Yazar "Kesici, Şahin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analysis of cognitive learning strategies and computer attitudes, according to college students' gender and locus of control(PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2009) Kesici, Şahin; Şahin, İsmail; Aktürk, Ahmet OğuzThis study explored variations in cognitive learning strategies and computer attitudes among college students, based on gender and locus of control. The study groups were comprised of 263 preservice teachers. The results demonstrated that the level of adherence to cognitive learning strategies on the part of female college students was significantly higher than those of male college students, especially in terms of memorization, analytical, and explanation. This study found that college students' gender has an effect on cognitive learning strategies and computer attitudes. In terms of locus of control, college students' cognitive learning strategies and computer attitudes were found statistically significant in the following levels: small in application, small in memorization, weaker in analytical, small in summarization, small in rehearsal, weaker in explanation, and small in computer attitude. Observance of cognitive learning strategies was found to be significantly higher for college students with internal locus of control than for those with external locus of control in terms of summarization and rehearsal. (C) 2008 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Bilinçli farkındalık ölçeği’ni Türkçeye uyarlama çalışması(2011) Özyeşil, Zümra; Arslan, Çoşkun; Kesici, Şahin; Deniz, Engin M.Brown ve Ryan (2003) tarafından geliştirilen Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BİFÖ)’nin, üniversite öğrencilerinden oluşan bir grup üzerinde Türkçeye uyarlanma çalışması yapılmıştır. Ölçeğin dil eşdeğerliğini test etmek için İngilizce öğretmenliği anabilim dalındaki öğrencilere karşılıklı olarak (İngilizce-Türkçe; Türkçe-İngilizce) çeviriler uygulanmış, İngilizce ve Türkçe formlardan elde edilen puanlar arasında pozitif ve anlamlı korelasyonlar saptanmıştır. BİFÖ’ nün faktör yapısını belirlemek amacıyla uygulanan açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri sonuçlarına göre ölçek tek boyutlu bir yapı göstermektedir. BİFÖ için yapılan madde toplam korelasyonu sonucunda ölçeğin bütün maddeleri için .40’ın üzerinde ilişki ortaya çıkmıştır. BİFÖ’nün her bir madde için madde faktör yükleri .48 ile .81 arasında değişmektedir. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .80 ve test-tekrar test korelasyon .86 olarak hesaplanmıştır. BİFÖ ölçüt-bağıntılı geçerliği için yapılan korelasyon analizleri sonucunda da anlamlı ilişkiler saptanmıştır.Öğe Demokratik Olmayan Öğretmen İnanç Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2006) Kesici, ŞahinProblem Durumu: Bu çalışmanın problemi, Shechtman (2002) tarafından geliştirilen DÖİÖ’nün öğretmenlerden oluşan bir grup üzerinde geçerlik ve güvenirliğini saptamaktır. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı, DÖİÖ’nin(Shechtman,2002) Türkçe uyarla- ması, geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Araştırmanın Yöntemi: Bu çalışmanın örneklemini, Konya bölgesindeki ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenler oluşmaktadır. DÖİÖ’nün yapı geçerliği ve faktör yapısını incelemek amacıyla AFA ve DFA, faktörleştirme tekniği olarakda TBA seçilmiştir. DOÖİÖ’ nün faktör yapılarını tanımlamak için TBA ve bu analize göre varimax dik döndürme tekniği kullanılmıştır Güvenirliği için, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı uygulanmıştır. Bulguları ve Sonuçları: Ölçeğin içsel tutarlılık katsayısı 0,81 bulunmuştur. Üç alt boyutun kendi içlerinde hesaplanan iç tutarlılık katsayıları; eşitlik için 0, 77, özgürlük için 0,72 ve adalet için 0,72 olarak bulunmuştur. Araştırmaya katılan 354 öğretmenin demokratik olmayan öğretmen inanç puanlarının cinsiyet göre; eşitlik ve adalet alt boyutları ile genel demokratik olmayan öğretmen inanç puan ortalamaları arasında anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak 34 maddelik orijinal ölçeğin (8,21,23,32 ve 33 maddesi hariç) Türkçe formunun dil eşdeğerliliğine sahip, güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu söylenebilir. Öneriler: Ölçek ilköğretim ve ortaöğretimde görev yapan öğretmenler ve yükseköğretimde görev yapan öğretim elemanlarına yönelik olarak ölçme değerlendirme, psikometri ve araştırma uzmanları tarafından kullanılabilir.Öğe İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Rehberlik ve Danışmanlık İhtiyaçları(2007) Kesici, ŞahinBu çalışmanın amacı altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin rehberlik ve danışma ihtiyaçlarını öğrenci görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada nitel araştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler 2006-2007 eğitim öğretim yılında Konya İli Selçuklu İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir ilköğretim okulunun altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştı r. Elde edilen veriler Nvivo2'ye kodlanmış ve daha sonra temalar oluşturulmuştur: Eğitimsel rehberlik ve danışmanlık, mesleki rehberlik ve danışmanlık ve kişisel/sosyal rehberlik ve danışmanlık. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgular tartışılmış ve sonuçlarla ilgili öneriler geliştirilmiştir.Öğe İlköğretim Öğrencilerinin Anne Baba Tutumları ve Rehberlik İhtiyaçlarının Mesleki Karar Verme Zorluklarını Yordaması(2008) Kesici, Şahin; Hamarta, Erdal; Arslan, CoşkunBu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin algılanan anne baba tutumları ile rehberlik ihtiyaçlarının mesleki karar verme zorluklarını anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 574 ilköğretim sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde Pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı ve stepwise regresyon analizi yöntemi kullanılmıştır. İlköğretim öğrencilerinin kişisel rehberlik ihtiyacı ve eğitsel rehberlik ihtiyacı mesleki karar verme zorluklarının önemli bir yordayıcısı olarak bulunmuştur.Öğe ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ANNE BABA TUTUMLARININ VE REHBERLİK İHTİYAÇLARININ MESLEKİ KARAR VERME ZORLUKLARINI YORDAMASI(Selçuk Üniversitesi, 2007) Kesici, ŞahinBu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin anne baba tutumları ve rehberlik ihtiyaçlarının mesleki karar verme zorluklarının önemli bir yordayıcısı olup olmadığını saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Selçuklu, Meram ve Karatay İlçeleri’ne bağlı ortaöğretim Okuluna devam eden 9.10. ve 11. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak “Mesleki Karar Verme Zorlukları Ölçeği”, “Ana-Baba Tutumu Envanteri” ve “Rehberlik İhtiyacını Belirleme Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde Pearson korelasyon katsayısı ve stepwise regresyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Ortaöğretim öğrencilerinin kişisel rehberlik ihtiyacı ve mesleki rehberlik ihtiyacı mesleki karar verme zorluklarının önemli bir yordayıcısı olarak bulunmuştur. Kişisel rehberlik ihtiyacı, mesleki karar verme zorluklarına ilişkin varyansın %13,9’unu açıklamaktadır. Kişisel rehberlik ve mesleki rehberlik ihtiyacı, mesleki karar verme zorluklarına ilişkin varyansın %15,5’ini açıklamaktadır.Öğe Prediction of high school students’ mathematics anxiety by their achievement motivation and social comparison(2011) Erdoğan, Ahmet; Kesici, Şahin; Şahin, İsmailLiteratürde de belirtildiği gibi öğrencilerin matematik kaygısını etkileyen pek çok değişken söz konusudur. Öğrencilerin matematik kaygısını etkileyen değişkenlerden birisi onların başarı güdüleri iken bir diğeri de sosyal kıyaslama düzeyleridir. Bu çalışmada, lise öğrencilerinin başarı güdülerinin ve sosyal kıyaslama düzeylerinin onların matematik kaygılarının yordayıcısı olup olmadığını araştırmak amaçlamaktadır. Çalışma grubunu, özel bir dershaneye devam eden 166 tane 9. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, çoklu lineer regresyon analizi kullanılmıştır. Çoklu lineer regresyon analizinde, yordayıcı değişkenler olan başarı güdüsü ve sosyal kıyaslama ile bağımlı değişken olan matematik kaygısı arasındaki ilişki test edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, hem başarı güdüsünün tek başına hem de başarı güdüsü ve sosyal kıyaslamanın birlikte, lise öğrencilerinin matematik kaygılarının anlamlı yordayıcıları olduğu görülmüştür.Öğe Sixth-, Seventh, and Eighth-Grade Students' Guidance and Counseling, Needs According to Parents' Views(2008) Kesici, ŞahinProblem Durumu: Altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerine daha kaliteli eğitim vermek ve yaşam becerilerini geliştirmek için onların rehberlik ve danışmanlık ihtiyaçlarının giderilmesi gerekmektedir. Bunun için de öğrencilerin rehberlik ve danışmanlık ihtiyaçlarının analizine ihtiyaç vardır. Öğrencilerin rehberlik ve danışmanlıkla ilgili ihtiyaçlarını analiz etmenin yöntemlerinden birisi de öğrenciyle en fazla birlikte olan ve öğrencinin ihtiyaçlarını doğrudan gözlemleyen ailesi ile görüşlerine başvurmaktır. Bu yolla ebeveyn görüşlerine gore altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin rehberlik ve danışmanlık ihtiyaçları analiz edilmiştir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışmanlık ihtiyaçlarını, ebeveynlerinin görüşlerine göre incelemektir: 1. İlköğretim öğrencilerinin eğitsel rehberlik ve psikolojik danışma ihtiyaçları nelerdir? 2. İlköğretim öğrencilerinin mesleki rehberlik ve psikolojik danışma ihtiyaçları nelerdir? 3. İlköğretim öğrencilerinin kişisel/sosyal rehberlik ve psikolojik danışma ihtiyaçları nelerdir? Araştırmanın Yöntemi: Bu çalışmada nitel araştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırma için amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Konya ili Selçuklu Merkez ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir İlköğretim okulunda okuyan altıncı, yedinci ve sekizinci sınıfta öğrencisi olan ebeveynlerdir. Araştırmada verilerin toplanmasında veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşme formunun geçerliğini sağlamak için görüşme formu Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, doktora yapmış beş öğretim üyesine verilmiş ve öğretim üyelerinin görüşleri doğrultusunda yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Daha sonra pilot uygulamalar yapılmış ve alınan tüm bu sonuçlara göre düzeltmelerle görüşme formları uygulamaya hazır hale getirilmiştir. Görüşme yapılan toplam ebeveyn sayısı 37’dir. Görüşme sonucu elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Veriler yorumlanırken temalar(eğitsel, mesleki,,kişisel/sosyal) tespit edildi. Her bir tema ile ilgili kategoriler oluşturuldu. Bu oluşturulan kategorilerin daha anlaşılır olması için yüzdeler verildi. Her bir kategori ile ilgili örnek öğrenci görüşlerine yer verildi. Araştırmanın Bulguları ve Sonuçları: Altıncı sınıf ebeveynlerinin görüşlerine göre ebeveynlerin yarıdan fazlası etkin öğrenme yöntemlerinin öğretilmesi, yarısı motivasyon eksikliğinin giderilmesi, yarıdan azı sınav kaygısı ile baş etme yöntemlerinin öğretilmesi, yarıdan fazlası mesleki ilgilerin netleşmemesinden dolayı, yarıdan fazlası mesleklerle ilgili bilgi toplama, dörtte üçü sosyal beceri eğitiminin verilmesi, yarıdan fazlası ergenlik dönemi sorunlarının çözümü, beşte birinden azı, içe dönüklüğünün giderilmesi, yarısı arkadaşlarla anlaşmazlıklarında anlaşmazlıkların nasıl giderileceği, üçte biri karşı cinsle iletişim sağlama, dörtte üçü kıskançlığın giderilmesi, dörtte üçü sorumluluk kazandırma, dörtte biri inatçılığın giderilmesi konularında çocuklarının rehberlik ve danışmaya gereksinimleri olduğunu belirtmnektediler. Yedinci sınıf ebeveynlerinin görüşlerine göre ebeveynlerin, üçte ikisinden fazlası etkin öğrenme yöntemlerinin öğretilmesi, beşte birinden azı motivasyon eksikliğinin giderilmesi, dörtte birinden azı sınav kaygısı ile baş etme yöntemlerinin öğretilmesi, beşte birinden azı derslere daha ilgili hale gelme, beşte birinden azı okula uyumla ilgili sorunlarının giderilmesi, yarıdan fazlası mesleki ilgilerin netleşmemesi, dörtte birinden azı mesleklerle ilgili bilgi toplama, beşte birinden azı boş zamanlarının verimli şekilde değerlendirilmesi, dörtte üçünden azı sosyal beceri eğitiminin verilmesi, dörtte birinden azı ergenlik dönemi sorunlarının çözümü, onda birinden azı içe dönüklüğünün giderilmesi, üçte birinden fazlası agresifliğin giderilmesi, onda birinden azı kıskançlığın giderilmesi, üçte birinden azı sorumluluk kazandırma, üçte birinden fazlası inatçılığın giderilmesi konularında çocuklarının rehberlik ve danışmaya gereksinimleri olduğunu belirtmnektediler. Sekizinci sınıf ebeveynlerinin görüşlerine göre ebeveynlerin, üçte ikisinden fazlası etkin öğrenme yöntemlerinin öğretilmesi, üçte birinden fazlası motivasyon eksikliğinin giderilmesi, üçte birinden fazlası sınav kaygısı ile baş etme yöntemlerinin öğretilmesi, beşte birinden azı derslere daha ilgili hale getirme, üçte birinden fazlası dikkat eksikliğinin giderilmesi, yarıdan fazlası mesleki ilgilerin netleştirme, yarıdan azı mesleklerle ilgili bilgi toplama, dörtte birinden fazlası boş zamanlarının verimli şekilde değerlendirilmesi, yarıdan fazlası sosyal beceri eğitiminin verilmesi, üçte birinden fazlası ergenlik dönemi sorunlarının çözümü, onda birinden azı içe dönüklüğünün giderilmesi, dörtte birinden fazlası çocuklarının arkadaşlarla anlaşmazlıklarında anlaşmazlıkların nasıl giderileceği, beştte birinden azı karşı cinsle iletişim sağlama yarıdan fazlası kıskançlığın giderilmesi, yarıdan fazlası sorumluluk kazandırma, dörtte birinden fazlası duygusal dalgalanmalarının durulması, yarıya yakını inatçılığın giderilmesi, dörtte birinden fazlası otoriter davranmaların çıkardığı sorunların giderilmesi konularında çocuklarının rehberlik ve danışmaya gereksinimleri olduğunu belirtmnektediler. Araştırmanın Öneriler: Altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerine etkin öğrenme yöntemleri, sınav kaygısı ile başetme yöntemleri, motivasyon yöntemleri, okula uyum, dikkat eksikliği ve derse ilgisizliğin giderilmesi konusunda ebeveynler çocuklarına yardımcı olmalı ve gerekli durumlarda okul rehber öğretmeninden profesyonel yardım talebinde bulunmalıdır. Aynı zamanda ebeveynler çocuklarını ortaöğretim kurumlarına geçiş sınavlarına hazırlamak için hem çocuk hem de rehber öğretmenle sürekli işbirliği içinde olmalıdırlar. Ebeveynler okul rehberlik servisleri ve rehber öğretmenlerle işbirliği içinde çocuklarına meslekler hakkında tanıtıcı bilgiler vermelidir. Öğrencilerin ilgilerini billurlaştırmak için rehberlik saatlerinde, sınıf içi rehberlik etkinlikleri uygulamalıdırlar. Öğrencilerinin boş zaman aktiviteleri öğrenci, rehber öğretmen ve ebevey üçlüsü ile ortaklaşa planlanmalıdır. Aileler çocuklarında içe dönüklük, agresiflik, kıskançlık ve inatçılık gibi davranış bozuklukları oluşmaması için, çocuklarına otoriter tutum yerine demokratik tutyum sergilemelidirler. Ebeveynler çocuklarına, arkadaşlarla anlaşmazlıklarını çözmek, karşı cinsle iletişim kurmak ve kendilerini daha iyi ifade etmeleri için sosyal becerilerini artıracak imkanlar sunmalıdırlar..Ebeveynler çocuklarını olumsuz yönde etkileyen otoriter tutumlardan kaçınmalıdırlar.Öğe Şube Rehber Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Rehberlik ve Danışma İhtiyaçları(Selçuk Üniversitesi, 2007) Kesici, ŞahinBu çalışmanın amacı Altıncı, Yedinci ve Sekizinci sınıf öğrencilerinin rehberlik ve danışma ihtiyaçlarını, şube rehber öğretmenlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada nitel araştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler, 2006-2007 Eğitim öğretim yılında Konya Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı öğretmenlerden oluşmaktadır. Elde edilen veriler Nvivo2’ ye kodlanmış ve daha sonra kategoriler tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgular tartışılmış ve sonuçlarla ilgili öneriler geliştirilmiştir.Öğe Web-yardımlı pozitif davranış desteği(2009) Şahin, İsmail; Kesici, ŞahinOkul kapsamındaki öğrencilerin tamamının eğitim ihtiyaçlarını karşılayabilmek, onlarda arzu edilen pozitif davranışları geliştirebilmek için kapsamlı ve işlevsel bir sisteme gereksinim vardır. Bu gereksinimi giderecek sistem ise "Pozitif Davranış Desteği (PDD)"dir. PDD uygulamaları, okullarda görülen problemli davranışların azalması, öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin yükselmesi, okuldaki öğrencilerin akademik başarılarının artırılmasına ve okul disiplin suçlarının azalmasına yol açmıştır (Colvin & Fernandez, 2000; Muscott et al., 2004; Nelson, Martella, & Marchand-Martella, 2002; Warren et al., 2006). İlgili literatürden görülmektedir ki Amerika ve bazı batı ülkelerinde web-yardımlı pozitif davranış geliştirme çalışmaları başarıyla uygulanmaktadır. Fakat ülkemizde bu alanda kapsamlı bir çalışma veya yayın olmadığı görülmektedir.Öğe Yeni Psikolojik İhtiyaç Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması: Doğrulayıcı Faktör Analizi Sonuçları(Selçuk Üniversitesi, 2008) Kesici, ŞahinBu çalışmanın amacı, Heckert ve arkadaşları 2000)tarafından geliştirilen Yeni İhtiyaç Değerlendirme Ölçeğinin(YİDÖ) üniversite öğrencilerinden oluşan bir grup üzerinde geçerlik ve güvenirliğini saptamaktır. Ölçeğin maddeleri psikolojik ihtiyaçlarla(başarı, ilişki, özerklik ve başatlık) ilgilidir. Araştırmanın çalışma grubu, Selçuk üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinden oluşmaktadır. YİDÖ’nün yapı geçerliği ve faktör yapısını incelemek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliği için, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı uygulanmıştır. YİDÖ’nün ölçüt bağıntılı geçerliği için korelasyon katsayısına bakılmıştır. Ölçeğin içsel tutarlılık katsayısı .80 bulunmuştur. YİDÖ ‘nin ölçüt-bağıntılı geçerliği için “Kişisel Tercih Anketi” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak 20 maddelik orijinal ölçeğin Türkçe formunun dil eşdeğerliliğine sahip, güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu söylenebilir.