Yazar "Zerenler, Muammer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 33
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Balanced scorecard sisteminin hazır giyim işletmesinde uygulanması(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2010) Harmankaya, Hatice; Aydın, Semiha; Zerenler, Muammer; TR207377Bu araştırma, hazır giyim işletmesinde çok boyutlu bir performans ölçüm modeli oluştur-mak amacı ile hazırlanmıştır. Araştırmada, hazır giyim işletmesinin geleneksel yapıdaki fi-nansal performans anlayışı, Balanced Scorecard sistem yaklaşımıyla stratejik performans yönetim sistemine dönüştürülmüştür. İşletme yapısı SWOT analizi ile değerlendirilerek mis-yon, vizyon ve strateji yapılandırılmıştır. Çalışanların görev tanımları oluşturulduktan sonra kritik başarı faktörleri belirlenerek vizyon ve stratejiye ulaşmak için finansal, müşteri, iç süreçler, öğrenme ve gelişme boyutları kapsamında amaç, ölçüt ve hedefler belirlenmiştir. On beş aylık uygulama süresince, üçer ayda bir olmak üzere toplam beş ölçüm döneminde ku-rumsal açıdan işletmenin performansı ölçülerek değerlendirilmiştir. Belirlenen stratejik amaç-larla kurumsal düzeyde performans artışlarının sağlandığı sonucuna varılmıştır.Öğe Bi?lgi? Çağı I?şletmeleri?nde Deği?şi?mi? Yönetmede Etki?n Bi?r Bakış Açısı: Yaşayan I?şletmeler(Selçuk Üniversitesi, 2001) Tekin, Mahmut; Zerenler, Muammerİşletmeler sürekli değişen çevre şartları içerisinde faaliyetlerini sürdürmektedirler. Bu değişim, işletmelerin faaliyetlerini devam ettirebilmek için sahip olması gereken bilgilerin geçerliliğini her geçen gün azaltmakta, bunun yanısıra yeni bilgiye sahip olma işletmenin sahip olduğu pazar payını koruma, artırma ve hatta yeni pazarlara girme açısından önem kazanmaktadır. Bu açıdan bakıldığında geçerli ve rekabetçi bilgiye sahip olma sürecinin başarısı, işletmelerin yaşama süresinin uzunluğunu olumlu olarak etkilemektedir. Yirminci yüzyılın son çeyreğinden itibaren içinde bulunduğumuz yüzyıla verilen "Bilgi Çağı" tanımlaması küresel boyutta kabul edilmektedir. Bilgiyi elde etme, işleme, çoğaltma, paylaşma, başka bir ifadeyle bilgiyi girdiden çıktı haline dönüştürme sürecine kadar bilgi yönetimi ve bu sürecin sürekliliği, başarının anahtarı haline gelmektedir. Bu anlamda, işletmelerin -tıpkı canlı bir varlıkmış gibi- yapılanmaları, dış çevredeki değişimi algılayıp bu değişimi işletmeye bir üstünlük kazandıracak bir şekilde uyarlayabilmesi etkin değişim yönetimiyle mümkün olabilmektedir.Öğe Bi?li?şi?m Teknoloji?leri?ndeki? Geli?şmeler Paraleli?nde Tedari?k(Selçuk Üniversitesi, 2001) Tekin, Mahmut; Yıldız, Mehmet; Zerenler, MuammerHızla değişim gösteren pazar koşulları dikkate alındığında, küresel anlamda rekabet edebilir bir pozisyonda olabilmek için, günümüz işletmeleri etkili bir üretim sistemine sahip olmak ve ürettikleri ürün yada hizmetleri son kullanıcı olan müşterilerine hızlı ve istenilen özelliklerde teslim etme zorunluluğu ile karşı karşıyadır. Tedarik Zinciri Yönetimi (TZY), son kullanıcıdan başlayıp işletmeye hammadde, ürün, hizmet ve bilgi sağlayan tedarikçilere kadar uzanan temel iş süreçlerinin bir bütün olarak, müşteri istek ve beklentilerine uygun olarak, uyumlu bir şekilde yönetilmesidir. Tedarik zinciri yönetimi, üreticiler, tedarikçiler, toptancı ve perakendeciler ile müşterilerin oluşturduğu bir ağdır. Diğer yönetim tekniklerinde olduğu gibi, bilişim teknolojileri etkili bir tedarik zinciri yönetimi için can alıcı bir öneme sahiptir.Öğe Bilişim teknolojileri kullanımının işletme performansına etkileri: Lojistik sektöründe bir uygulama(2005) Tekin, Mahmut; Zerenler, Muammer; Bilge, AtılKüresel rekabet ortamında başarılı olabilmek için üretilen ürünlerin dünya üzerindeki farklı yerlerde bulunan ve birbirlerinden farklı olan müşterilerin isteklerim karşılaması koşulu giderek daha önemli hale gelmektedir. Bu durum; tüm işletmecilik etkinliklerinde lojistik sektörünün önemini giderek artırmaktadır. Bununla birlikte; lojistik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin bilişim teknolojileri kullanımıyla performans artışı sağlanmaktadır. Bu araştırmada; Konya ilinde lojistik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde bilişim teknolojileri kullanım düzeyi incelenmiş, bilişim teknolojilerinin genel işletme performansına etkileri belirlenmeye çalışılmıştır.Öğe CONSUMER BEHAVIOR-MOBILE MARKETING RELATIONSHIP: A RESEARCH ON SUPERMARKETS(VARAZDIN DEVELOPMENT & ENTREPRENEURSHIP AGENCY, 2017) Isiklar, Zeynep Ergen; Zerenler, Muammer; Cagliyan, Vural; Hassan, Sabeeha Azez HassanNowadays with the advancement of technology it is seen that consumers have one or more mobile devices. This has created an environment for the transition from traditional marketing to mobile marketing. Therefore, the concept of mobile marketing has become an important issue for companies. Consumers are using mobile devices effectively and businesses are aiming to reach to consumers with an easy way. Prefering mobile marketing is an important factor that sets out this research. The purpose of this study is to demonstrate how to create an impact on consumers of mobile marketing applications. For this purpose the data obtained by a questionnaire was analyzed with SPSS 20.0 software package and the results have been interpreted.Öğe Değer mühendisliği (value engineering) uygulamalarının fonksiyonel etkinlik açısından işletmelerin somut ve soyut varlıklarına yönelik olası etkileri(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2007) Öğüt, Adem; İraz, Rıfat; Zerenler, MuammerDeğer Mühendisliği bir ürün, hizmet, süreç veya sistem maliyetini iyileştirmek üzere kullanılan takım yaklaşımını yönetme, sistematikleştirme ve geliştirme fonksiyonudur. Müşteriler tarafından gereksinim duyulan fonksiyonları yeniden gözden geçirerek, farklı bakış açılarından daha düşük bir maliyete ulaşmayı amaçlamasından dolayı değer mühendisliği yaklaşımı son yıllarda büyük önem kazanmıştır. Küresel rekabet piyasasında yeni ürün geliştirme sürecinde de etkin olarak kullanılmaya başlanan değer mühendisliğinin özellikle müşteri odaklı değer yaratma açısından kaydettiği performans etkileyici sayılabilir. Bu bağlamda; uygulama maliyeti dahil Değer Mühendisliğinin üretici ve tüketicilerin satın alma maliyetini %15-25 arasında belirgin bir biçimde azalttığı savunulmaktadır. Çalışmanın temel amacı; kurumsal farkındalık kazanma ve müşteriye yönelik değer yaratma açısından değer mühendisliğinin önemini ve çağdaş uygulama alanlarını tartışmak ve işletme süreçlerine ilişkin olası katkılarını sorgulamaktır.Öğe Değişen Dünya’da Yeni Yönetim Modelleri’nin Turizm Sektörü’nde Kullanılması ve Tanıtım Stratejileri’nin Belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2008) Soysal, Abdullah; Bedük, Aykut; Zerenler, MuammerTürkiye’de turizm sektörü, ekonominin en önemli dinamiklerinden biridir. Gerek ulusal turist girdisinde ve gelirlerinde, gerekse de yatak kapasitesinde kaydedilen artış oranlarında, dünya istatistiklerinde kendisini açıkça öne çıkartmış ve özellikle artış hızı bakımından sanal birincilik kürsüsüne çıkmıştır. Ancak diğer yandan, yurtiçi medyaya yansıyan turizm haber ve yorumlarında “büyük bir çelişki yaşandığı” da gözden kaçmamaktadır. Bu çalışmada; hızlı değişen dünyaya ayak uydurabilmeleri ve rekabet piyasasında ayakta kalabilmeleri için turizm sektöründeki işletmelerin yeni yönetim modelleri olarak adlandırılan; Toplam Kalite Yönetimi, Benchmarking, Değişim Mühendisliği, Öğrenen organizasyonlar, Kurum kültürü, Fark Yaratma v.b yöntemleri kullanma yolları önerilmiştir. Çalışmada turizmin temel sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunulmuştur.Öğe Devletin dış borçlanmasının Türkiye ekonomisi üzerine etkileri(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2003) Zerenler, MuammerGelişmekte olan ülkelerin kalkınmalarını sağlayacak yatırımlar gerçekleştirebilmelerini tasarruf yetersizliği sınırlamaktadır. Tasarruf, planlanan yatırımların kaynağını oluştururken, yurt içinde üretilemeyen makine, donanım ile hammaddenin ithali, kaynağı bulunan yatırımların gerçekleştirilebilmesini kolaylaştırır. Yapılan yatırımlar, yatırım malları ve hammadde ithalatını artırırken, yükselen gelir düzeyi de dış tüketim mallarına olan talebi uyarmaktadır. Artan ithal talebini karşılamak için gerekli olan dövizi sağlamanın yolu ise ya ihracatı artırarak ülkeye döviz girişini sağlamak ya da dış borçlanmaya giderek gerekli olan finansmanı sağlamaktır. Dış borçlanma, bir yandan tasarruf yetersizliğini giderirken diğer yandan kalkınma için gerekli ithalatın yapılabilmesine olanak sağlamaktadır. Bu çalışmada; Devletin dış borçlanmasının Türkiye ekonomisi üzerine etkileri incelenmiştir.Öğe Doğu Avrupa Ülkelerinin Çevresel ve Ekonomik Performansının Bütünleşik CRITIC-TOPSIS Yöntemiyle Değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi, 2022) Akandere, Gökhan; Zerenler, MuammerÇevre performansının ekonomik performans ile olan ilişkisi oldukça önemlidir. Literatürde ülkelerin çevre performanslarının ekonomik performanslarını anlamlı ve pozitif yönlü etkiledig?i belirlenmiştir. Bu çalışmada çok kriterli karar verme (ÇKKV) teknikleri ile, Çevre Performans Endeksi Dog?u Avrupa kümesinde yer alan ülkelerin performansının deg?erlendirilmesi amaçlanmıştır. Literatürde, bütünleşik CRITIC-TOPSIS yönteminin Çevre Performans Endeksi Dog?u Avrupa kümesinde yer alan ülkelerin çevresel ve ekonomik performanslarının deg?erlendirilmesinde kullanılması sebebiyle literatüre katkı sag?laması hedeflenmektedir. CRITIC yöntemi ile belirlenmesi sonucunda en yüksek deg?erli kriterin ekosistem hizmetleri ve en düşük deg?erli kriterin Ekosistem canlılıg?ı oldug?u belirlenmiştir. Çevresel ve ekonomik performans deg?erlendirilmesi sonucu Romanya’nın en iyi, Bosna ve Hersek’in ise en kötü deg?ere sahip oldug?u belirlenmiştir.Öğe THE EMPIRICAL EVIDENCE OF CUSTOMERS' LOYALTY FOR SMART PHONE APPLICATIONS USE ON TOURISM SECTOR IN TURKEY(VARAZDIN DEVELOPMENT & ENTREPRENEURSHIP AGENCY, 2017) Zerenler, Muammer; Isiklar, Zeynep Ergen; Cagliyan, VuralRapid developments in technology provided a proper environment for information and communication technology to evolve effectively and fastly (Huarng, 2011; Kim & Huarng, 2011). These technological innovations complete each other to meet consumers' needs (Huarng, 2015; Thakur & Hale, 2013), which cause new challenges in terms of service innovation to service providers in the business environment (Huarng & Ribeiro-Soriano, 2014; Ribeiro-Soriano & Huarng, 2013). As the service providers offer smart application to meet consumers' needs, understanding the impacts of consumer responses to service innovation on customer loyalty is crucial to service providers in the smart application context.Öğe EVALUATION ON TIME MANAGEMENT SKILLS OF UNIVERSITY STUDENTS(VARAZDIN DEVELOPMENT & ENTREPRENEURSHIP AGENCY, 2017) Cagliyan, Vural; Zerenler, Muammer; Isiklar, Zeynep ErgenRapid developments in information and technology lead to different effects in different areas of life. Human life is also affected significantly by these changes. This rapid process of change affects people's lifestyle and also leads to dramatic changes in work life. In addition, technological advances significantly change and accelerate ways of doing business. Therefore, people are faced with problems about using time more effectively and efficiently. In this context, time management skills of the students of Kadinhani Faik Icil Vocational School were evaluated in this study. Population of the survey is 1400 students studying at Kadinhani Faik Icil Vocational School in the field of social and natural sciences in the 2015-2016 academic year. Time Management Inventory (SSI) which is designed to measure students' time management skills is used for collecting the data. SSI is developed by Britton ve Tesser (1991) and later it used by Alay and Kocak (2002) and Basak et al. (2008).Öğe Green marketing perception: A Study on Konya automoti{dotless}ve supplier industry(2013) Akgün, Vasviye Özlem; Zerenler, Muammer; Şahin, EsinEnvironment is, of vital importance to all living things. Destruction of environment means destruction of the life itself. Previosly the sources like weather, water, soil were assumed to be unlimited but either by individuals or as a result of incorrect use of businesses, they have begun to be contaminated and eventually there has been a reduction of sources as a natural result. One of the biggest and most important problem of the present century we are living in is global warming that is highly related with environment. The surveys having been kept since 1800 's indicate that, there has been a strong decrease of global warming that negatively affects the life of living things. Scietists declare the high decrease of temperature in the past 50 years has shown visible negative effects on human life. The perception of environment with this global warming issue has forced modern consumer to behave in a more explotary, conscious and selective way. In return, businesses with the required sensitivity of being a socio_economic entitiy have started shown awareness to environment and have modified their service and production and have changed their strategy from traditional to green marketing. In this article, an overview of green marketing concept is studied and green marketing is compared with traditional marketing. In the last section, a survey to measure the perception of green marketing among the businesses in Konya Automotive supply industry is presented with the results and outcomes of this survey.Öğe Information technology and business performance in agile manufacturing: An empirical study in textile industry(IEEE COMPUTER SOC, 2007) Zerenler, MuammerThe importance of information technology/systems (ITAS) to support current and future manufacturing operations has been widely recognized in the literature. Changes in the business environment represented by tough competition and variation in customer requirements are driving manufacturing organizations to adopt the concept of agile manufacturing. For an organization, agility means the capability to grow and prosper in an environment of continuous and unpredictable changes driven by customer-designed products and services. Agile Manufacturing (AM) is a manufacturing paradigm that focuses on smaller scale, modular production facilities, and agile operations capable of dealing with turbulent and changing environments. This empirical study explored the impact of the IT on business performance in an AM setting for in textile industry. The results indicate that IT had positive influences on business performance for textile industry. In conclusion, the assessment of the results along with future research directions is provided.Öğe Japon Yönetim Anlayışı ve Şirket Ağları (Keiretsu) Analizi(Selçuk Üniversitesi, 2006) Zerenler, Muammer; İraz, RıfatGünümüzde işletme yönetimi yazınında Japonya’nın önemi ve etkisi yadsınamaz. Özellikle üretim yönetimi alanında Japon üretim sistemi ve teknikleri ile ilgili çalışmaların sayısı oldukça fazladır. Japonya’nın ekonomik anlamda dünyanın ikinci büyük gücü olmasını sağlayan işletme yönetimi anlayışının ayrıntılı biçimde incelenmesi önemlidir. Bununla birlikte, Japon toplumunun bazı karakteristik özelliklerinin işletmecilik anlayışı ve iş yapma biçimlerini önemli ölçüde etkilediği görülmektedir. İşletmeler, tedarikçiler ve çalışanlarla ilişkiler; sözkonusu etkileşimin en önemli unsurlarıdır. Bu çalışmanın temel amacı; Japon yönetim anlayışını etkileyen faktörler bağlamında önemi ve etkileri açısından Japon işletmecilik anlayışında önemli bir yere sahip Japon şirket ağlarını incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere çalışmada öncelikle Japonya’nın tarihi gelişim süreci ve Japon ekonomisi, Japon işletme yönetim anlayışını etkileyen faktörler ile Japonlara özgü şirket ağlarının oluşumu ve özellikleri konuları ayrıntılı biçimde irdelenmiştir.Öğe Konya ilinde faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerde muhasebe-finans bilişim sistemleri kullanımının örgütsel verimliliğe etkileri üzerine bir araştırma(Selçuk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, 2006) Alagöz, Ali; Zerenler, Muammer; Yılmaz, Baki; TR140339İşletmeler sürekli değişen çevre şartları içerisinde faaliyetlerini sürdürmektedirler. Günümüzün rekabetçi iş dünyasında, değişimi öğrenmek, planlamak ve uygulamak bir işletmenin uzun dönemde yaşamını sürdürmesi ve başarısı için en önemli öncelik olarak görülmektedir. Bilişim sistemlerindeki gelişmeler ülke ekonomilerini ve buna bağlı olarak da işletmeleri önemli ölçüde etkilemiştir. Bilişim sistemleri işletmelerin; üretim, pazarlama, planlama, finans ve muhasebe gibi her biriminde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmada işletmelerde bilişim sistemleri kullanımının örgütsel verimlilikteki değişime etkileri üzerinde bir araştırma yapılmış ve bulgulara göre önerilerde bulunulmuştur.Öğe Kriz dönemlerinde işletmelerin üretim süreci esnekliğinin şirketlerin performans ve yaşam sürelerine etkileri üzerine bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003) Zerenler, Muammer; Tekin, MahmutÖğe Kriz dönemlerinde üretim süreci esnekliğinin işletme performansına etkileri(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2003) Zerenler, MuammerGünümüzün rekabetçi iş dünyasında, değişimi öğrenmek, planlamak ve uygulamak, bir işletmenin uzun vadede yaşamını sürdürmesi ve başarısı için en önemli öncelik olarak düşünülmelidir. Çok kısa süre içerisinde ekonomik, sosyal, kültürel ve teknolojik alanlarda meydana gelen değişim, işletmelerin birçok açıdan yeniden yapılanmalarını öngörmektedir. Günümüz küresel rekabet ortamında faaliyet gösteren işletmeler, öncelikle konumlarını koruyarak varlıklarını devam ettirmeyi ve büyüyerek daha güçlü ve başarılı olmayı hedeflemelidir. Bu bağlamda işletmelerin, üretim süreçlerinin esnek bir yapıda olması, özellikle kriz dönemlerinde performansına olumlu katkılar sağlamaktadır. Bu çalışma ile, Türkiye’nin 500 büyük sanayi kuruluşunda kriz dönemlerinde işletmelerin üretim süreç esnekliğinin şirketlerin performansına etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Öğe Küresel Rekabet Ortamında I?leri? I?malat Teknoloji?leri? Kullanımının I?şletme Performansına Etki?leri? Üzeri?ne Bi?r Uygulama(Selçuk Üniversitesi, 2002) Tekin, Mahmut; Zerenler, MuammerHızlı iletişim, hızla oluşan pazarlar ve kısa süreli iş tasarımlarının geçerli ol- duğu günümüz küresel rekabet ortamında piyasalarda yaşanan hızlı dönüşümler, şirketlerin yoğun bir rekabet ortamına girmesine ve çoğu kez de sürekli olarak kriz- le karşı karşıya kalmasına yol açmaktadır. Bunlara bir de doğal afetler, savaşlar ve kamu yönetimlerinden kaynaklanan sorunlar eklenince, işletmelerin başarılı olabil- mesi giderek zorlaşmaktadır. Böyle bir ortamda bulunan işletmelerin amaçlarını gerçekleştirebilmesi, yaşamlarını sürdürebilmesi, artan rekabet karşısında pazar paylarını koruyabilmeleri, pazar paylarını artırabilmeleri ve hatta yeni pazarlara girebilmeleri büyük ölçüde çevreye uyum sağlayabilmelerine bağlıdır. İşletmenin çevresi sürekli değişmekte, işletmeleri çok çeşitli tehlikelerle karşı karşıya bırakmak- tadır. Bu tehlikelere zamanında ve yerinde çözümler bulamayan, karşılaştığı prob- lemleri çözme becerisine sahip olamayan, çözümlediği sorunlarla gelecekte yeniden. karşılaşmamak için geleceğe yönelik tedbirler alamayan işletmelerin hayatta kalma şansları azalmaktadır.Öğe Küresel Rekabet Ortamında I?şletmelerde Teknoloji? Kullanımının I?şletme Üzeri?ndeki? Etki?leri?(Selçuk Üniversitesi, 2000) Tekin, Mahmut; Zerenler, MuammerKüresel rekabet ortamında işletmelerin başarılı bir şekilde faaliyetlerini sürdürebilmeleri, piyasalardaki pazar paylarını koruyabilmeleri, pazar paylarını artırabilmeleri ve hatta yeni pazarlara girebilmeleri teknolojiyi kullanmalarına ve onu etkin bir şekilde yönetebilmelerine bağlıdır. Teknoloji, bir sektördeki işletmelerin ölçek ekonomilerine ulaşmalarında ve küreselleşmeye odaklanmalarında önemli rol oynamaktadır. Küresel işletmeler de performanslarını artırabilmek için teknolojiye önem vermek durumundadırlar. Sadece bilişim teknolojisindeki gelişmelerin, rekabetin yapısını ve şartlarını temelden değiştirdiğini görmek teknolojinin işletmeler açısından ne denli önemli ve vazgeçilmez bir hale geldiğini anlamak için yeterli olacaktır. Bu makalede, teknoloji kullanımının işletmeler üzerindeki etkileri incelenmiş ve bu etkilerin işletme yapısında yol açtığı değişim açıklanmaya çalışılmıştır.Öğe Küresel Rekabeti Etkileyen Faktörler(Selçuk Üniversitesi, 2006) Bilge, Atıl; Zerenler, MuammerÖzel yada kamu tüm işletmelerin nihai hedefi, ticari hayatlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan, kârlılığı yakalamaktır. Bu hedeflerine ulaşabilmek için, işletmeler, yoğun mücadele verirler. Bu mücadele yani rekabet, artık sadece ulusal yada bölgesel düzeyde değil, küresel bir alanda kendini göstermektedir. Bölgesel yada ulusal bir firma olsanız bile, küresel bir işletmenin rekabeti ile karşılaşabilmeniz her an mümkündür. Bu şartlarda küresel rekabet etkileyen faktörleri iyi bilmeli ve rekabetin kurallarının yönünü değiştirebilme yeteneğine sahip olunmalıdır. Bu makalede, günümüz koşullarında rekabeti ve dolayısı ile işletmeleri etkileyen faktörler üç ana başlık altında incelenmiştir.