletişim sürecindeki gelişmeleri takip etmek zorundadırlar. Bunun yanı sıra teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek zorunda olan medya organları bu yatırımları gerçekleştirebilmek adına büyük paralar harcamaktadırlar. Medya organlarının bu masraflarını karşılamak için tek maddi gelirlerini ise yayınladıkları reklamlar oluşturmaktadır. Ancak günümüz insanı her şeyden çabuk sıkıldığı ve hep yenilik aradığı için reklamların hem yapımında hem de yayınında sürekli teknolojinin en son ürünlerinin kullanılması zorunlu hale gelmiştir. Bu çalışmada hızla gelişen teknolojik gelişmelerin tarihsel süreci ele alınacaktır. Bununla beraber bu gelişmelerin geldiği en son noktada iletişim, eğitim, ticaret ve reklamdaki uygulama alanlarına değinilecektir. Bu alanlarda yaşanabilecek gelecekteki yapılanmalarda dikkat edilmesi gereken durumlarla ilgili öngörülerde bulunulmaya çalışılacaktır.Öğe İnternet sitelerindeki haberlerin gündem belirlemedeki etkileri üzerine uygulamalı bir çalışma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002) Şimşek, Sedat; Gürcan, Halil İbrahimÖğe İnternet sitelerindeki haberlerin gündem belirmedeki etkileri üzerine uygulamalı bir çalışma(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2003) Şimşek, SedatBu çalışmada 21.yüzyılın en önemli buluşlarından olan İnternet'in tarihçesi, gelişim süreci ve günümüzde ne kadar popüler olduğuyla ilgili pek çok konu incelenmeye çalışılmıştır. Ancak çalışmamızın asıl hedefi on-line yayın yapan gazetelerin gündemi belirlemedeki etkilerinin, belirlenen kriterler ışığı altında incelenmesidir. Çalışmamızın, gündem belirlemede on-line gazetelerin etkilerinin ölçülmesi bölümünde, 1-15 Nisan 2001 tarihleri arasında, beş on-line gazetede, Filistin ve İsrail arasındaki savaşla ilgili çıkan haberler incelenmiş ve inceleme sonucunda elde edilen verilen değerlendirilecek, bulunan sonuçlar tablolar yardımıyla gözler önüne serilmeye çalışılmıştır.Öğe İnternet ve internet’te pazarlama olgusunun firmalar tarafından uygulamaya konulması(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2004) Şimşek, SedatGeçmişi ABD Savunma Bakanlığının soğuk savaş yıllarında yaptırdığı bir araştırmaya dayanan internet bugün bankacılık, haberleşme, eğlence gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Global bir köy haline dönüşen günümüz dünyasında faaliyet gösteren firmalar artık internet üzerinden satış yapmaktadır. Bu çalışmada, pazarlama faaliyetlerinde interneti kullanan firmaların bu gereksinimlerinin nedenlerini ve internet üzerinden alışveriş yapan insanların nelere dikkat etmeleri gerektiğini araştırdık. Ancak bu konu internetin sanal bir alem olması ve sürekli gelişiyor olmasından dolayı sürekli yenilenmesi gereken bir yapıya sahiptir. Bu çalışmada amaç mevcut bilgileri derleyerek e-ticarette yer alacak satıcı ve alıcılar için bazı önemli bilgileri gözler önüne sermektir.Öğe Kitle İletişim Araçlarındaki Reklamlarda Kadın ve Erkek Objelerinin Kullanılması(Selçuk Üniversitesi, 2004) Uğur, İmran; Şimşek, SedatGünümüzde üretici ve tüketici arasında oldukça büyük bir mesafe vardır. Bu mesafeyi kapatma görevini ise reklamlar üstlenmektedir. Reklamlarda pek çok obje kullanılmaktadır. Örneğin kadınlar, erkekler, çocuklar, çizgi kahramanlar vs. Reklamcılar üretici firmaların ürettikleri mal veya hizmeti tüketiciye ulaştırmada akıldan çok duygulara hitap etmek için reklamlarda kadın ve erkek objeler kullanırlar. Biz de bu çalışmamızda ürün satışını arttırmak amacıyla yapılan reklamlarda, kullanılan kadın ve erkek objelerin önemini ortaya koymaya çalıştık.Öğe Küreselleşme sürecinde çok uluslu şirketler ve internetin önemi(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2006) Şimşek, SedatKüreselleşen dünyada coğrafik sınırların bir önemi kalmamıştır. Bunun en önemli sebebi ise kitle iletişim araçlarındaki hızlı gelişmedir. Fiber optik kablolar, internet, cep telefonları, uydu bağlantıları vb. gelişmeler coğrafik sınırların önemini ortadan kaldırmıştır. Bu sınırlar sadece ülkelerin sınırlarını belirlemekte, ancak iletişim araçlarına karşı bir varlık gösterememektedir. Çok uluslu şirketler dünyanın çeşitli ülkelerinde faaliyet gösterirken o ülkenin coğrafik sınırları içinde varlıklarını sürdürmektedirler. Ancak dünyanın diğer ucundaki genel merkezleriyle haberleşirken de günden güne gelişen kitle iletişim araçlarından faydalanmaktadırlar. Bu çalışmada ise kitle iletişim araçlarının küreselleşmedeki önemi ve çok uluslu şirketlerin bu iletişim araçlarından nasıl faydalandıklarıyla ilgili konulara değinilmeye çalışılmıştır.Öğe Medya-siyaset-iktidar üçgeninde medya gerçeği(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009) Şimşek, SedatMedya organları özgür ülkelerde insanların gözü kulağı konumundadır. Fakat bazı durumlarda medya organları bağlı oldukları medya patronu veya diğer güçlerin etkisi altında kalarak haber vermektedirler. Medya organlarının asıl görevleri verdikleri tarafsız haberler ile insanların doğru bir şekilde bilgilenmelerini sağlamaktır. Ancak bu görevlerini her zaman doğru bir şekilde yerine getirememektedirler. Günümüzde medya organları bir tarafın görüşlerini diğerine göre daha çok gündeme taşımaktadır; bu davranış şekli de basın etiği, ülke gerekleri ve toplum yaşamıyla örtüşmemektedir. Başka alanlarda faaliyet gösterirken medya alanında da söz sahibi olan (çapraz mülkiyet kavramı çerçevesinde) patronlar gerek kendi çıkarlarını korumak gerekse ekonomik ya da siyasi olsun ülke gündeminde söz sahibi olabilmek için taraflı davranışlar sergilemektedirler. Bazen kendi çıkarları bazen de başkalarının çıkarları için medya organlarının serbest hareket etmesine engel olmaktadırlar. Eşdeyişle istedikleri konuların manşetlere ya da ekranlara çıkmasını sağlamaktadırlar. Konunun önemi nedeniyle bu alanda propaganda modeli gibi modeller geliştirilmiş ve ilgililerin dikkatine sunulmuştur. Bu çalışmada ise taraflı davranış sergilediği düşünülen medya organlarının 2009 yerel seçimleri çerçevesinde nasıl hareket ettikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlardan ise medya organlarının mevcut hükümetler ve muhalefet partilerinden herhangi birinin lehinde ya da aleyhinde davranış sergiledikleri belirlenmiştir. Yapılan uygulama çalışmasıyla da konu örneklerle desteklenmeye çalışmıştır.Öğe Reklam düşüncesinde Türk geleneksel imgelerinin belirlenmesi ve Türk televizyon kanallarında yayınlanan reklamlarda kullanımı(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Şimşek, Sedat; Gürcan, Halil İbrahimÖğe Reklamlarda İşlenen Kültürel Kodlar Karşısında Türk ve Alman Halklarının Gösterdikleri Tepkinin Ölçülmesine Yönelik Uygulamalı Bir Çalışma: “Axe: Erkekler De Ağlar” Reklamı Örneklemi(Selçuk Üniversitesi, 2019) Şimşek, Sedat; Ayaydınlı, Tuana; Aday, Osman; Kurtyılmaz, DenizTalep yaratma sanatı olarak tanımlanan reklam, çağımızın en önemli ticari enstrümanlarından biridir. Özellikle uluslararası firmalar ürün satışlarını arttırabilmek için çeşitli pazarlama stratejileri geliştirmekte ve reklamlarında kültürel ögelere gönderme yapmaktadırlar. Bazen kültürel kodları olduğu gibi kullanan reklamlar, bazen de bu kodları sorgulatan temalar barındırmaktadırlar. Bu çalışma, toplumsal cinsiyet kalıplarını sorgulayan “Axe: Erkekler De Ağlar” reklam çalışmasını incelemektedir. Can Bonomo tarafından seslendirilen bir şarkı eşliğinde ağlayan erkekleri gördüğümüz reklamın farklı kültürler tarafından nasıl algılandığı çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmamızda, Türkiye’de ve Almanya’da üniversite eğitimi gören katılımcılardan oluşan gruplara üç soruluk bir anket çalışması uygulanmış ve toplumsal cinsiyetle ilgi farkındalıkları ölçülmüştür. Ardından her iki gruba da Axe reklamı izletilip on soruluk bir anket çalışması daha uygulanmıştır. Böylece reklamda farklı kültür mensuplarının reklamlarda kullanılan kültürel kodlara nasıl tepki verdiği ortaya konduğu gibi reklamın bu konuda ne derece etkili olduğu ortaya çıkarılmıştır. Çalışmamız, Türk ve Alman katılımcılar arasında toplumsal cinsiyet konusunda büyük bir anlayış farkının olmadığı sonucuna ulaşmıştır.Öğe Star Stratejisi ve Uygulamaları(Selçuk Üniversitesi, 2003) Şimşek, Sedat; Uğur, İmranToplum tarafından, oynadıkları filmler, diziler, reklamlar vs. sayesinde star konumuna yerleşmiş kişiler çok önemli görevler üstlenmişlerdir. Çünkü onlar kamuya mâl olmuşlardır. Ve onların her yaptıkları her söyledikleri toplumun çeşitli kesimleri tarafından örnek alınmaktadır. Bu çalışmada star tanımına uyan kişilerin toplum içindeki önemi ve oynadıkları reklam filmlerindeki inandırıcılıkları ele alınmıştır.