Yazar "Arslan, Emel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analysis of Communication Skill and Interpersonal Problem Solving in Preschool Trainees(Soc Personality Res Inc, 2010) Arslan, EmelThe purpose in this study was to Investigate the communication skill and interpersonal problem solving skill of preschool teacher trainees. The participants were 453 (420 female and 33 male) preschool teacher trainees. Data were collected using the Interpersonal Problem Solving Inventory (Cam & Tumkaya, 2007), and the Communication Skills Evaluation Scale (Korkut, 1996). It was found that there was a negative relationship between communication skill and approaching problems in a negative way and lack of self confidence, and a positive relationship between communication skill, constructive problem solving, and an insistent-persevering approach. It was also found that constructive problem solving, lack of self-confidence, and an insistent-persevering approach explain communication skill.Öğe Analysis of Ego Identity Process of Adolescents in Terms of Attachment Styles and Gender(Elsevier Science Bv, 2010) Arslan, Emel; Arı, RamazanThe purpose of this study was to determine whether ego identity process of adolescents significantly vary according to attachment styles and gender. The independent variables of this study are gender and attachment styles. The population of the study consisted of 1525 (848 female and 677 male) adolescents. In the study, commitment and exploration mean scores of the adolescents varied significantly according to attachment styles. When the commitment scores were considered in terms of attachment styles; it was found out that there is a significant difference according to gender and that the girls have higher commitment scores compared to the boys. The exploration mean scores were not found to vary significantly.Öğe Bağlanma stilleri açısından ergenlerde Erikson'un psikososyal gelişim dönemleri ve ego kimlik süreçlerinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008-02-15) Arslan, Emel; Arı, RamazanBu arastırmada ergenlerin bağlanma stillerine, cinsiyet ve yaş degişkenlerine göre psikososyal gelisim dönemlerinin(güven, özerklik, girişimcilik, çalışkanlık ve kimlik) ve ego kimlik sürecinin(kararlılık ve keşfetme) farklılaşıp farklılaşmadıgı incelenmiştir. Arastırma örneklemi 1525 öğrenciden oluşmaktadır. Arastırmada bağlanma stillerinin diğer bağımsız değiskenlerle (cinsiyet, yas) birlikte analize tabi tutulduğu istatistik analizlerde iki yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Diğer analizlerde ise t testi ve tukey testi kullanılmıştır. Araştırmada ergenlerin bağlanma stillerine göre ?kararlılık? ve ?keşfetme? puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılastığı bulunmuştur. Bağlanma stillerine göre, psikososyal gelişim dönemleri (güven, özerklik, girişimcilik, çalışkanlık ve kimlik) puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaştıgı bulunmuştur. Bağlanma stilleri ve cinsiyete göre, ?kararlılık? puan ortalamaları incelendiğinde; cinsiyete göre anlamlı farklılaşmanın olduğu ve kızların erkeklere göre daha fazla ?kararlılık? puan ortalamasına sahip olduğu bulunmuştur. ?keşfetme? puan ortalamaları arasında ise, cinsiyete göre anlamlı farklılaşmanın olmadığı bulunmuştur. Bağlanma stilleri ve cinsiyete göre; psikososyal gelişimin beş döneminde de puan ortalamalarının cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılaştığı ve kızların erkeklere göre daha fazla ?güven?,?özerklik?, girişimcilik?, ?çalışkanlık? ve ?kimlik? duygusuna sahip olduğu bulunmuştur. Bağlanma stilleri ve yaşa göre, ?kararlılık?, ?keşfetme? puan ortalamalarının anlamlı olarak farklılaşmadığı, yaş değişkenine göre ise ?keşfetme? puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaştıgı bulunmuştur.Öğe Çocukların Resimlerindeki Aileyi Tanılama Durumlarının Değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi, 2006) Doğru, S. Sunay Yıldırım; Turcan, A. İhsan; Arslan, Emel; Doğru, SüleymanÇocuklar resim yoluyla bize duygularını yansıtabilirler ve olaylar hakkındaki his ve düşüncelerini ifade edebilirler. Çocuğun yaptığı resimler onun iç dünyasının aynası olarak kabul edilmektedir. Bu düşüncelerden yola çıkarak çocuk resmi konusunda pek çok araştırma yapılmıştır. Bu çalışmada; çocuk resminde aile kavramı değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya Türkiye’den Konya İli Meram ve Selçuklu İlçelerinden ilköğretim okullarına devam eden 8-14 yaş arası 66 öğrenci ve Almanya’nın Berlin Şehrinde 8-14 yaş arası 58 öğrenci olmak üzere toplam 124 öğrenci alınmıştır. Öğrencilere zihinsel boyutu değerlendirmek amacı ile Goodenough Harris Adam Çizme Testi uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerden aile kavramını değerlendirmek amacı ile birer aile resmi çizmeleri istenmiştir. Çalışmanın sonucunda her iki ülkede yaşayan çocukların cinsiyetine göre resim çizme ve aileyi tanıma durumları arasında kızların erkeklerden daha başarılı oldukları ve yaş ilerledikçe aileyi tanıma düzeyinin yükseldiği gözlenmiştir. Ayrıca kardeş sayısına göre aileyi tanıma puanları farklılaşmaktadır, okul başarısı yüksek olan öğrencilerin goodenhough harris testinden aldıları puan daha yüksek bulunmuştur.Öğe Ego Kimlik Süreci Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması(Selçuk Üniversitesi, 2008) Arslan, Emel; Arı, RamazanBu araştırmada Ego Kimlik Süreci Ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması, geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ego Kimlik Süreci Ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 228 üniversite öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Ego kimlik süreci ölçeği, Balistreri, Busch-Rossnagel, ve Geisinger tarafından 1995 yılında geliştirilmiştir. Ölçek toplam 32 sorudan oluşmaktadır ve 6’lı likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin güvenirliği Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı ve testin tekrarı yöntemleriyle yapılmıştır. Geçerliği ise kapsam geçerliği yolu ile bulunmuştur. Elde edilen bulgular, Ego Kimlik Süreci ölçeğinin Türk öğrenciler üzerinde geçerli ve güvenilir olarak kabul edilebilir düzeyde olduğunu ve kullanılabileceğini göstermektedir.Öğe Engelli Çocuğu Olan Annelerinin Sürekli Kaygı Düzeyi İle Durumluk Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi, 2008) Doğru, S. Sunay Yıldırım; Arslan, EmelBu araştırmada, engelli çocuğu olan annelerin sürekli yaşadıkları kaygı düzeyleri ile çocukları ile birlikte sosyal ortamda (alışveriş, lokantada yemek yeme, çocuklarını kuruma götürme gibi) geçirdikleri zamandaki durumluk kaygı düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, çocukları bir özel eğitim kurumuna devam eden 51 anne oluşturmaktadır. Araştırma verileri Spielberger’in Sürekli-Durumluk Kaygı Envanteri ile engelli çocuğu olan annelerin yaşadıkları kaygı düzeylerinin belirlenmeye çalışılmıştır. Anneler ile ilgili sosyo-demografik bilgi elde etmek için 10 soruluk bir bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonunda annelerin çoğunluğunda sürekli kaygı durumuna rastlanmıştır. Ayrıca, annelerin eğitim durumlarına göre kaygı düzeylerinin artış gösterdiği belirlenmiştir.Öğe Erikson’un Psikososyal Gelişim Dönemleri Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlama, Güvenirlik Ve Geçerlik Çalışması(Selçuk Üniversitesi, 2008) Arı, Ramazan; Arslan, EmelBu araştırmada, Erikson’un psikososyal gelişim dönemleri ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 233 üniversite öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliği Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı ve testin tekrarı yöntemleriyle yapılmıştır. Geçerliği ise kapsam geçerliği yolu ile bulunmuştur. Elde edilen bulgular, Erikson’un psikososyal gelişim dönemleri ölçeğinin Türk öğrenciler üzerinde geçerli ve güvenilir olarak kullanılabileceğini göstermektedir.Öğe Etkili Annelik Eğitim Programının Annelerin Benlik Saygısına ve Anne Çocuk İlişkisine Etkisinin İncelenmesi(2010) Çağdaş, Aysel; Arslan, Emel; Erbay, Filiz; Orçan, MaideBu araştırmada annelere verilen etkili annelik eğitiminin annelerin benlik saygılarına ve anne çocuk ilişkilerine etkisi araştırılmıştır. Bu araştırmanın bağımsız değişkeni etkili annelik eğitim programı, bağımlı değişkeni annelerin benlik saygısı ve aile çocuk ilişkileridir. Bu çalışmada bağımsız değişkenin bağımlı değişkenler üzerinde etkisini ortaya koymak amacıyla öntest-son test kontrol gruplu deneme modeli ile çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 6 yaşında çocuğu olan 25–35 yaş aralığında bulunan 32 ev hanımı anneler oluşturmuştur. Deney grubunda 16, kontrol grubunda 16 anne bulunmaktadır. Deney grubundaki annelere 13 hafta anne eğitimi verilmiştir. Kontrol grubundaki annelere araştırma süresinde ise hiçbir eğitim verilmemiştir. Deney ve kontrol grubunu oluşturan annelere deneme öncesi ve deneme sonrası “Aile Çocuk İlişkileri Ölçeği” ve “Benlik Saygısı” ölçekleri uygulanmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından puanlanarak SPSS’e aktarılmış ve verilerin analizinde, deney ve kontrol gruplarına ilişkin tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre eğitim öncesinde deney ve kontrol gruplarının aile çocuk ilişkisi ve benlik saygıları puanlarının birbirine yakın oldukları görülmüş ve grupların birbirine denk oldukları saptanmıştır. Deney grubunun benlik saygıları ve aile çocuk ilişkileri ön test ve son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında verilen eğitimin annelere olumlu düzeyde katkılar sağladığı bulunmuştur. Eğitim programına katılmayan kontrol grubu annelerin benlik saygısı ve aile çocuk ilişkileri ölçeklerinden aldıkları ön test ve son test puanları arasında da anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Öğe An Investigation of Aggression and Interpersonal Problem Solving in Adolescents(2010) Arslan, Coşkun; Hamarta, Erdal; Arslan, Emel; Saygın, YelizThe purpose of this study was to investigate agression and interpersonal problem solving in terms of gender, and to investigate relationship between agression and interpersonal problem solving of adolescents. The study was in survey model and participants were 483 (180 female and 303 male) adolescents. T test, Pearson product-moment correlation coefficients and multiple regression analysis were determined. In study it was found that average agression of adolescent in terms of gender were significantly. As a result of the study it was found that there was a positive relationship between agression with approaching problems in a negative way, lack of self confidence, unwillingness to take responsibility and a negative relationship between agression with constructive problem solving and insisting-preserving approach. Besides, it was found that constructive problem solving and ınsistent-preserving approach explain aggression.Öğe An Investigation of effects of communication with children course on pre-school tescher trainees' emphatic tendencies(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Arslan, Emel; Erbay, Filiz; Cagdas, AyselThis study is carried out with experimental design with an aim to reveal effects of Communication with children course on preschool teacher trainees' emphatic tendencies. The sample of the study is composed of 299 senior teacher trainees-whose average age is 23.13- at Child Development Education and Kindergarten Education at Faculty of Vocational Education. In the study, "Emphatic Tendency Scale" was used as a data collection mean to determine emphatic tendencies of the trainees. For relation measurements of the data collected, t-test was conducted and the points in pre-test and post-test were compared. As a result of the analysis, it was found out that the effect of Communication with Children course on emphatic tendency levels of the trainees is significant. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe An Investigation of Interpersonal Problem Solving Approaches With Respect To Attachment Styles(EDAM, 2012) Arslan, Emel; Arslan, Coskun; Ari, RamazanThe purpose of this study was to investigate interpersonal problem solving approaches with respect to attachment styles. The participants were 5541279 female and 275 male) university students. Pearson product-moment correlation coefficients and multiple regression analysis were used. The results of the study showed that the attachment styles of the students significantly predicted subdimentsions of interpersonal problem solving. There was a positive relationship between secure attachment style and constructive problem solving, insistent-persevering approach while there was a negative and significant relationship between secure attachment style. and approaching problems in a negative way, lack of self confidence, unwillingness to take responsibility. There was a positive relationship among dismissive attachment style scores constructive problem solving score. The relationship among preoccuped attachment style and approaching problems in a negative way, constructive problem solving, lack of self confidence, and unwillingness to take responsibility was positive and significant. There was a positive relationship among Fearful attachment style and approaching problems in a negative way, constructive problem solving, lack of self confidence, unwillingness to take responsibility, and insistent-persevering approach.Öğe Kişilerarası problem çözme yaklaşımlarının, bağlanma stilleri açısından incelenmesi(2012) Arslan, Emel; Arslan, Coşkun; Arı, RamazanBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kişilerarası problem çözme yaklaşımlarının, bağlanma stilleri açısından incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, üniversite öğrenimi görmekte olan 554 (279 kız ve 275 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma analizlerinde, Pearson momentler çarpım korelâsyonu tekniği ve çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bağlanma stillerinin problem çözmeyi anlamlı düzeyde açıkladığı bulunmuştur. Ayrıca, güvenli bağlanma ile yapıcı problem çözme, ısrarcı sebatkâr yaklaşım arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Güvenli bağlanma ile probleme olumsuz yaklaşım, kendine güvensiz yaklaşım ve sorumluluk almama arasında ise olumsuz yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Kayıtsız bağlanma ile yapıcı problem çözme arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Saplantılı bağlanma ile probleme olumsuz yaklaşım, yapıcı problem çözme, kendine güvensiz yaklaşım ve sorumluluk almama arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Korkulu bağlanma ile probleme olumsuz yaklaşım, yapıcı problem çözme, kendine güvensiz yaklaşım, sorumluluk almama ve ısrarcı sebatkâr yaklaşım arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir.Öğe Predictive power of self-efficacies of toddlers mothers for parenting task in childrens psychosocial development(SILA SCIENCE, 2012) Saltali, Neslihan Durmusoglu; Arslan, EmelThe aim of this study is to determine whether parenting self-efficacies of mothers of toddlers significantly predict their children's psycho-social developments. The sample of the study is composed of 245 mothers of toddlers in different cities all over Turkey. In the study, the Self Efficacy for Parenting Tasks Index-Toddler Scale which was used to measure parenting tasks self-efficacy of mothers of toddlers. In the assessment of children's psychosocial development, psychosocial development sub-dimension of Brief Infant-Toddler Social and Emotional Assessment Scale was used. In the analysis of the study data, Pearson moments multiplication correlation coefficient and simple linear regression analysis were used. The results of the study revealed that there was a positive significant relation between mothers' parenting self-efficacies and children's psychosocial developments and that mothers' parenting self-efficacy scores significantly predict children's psychosocial development scores.Öğe Relation between mothers indifference negligent attitudes and social behaviors of six year olds(SILA SCIENCE, 2012) Arslan, Emel; Saltali, Neslihan Durmusoglu; Arslan, CoskunThis study was undertaken to examine the relation between mother's negligent attitudes towards their children and social behaviors of six year olds. The study group is composed of 321 children attending pre-school institutions and their mothers. In the study, Pre-school Social Behavior Scale-Teacher Form [1] which was administrated to the teachers of six year olds to collect data about their social behaviors, and negligence/indifference sub-dimension of Mother-Child Relationship-Mother Form [2] which was administrated to mothers to determine their indifferent/negligent attitudes towards their children. To analyze the data of the study, Pearson moment's multiplication linear correlation coefficient and simple linear regression analysis method were used. The results of the study revealed that mothers' negligent behaviors are positively related with children's physical aggressiveness, relational aggressiveness and depressive emotions, and that they are negatively related with children's positive social relation behaviors, and mothers' ignorant behaviors significantly predict children's social behaviors.Öğe SOCIAL SKILLS AND EMOTIONAL AND BEHAVIORAL TRAITS OF PRESCHOOL CHILDREN(SOC PERSONALITY RES INC, 2011) Arslan, Emel; Durmusoglu-Saltali, Neslihan; Yilmaz, HasanWe investigated the relationship between the emotional and behavioral traits and social skills of preschool children. The participants were 224 6-year-old children (115 female, 109 male). Data were collected using the Social Skills Evaluation Scale (Avcioglu, 2003) and the Preschool Behavioral and Emotional Rating Scale (Epstein, Synhorst, Cress, & Allen, 2009). Pearson product-moment correlation coefficients were determined. It was found that there was a positive relationship between interpersonal skills and emotional regulation, school readiness, social confidence, and family involvement. It was also found that there was a statistically significant positive relationship between verbal explanation, listening skills, and self-control and emotional regulation, school readiness, social confidence, and family involvement.Öğe Yaratıcı Drama İle Bütünleştirilmiş İletişim Becerileri Eğitiminin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2010) Arslan, Emel; Erbay, Filiz; Saygın, YelizBu araştırmada, yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitiminin, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, “öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli” ile çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliğinde okuyan öğrencilerden oluşmaktadır. Deney grubu 24 öğrenciden, kontrol grubu 24 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubu öğrencilerine 8 hafta boyunca 90 dakikalık yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitim programı uygulanmıştır. Uygulanan eğitim programında, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirebileceği düşünülen tanışma, kaynaşma, kendini ve duygularını tanıma, anlama, duyguları ifade edebilme, kendine ilişkin farkındalık geliştirme, gruba uyma, liderlik yapma, lideri izleme, grubun devamlılığı için strateji geliştirme, göz kontağı kurabilme, jest ve mimikleri kullanma, beden dilini kullanma, sözsüz iletişim, kendine ve gruba güven duyma, iletişimin kendisi için anlamını ifade etme, başkalarını anlama, empati kurabilme, farklı açılardan bakabilme, iletişim engellerini tanıma ve çözüm getirebilme ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiş ve programda bu becerilere yer verilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına eğitim programı öncesi öntest , 8 hafta sonunda da sontest uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin iletişim becerilerini ölçmek amacıyla Korkut (1997) tarafından yetişkinlere uyarlanan “İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)” kullanılmıştır. Ölçek 25 maddeden oluşan ve “her zaman (5), sıklıkla (4), bazen (3), nadiren (2), hiçbir zaman(1)” şeklinde sıralanan 5’li likert tipi bir ölçektir. Ölçekten alınan yüksek puan öğrencilerin iletişim becerilerinde daha başarılı olduklarını göstermektedir. Verilerin analizinden elde edilen bulgular yaratıcı drama yöntemi ile verilen iletişim becerileri eğitiminin öğrencilerin iletişim becerileri puanlarını yükselttiği sonucunu ortaya çıkarmıştır.