Yazar "Deniz, M. Engin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 35
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Adaptation of the Mindful Attention Awareness Scale into Turkish(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2011) Ozyesil, Zumra; Arslan, Coskun; Kesici, Sahin; Deniz, M. EnginThe purpose of this study was to adapt Mindful Attention Awareness Scale (MAAS) developed Brown & Ryan (2003) into Turkish on a group of university students. The original and Turkish versions of the scale were administered to English language teaching students and significant positive correlations between Turkish and English version scores were found. To determine the construct validity of MAAS, exploratory and confirmatory factor analyses were employed and analyses showed a strong single factor solution. The relation for all items of the scale was calculated above .40 as a result of item total correlations. The factor loading was between .48 and .81 for each item of the MAAS. The Cronbach's Alpha internal consistency of the scale was .80 and test-retest correlation was .86. There were significant positive relationships with respect to the correlation analysis employed for the Discriminated Validity of MAAS.Öğe Akademik erteleme ve denetim odağının duygusal zekâ açısından incelenmesi(2009) Deniz, M. Engin; Traş, Zeliha; Aydoğan, DidemBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ yeteneklerinin akademik erteleme davranışı ve denetim odağı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmaya Selçuk Üniversitesinin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan 273ü kız ve 162si erkek olmak üzere toplam 435 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin yaş ranjı 17-21 yaş arasında değişmekte olup yaş ortalaması 20,19 (ss: 1.90)dur. Araştırma verileri kişisel bilgi formu, Duygusal Zekâ Ölçeği, Akademik Erteleme Ölçeği ve Denetim Odağı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucu, üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ yeteneklerinden uyumluluk ve stresle başaçıkma alt boyutlarının öğrencilerin akademik erteleme puanlarını anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir (p0.05). Duygusal zekâ yeteneklerinden uyumluluk ve genel ruh durumu alt boyutunun ise öğrencilerin denetim odaklarını anlamlı düzeyde yordadığı saptanmıştır (p0.05). Duygusal zekâ yetenekleri ile akademik erteleme ve denetim odağı puanları arasında negatif yönlü anlamlı ilişkiler saptanmıştır (p0.05; p0.01). Sonuçlar, ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.Öğe Altı yaş çocukları için duygusal becerilerin değerlendirilmesi testi’nin (aces) Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması(2009) Durmuşoğlu, Neslihan Saltalı; Deniz, M. Engin; Çeliköz, Nadir; Arı, RamazanBu araştırmanın amacı Schultz ve Izard (1998) tarafından geliştirilen altı yaş çocuklarının Duygusal Becerilerinin Değerlendirilmesi Testi’nin (duyguları tanıma, anlama ve ifade etme) Türkçeye uyarlanmasıdır. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 4 resmi ve 1 özel ilköğretim bünyesinde anasınıfı ile bir özel anaokuluna devam eden 6 yaş grubu 111 anasınıfı öğrencisi oluşturmaktadır. Testin geçerlik çalışmalarında yapı geçerliği; güvenirlik çalışmalarında ise KR 20 güvenirlik metodu, madde analizi, testi yarılama, madde güçlüğü, madde ayırt ediciliği ile alt ve üst %27 arasındaki farkın anlamlılığı testleri kullanılmıştır. Duygusal becerileri değerlendirme testi geçerlik ve güvenirlik çalışması sonucu toplam 6 madde testten çıkarılmıştır. Testin son halinin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları incelendiğinde 6 yaş çocuklarının duygusal becerilerini ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu görülmüştür.Öğe Attachment Styles as a Predictor of Emotional Intelligence(EDAM, 2009) Hamarta, Erdal; Deniz, M. Engin; Saltali, NeslihanThe purpose of this study is to examine if attachment styles predict emotional intelligence (intrapersonal, interpersonal, adaptability, stress management, and general mood). Participants of the study consisted of 463 (272 females, 191 males) undergraduate students selected randomly from different faculties of Selcuk University. Regression and correlation analyses were used for data analysis. Results indicate that there is a significant positive correlation between the secure attachment style and all subscales of emotional intelligence abilities. Results also indicate that attachment styles significantly explain emotional intelligence and secure attachment style predict all sub-dimensions of emotional intelligence.Öğe Bağlanma Stillerinin Duygusal Zekâyı Yordama Düzeyi(2009) Hamarta, Erdal; Deniz, M. Engin; Durmuşoğlu, Neslihan SaltalıBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin duygusal zekâ yeteneklerini (kişisel beceriler, kişiler arası beceriler, uyumluluk, stresle başaçıkabilme ve genel ruh durumu) anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi Selçuk Üniversitesinin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından tesadüfi küme örnekleme yöntemiyle seçilen 272 kız ve 191 erkek öğrenci olmak üzere toplam 463 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında “İlişki Ölçekleri Anketi” ve “Bar-On Duygusal Zekâ Anketi”; analizinde ise korelasyon ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda güvenli bağlanma stilinin duygusal zekâ yetenekleri ile pozitif ilişkili olduğu, korkulu bağlanma stilinin ise negatif ilişkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca bağlanma stillerinin duygusal zekâ yeteneklerini anlamlı düzeyde açıkladığı ve güvenli bağlanma stilinin duygusal zekâ yeteneklerinin tüm alt boyutlarını anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür.Öğe A Comparison of Scouts' Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study(2008) Balcı, Seher Çelik; Deniz, M. EnginBu araştırmanın amacı 2004 yılında İngiltere'de yapılan uluslar arası izcilik kampına katılan Türk izciler ile diğer ülkelerden katılan izcilerin (İngiltere, Portekiz, Amerika, Hollanda, Norveç, İrlanda) duygusal zeka düzeyleri arasında yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından anlamlı düzeyde farklılaşma olup olmadığını belirlemektir. Araştırma İngiltere'de yapılan uluslar arası izcilik kapına katılan toplam 215 izci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu oluşturan izcilerden 90'ı Türk, 125 ise diğer ülkelerden katılan izcilerdir. İzcilerin yaş ranjı 11-22 arasında değişmektedir. Araştırma sonucunda Türk izcilerin duygusal zeka düzeyleri diğer ülke öğrencilerinden anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür (p0.001Öğe A descriptive study of individual and cross-cultural differences in statistics anxiety(ELSEVIER SCIENCE BV, 2011) Baloglu, Mustafa; Deniz, M. Engin; Kesici, SahinThe present study investigated individual and cross-cultural differences in statistics anxiety among 223 Turkish and 237 American college students. A 2 x 2 between-subjects factorial multivariate analysis of covariance (MANCOVA) was performed on the six dependent variables which are the six subscales of the Statistical Anxiety Rating Scale. Independent variables were country and gender. Grade Point Average (GPA) and age were entered as covariates. Results showed that GPA and age had significant covariate effects on the combined dependent variables. There was no significant interaction effect of country by gender: however, after adjusting for the covariates, significant main effects for country and gender were found. The main effect of country was significant on worth of statistics, interpretation anxiety, fear of asking for help, and fear of statistics teachers on which American students scored higher than Turkish students. The main effect of gender was significant on interpretation anxiety and test/class anxiety where women scored higher than men. (C) 2011 Elsevier Inc. All rights reserved.Öğe Duygu eğitimi programının okul öncesi eğitime devam eden altı yaş çocuklarının duygusal becerilerine etkisi(2010) Durmuşoğlu, Neslihan Saltalı; Deniz, M. EnginBu araştırmanın amacı Domitrovich, Greenberg, Cortes ve Kusche tarafından geliştirilen PATHS (Promoting Alternative Thinking Strategy) programı temel alınarak hazırlanan Duygu Eğitimi Programı’nın okul öncesi eğitim kurumuna devam eden altı yaş çocuklarının duygusal becerilerine (duyguları tanıma, duyguları anlama ve duyguları ifade etme) etkisinin incelenmesidir. Araştırmada deneme modellerinden ön-test/son-test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ili Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı iki resmi okulda eğitim görmekte olan 32 deneme ve 32 kontrol grubu olmak üzere toplam 64 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Schultz ve Izard tarafından geliştirilip Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Durmuşoğlu Saltalı, Deniz, Çeliköz ve Arı tarafından yapılan “Altı Yaş Çocuklarının Duygusal Becerilerinin Değerlendirilmesi Testi”, analizinde ise bağımlı ve bağımsız gruplar için t testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları duygu eğitimi programının çocukların duygusal becerilerini anlamlı düzeyde artırdığını ve programın etkisinin kalıcı olduğunu göstermiştir.Öğe Duygusal Zeka Mizah Tarzı ve Yaşam Doyumu: Üniversite Öğretim Elemanları Üzerine Bir Araştırma(2008) Tümkaya, Songül; Hamarta, Erdal; Deniz, M. Engin; Çelik, Metehan; Aybek, BirselBu araştırmanın amacı üniversite öğretim elemanlarının duygusal zekâ yetenekleri, mizah tarzları ve yaşam doyumlarının akademik unvan değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını, duygusal zekâ yeteneklerinin, mizah tarzları ve yaşam doyumlarını yordayıp yordamadığını belirlemektir. Araştırma verileri Bar-On EQ Anketi, Mizah Tarzları Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın grubu Çukurova Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesinin farklı fakültelerinde çalışmakta olan 134 kadın ve 228 erkek olmak üzere toplam 362 öğretim elemanından oluşmaktadır. Verilerin istatistiksel analizinde tek yönlü varyans analizi, tukey testi, Kruskal Wallis H-Testi, Mann-Whitney-U testi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Bu araştırmada öğretim elamanlarının duygusal zekanın kişisel beceriler, kişilerarası beceriler, uyum ve stresle başa çıkma alt boyutlarında anlamlı düzeyde farklılaşma gözlenirken genel ruh durumu boyutunda ise farklılaşmanın olmadığı gözlenmiştir. Öğretim elemanlarının mizah tarzlarının akademik unvana göre sadece saldırgan mizah tarzında farklılaştığı gözlenmiş, araştırma görevlilerinin saldırgan mizah tarzı puan ortalamaları öğretim görevlisi, yardımcı doçent, doçent ve profesörlerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Yaşam doyumunun akademik unvana göre profesörlerin yaşam doyumları araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, yardımcı doçent ve doçent unvanına sahip öğretim elemanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Öğretim elemanlarının duygusal zeka yeteneklerinin mizah tarzlarını ve yaşam doyumlarını anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür.Öğe The Effect of the Family Training Program on Married Women's Couple-Burnout Levels(EDAM, 2016) Sirin, Hatice Deveci; Deniz, M. EnginThis study aims to investigate the effect of Modules 2 and 3 of the Family Communication Section of the Family Training Program as prepared by the Ministry of Family and Social Policies on married women's couple-burnout levels. The study group consists of 40 married women in total: 20 constituting the experimental group and the remaining 20 constituting the control group. Each session lasted approximately 120 minutes, and the program continued for 12 weeks. Research data were collected using the Couple Burnout Measure. A randomized pretest-posttest control design was used in the study. At the end of the sessions, the Mann-Whitney U test was used to determine whether there was a difference between the mean pretest and posttest scores of the Couple Burnout Measure for the experimental and control groups; the Wilcoxon signed-rank test was used to detect any significant difference among the mean pretest, posttest, and follow-up test scores. According to the findings, Modules 2 and 3 of the Family Communication Section of the Family Training Program were determined to help decrease married women's couple-burnout levels. The couple-burnout posttest scores for the women who had participated in the program were seen to be lower compared to those who had not taken part in the program. Additionally, the posttest scores for the women in the experimental group were found to be significantly lower than their pretest scores. No significant difference between the pretest and posttest scores of women in the control group was found. The positive effect observed on the experimental group was determined to last for two months (eight weeks). The obtained findings were interpreted in light of the literature, and suggestions have been presented.Öğe Ergenlerde Bağlanma Stilleri ile Çocukluk İstismarları ve Suçluluk-Utanç Arasındaki İlişki(2006) Deniz, M. EnginBu araştırmada, ergenlerin bağlanma stilleri ile çocukluk döneminde yaşanan istismarlar ve bireyin yaşadığı suçluluk ve utanç duyguları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma grubunu oluşturan toplam 566 öğrencinin 325’i kız ve 241’i ise erkek öğrencidir. Öğrencilerin yaş ortalaması 18.80’dir (Ss:1.05). Verilerin istatistiksel analizi Pearson korelasyon tekniği kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre bağlanma stillerinden korkulu bağlanma ile utanç arasında pozitif yönde, güvenli bağlanma ile utanç arasında ise negatif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Çocukluk istismarla- rından her üçü ile de (fiziksel istismar, duygusal istismar, cinsel istismar) saplantılı bağlanma stili arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Suçluluk ile bağlanma stilleri arasında ise anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Öğe Ergenlerde Saldırganlık ve Öfke Düzeyleri? Arasındaki? I?li?şki?: Yeti?şti?rme Yurtları Üzeri?nde Bi?r Araştırma(Selçuk Üniversitesi, 2007) Kesen, Nur Feyzal; Deniz, M. Engin; Durmuşoğlu, NeslihanBu araştırmanın amacı, yetiştirme yurdunda yaşayan ergenlerin, saldırganlık ve öfke düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi, ergenlerin yaş ve yurtta kalma süreleri ile öfke ve saldırganlık düzeyi arasında ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmanın evreni Konya ilinde bulunan erkek ve kız yetiştirme yurdunda kalan 2828 sayılı yasa ile korunma ve bakım altında bulunan ergenlerden oluşmuştur. Araştırma örneklemine toplam 201 ergen dahil edilmiştir. Ergenlerin yaş ortalamaları 15.20 dur. Araştırma sonuçlarına göre; ergenlerin sürekli öfke ve öfke tarzı alt boyutları ile saldırganlık alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Yetiştirme yurdunda yaşayan ergenlerin yaşları ile “genel saldırganlık” ve alt boyutlarından, atak, dolaylı, sinirli ve negatif saldırganlıklar arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ergenlerin yaşları ile sürekli öfke düzeyleri ve öfke dışa alt boyutları arasında da anlamlı düzeyde ilişki bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen diğer bir sonuç ise, ergenlerin yurtta kalma süreleri arttıkça saldırganlık ve öfke düzeyleri de artmaktadır.Öğe EVALUATION OF DEPRESSION WITH RESPECT TO DIFFERENT SOCIAL SKILL LEVELS: A TURKISH STUDY(SOC PERSONALITY RES INC, 2009) Deniz, M. Engin; Ozturk, Ayse; Turan, D. Esra; Ozyesil, ZumraThe aim was to evaluate the level of depression in 12-14-year-old secondary school students with different social skill levels using the Children's Depression Inventory (CDI; Kovacs, 1985) and the Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY, Matson, Rotatori, & Helsel, 1983). In order to analyze data, ANOVA, Tukey test, regression analysis and correlation analysis were employed. Results of the study indicated that there was a significant effect of social skills level on depression and students with more positive social behaviors had lower levels of depression, whereas students with negative social behaviors suffered from higher levels of depression. A significant negative relationship between the students' positive social behaviors and depression (r = -.25, p < .001), and a positive relationship between negative social behaviors and depression (r = .28, p < .001) were found.Öğe The Evaluation of Depression, Anxiety and Stress in University Students with Different Self-Compassion Levels(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2010) Deniz, M. Engin; Sumer, A. SerkanThe aim of this study was to investigate the depression, anxiety and stress levels of the university students who had different self compassion levels (low, medium, high). The case study was composed of total 523 university students of which 240 were female and 283 were male and chosen by random set sampling method among the university students who were studying in different departments. In order to measure the self compassion levels of the students Self Compasssion Scale which was adapted into Turkish by Deniz, Kesici and Sumer (2008) and to measure the depression, anxiety and stress levels of the students Depression, Anxiety and Stress Scale (DASO) which was adapted into Turkish by Akin and cetin (2007) were used. Results of the study showed that there were significant differences in the average scores of the depression (F=96.724, p<.001), anxiety (F=52.501, p<.001) and stress (F=90.518, p<.001) levels of the students with respect to their different self compassion levels (low, medium, high).Öğe Farklı Özanlayış Düzeylerine Sahip Üniversite Öğrencilerinde Depresyon, Anksiyete ve Stresin Değerlendirilmesi(2010) Deniz, M. Engin; Sümer, A. SerkanBu çalışmada farklı öz-anlayış düzeylerine (düşük, orta, yüksek) sahip üniversite öğrencilerinde depresyon, anksiyete ve stres düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın veri toplama grubu, Selçuk Üniversitesinin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilen 240’ı kız ve 283’ü erkek olmak üzere toplam 523 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada öğrencilerin öz-anlayış düzeylerini saptamak amacıyla, Türkçeye uyarlaması Deniz, Kesici ve Sümer (2008) tarafından yapılan Öz-Anlayış Ölçeği; depresyon, anksiyete ve stres düzeylerini belirlemek için ise Türkçeye uyarlaması Akın ve Çetin (2007) tarafından yapılan Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği (DASÖ) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda farklı öz anlayış düzeylerine (düşük, orta, yüksek) göre; üniversite öğrencilerinin depresyon (F96.724, p.001), anksiyete (F52.501, p.001) ve stres (F90.518, p.001) puan ortalamalarında anlamlı düzeyde farklılıklar saptanmıştır.Öğe GÜVENLİK ALANINDA YENİ BİR KURUM: ÖZEL GÜVENLİKÇİLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ, EMPATİK EĞİLİM VE İLETİŞİM BECERİLERİ(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2012) Yiğit, Ruhi; Deniz, M. EnginBu araştırmanın amacı, özel güvenlik görevlilerinin kişilik özellikleri, empatik eğilim ve iletişim becerilerinin eğitim düzeyi ve görev şekli değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırma verileri Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi, Empatik Eğilim Ölçeği ve İletişim Becerileri Envanteri kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak desenlenmiştir. Araştırmaya katılan 242 özel güvenlik görevlisinin 216’sı (%89.3) erkek ve 26’sı ise (%10.7) kadındır. Örneklemi oluşturan özel güvenlik görevlilerinin %55.8’i 20–30, %39.7’si 30–40, %3.3’ü 40–50 ve %1.2’si ise 50 yaş ve üzeri aralığında yer almaktadır. Araştırma sonuçlarına göre özel güvenlik görevlilerinin kişilik özellikleri, empatik eğilimleri ve iletişim becerilerinin eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Görev şekli değişkenine göre kişilik özelliklerinden yumuşak başlılık ve sorumluluk alt boyutları ile iletişim becerileri alt boyutlarında anlamlı düzeyde farklılaşma gözlenirken empatik eğilimlerinde anlamlı düzeyde farklılaşma saptanmamıştır.Öğe İlköğretim öğrencilerinin mükemmeliyetçilik özelliklerinin mantıkdışı inançlarla açıklanabilirliği(2009) Dilmaç, Bülent; Aydoğan, Didem; Koruklu, Nermin; Deniz, M. EnginBu araştırmanın amacı ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin mükemmeliyetçilik kişilik özelliklerinin mantıkdışı inançlarla olan ilişkisini belirlemek ve mantıkdışı inançların mükemmeliyetçilik özelliklerini yordayıp yordamadığını saptamaktır. Araştırmanın örneklemi Konya ilinde farklı okullarda öğrenim gören 253'ü erkek ve 279'u kız olmak üzere toplam 532 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veriler Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği (Çivitçi, 2006), Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (Mısırlı & Özbay, 2003) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde pearson momentler çarpımı korelasyonu ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; mantıkdışı inançlar ile mükemmeliyetçilik alt boyutlarından hatalara karşı ilgi, davranışlardan şüphe, aile beklentileri ve ebeveynsel eleştiri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca başarı talebinin hatalara karşı ilgi, davranışlara karşı ilgi, aile beklentileri, ebeveynsel eleştiri ve kişisel eleştiri boyutunu açıklayabildiği, saygı talebinin davranışlara karşı ilgi, aile beklentileri, ebeveynsel eleştiri, kişisel eleştiri ve düzeni açıklayabildiği ve rahatlık talebinin hatalara karşı ilgi, ebeveynsel eleştiri, kişisel eleştiri ve düzen boyutunu açıklayabildiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe An Investigation of Academic Procrastination, Locus of Control, and Emotional Intelligence(EDAM, 2009) Deniz, M. Engin; Tras, Zeliha; Aydogan, DidemIn this research, the effects of emotional intelligence on the academic procrastination and locus of control tendencies of a group of university students are investigated. The sample of this study consists of 435 university students including 273 female students and 162 male students who were randomly selected from the population of Selcuk University students. The age range of the students varies in between 17-21 years old and the mean age is 20.19 years old. A personal information form, the Emotional Intelligence Scale, the Academic Procrastination Scale and the Locus of Control Scale were administered to the sample. Research findings show that the sub-scales of the Emotional Intelligence Scale, adaptability and coping with stress, are highly correlated with the students' academic procrastination tendency scores (p<.05). Secondly, it was found that the two sub-scales of the Emotional Intelligence Scale, adaptability and general mood, could significantly predict the students' locus of control scores (p<.05). Lastly, a negative correlation was found between emotional intelligence skills and both academic procrastination (p<.05) and locus of control (p<.01). The results were discussed in the light of the related literature.Öğe An Investigation of Decision Making Styles and the Five-Factor Personality Traits With Respect To Attachment Styles(EDAM, 2011) Deniz, M. EnginThe aim of this research is to investigate if the attachment styles significantly predict the decision self-esteem, decision making styles and five-factor personality traits. Subjects of the study were 567 students in total from different faculties of Selcuk University. The results of the study showed that the attachment styles of the students significantly predict decision self-esteem, decision making styles and personality traits. It was seen that secure attachment style is the most significant predictor of decision self-esteem and vigilance, buck-passing, procrastination scores of decision making styles, whereas the most significant predictor of hypervigilance decision making style is fearful attachment style. Secure attachment style is the most significant predictor of neuroticism, extraversion, agreeableness, openness to experience sub-dimensions of personality traits and the most significant predictor of conscientiousness is preoccupied attachment style.Öğe İş ve yaşam doyumu: Konya Emniyet Müdürlüğü alan araştırması(2011) Yiğit, Ruhi; Dilmaç, Bülent; Deniz, M. EnginBu araştırmanın amacı, emniyet personelinin iş ve yaşam doyumu puan ortalamalarının yaş, eğitim düzeyi, rütbe, hizmet yılı ve çalıştığı birim değişkenleri açısından anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirleyerek, aralarındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma verileri Yaşam Doyumu Ölçeği ve İş Doyumu Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini Konya ili merkez ve ilçelerinde görev yapan emniyet personeli oluşturmaktadır. Bu evrenden tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilen 680 emniyet personeli bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara bakıldığında; Emniyet personelinin yaş değişkenine göre iş doyum puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaştığı gözlenirken, yaşam doyum puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı gözlenmiştir. Eğitim düzeyi değişkenine göre iş ve yaşam doyumlarının anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmektedir. Diğer bir bulgu ise, rütbe değişkenine göre iş doyumları ve yaşam doyumlarının anlamlı düzeyde farklılaştığıdır. Emniyet personelinin hizmet yılı değişkenine göre ise iş doyum puan ortalamalarında anlamlı düzeyde farklılaşma gözlenirken, yaşam doyumu puan ortalamalarında anlamlı düzeyde farklılaşma gözlenmemiştir. Personelinin çalıştığı birim değişkenine göre iş ve yaşam doyumlarının anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmektedir. Araştırmanın son bulgusu ise, Emniyet personelinin iş doyumları ile yaşam doyumları arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki saptanmış olmasıdır.