Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Summak, Mehmet Erhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 21
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital sosyal kimlik oluşumunda sosyal medya kullanımının etkileri ve dinamikleri
    (Selçuk Üniversitesi, 29.06.2024) Summak, Mehmet Erhan
    Bu çalışma da, dijital çağın gelişimiyle birlikte sosyal medya platformlarının insanların sosyal kimliklerini oluşturma ve ifade etme süreçlerindeki rolü incelenmiştir. Sosyal medya, bireylerin dijital ortamdaki kimliklerini şekillendirme sürecinde kritik bir araçtır. Özellikle çevrimiçi etkileşimlerin, insanların kendilerini nasıl gördüklerini ve diğerlerini nasıl algıladıklarını belirlemede önemli bir rol oynamaktadır. Ayrıca çalışmada, arkadaşlık ağlarının ve içerik yönetiminin çevrimiçi kimliklerin oluşumunda ve şekillendirilmesinde önemli olduğu vurgulanmıştır. Arkadaşlar ve takipçiler, kullanıcıların çevrimiçi varlıklarını düzenlemelerinde etkili olurken, içerik paylaşımı da sosyal onay arayışını etkilemektedir. Bununla birlikte, sosyal medyadaki karşılaştırma ve rekabet gibi faktörlerin, bireylerin benlik saygısı üzerinde olumsuz etkilere yol açabileceği ve tutarlı bir çevrimiçi kimlik sunumunu sağlamak için zorlu bir süreçle karşılaşılabileceğini vurgulamaktadır. Gizliliğin ve anonimliğin de çevrimiçi kimliklerin oluşturulması sürecinde önemli bir rol oynadığı anlaşılmaktadır. Gerçek isim kullanımı ile anonimlik arasında bir denge kurmanın mümkün olduğu ve sosyal medya platformlarının gizlilik ayarlarının, kullanıcıların çevrimiçi varlıklarını düzenlemelerine yardımcı olabileceği görülmüştür. Ancak bu süreçte kullanıcıların içsel ve dışsal baskılarla karşılaşabileceği ve çevrimiçi kimliklerinin karmaşıklığında gezinmek zorunda kalabilecekleri de bir gerçekliktir. Ayrıca çalışmada sosyal medyanın sosyal kimlik üzerindeki olumsuz etkileri de ele alınmıştır. Sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte, bazı olumsuz etkilerin ortaya çıktığı ve bu etkilerin kullanıcıların yaşadığı stres ve kaygıları artırabileceği vurgulanmıştır. Bu noktaları göz önünde bulundurarak, dijital platformlarda sosyal kimliğin geleceği üzerine yapılan tartışmaların önemine de dikkat çekilmiştir. Bu bağlamda, sosyal medyanın insanların sosyal kimlikleri üzerindeki etkilerini anlamak ve bu etkilerle başa çıkmak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Halkla ili̇şki̇lerde kurumsal fonksi̇yonlar
    (Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2000) Fidan, Mehmet; Summak, Mehmet Erhan
    Kurum içi halkla ilişkiler faaliyetlerini bir terminoloji altında tutmak gerekir. Bu bağlamda kurum içi iletişim ve kurum içi halkla ilişkiler kavramı iki önemli unsur olarak dikkat çekmektedir. Kurum içi halkla ilişkiler daha çok kurum içi iletişimden ayırt edilebilir bir tiptir. Organizasyon süreçlerinin çerçevesi içinde önemli verim sağlar ve böylelikle kaynak masraflarını haklı çıkaran verim katma değerine sahip olmakladır. Bu da kurum içi halkla ilişkiler fonksiyonunu kısaca göstermektedir. Kurum içi halkla ilişkiler çalışmalarının etkisi doğrudan nedensel, ispatı parasal ve böylelikle alışılagelmiş kurum ekonomileriyle hesaplanabilir şekli zor uygulanabildiği için, pratikte de uygunlaştırma potansiyelleri zor tanımlanmaktadır. Bu teorik çerçevede kurum içi halkla ilişkiler fonksiyonları aydınlatılmaya çalışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Halkla ilişkilerde yapay zeka kullanımı ve geleceğin iletişim stratejilerinin şekillendirilmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 31.12.2024) Summak, Mehmet Erhan
    Bu çalışmada, halkla ilişkiler alanında yapay zekanın kullanımı ve geleceğin iletişim stratejilerini nasıl şekillendirdiği çok yönlü olarak ele alınmıştır. Yapay zeka veri analizi ve kişiselleştirme odaklı iletişim stratejilerinin geliştirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Halkla ilişkiler uzmanlarının daha hedefli ve etkili iletişim stratejileri oluşturmasına yardımcı olan yapay zeka, medya eğilimleri, kamuoyu ve paydaş davranışları hakkında içgörüler elde etmeyi kolaylaştırmaktadır. Yapay zekanın halkla ilişkiler üzerindeki etkisi, medya izleme ve rapor oluşturma gibi rutin görevlerin otomasyonuyla başlamış ve tahmine dayalı analitik, duygu analizi ve içerik oluşturma gibi daha karmaşık işlevlere genişlemiştir. Çalışmada, bu gelişmelerin halkla ilişkiler uzmanlarının daha incelikli ve duyarlı iletişim stratejileri geliştirmesine olanak tanıdığı belirtilmiştir. Yapay zekanın büyük miktarda veriyi gerçek zamanlı olarak işleyebilmesi ve analiz edebilmesi, iletişim stratejilerinin daha veri odaklı ve kanıta dayalı olmasını sağlamaktadır. Bu sayede, mesajların optimize edilmesi ve hedef kitlelerle etkileşim kurmak için en etkili kanalların belirlenmesi mümkün hale gelmektedir. Yapay zeka araçları ve teknolojileri halkla ilişkiler kampanyalarının yürütülmesinde giderek daha önemli bir rol oynamaktadır. Yapay zeka destekli algoritmalar, tekrarlayan görevleri otomatikleştirme ve stratejik karar alma süreçlerinde içgörü oluşturma da etkin olarak kullanılmaktadır. Makine Öğrenimi (ML) ve Doğal Dil İşleme (NLP) gibi teknolojilerin, halkın duygu ve düşüncelerini analiz etmede, içerik oluşturma ve dağıtımında, kitle hedefleme ve medya izleme konularında önemli katkılar sağladığı görülmektedir. Yapay zekanın halkla ilişkilere entegrasyonu veri gizliliği, manipülasyon ve algoritmalardaki önyargı gibi önemli etik sorunları da beraberinde getirmektedir. Çalışmada ayrıca, yapay zekanın etik kullanımının doğrudan ele alınması ve bu kullanımın etik standartlara veya yasal gerekliliklere uygun bir çerçeveye oturtulması gerektiği vurgulanmıştır. Kullanıcı rızası ve bilgilendirilmiş onay, algoritmik açıklanabilirlik ve şeffaflık, yapay zekanın etik kullanımında temel unsurlar olarak belirtilmiştir. Ayrıca yapay zekanın aşırı kullanımının insan dokunuşunu ve empatiyi azaltabileceği, yanlış bilgi yayma veya yanlış kararlar alma riskini artırabileceği de ifade edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Interaction of Corporate Social Responsibility with Consumer Behavior
    (ICLEL CONFERENCES, 2018) Summak, Mehmet Erhan
    Corporate social responsibility refers to the responsibilities that businesses undertake voluntarily against the collective, economic system and nature. It contributes to the recognition of businesses in society and supports the shaping of corporate image in a positive way. In addition, this sense of responsibility is now beginning to take place within the criteria of consumers' business evaluation. Due to its importance, a research was conducted to determine the effect of corporate social responsibility activities on consumer behaviours. The research was conducted in the form of descriptive research and relational screening model. In this method, survey technique was used as the primary means of obtaining data. Students of Selcuk University in the academic year of 2017-2018 constituted the population of the research. Convenience sampling method, one of the non-random sampling methods, was used within this population due to time and cost constraints of the researchers and 490 samples were determined. SPSS 20 statistical program was used in the analysis of the data. Frequency distributions and demographic characteristics of respondents were examined; reliability tests and regression analysis were conducted. It was found out that general attitudes of students towards social responsibility practices had an effect on consumption behaviour.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İşletme yönetim felsefesi gelişimini etkileyen iki kavram: marka ve imaj yönetimi
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2001) Fidan, Mehmet; Summak, Mehmet Erhan
    İşletme iletişimi açısından, imaj ve marka yönetimi bir rekabet faktörü olmuşlardır. İşletme yapılarını rasyonelleştirme veya yöntemleri uygun hale getirmek için bu rekabet şarttır. İşletmelerin ekonomik ve piyasa açısından gücü ortadadır. İşletmelerde işlem hacmi ve piyasa durumları imaj ve marka yönetimini etkilemektedir. İşletmelerde geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemlerde ve günümüzde bu devam ettiğinden dolayı bu gelişim arka planda kalmıştır. Aslında önemli ve dikkat edilmesi gereken bir olgudur. İşletmelerin piyasa otoritesi, piyasa etkisi ve piyasa parlaklığı eksik bir yapıdadır. Teknik ve gelişim açısından da imaj ve marka yönetimi ön plana alınıp işletme ekonomisinin gelişimine sunulmalıdır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kamu ve Özel Sektörde Halkla I?li?şki?ler (Karşilaştirmali Bi?r Çalışma)
    (Selçuk Üniversitesi, 2008) Summak, Mehmet Erhan
    Özel ve kamu kuruluşlarındaki gelişim ve değişme ülkemizde ilgiyle takip edilirken aynı bağlamda Konya'da da bu süreç ilgiyle takip dilmektedir. Siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullardaki değişim ve gelişmeler önce kamu yönetiminde sonrada özel sektörde, halkla ilişkiler uygulamalarını zorunlu hale getirmiştir. Kamu yönetiminin hemen hemen bütün kurumlarında uygulanan halkla ilişkiler, tüm özel kuruluşlar içinde yaşamsal bir önem kazanmaktadır. Büyük ve özel kuruluşların tümünde halkla ilişkiler birimlerine ve çalışmalarına yer verildiği görülmektedir. Günümüzde halkla ilişkiler, işletmenin önemli fonksiyonlarından biri haline gelmiştir. Belirli boyutlara gelmiş her işletmenin bünyesinde halkla ilişkiler bölümünü ve burada çalışan uzman elemanları görmekteyiz. Artık işletmeler kamuoyunu olumlu yönde etkilemek ve kalıcı izler bırakmak peşindedirler.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kamu ve özel sektörde halkla ilişkiler (karşılaştırmalı bir çalışma)
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001) Summak, Mehmet Erhan; Acar, Ali
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Konya'da Özel Hastane Yöneticilerinin Müşteri Odaklı Pazarlamaya Bakış Açıları ve Karlılığa Etkileri Üzerine Bir Araştırma
    (Selçuk Üniversitesi, 2009) Bilge, Atıl; Summak, Mehmet Erhan; Karayel, Selçuk
    Bu çalışmanın hedefi; Konya ilinde faaliyette bulunan özel hastanelerin, pazarlama stratejilerini rasyonel ve optimal bir şekilde kullanıp kullanmadıkları hakkında fikir sahibi olmaktır. Bu araştırmada, ayrıca, başarılı olan hastane yöneticilerinin hedeflerini yükseltmelerine, yeterince başarılı olamayanların ise, doğru stratejiler belirlemesine yardımcı olmak hedeflenmiştir. Bu nedenle Konya ilinde yer alan özel hastane yöneticilerine anket çalışması uygulanmıştır. Ulaşılan sonuçlar, hastane yöneticilerinin müşteri odaklı pazarlama faaliyetlerine bakış açılarının ne olduğu konusunda, önemli bilgileri içermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Küçük ve orta boy işletmelerin iletişim yönetimi faaliyetleri üzerine teorik ve uygulamalı bir çalışma
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-05-02) Summak, Mehmet Erhan; Fidan, Mehmet
    Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ), ekonomik yapıları ne kadar farklı olursa olsun hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerde önem taşımaktadır. Küçük ve esnek yapıları ile ekonomiye katkı sağlayan KOBİ'ler tüm dünyanın gündemindedir. Rekabetin ve değişikliğin çok yoğun yaşandığı günümüzde, istihdamın ve üretimin büyük bölümünü sağlayan KOBİ'ler değişimlere kolay uyum sağlayabilen yapılarıyla ekonomilerde önemli yer tutmaktadır. Bu çalışma, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin iletişim yönetimi sürecinde yaşamış oldukları yapısal ve algısal sorunların neler olduğu, bu sorunları aşmada hangi yöntem ve araçları ne sıklıkla kullandıkları, gerek kurum içine gerekse kurum dışına yönelik iletişim etkinliklerinin nasıl algılandığı ve neler yapıldığı aynı zamanda iletişim yönetimi sürecinde bilgi teknolojilerinin kullanım amaç ve sıklığının hangi düzeyde gerçekleştiği sorularına cevap aramaktadır. KOBİ'lerde yaşanan iletişim yönetimi sorunlarına çok yönlü olarak yaklaşılması, bu sorunların sektör bazında değerlendirilmesi ve bu yönde çeşitli tespitler sunması açısından çalışma önem taşımaktadır. KOBİ özelliği taşıyan otomotiv yan sanayi, döküm sanayi, tarım makineleri sanayi ve deri ve ayakkabı sanayi sektörlerinde iletişim yönetimi unsurlarının hangi düzeyde algılandığı ve hangi sıklıkla kullanıldığının tespiti yapılarak bunun yanında yaşanan yapısal ve algısal sorunlar ortaya konulmuş bu sorunların aşılmasında güncel veriler sağlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümde, küçük ve orta büyüklükteki işletme kavramı farklı boyutlarda ele alınarak değerlendirilmiştir. Bununla birlikte KOBİ kavramının Dünya, Avrupa Birliği ve Türkiye boyutunda incelemesi yapılarak aralarındaki farklar ve benzerlikler ortaya konulmaya çalışılmış, zaman içerisinde geçirdikleri yapısal ve fonksiyonel değişimler tarihsel bir perspektifle ifade edilmiştir. KOBİ'lerin taşıdığı önemin, dünya, Avrupa Birliği ve Türkiye ekonomileri açısından değerlendirmeleri yapılarak bunların sosyal alana yansımalarına da vurgu yapılmıştır. Aynı zamanda ekonomilerin lokomotifi konumunda olan KOBİ'lerin gelişme yolundaki ekonomiler için ifade ettikleri anlam çok yönlü olarak değerlendirilmiştir. Bu anlam ve öneme sahip olan KOBİ'lerin birçok alanda yaşamış olduğu yapısal ve fonksiyonel sorunlar ortaya konulup iletişim yönetimiyle ilgi sorunlara da vurgu yapılarak birinci bölüm tamamlanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde, stratejik olarak iletişim yönetiminin taşıdığı önem üzerinde durularak işlev ve nitelik açısından bir değerlendirme yapılmıştır. Aynı zamanda iletişim yönetimi stratejisi oluşturmak noktasında sürecin işleyişi ve aşamalarına değinilerek bütüncül bir yaklaşım ortaya konulmuştur. Farklı bakış açılarında değerlendirilebilecek olan iletişim yönetiminin işlevsel boyutu dikkate alınarak bir sınıflandırmaya gidilmiştir. Bu sınıflandırma içerisinde, yönetim iletişimi kapsamında yöneticilerin algı ve uygulamalarının önemi vurgulanmış, kurumsal iletişim kapsamında ise işletmelerin çok yönlü olan iletişim alanları ifade edilerek işleyiş yönleri tanımlanmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde, KOBİ'lerde iletişim yönetimi olarak halkla ilişkiler kavramı üzerinde durulmuş amacı ve fonksiyonları ifade edilmiştir. Bununla birlikte KOBİ'lerde halkla ilişkilerin pazarlama amaçlı olarak kullanılmasına vurgu yapılarak, çeşitleri, kullanım alanları ve taşıdığı önem açıklanmıştır. İletişim yönetimi sürecinde yeni iletişim teknolojilerinin kullanılması farklı bakış açılarıyla değerlendirilerek küreselleşme noktasında taşıdığı anlam ortaya konulmuştur. Ayrıca KOBİ'ler açısından kurumsal kimlik oluşturma nedenleri içe ve dışa dönük hedefler olarak sınıflandırılarak iletişim yönetimi tekniklerinin sağlayacağı katkılar değerlendirilmiş ve böylece teorik kısım tamamlanarak uygulama bölümüne geçilmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde ise, iletişim yönetimin KOBİ yöneticileri tarafından nasıl algılandığı ve bu algının uygulamaya ne şekilde yansıdığı, tanıtım araç ve yöntemlerinden yararlanma düzeylerinin ne şekilde gerçekleştiğinin sektör bazındaki tespitleri yer almaktadır. Bunun belirlenmesi için Konya merkezde bulunan organize sanayi bölgelerinde 279 KOBİ üzerinde bir alan araştırması yapılmış ve bu araştırma bulguları istatistik tekniğe uygun analiz yöntemleriyle değerlendirilerek, sonuç ve önerilerle birlikte bu bölümde sunulmuştur
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin İletişim Yönetimi Faaliyetleri Üzerine Teorik Ve Uygulamalı Bir Çalışma
    (Selçuk Üniversitesi, 2016) Summak, Mehmet Erhan
    Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ), ekonomik yapıları ne kadar farklı olursa olsun hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerde önem taşımaktadır. Küçük ve esnek yapıları ile ekonomiye katkı sağlayan KOBİ'ler tüm dünyanın gündemindedir. Rekabetin ve değişikliğin çok yoğun yaşandığı günümüzde, istihdamın ve üretimin büyük bölümünü sağlayan KOBİ'ler değişimlere kolay uyum sağlayabilen yapılarıyla ekonomilerde önemli yer tutmaktadır. Bu çalışma, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin iletişim yönetimi s ürecinde yaşamış oldukları yapısal ve algısal sorunların neler olduğu, bu sorunları aşmada hangi yöntem ve araçları ne sıklıkla kullandıkları, gerek kurum içine gerekse kurum dışına yönelik iletişim etkinliklerinin nasıl algılandığı ve neler yapıldığı aynı zamanda iletişim yönetimi sürecinde bilgi teknolojilerinin kullanım amaç ve sıklığının hangi düzeyde gerçekleştiği sorularına cevap aramaktadır. KOBİ’lerde yaşanan iletişim yönetimi sorunlarına çok yönlü olarak yaklaşılması, bu sorunların sektör bazında değerlendirilmesi ve bu yönde çeşitli tespitler sunması açısından çalışma önem taşımaktadır. KOBİ özelliği taşıyan otomotiv yan sanayi, döküm sanayi, tarım makineleri sanayi ve deri ve ayakkabı sanayi sektörlerinde iletişim yönetimi unsurlarının hangi düze yde algılandığı ve hangi sıklıkla kullanıldığının tespiti yapılarak bunun yanında yaşanan yapısal ve algısal sorunlar ortaya konulmuş bu sorunların aşılmasında güncel veriler sağlanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kurum I?çi? I?leti?şi?m Düzeyi?ni?n Beli?rlenmesi?ne Yöneli?k Bi?r Alan Araştırması (Konya Mali? Müşavi?rli?k Büroları Örneği?)
    (Selçuk Üniversitesi, 2009) Çöllü, E. Fazıl; Summak, Mehmet Erhan
    Bu araştırma yeminli mali müşavir bürolarında kurum içi iletişim düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Birlikte çalışan insan etkileşim kurmak zorundadır; işgörenler ihtiyaçlarını, düşüncelerini, planlarını, uzmanlıklarını birbirlerine aktarmak zorundadırlar. İletişim bu bağlamda bilginin paylaşıldığı, etkinliklerin koordine edildiği ve daha iyi kararlar alma anlamına gelmektedir İletişim, kurumsal yapı, amaç ya da işlevleri ne kadar farklı olursa olsun bütün örgütlerde işlevleri, grupları ve bireyleri tek bir amaçta toplayan bir araç olacaktır. Bunun bir sonucu olarak etkili kurum içi iletişim; resmi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları için çok önemli bir faktördür. lyi işleyen bir muhasebe ve denetleme düzenini kurmadan, iktisadi olarak kalkınmış ve istikrarlı bir seviyeye yükselmiş bir ülke düşünülemez. Bu bağlamda yeminli mali müşavirlik ülkemizin ekonomik açıdan kalkınması açısından önemli katkıları olan meslek dalıdır. Yeminli mali müşavirlik bürolarında verilen hizmetin etkinliği ve verimliliğini etkileyen unsurlardan biri de kurum içi iletişimin etkin bir şekilde işleyişidir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kurumsal itibar oluşumunda halkla ilişkiler fonksiyonu : Bir AVM uygulaması
    (2018) Summak, Mehmet Erhan
    Günümüzde yaşanan teknolojik değişimlere paralel olarak kurumlarla direk veya dolaylıilişki içinde olan paydaşlarında beklenti ve isteklerinde bu değişim görülmektedir. Hem bubeklenti ve istekleri öğrenmek hem de bunları karşılayabilecek stratejiler geliştirmek noktasındahalkla ilişkiler teknikleri önemli katkılar sunmaktadır. Bu katkı aynı zamanda kurumsal itibarıngelişmesinde de kendini göstermekte böylece kurumlara ciddi avantajlar sağlamaktadır.Kurumla ilgili geçmişten günümüze kadar paydaşların algılarını ifade eden kurumsal itibar,kazanılması ve etkin şekilde yönetilmesi gereken hayati öneme sahip unsurlar içerisinde yeralmaktadır. Çünkü iyi bir itibara sahip olan kurumlar rakiplerine göre daha çok ön planaçıkmakta ve tercih edilme noktasında ciddi avantajlar yakalayabilmektedirler. Bu avantajlar uzundönemde kurumun pazardaki payını arttırmakta ve yüksek karlar elde etmelerini sağlamaktadır.Konunun bu öneminden dolayı kurumların gerçekleştirdikleri halkla ilişkiler faaliyetlerininkurumsal itibarın oluşumundaki etkisini belirlemek amacına yönelik bir araştırma yapılmıştır. Buaraştırma betimsel araştırma türünde ve ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Buyöntem içerisinde birincil verileri elde etme aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini Konya’da faaliyet gösteren NOVADA alışveriş merkezinden alışveriş yapan müşterileroluşturmaktadır. Bu evren içerisinden araştırmacının zaman ve maliyet kısıtları dikkate alınaraktesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış ve 300örnek belirlenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 20 istatistik paket programı kullanılmıştır.Cevaplayanların frekans dağılımları, demografik özellikleri incelenmiş, güvenilirlik testleri veregresyon analizleri yapılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ön Lisans ve Lisans Düzeyinde Halkla İlişkiler Öğrenimi Gören Öğrencilerin Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2022) Summak, Mehmet Erhan
    Üniversite öğrenimi, kişilerin gelecekte yapacakları mesleğin temel belirleyicileri arasında yer alır. Bu süreç içerisinde kişi geleceğine ve mesleğine yönelik olarak çeşitli kaygılar duyabilmektedir. Bu kaygıların hissedilme dereceleri sosyal hayatını ve öğrenim hayatını belli aşamalarda olumsuz bir şekilde etkileyerek umutsuzluğa neden olmaktadır. Bu kaygılar içerisinde özellikle mezun olduktan sonra iş bulamama ve iş bulduğunda mesleki yeterlilik noktasındaki kaygılar önemli bir yer tutar. Ülkemizde özellikle gençler ve üniversite mezunları arasında işsizliğin yaygın olması bu kaygı ve umutsuzluk düzeylerinin daha da artmasına neden olabilmektedir. Konunun yukarıda ifade edilen öneminden dolayı, ön lisans ve lisans düzeyinde halkla ilişkiler öğrenimi gören öğrencilerin mesleki kaygı düzeylerini bazı değişkenlere göre incelenmesi amacı taşıyan bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırma betimsel araştırma türünde ve ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Bu yöntem içerisinde birincil verileri elde etme aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Anketler anketörler aracılığıyla yüz yüze uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini Selçuk Üniversitesinde 2021-2022 eğitim- öğretim yılında ön lisans ve lisans düzeyinde halkla ilişkiler öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Bu evren içerisinden araştırmacıların zaman ve maliyet kısıtları dikkate alınarak tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış ve 300 örnek belirlenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 21 istatistik paket programı kullanılmıştır. Cevaplayanların frekans dağılımları, demografik özellikleri incelenmiş, güvenilirlik testleri ve regresyon analizleri yapılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Örgütlerde İkna
    (Selçuk Üniversitesi, 2006) Summak, Mehmet Erhan; Çöllü, E. Fazıl
    Organization is a planned, rational, coordinated constitution where people strive for a common objective under authority and responsibility hierarch. The key concepts of this unity are "common objective", "division of labor" and "authority and responsibility hierarch. The formation of organization depends on people and people need the organization to realize their objectives. However the organization itself is a different constitution other than the people those form the organization. The organization that has a complex structure creates communication channels in accordance with its structure and enables interaction. Under the popular culture literature, persuasion could be defined as "conviction of an idea, reconciliation or getting somebody agree something". As being a social being, people communicate continuously. People communicate under certain for different reasons such as getting information, informing, expressing ideas and emotions. It could be claimed that the common point in the communication definitions is persuasion. Moreover communication is based on persuasion and in this sense, communication evaluated as a persuasion process.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Örgütsel İletşimin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Konya'da Bulunan Mali Müşavir Çalışanları Üzerine Bir Araştırma
    (Selçuk Üniversitesi, 2010) Çöllü, E. Fazıl; Summak, Mehmet Erhan
    Örgütlerin, iletişim kurmadan ve bu iletişim yöneticiler tarafından yönetilmeden amaçlarını yerine getirmesi mümkün olmamaktadır. İş görenlerin etkin bir işbirliği içinde çalışmaları ancak sağlıklı bir iletişim sistemiyle mümkün olabilmektedir. Örgütsel bağlılık, bireyin içinde bulunduğu örgüte karşı özdeşleşme, amaçları benimseme bu amaçlar için fedakârlıkta bulunabilme ve örgütün üyesi olarak kalmak için şiddetli bir arzu hissetmesi şeklinde ifade edilebilir. Bu bağlamda gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı, örgütsel bağlılık unsurları ile örgütsel iletişim arasındaki ilişkiyi incelemektir. Günümüzün rekabet ortamı içinde örgütler, başarılı çalışanları elinde tutmanın yollarını aramaktadır. Bu çalışanlar, örgütlerin elindeki en önemli unsuru yani entelektüel sermayeyi oluşturmaktadır. Çalışanların örgütte uzun yıllar boyunca kalmaya neden devam ettikleri örgüt için önem taşımaktadır. Bu açıdan çalışanların örgüte bağlılıkları ile örgüt içi bilgi paylaşımının yani örgütsel iletişimin bir ilgisi olup olmadığının belirlenmesi, hem örgütün hem de çalışanların kendilerini açık bir şekilde ifade edebilmesi açısından önem taşımaktadır. Çalışanlarda bu unsurların belirlenmesine ve örgüt içi iletişime yönelik olarak hazırlanan bir anket, Konya’da bulunan Mali Müşavir bürosunda çalışanlara yönelik olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS Windows programı kullanılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Propaganda ve Dış politika
    (Selçuk Üniversitesi, 2011) Summak, Mehmet Erhan; Erkış, İbrahim Uğur
    Bu çalışma propaganda kavramını tarihsel bir perspektiften alarak günümüze kadar geçirdiği dönüşümü ele almaktadır. Bu çerçevede öncelikli olarak kavram ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış ardından tarihsel bir bakış açısıyla günümüze kadar gelinen süreçte kazandığı önem vurgulanmaya çalışılmıştır. Propagandanın kaynakları, çeşitleri ve amaçları tanımlandıktan sonra dış politika ile olan ilgisi irdelenmiş ve pratik bir örnek olarak Ermeni toplumunun I. Dünya Savaşı sonrası sözde Ermeni Soykırımı temelinde kimliklerini korumak uğruna uyguladıkları propaganda çalışmaları incelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal Ağlarda Siber Mağduriyet Deneyimleri ve Sosyal Kaygı İlişkisi Üzerine Bir Araştırma
    (2019) Summak, Mehmet Erhan
    Son yıllarda ciddi şekilde gelişme gösteren yeni medya araçları günümüz toplumlarınınküreselleşme sürecindeki itici gücü haline gelmiştir. Haber siteleri, bloglar, sosyal paylaşımağları gibi birçok yeni iletişim ortamı “yeni medya” olarak isimlendirilmektedir. Araştırmamızın datemel konusunu teşkil eden sosyal paylaşım ağları, bireylerarası, kültürlerarası vetoplumlararası iletişim ve etkileşimi geleneksel medyaya oranla daha üst seviyeye taşımış veaynı zamanda daha karmaşık hale getirmiştir. Sosyal ağlar, insanlar arasında gerçekleşen yüzyüzeiletişimin ortaya çıkarttığı etkinin benzerini sanal ortamda da ortaya çıkartabilmektedir.Karşılıklı etkileşime olanak sağlayan sosyal ağlar aracılığıyla sunulan olanaklar bir gruba aitolma hissini verebilmektedir. Bu ağlarda yüzünü görmedikleri insanlarla dertleşmek bazı kişileredaha kolay geldiği için derin ilişkiler içerisine girebilmektedir. Bu sanal mecralar, günlük yaşamıiçerisinde kolay iletişim kuramayan bireylere bir çok kişiyle tanışma ve iletişim kurma imkanısağlamaktadır. Ayrıca kendini ifade etmekte güçlük çeken, utangaç veya kendisine yeteri kadargüveni olmayan kişiler bile sanal ortamın verdiği rahatlıkla hayallerindeki kişi gibidavranabilmektedirler. Sosyal ağların sosyal ve ekonomik açıdan birçok faydasının olduğutartışılmazdır. Fakat bunun yanında bu yeni mecranın ilkesiz, sınırsız ve özensiz bir şeklidekullanılması bazı istenmeyen durumların da ortaya çıkmasına neden olmuştur. Kullanıcılarsosyal ağlarda yaşadıkları bazı deneyimler sonucunda psikolojik olarak bundan ciddi zararlargörmüş ve mağdur duruma düşmüşlerdir. Yaşanan bu mağduriyet kişilerin kaygı düzeyleriniolumsuz yönde etkilemiş ve sosyal ilişkilerinde güvene dayalı problemler yaşamayabaşlamışlardır.Konunun yukarda ifade edilen öneminden dolayı, sosyal ağlarda yaşanan sibermağduriyet deneyimleri ve sosyal kaygı ilişkisini belirleme amacı taşıyan bir araştırmayapılmıştır.Araştırma betimsel araştırma türünde ve ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir.Bu yöntem içerisinde birincil verileri elde etme aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Anketleranketörler aracılığıyla yüz yüze uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini Selçuk Üniversitesinde2017-2018 eğitim- öğretim yılında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu evren içerisindenaraştırmacıların zaman ve maliyet kısıtları dikkate alınarak tesadüfi olmayan örneklemeyöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış ve 500 örnek belirlenmiştir. Verilerinanalizinde SPSS 20 istatistik programı kullanılmıştır. Cevaplayanların frekans dağılımları,demografik özellikleri incelenmiş, güvenilirlik testleri ve regresyon analizleri yapılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A Study On The Communication And Emphatic Skills Of The Students Having Education On Tourism Sector
    (Selçuk Üniversitesi, 2014) Summak, Mehmet Erhan
    Communication is of great importance for the people to express themselves and maintain their lives. Thoughts and views should be transferred to others in tourism industry in which people interaction is rich, and it is only by this way possible to get along with others. It can be said that communication has a function to connect the parties. If the communication is insufficient, it means that some problems may arose while servicing. This situation results in both dissatisfaction of the customers and a decrease in the service standard of the firm. For this reason, communication barriers should be eliminated. An efficient management in businesses relies on an effective communication process. The views and the decisions of the management should be transferred in a way that contains mutual feelings and gestures of both sender and receiver. So, communication forms the basis of organizational activities. Moreover, in order to mention about the communication, there should be a relationship between the individuals that requires the mutual exchange of thoughts, views and knowledge among them. Tourism enterprises are well established on the human relations and are well known with their characteristics of labor intensively and communication insensitivity. Some of the problems in tourism industry which is important regarding to the face to face communication both in guest level and managerial level arise from the lack of direct and inefficient communication. However, direct communication prevents the enterprises from the problems caused by misunderstanding and hear saying. It might be said that industrial staff who has efficient communication skills could handle the problems both arising inside the enterprise or arising from the tourists efficiently. Additionally, skilled personnel about efficient communication and empathy might think and behave more problem focused and objective. Due to the relative importance of this subject, this study is focused on the tourism education students that are thought as prospective workers for tourism industry. Data gathered from 300 hundred students who are being educated in various tourism departments at Selcuk University are classified, processed and evaluated by means of statistical software SPSS for Windows 17.0.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sürdürülebilir Turizm'de Konaklama İşletmeleri Çalışanlarının İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Arat, Tugay; Summak, Mehmet Erhan
    Günümüz otel işletmeciliği dünyasında çok yoğun bir rekabet yaşanmakta ve bu rekabet ortamında mükemmeliyet, kalite, verimlilik gibi kavramlar çok sık dile getirilmektedir. Bu durumda, işletmecilik fonksiyonu olan yönetim ve iletişime her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Çünkü yönetim fonksiyonlarının doğru bir şekilde sürdürülebilmesi ve istenilen sonuca ulaşılması, düzenli bir şekilde ilerleyen sağlıklı bir iletişim sistemi ile mümkün olmaktadır. Konunun diğer boyutu da işletmenin çevreyle sürekli iletişim halinde bulunması zorunluluğudur. İşletmenin hedeflerine ulaşabilmesi verimliliğini artırabilmesi, sağlıklı işleyen iletişim sistemine daha fazla önem vermesi ile sağlanabilmektedir. Otel işletmelerinin gerek misafir ilişkilerinde gerekse örgüt içi ilişkilerinde, iletişim tekniklerinin nasıl kullanılacağını ve iletişim sürecinin nasıl yürütebileceğini bilmek zorunluluğu bulunmaktadır. Bu araştırmada, otel personelinin iletişim becerileri ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu amaçla veri toplamak için anket tekniği kullanılmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkische und Deutsche Kommunikationsstile Im Vergleich
    (Selçuk Üniversitesi, 2010) Summak, Mehmet Erhan; Yacan, Mustafa
    In dieser Untersuchung wurden die innerhalb der eigenen Kultur geformten Kommunikationsstile der türkischen und deutschen Gesellschaft verglichen. Im Rahmen des Vergleichs wurden die Unterschiede zwischen den Kulturen hinsichtlich des allgemeinen Gebrauchs der Kommunikationsformen und der Bedeutung gewisser Botschaften beispielhaft intensiv herausgearbeitet. Hierbei werden die Divergenzen in den formellen und informellen Kommunikationsstilen dieser - zwei verschiedenen Kulturen angehörenden - Gesellschaften näher analysiert, zudem wird eindeutig extrahiert, in welchen Dimensionen und Situationen diese zum Gebrauch kommen. Weiterhin wurden die diversen Ausdrucksmöglichkeiten und Kommunikationskanäle innerhalb der Organisationsstruktur untersucht und ihre Effektivität dargelegt. Ferner wurde der Kommunikationsstil gegenüber dem primären Gesprächspartner akzentuiert und die Familienwahrnehmung- und Freundschaftsbedeutung näher erläutert.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim