Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği/Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 13 / 13
  • Öğe
    Otomoti̇v Sektöründe Müşteri̇ İli̇şki̇leri̇ Yöneti̇mi̇: Mercedes Benz Örneği̇
    (Selçuk Üniversitesi, 2011 Mayıs) Bilge, Fahrettin Atıl
    Müşteri ilişkileri yönetimi, modern pazarlamanın, işletmelere kârlılık sağlamak gayesiyle kullandığı yönetim tekniklerinden en önemlisidir. Müşteri ilişkileri yönetiminin temel kuralları her sektörde aynı olmakla birlikte, sektörlere göre bazı değişikliklere uğramaktadır. Bu araştırmada; rekabetin küresel bağlamda çok yoğun yaşandığı, müşteri memnuniyetini sağlamanın oldukça zorlaştığı, sürekli yeni tasarımların ortaya konmak zorunda olduğu otomotiv sektörü ve bu sektörün önemli markalarından birisi Mercedes Benz’in müşteri ilişkileri stratejileri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, müşteri ilişkilerini rasyonel yönetmenin nasıl kârlılık getirdiğini görmek açısından, oldukça önemlidir.
  • Öğe
    Sürdürülebilir Turizm'de Konaklama İşletmeleri Çalışanlarının İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Arat, Tugay; Summak, Mehmet Erhan
    Günümüz otel işletmeciliği dünyasında çok yoğun bir rekabet yaşanmakta ve bu rekabet ortamında mükemmeliyet, kalite, verimlilik gibi kavramlar çok sık dile getirilmektedir. Bu durumda, işletmecilik fonksiyonu olan yönetim ve iletişime her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Çünkü yönetim fonksiyonlarının doğru bir şekilde sürdürülebilmesi ve istenilen sonuca ulaşılması, düzenli bir şekilde ilerleyen sağlıklı bir iletişim sistemi ile mümkün olmaktadır. Konunun diğer boyutu da işletmenin çevreyle sürekli iletişim halinde bulunması zorunluluğudur. İşletmenin hedeflerine ulaşabilmesi verimliliğini artırabilmesi, sağlıklı işleyen iletişim sistemine daha fazla önem vermesi ile sağlanabilmektedir. Otel işletmelerinin gerek misafir ilişkilerinde gerekse örgüt içi ilişkilerinde, iletişim tekniklerinin nasıl kullanılacağını ve iletişim sürecinin nasıl yürütebileceğini bilmek zorunluluğu bulunmaktadır. Bu araştırmada, otel personelinin iletişim becerileri ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu amaçla veri toplamak için anket tekniği kullanılmaktadır.
  • Öğe
    Devlet Teşviklerinin Muhasebeleştirilmesi Ve Devlet Yardımlarının Açıklanması Standardı (TMS 20) Kapsamında Turizm Sektöründe Muhasebe İşlemleri
    (Selçuk Üniversitesi, 2016) Tunçez, Arif; Ateş, Alper
    Devlet teşvikleri gelişmekte olan ülkelerin yapısal özelliklerinden kaynaklanan problemlerden dolayı özellikle işletmelerin finansal sorunları azaltmak için devlet ta rafından sağlanan yardımlardır. Türkiye Muhasebe Standardı20 (TMS20) Devlet Teşviklerinin Muhasebeleştirilmesi ve Devlet Yardımlarının Açıklanması ilk olarak 01/11/2005 tarih ve 25983 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak 31/12/2005 tarihinden sonra başlaya n hesap dönemleri için uygulanmak üzere yürürlüğe girmiştir. Bu çalışmada, turizm sektöründe uygulanmakta olan teşviklerin TMSkapsamında muhasebeleştirilmesi açıklanmıştır.
  • Öğe
    Otantik Liderlik, Örgütsel Bağlılık ve Psikolojik Sermaye Arasındaki İlişki: Tekstil Sektöründe Bir Uygulama
    (Selçuk Üniversitesi, 2019) Sağır, Mehmet; Aydın, Aslı Uğur
    21. yüzyılda örgütlerin başarısı, işgörenlerin sahip oldukları bilgi, beceri ve yetenekleri kullanabileceği, iş tatmin duygularının yüksek olacağı, motivasyonlarının yüksek düzeyde olacağı örgütsel iklimin oluşmasına bağlıdır. Bu durum, işgörenlerin örgütsel bağlılık düzeylerini artıracağından işgörenlerin amaç ve hedefler doğrultusunda performanslarını da yükseltmektedir. Örgütsel bağlılığın artmasında bazı bireysel özelliklerin (psikolojik sermaye) ön plana çıkması gerekmekte ve bunda etkili olacak faktör ise yönetici ve liderlerin tutum ve davranışları olarak karşımıza çıkmaktadır. Otantik liderlik tarzı, bu özelliklerin ön plana çıkmasında etkili bir liderlik tarzı olarak bu özelliklerin (psikolojik sermaye) kazanılması ve geliştirilmesinde etkili olmaktadır. Bu çalışmada otantik liderliğin hem örgütsel bağlılık üzerinde hem de psikolojik sermaye üzerindeki, aynı zamanda psikolojik sermayenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ile bu üç değişken arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bunlarla birlikte, psikolojik sermaye algısının önemi düşünülerek, demografik özelliklerin psikolojik sermaye algısındaki farklılık ortaya koyup koymadığı araştırılmıştır. AMOS’ta yapılan analizler sonrasında araştırmanın sonucu olarak; Otantik liderliğin hem örgütsel bağlılık hem de psikolojik sermaye üzerinde, psikolojik sermayenin de örgütsel bağlılık üzerinde pozitif ve anlamlı etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Üçlü etki ile birlikte otantik liderliğin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinde psikolojik sermayenin aracılık rolünün olduğu tespit edilmiştir. Yine üç değişken arasında pozitif ve anlamlı ilişki tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Kültür turizmi bağlamında Konya
    (2018) Arat, Turgay
    Sanat, dil, tarih, din, mimari yapı, yaşam tarzı gibi unsurları içinde barındıran kültür turizmi, son yıllarda gelişme göstermektedir. Artık turistler deniz, kum ve güneşe dayalı turizmimden ziyade farklı milletlere ait olan kültürel değerleri yerinde görüp, tanıma ve farkına varma konusunda kültürturizmine yönelmektedirler. Son yıllarda kültürfaktörü, kişilerin önemli bir seyahat etme sebebi olarak görülmektedir. Kültürturizmi, turizmi on iki aya yayarak bulunduğu bölgeye yıl boyu ekonomik açıdan kazanç sağlamaktadır. Kültürturizmi geliştirilirse bölgede var olan kültürel değerlerin yaşatılması mümkün hale gelmektedir. Kültürturizminin gelişmesi, tarihi ve kültürel mirasın korunmasına da katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada, kültür turizmi aktivitesine katılmış, yerel turistlerin Konya hakkındaki düşünceleri incelenmektedir.
  • Öğe
    Gastronomi uzmanlığı, turları ve rehberliği : Kavramsal bir çerçeve
    (2018) Başoda, Alaattin; Aylan, Serkan; Kılıçhan, Reha; Acar, Yusuf
    Bu çalışmanın amacı, turist rehberliği açısından gastronomi uzmanlığının, gastronomi turlarının vegastronomi rehberliğinin kavramsal çerçevesini oluşturmaktır. Araştırmanın yöntemi, teorik birmodel önerisine dayanmaktadır. Araştırmada süreç odaklı bir yaklaşım tercih edilmiş olup öncelikle,ilgili alanyazın ışığında, turizmde rehber ve rehberlik ayrıca turist rehberliği açısından gastronomitemel referans profili belirlenmiştir. Bu çerçevede, gastronomi uzmanlığının, gastronomi turlarının vegastronomi rehberliğinin kapsamı belirlenmiştir. Sonuç olarak belirli bir destinasyonun yerel mutfakkültürüne özgü gastronomi uzmanlığının; konu, etkinlik ve mekân uzmanlığı, gastronomi turlarının;deneyim, keşif, katılım, ziyaret ve son olarak gastronomi rehberliğinin; bilgilendirme ve deneyimkazandırma bileşenleri ile açıklanabileceği ileri sürülmüştür.
  • Öğe
    Otel işletmelerinde halkla ilişkilerin rolü ve önemi Konya'da bir araştırma
    (2018) Arat, Tugay; Uygun, Elif
    Turizm sektörü içerisinde yer alan en önemli işletmelerden birisi otel işletmeleridir.Küreselleşen dünyada konaklama işletmeleri hem yerli hem de yabancı turistlere hizmetetmektedir. Dolayısıyla konaklama işletmelerinin yurt içinde ve yurt dışında iyi bir imaja sahipolması son derece önem arz etmektedir. Bu sebeple iyi bir imajın oluşabilmesi halkla ilişkileraktivitelerine bağlıdır. ?nsan ilişkilerinin yoğun biçimde yaşandığı otel işletmeleri içerisinde halklailişkiler faaliyetleri, pozitif imaj oluşturmanın tek yoludur.Otel işletmeleri, belirli bir kesimi etkileyebilmek, duygu ve düşüncelerini topluma kabulettirebilmek ve çevrenin kendisine olan davranışlarını pozitif yönde geliştirebilmek hedefiylehalkla ilişkiler faaliyetleri yürütmektedir. Bununla birlikte halkla ilişkiler faaliyetleri, otel işletmesinikendisine hedef edindiği kesime ulaştıran bir sistemdir. Bu anlamda halkla ilişkiler faaliyetlerininbirçok yönü ve bitmeyen fonksiyonları bulunmaktadır. Bu sebeple otel işletmelerinde halklailişkiler faaliyetleri diğer işletmelere göre daha fazla uygulanmaktadır. Bir turizm ürününün,konaklama işletmelerinin rekabet ettiği ortamlarda başarılı olabilmesi için tüketiciler tarafındankabul edilmesi oldukça önemlidir. Çünkü turizm sektörü içerisinde oluşan bir ürünü farklıkesimlere kabul ettirmede ve bu ürünün tutundurulmasında halkla ilişkilerin rolü oldukçaönemlidir. Turizm sektörü gibi büyük oranda kar amacı güderek turistik mal ve hizmet üreten,ürettiği bu hizmetleri pazarlayan bir sektör içerisinde şüphesiz hakla ilişkilerin önemi büyüktür.Dolayısıyla hem ulusal hem de uluslararası alanda turizm sektörünün halkla ilişkiler biriminegerekli olan önemi vermesi ve çalışmalarını halkla ilişkiler biliminin öngördüğü şekildesürdürmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinin halkla ilişkiler faaliyetlerinine derece uyguladıklarını belirlemektir.
  • Öğe
    Social media use of hospitals in trems of communication and public relations
    (2017) Çerçi, Ümmü Özlem
    After the widespread use of the Internet, which could be considered as the invention of the 21st century, social media has begun to be used for public relations purposes, and even institutions, organizations and firms that are delayed in this period are criticized. When we look at the use of social media by sectors, the healthcare sector undoubtedly falls behind this movement. The purpose of this study is to investigate the use of social media by the hospitals with the aim of communication and public relations. The universe of this study is hospitals. Mayo Clinic, chosen as the best hospital of 2016 by U.S. News & World Report, from the USA that is hometown of social media and Medical Park Hospital, taking the first place at the list of the best hospitals determined by Turkish Social Security Institution and at the same time being awarded the first prize in the field of healthcare by Golden Spider Web Prizes were determined as samples for this study. The websites of Mayo clinic and Medical park and their relevant social media tools such have been evaluated through qualitative and quantitative analysis method for a period of four weeks between 1st and 31st of December, 2016. It is one of the findings of this study in terms of these dynamics that health organizations centered in USA, which is named as the birthplace of social media as well, use social media more professionally and in relevantly.
  • Öğe
    A general look to the social responsibility projects of some well-known corporate companies in Turkey
    (2013) C., Ceyhun Kılınc; Şahin, Mehmet; Ateş, Alper
    Küreselleşen ve hızlı bir değişim içinde olan günümüzün rekabetçi pazar ortamı makro ve mikro çevrelerde yaşanan değişim hem işletmeleri hem de bireyleri büyük bir değişime zorlamaktadır.Günümüzün değişen ve gelişen rekabetçi yapısı birey konumunda olan müşterilerin işletmelerden olan beklentilerinin daha da çoğalmasına sebep olmaktadır. Günümüz müşterisi artık satın aldıkları ürün ve hizmetlerin yanında işletmelerinde içinde bulundukları toplum ve çevreye yönelik olarak hizmetlerin olması gerektiği bilinci ile hareket etmektedir. Öyle ki toplum şirketlerin gönüllü sorumlulukları yerine getirmesi ile birlikte zorunlu sorumluluklara da önem vermesi gerektiği üzerinde önemle durmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı sadece işletmelerin sorumluluklarını ürün ve hizmet üreterek yapması olarak değil aynı zamanda çalışanlara, müşterilere, hisse sahiplerine, rakiplere ve daha da önemli olan çevresel sorunlara karşı sorumluluklarını yerine getirmesi olarak tanımlanması gerekliliğini ön plana çıkarmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk işletmenin sermayesini artırmasına ve kurum kültürü ile kabiliyetinin ilerlemesine yardımcı olmaktadır. Diğer taraftan kurumsal sosyal sorumluluk bilinci işletmenin itibar kazanmasına ve bu belirginleşen durumla birlikte genel olarak işletmelerin bundan yaygın bir biçimde yararlanmasına olanak tanımaktadır. Yaşanan bu değişimle birlikte günümüz organizasyonları üzerlerine düşen bu zorunlulukları gönüllülük esası ve sosyal sorumluluklarının bir gereği olarak algılamaktadır. Bu nedenden dolayı kurumsal birçok organizasyon stratejik planlamalarında sosyal sorumluluk projelerine büyük bir önem vermektedir.Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı yakın zamanda Türkiyede belirgin bir biçimde öne çıkmaya başlayan kavramlardan biridir. Buna yönelik olarak işletmeler tarafından her geçen gün yeni sosyal sorumluluk projeleri oluşturulmakta ve bunların sayısı hızlı bir biçimde artmaktadır.Kurumsal sosyal sorumlulukla ilgili geçmişe bakıldığında buna yönelik olan uygulamaların Osmanlı İmparatorluğu zamanında da olduğu görülmektedir. İmparatorluk zamanında kamu hizmeti genelinde oluşturulmuş olan temel kurumsal mekanizmanın eğitim, sağlık ve sosyal güvenlik alanları etrafında oluşturulduğu görülmektedir. Günümüzde Türkiyede bulunan birkaç holding de buna benzer şekilde oluşumlara sahip durumdadır.Türkiyede Capital dergisi kurumsal sosyal sorumlukla ilişkili bir dizi araştırmaları yürütmektedir. Capital dergisi tarafından yürütülen bu araştırmalar Türkiyenin Sosyal Sorumluluk Liderleri başlığı altında 2005 yılından beri yürütülmektedir. 2010 yılında kurumsal sosyal sorumluluk alanında yapılan araştırma sonuçlarına bakıldığında: kamu tarafından yapılan değerlendirmeye göre Sabancı Holding ilk sırada yer alırken, Turkcell firmasının da iş dünyası tarafından ilk sırada yer aldığı görülmektedir. Türkiyedeki işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk amaçları ve uygulamaya koydukları proje çeşitlerinin diğer ülkelerde yapılan projeler ile paralellik gösterdiği de ayrıca söylenebilir. Türkiyede firmalar tarafından yapılan kurumsal sosyal sorumluluk projelerine bakıldığında genellikle tanınan kurumsal organizasyonların ön planda olduğu söylenebilir. Turkcell ve Çağdaş Yaşamı Destekleme Vakfı işbirliği ile yürütülen Çağdaş Türkiyenin Çağdaş Kızları projesi Türkiyenin eğitim amacına yönelik olarak işletme ve kar amacı gütmeyen organizasyonların birlikte yaptığı en geniş katılımlı projelerden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Milliyet gazetesi tarafından Baba Beni Okula Gönder projesi ise kızların eğitimine yönelik olarak yapılan bir diğer sosyal sorumluluk projesidir. Bir diğer proje ise Arçelik firması tarafından eğitime yönelik olarak yapılan Eğitimde Gönül Birliği başlıklı projedir. Bunların dışında Dumansız Nefes projesi eğitime yönelik olan kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin dışında sağlık amacına yönelik olarak Seyitler Kimya Endüstri tarafından yürütülen farklı bir proje olarak gösterilebilir. Uzun dönemli yürütülen ve Türkiyenin önemli problemlerinden birisi olarak gösterilen bir başka kurumsal sosyal sorumluluk projesi ise OPET tarafından 2000 yılından beri yürütülen Temiz Tuvalet kampanyasıdır. Burada kısa bir biçimde açıklanmakta olan kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili daha geniş bir bilgilendirmeye çalışmanın içinde yer verilmektedir. Bu çalışmanın amacı daha önceki çalışmalarda yer alan sosyal sorumluluk ve buna yönelik faktörlerin Türkiyede yürütülen sosyal sorumluluk projeleri genelinde incelenmesini içermektedir. Bu amaca yönelik olarak çalışma üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, kurumsal sosyal sorumluluk kavramı genel hatları ile incelendikten sonra ikinci bölümde bu kavrama yönelik olan boyutlara yer verilmiştir. Ardından üçüncü bölümde Türkiyede tanınan bazı kurumsal şirketlerin düzenlemiş olduğu kurumsal sosyal sorumluluk projelerine ayrıntılı bir biçimde yer verilmiştir. Bununla birlikte çalışmada Türkiyede gerçekleştirilen çeşitli kurumsal sosyal sorumluluk projeleri temelinde incelenmiştir. Bunlardan Çağdaş Türkiyenin Çağdaş Kızları Projesi, Baba Beni Okula Gönder Projesi ve Eğitimde Gönül Birliği Projesi eğitim alanında yapılan projelerdir. Dumansız Nefes Projesi ve Temiz Tuvalet Projesi ise sağlık alanında yapılmış olan diğer projelerdir. Yapılan projeler toplum tarafından desteklenmiş ve başarıyla uygulanmış projeler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu projelerin de yardımı ile işletmelerin toplum gözünde imajının artmasına ve işletmelerin toplum tarafından daha çok benimsenmesine yardımcı olacağı düşünülmektedir. Ayrıca işletmeler bu kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ile bulundukları topluma hizmet ettikleri gibi toplum gözünde iyi bir imaj sahibi olup uzun dönemde daha fazla kar elde etme olanağına sahip olabilir. Bununla birlikte uzun dönemde bu kavram işletmelerin kurumsal stratejilerine ve karlılığına artı bir değer sağlayacaktır. Aynı zamanda işletme stratejisinin bir parçası olarak kurumun ve markasının imajını güçlendirecektir.
  • Öğe
    An Evaluation of Optimism and Life Satisfaction of Undergraduate Students in the School of Tourism and Hotel Management
    (2012) Ünüvar, Şafak; Avşaroğlu, Selahattin; Uslu, Mustafa
    In recent years there are numerous institutions providing education in tourism sector which increase its importance,because of the need for qualified staff. School of Tourism and Hotel Managements are one of these institutions which provide the highest level of education. Due to the forefront of human element because of tourism sectors' structural caharcteristics the purpose of this study is to evaluate optimism and life satisfaction of the undergraduate tourism and hotel management students. "Optimism Scale" developed by Balci{dotless} and Yi{dotless}lmaz (2002) was used to measure students' optimism, and "Life Satisfaction" developed by Diener, Emmons, Larsen and Griffin (1985), translated into Turkish by Köker (1991) was used to measure students' life satisfaction. Element sampling method was used. The sample involved the students who enrolled at School of Tourism and Hotel Management, Selcuk University in Turkey, during the spring semester of 2010-2011 academic year (n= 479). Results showed that the students scored moderately on satisfaction and highly on optimism. Female students were more optimistic and satisfied than male students and the higher the level of income students had, the more optimistic and satisfied they were. Another result showed that there was a positive correlation between students' optimism and life satisfaction.
  • Öğe
    Kent turizmi açısından rekreasyon alanlarının önemi: Konya temalı parklar örneği
    (Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2018) Aylan, Fatmanur Kübra; Şalvarcı, Simge
    Turizm ve rekreasyon faaliyetlerine olan talebin artmasıyla beraber kentsel alanlara olan talep de artış göstermektedir. Bu da kent turizminin canlanması ve artan talebin karşılanması yönelik yapılan çalışmalar sonucunda kentin turistik ürün yelpazesinin genişlemesine katkı sağlamaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Konya’daki rekreasyon alanlarından olan temalı parkları incelemek ve bu rekreasyon uygulamalarının kent turizmine katkısını ortaya koymaktır. Çalışmada, Konya ilinde bulunan 8 adet temalı park alanları incelenmiş ve turizm potansiyeli araştırılmıştır. Araştırmada ikincil verilerden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, Konya ili temalı parkları ile ziyaretçilerin değişen turizm taleplerini karşılamakta ve bölge turistik ürünlerini çeşitlendirmesi sayesinde kent turizmine olumlu yönde bir katkısının olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda temalı parklar, sahip olunan doğal, kültürel ve tarihi kaynakların kuşak içinde tanınmasına ve kuşaklar arası aktarılmasına katkı sağlayacaktır.
  • Öğe
    Turizm endüstrisinde sürdürülebilir kalkınma için eko turizmin önemi: Konya’da bir araştırma
    (Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2018) Arat, Tugay; Çalımlı, Yalçın
    Ekoturizm, doğal ve otantik çevreye zararı minimuma indiren ayrıca yöre halkına da ekonomik yönden faydası olan turizm çeşidi olarak tanımlanmaktadır. Sürdürülebilirlik açısından, insan gerçeğinin farkında olan ekolojik turizm, sürdürülebilir bir çevre ve kalkınma için çok önemlidir. Sürdürülebilir özelliği olmayan hiçbir turizm türü ve turistik faaliyetin uzun süreli hayatta kalamayacağı bilinmektedir. Doğa ve çevre odaklı, kültür ile barışık, ekolojik değeri anlayan ve koruyan yapıda bir Ekoturizm’e gereken önem verilmelidir. Bu çalışmada, son zamanlarda büyük gelişme gösteren ve geleceğin turizmi olarak görülen, sürdürülebilirlik açısından genel kabul gören, ekolojik turizmin önemi vurgulanmaktadır. Bu amaçla ekoturizm, ekoturizm planlaması, sürdürülebilir ekoturizm yönetimi, Türkiye’de ekoturizm ve son olarak dünyada ekoturizm konuları üzerinde durulmaktadır. Araştırmada, yöre halkının refah düzeyine olumlu katkı sağlayan ekoturizm faaliyetlerinin, Konya ili için bir fırsat olup olmadığı araştırılmaktadır. Konya’da ikamet eden yöre halkının ekoturizm ile ilgili bilgileri ölçülmekte ve Konya’da daha başlangıç seviyesinde olan bu turizm türüyle ilgili, tüm paydaşlardan edinilen genel bilgiler paylaşılmaktadır. Genel olarak katılımcılar ekoturizm ile ilgili olumlu düşüncelere sahiptir. Aktif bir şekilde planlı olarak ekoturizmin uygulanmaya başlanması durumunda, yöre halkı tarafından büyük bir destek göreceği ve doğal-kültürel alanlar, kentsel mimari, diğer eko bölgelerin korunmasına yardımcı olacağı görülmektedir.
  • Öğe
    Turistlerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetleri: Antalya'da bir araştırma
    (Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2016) Aylan, Fatmanur Kübra; Sezgin, Mete
    Turizmde yeşil pazarlama uygulamaları tüketicilerin seyahatleri ile ilgili satın alma davranışlarını etkileyen önemli faktörlerden biridir. Dolayısıyla tüketicilerin karar verme sürecinde, yeşil otellere yönelik düşüncelerinin ve kalma niyetlerinin otel seçimlerini etkilediği görülmektedir. Bu tespitlerden hareketle, bu çalışmanın temel amacı, otel müşterilerinin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetlerinin demografik değişkenlere göre farklılıkları incelemektir. Araştırma kapsamında daha önce geliştirilen ölçekler kullanılarak bir anket formu hazırlanmıştır. Çalışmada amaca göre örneklem yöntemi tercih edilmiş ve anket Antalya ilindeki yeşil yıldıza sahip 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde kalan müşteriler üzerine uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin çeşitli analizlere tabi tutulması sonucunda, tüketicilerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetlerinin bazı demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bu özellikler, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslek, medeni durum, gelir düzeyi ve konaklama sıklığıdır.